Scade uleiul ĂŽn motor. Idee pentru rezolvare.

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Scade uleiul ĂŽn motor. Idee pentru rezolvare.

Mesajde Gozmin » Joi 10-Mar-2011 11:37

Salut.
O pĂŁrere profi aÂş vrea. Folosesc numai ulei 5w30 Total Quartz 9000 pentru motoraÂş, dar avĂŽnd cca. 100k km la bord am observat cĂŁ de un timp scade nivelul uleiului. De la maxim pe jojĂŁ la minim ĂŽn 10k km, adicĂŁ de la un schimb la altul.
RecomandaĂži altceva, adicĂŁ alt ulei sau unul mai gros adicĂŁ 10W tot Total ?
MulĂžam Âşi numai bine.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.

Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 10-Mar-2011 14:26

verifica turbina intii, jocul la ax mai exact si vezi sa nu ai pierderi. poti folosi linistit 5w40 la motorul tau, nu e neaparat necesar 5w30
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Joi 10-Mar-2011 21:37

Sorry Khan dar e benzinarĂŁ, nu am turbinĂŁ.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

Avatar utilizator
robistan25
pasionat
Mesaje: 537
Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
Localitate: Ploiesti

Mesajde robistan25 » Joi 10-Mar-2011 23:21

In primul si in primul rand, trebuie sa verifici etanseitatea motorului, sa nu ai scurgeri de ulei pe undeva. Daca totul e etans, treci pe 10W40, avand in vedere uzura motorului.

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Vin 11-Mar-2011 15:57

Nu sunt scurgeri absolut deloc. Motorul aratĂŁ ca din fabricĂŁ. Am avut grijĂŁ de el :).
Am avut pe la garniturã o scurgere dar s-a rezolvat anul trecut prin Înlocuire. De atunci am schimbat uleiul ºi acum dupã 10k Îmi este joja la minim (nu e prima datã). Cât Înseamnã asta 1l, 1,5l lipsã ?
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

Bruckner
simpatizant
Mesaje: 90
Membru din: Vin 06-Aug-2010 10:47
Localitate: Suceava

Mesajde Bruckner » Vin 11-Mar-2011 19:29

Gozmin scrie:Nu sunt scurgeri absolut deloc. Motorul aratĂŁ ca din fabricĂŁ. Am avut grijĂŁ de el :).
Am avut pe la garniturã o scurgere dar s-a rezolvat anul trecut prin Înlocuire. De atunci am schimbat uleiul ºi acum dupã 10k Îmi este joja la minim (nu e prima datã). Cât Înseamnã asta 1l, 1,5l lipsã ?


Eu am completat la 8000. Aveam lipsa cam o patrime din joja. Am completat cu fix 200 de ml (ca atat mai aveam in bidon de la ultimul schimb) si pe joja imi indica maxim. Cred ca e 1 litru, nu stiu sigur.

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Vin 11-Mar-2011 19:41

Deci, domnilor, recomandarea dvs. este .........
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 12-Mar-2011 14:26

scuze, am asumat ca daca e C3 e 1.4 hdi, sorry. zi-mi daca vezi vreodata fum alb si exact in ce situatie. eu banui simeringurile de supapa, mai ales ca zici ca nu are pierderi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Sâm 12-Mar-2011 18:02

parerea mea e sa nu faci nimic daca nu ai scurgeri pe la garnituri sau semeringuri. nu schimba tipul de ulei, lasa-l pe ala recomandat de producator. daca cere ulei completeaza, 1l la 10k nu inseamna nimic.

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Sâm 12-Mar-2011 20:20

khan scrie:scuze, am asumat ca daca e C3 e 1.4 hdi, sorry. zi-mi daca vezi vreodata fum alb si exact in ce situatie. eu banui simeringurile de supapa, mai ales ca zici ca nu are pierderi


Culmea, dar poate e relevant, e faptul cĂŁ mai mult a consumat la un drum lung de CroaĂžia (2500 km dus-ĂŽntors) pe autostradĂŁ. Nu am depĂŁÂşit 140, viteza medie undeva la 110. Aproape cĂŁ nu s-a mai vĂŁzut ulei pe jojĂŁ. Am completat cu 500 ml Âşi acum dupĂŁ 5000 km e minim din nou. Nu am observat fum alb. Asta nu ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu a scos deloc, poate nu am fost atent.
Rectific am folosit numai 5w40 (nu 5w30).
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Sâm 12-Mar-2011 21:04

(Sa stii ca de multe ori, daca circuli iarna (si nu numai) pe distante scurte, o parte din benzina se mai condenseaza pe cilindri si trece in ulei. La primul drum lung la care uleiul se incinge ca lumea, peste temperatura de evaporare a benzinei (lucru care nu prea se intampla la mersul in oras), benzina se evapora si scade brusc nivelul de ulei. Fenomenul e oarecum normal. Aici trebuie sa compari imediat ce ai schimbat uleiul daca creste peste maxim si apoi scade. De obicei daca sunt simeringurile de supape uzate, scoate fum albastrui (nu alb, ala e condens) imediat dupa pornire si uneori internmitent. Adica nu e ca fumul cauzat de uzura segmentilor, de exemplu, pornesti motorul si mergi cu fumul dupa tine pana il opesti.
Sfatul meu e sa verifici cand se mai incaalzeste daca apare acelasi fenomen si la aceeasi anvergura.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Sâm 12-Mar-2011 21:20

Drumul spre CroaĂžia l-am fĂŁcut ĂŽn varĂŁ, am uitat sĂŁ menĂžionez. :oops:
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 13-Mar-2011 09:43

Daca nu se vad scurgeri pe la baia de ulei, capacul culbutorilor sau semeringurile aferente arborelui cotit inclin sa cred ca nu ai pierderi de compresie si motorul "respira" normal, dar faptul ca a consumat 1l de ulei la 10 000 km arata ca totusi motorul are o uzura normala pentru rulajul acesta. Sfatul meu este sa cauti un ulei full sintetic cu clasa de vascozitate tot 5W40 dar cu un punct de inflamare cat mai ridicat. Poti face un test de compresie la rece si la cald daca presiunea pe cilindri se incadreaza in valorile nominale date de producator atunci poti suspecta semeringurile de la supape de imbatranire.
MESERIAS

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 13-Mar-2011 12:07

A consumat mai mult ulei pt. ca ai mers la turatii mari ale motorului. Daca mergi mai subturat o sa vezi ca nu mai consuma, dar asta presupune sa mergi cu viteza mica pe autostrada :lol:

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Dum 13-Mar-2011 14:05

ªtiu prietene, dar dacã mã duc pânã În FranÞa tre sã iau schimbu de ulei cu mine, nu ? :D
Cum pot sĂŁ-mi dau seama dacĂŁ simeringurile de supapĂŁ nu sunt ok. Se vede dacĂŁ dau jos capacul ?
Scurgeri nu am pe nicĂŁieri, sigur de asta.
RecomandaÞi alt oloi faÞã de Total ? Ce anume ?
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.



Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst