
arc fata rupt
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
si eu am patit .... mergem spre casa si am luat o groapa mare cam la 80 km/h ( am crezut ca acolo ramane masina ) dar a fost ok. Dupa 5 minute ajung acasa, intru in curte cobor din masina si plec cam 10m si poc...... arcu stanga fata sa rupt. Era aceiasi roata cu care am luat groapa.... ciudat ca nu sa rupt char in momentul cand am luat groapa.
c3-ul acela l-am vandut, acum am altul cu care am facut deja 80.000 ( in total are 170.000 ) dar nu mi sa mai intamplat.....sper sa nu se intample.
c3-ul acela l-am vandut, acum am altul cu care am facut deja 80.000 ( in total are 170.000 ) dar nu mi sa mai intamplat.....sper sa nu se intample.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 1
- Membru din: Lun 21-Mar-2011 21:10
- Localitate: Brasov
Lucrul asta l-am pĂŁțit și eu la Peugeot 206, 1.4 HDI din Dec. 2005, 95.000 km. Mi s-a rupt arcul de pe partea dreapta fata (pe spate nu are arcuri). Cred ca s-a ĂŽntâmplat asta dupĂŁ ce am lovit-o pe dedesupt pe un drum de pĂŁmânt, dar culmea a fost ca lovitura a fost una ușoara, nici mĂŁcar plasticele de pe dedesupt nu s-au spart. Pe moment nu mi-am dat seama și am plecat mai departe fĂŁcând ĂŽncĂŁ vreo 20 de km pe o sosea plina de denivelĂŁri, mașina stand ĂŽn poziție obișnuitĂŁ și nu era ĂŽnclinatĂŁ deloc, iar ĂŽn mers se comporta absolut normal, numai atunci când viram maxim stânga/dreapta se auzea o trosnitura puternica. M-am uitat cu niște prieteni la ea, nu am observat nimic ciudat, am dus-o ĂŽn service, s-au uitat pe dedesupt fĂŁrĂŁ sa o ridice, nu au observat nimic, abia când au ridicat-o pe elevator s-a putut observa ca arcul era rupt ĂŽn partea de sus cam o spirala din el, arcul scĂŁpând peste taler. Din câte am citi pe diverse forumuri, indiferent de marca, mașina se ĂŽnclinĂŁ pe partea unde e arcul rupt, la mine nimic, sta drept, cred ca greutatea este preluata de roata stângĂŁ, deoarece ĂŽntr-o sĂŁptĂŁmânĂŁ cât am ținut-o ĂŽn curte roata stângĂŁ a ajuns aproape pe janta. Am optat, pentru moment, schimb doar unul singur și, dacĂŁ e cazul și rulmentul din capul amortizorului.
si eu am patit asta
Buna dimineata,
din pacate si C3ul nostru, an de fabricatie 2005, 149.000 km la bord, folosit zilnic timp de 8 ani, acum 2 zile a clacat si i s-a rupt arcul pe fata dreapta, stand in parcare. Seara a fost dus la spalatorie ca dimineata avea programare la revizia obisnuita si dimineata cand m-am urcat la volan, trosc, trosc tare de tot pe partea dreapta insotit de un fasait de frecat pe cauciuc. Cand ne-am uitat...surpriza.
Am chemat platforma - noroc ca s-a intamplat asta aici in Bucuresti la domiciliu si nu aiurea prin tara pe unde tot avem drumuri - si am dus-o la ATS la Baneasa ca este mai aproape de noi. La constatare ni s-a spus ca trebuie inlocuite urmatoarele: ambele arcuri din fata (desi doar unul e rupt, trebuie schimbate amandoua); set fixare amortizor; 1 bieleta suport. Cu piesele de la ei (originale de la producator) ar costa 1435 lei la care se adauga si manopera de 612 lei. Deci in total ar veni 2047 lei...
Ni s-a oferit si varianta sa ne aducem noi piesele necesare (fara a fi originale). Am cautat la cateva centre si am iesi mai ieftin cu vreo 700 de lei din suma de 1435 lei (fara manopera).
Da, nu ne asteptam la asa minune. Este adevarat, masina a fost folosita zilnic si in afara de reviziile curente si cand si cand schimbarea becurilor ca se prajesc cam repede fata de masinile pe care le-am avut pana acum, alte problemele nu am avut cu ea si am fost foarte multumiti.
Dupa ce ni s-a intamplat asta, am cautat acest forum si am aflat ca...este frecventa aceasta rupere de arcuri la C3 stand in parcare. Pacat, nu ar fi trebuit sa fie asa. De asta am si postat acum, ca sa aflati ca si C3ul nostru "s-a suparat pe arc", intarind astfel regula acestei probleme.
Partea proasta este ca neavand banii pentru aceasta cheltuiala consistenta si imprevizibila, azi va trebui sa aducem masina din service, tot cu platforma si sa o tinem in fata blocului pana vom aduna banii pentru reparatie. Dupa care alti bani pentru carat cu platforma la service. Frumos, nu?
din pacate si C3ul nostru, an de fabricatie 2005, 149.000 km la bord, folosit zilnic timp de 8 ani, acum 2 zile a clacat si i s-a rupt arcul pe fata dreapta, stand in parcare. Seara a fost dus la spalatorie ca dimineata avea programare la revizia obisnuita si dimineata cand m-am urcat la volan, trosc, trosc tare de tot pe partea dreapta insotit de un fasait de frecat pe cauciuc. Cand ne-am uitat...surpriza.
Am chemat platforma - noroc ca s-a intamplat asta aici in Bucuresti la domiciliu si nu aiurea prin tara pe unde tot avem drumuri - si am dus-o la ATS la Baneasa ca este mai aproape de noi. La constatare ni s-a spus ca trebuie inlocuite urmatoarele: ambele arcuri din fata (desi doar unul e rupt, trebuie schimbate amandoua); set fixare amortizor; 1 bieleta suport. Cu piesele de la ei (originale de la producator) ar costa 1435 lei la care se adauga si manopera de 612 lei. Deci in total ar veni 2047 lei...
Ni s-a oferit si varianta sa ne aducem noi piesele necesare (fara a fi originale). Am cautat la cateva centre si am iesi mai ieftin cu vreo 700 de lei din suma de 1435 lei (fara manopera).
Da, nu ne asteptam la asa minune. Este adevarat, masina a fost folosita zilnic si in afara de reviziile curente si cand si cand schimbarea becurilor ca se prajesc cam repede fata de masinile pe care le-am avut pana acum, alte problemele nu am avut cu ea si am fost foarte multumiti.
Dupa ce ni s-a intamplat asta, am cautat acest forum si am aflat ca...este frecventa aceasta rupere de arcuri la C3 stand in parcare. Pacat, nu ar fi trebuit sa fie asa. De asta am si postat acum, ca sa aflati ca si C3ul nostru "s-a suparat pe arc", intarind astfel regula acestei probleme.
Partea proasta este ca neavand banii pentru aceasta cheltuiala consistenta si imprevizibila, azi va trebui sa aducem masina din service, tot cu platforma si sa o tinem in fata blocului pana vom aduna banii pentru reparatie. Dupa care alti bani pentru carat cu platforma la service. Frumos, nu?
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
-
- pasionat
- Mesaje: 166
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 23:14
- Localitate: BUCURESTI
vedeti ca am patit si eu acelasi lucru,si puteti cumpara arcurile de la autokarma cu 150 lei bucata si la un service normal[dl ciocarlan cutitul de argint]manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 100 de lei pe bucata.deci cu aproximativ 500 de lei inlocuiti amandoua arcuri.
recomand sa le inlocuiti pe amindoua pentru ca mie mi sau rupt la o zi distanta ambele.spor la lucru si sarbatori fericite.
recomand sa le inlocuiti pe amindoua pentru ca mie mi sau rupt la o zi distanta ambele.spor la lucru si sarbatori fericite.
Mi-a venit si mie randul. Ieri intr-o parcare am avut surpriza neplacuta sa vad cum se rupe arcul stanga fata. Masina aproape goala, iar cand m-am asezat pe scaun dintr-o data s-a auzit o pocnitura mare. Am zis ca a explodat cauciucul, dar cand vad roata ok mi-am dat seama ca e de la arc, avand in vedere ca citisem inainte de problemele celorlalti. Am fost de am cumparat arc si azi merg s-o recuperez din parcare. Vi s-a intamplat sa schimbati arcul rupt si sa nu mai aveti probleme cu celalalt? Numai bine tuturor.
-
- simpatizant
- Mesaje: 27
- Membru din: Lun 02-Aug-2010 11:25
- Localitate: Bucuresti
Prima experienÞã cu un arc rupt am avut-o acum doi ani-masina la reparat În service ºi "s-a rupt arcul singur d`omle"-dupã negocieri cu ºeful service-ului au schimbat arcul -probabil luat de la dezmembrãri.(din arc s-a rupt cca. o spirã, capatul arcului a sãrit peste talerul amortizorului dar nu a stricat nimic altceva).
Acum , la trecerea peste un "vibrator" de plastic pentru reducerea vitezei În dreptul unei ºcoli, la circa 15-20 km/h am auzit un "bing" metalic ºi s-a dus ºi arcul de pe dreapta (cel pe care nu l-am schimbat acum doi ani). De data aceasta au fost schimbate amândouã.
Concluzii:
1.dacã se schimbã un singur arc, elasticitatea nefiind aceeiaºi, confirm din proprie experienÞã, maºina era instabilã În viraje strânse pe ºosea- În oraº diferenÞa era insesizabilã;
2.durata de viaÞã a unui arc neschimbat scade rapid datoritã solicitãrilor inegale generate de "uzura materialului"(În general micofisuri) faÞã de cel nou schimbat;
3.chiar dacã producãtorul Citroen a recunoscut probleme cu arcurile la maºinile fabricate pânã În 2005, personal cred cã a fost un viciu chiar de proiectare, În sensul cã arcul nu a fost bine dimensionat pentru greutatea lui C3, coroborat cu forma, cu compoziÞia materialului ºi procesul de cãlire-din statistici rezultã faptul cã ruperea are loc la circa 1 spirã de la capãt, deci acolo sigur se Întâmplã ceva "necurat";
4. arcurile trebuiesc schimbate amândouã odatã, preferabil din acelaºi lot - exista distribuitori care vând set de douã arcuri Împerechiate de producãtor.
Recomand oricui sĂŁ facĂŁ un efort sĂŁ schimbe ambele arcuri, riscul pentru economisirea a 200-300 Ron este prea mare.
Cu stimĂŁ, Costin.
Acum , la trecerea peste un "vibrator" de plastic pentru reducerea vitezei În dreptul unei ºcoli, la circa 15-20 km/h am auzit un "bing" metalic ºi s-a dus ºi arcul de pe dreapta (cel pe care nu l-am schimbat acum doi ani). De data aceasta au fost schimbate amândouã.
Concluzii:
1.dacã se schimbã un singur arc, elasticitatea nefiind aceeiaºi, confirm din proprie experienÞã, maºina era instabilã În viraje strânse pe ºosea- În oraº diferenÞa era insesizabilã;
2.durata de viaÞã a unui arc neschimbat scade rapid datoritã solicitãrilor inegale generate de "uzura materialului"(În general micofisuri) faÞã de cel nou schimbat;
3.chiar dacã producãtorul Citroen a recunoscut probleme cu arcurile la maºinile fabricate pânã În 2005, personal cred cã a fost un viciu chiar de proiectare, În sensul cã arcul nu a fost bine dimensionat pentru greutatea lui C3, coroborat cu forma, cu compoziÞia materialului ºi procesul de cãlire-din statistici rezultã faptul cã ruperea are loc la circa 1 spirã de la capãt, deci acolo sigur se Întâmplã ceva "necurat";
4. arcurile trebuiesc schimbate amândouã odatã, preferabil din acelaºi lot - exista distribuitori care vând set de douã arcuri Împerechiate de producãtor.
Recomand oricui sĂŁ facĂŁ un efort sĂŁ schimbe ambele arcuri, riscul pentru economisirea a 200-300 Ron este prea mare.
Cu stimĂŁ, Costin.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO