Diverse nelamuriri XM diesel
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
Diverse nelamuriri XM diesel
Am zis sa deschid un topic public, pt ca asa sunt sanse sa strang mai multe pareri. Despre ce este vorba?
Ma uit peste toate parerile si statisticile despre consumul xm diesel, in speta cel de 2.1 td 12v si vad ca afara 5.5 , urban 7-8. Cum naiba de mie de cand am luat masina , afara 9 si urban 11 vara 13 iarna?
motorasul din ce ma pricep merge frumos, uns, cursiv si fortos.
e un motor ingrijit care nu are consum de ulei sau temperaturi excesive.
E drept ca ori nu are , ori nu functioneaza termostatul, dar chestia asta m-ar afecta in special iarna cand intr-adevar temp abia ajunge pe la 70, dar vara pornesc venturile de racire destul de des, semn ca temperatutra urca mai mult decat este nevoie.
Oricum pentru faptul ca e cosmar sa umbil la termostat care e in spatele motorului si pt care imi trebuie programare de o zi la atelier, am pus un termostat pe furtun, de dacie solenta. Ceva parca pe 92 grade. Si totusi iarna tot greu se incalzeste si tot nu sare de 70 si tot consuma mult. Nu stiu pe unde naiba se raceceste apa, ca am pus mana si temostatul chiar lucreaza. Adica e rece radiatorul desi incepe sa se incalzeasca cand acul e abia pe la 50. deci ori mai circula apa pe undeva oric ceva nu e inregula. problemele ar fi:
cu sistemul de racire adecvat (termostat bun, temperatura constanta de cca 90) e posibil sa se simta o diferenta asa de mare , fata de o temperatura oscilanta de 70-90 vara?
Si in general, cum naiba as mai putea scadea consumul, ca ma cam usuca? eu merg numai pentru serviciu cca 800km/luna in regim de bucuresti aglomerat.
Si inca o problema.
In instalatia de aer am inteles ca nu pot pune decat freon de tip vechi si ca asta nou eco, nu merge sau nu are randament. Asa e?
Ma uit peste toate parerile si statisticile despre consumul xm diesel, in speta cel de 2.1 td 12v si vad ca afara 5.5 , urban 7-8. Cum naiba de mie de cand am luat masina , afara 9 si urban 11 vara 13 iarna?
motorasul din ce ma pricep merge frumos, uns, cursiv si fortos.
e un motor ingrijit care nu are consum de ulei sau temperaturi excesive.
E drept ca ori nu are , ori nu functioneaza termostatul, dar chestia asta m-ar afecta in special iarna cand intr-adevar temp abia ajunge pe la 70, dar vara pornesc venturile de racire destul de des, semn ca temperatutra urca mai mult decat este nevoie.
Oricum pentru faptul ca e cosmar sa umbil la termostat care e in spatele motorului si pt care imi trebuie programare de o zi la atelier, am pus un termostat pe furtun, de dacie solenta. Ceva parca pe 92 grade. Si totusi iarna tot greu se incalzeste si tot nu sare de 70 si tot consuma mult. Nu stiu pe unde naiba se raceceste apa, ca am pus mana si temostatul chiar lucreaza. Adica e rece radiatorul desi incepe sa se incalzeasca cand acul e abia pe la 50. deci ori mai circula apa pe undeva oric ceva nu e inregula. problemele ar fi:
cu sistemul de racire adecvat (termostat bun, temperatura constanta de cca 90) e posibil sa se simta o diferenta asa de mare , fata de o temperatura oscilanta de 70-90 vara?
Si in general, cum naiba as mai putea scadea consumul, ca ma cam usuca? eu merg numai pentru serviciu cca 800km/luna in regim de bucuresti aglomerat.
Si inca o problema.
In instalatia de aer am inteles ca nu pot pune decat freon de tip vechi si ca asta nou eco, nu merge sau nu are randament. Asa e?
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
unde ai vazut consum de 7-8 in oras la xm? in Bucuresti eu nu scot 11 decat daca merg noaptea! Dar eu am un mod mai "grabit" de a conduce... Fac 1000-2000km/luna majoritatea in oras, cu un consum de la 13 in sus. Asta cu un motor bine pus la punct, cu termostat original nou.
La drum consuma 6-6.5. Daca iti ia 9 afara verifica franele.
Eu sunt foarte multumit de consum, pt ca am mers ceva vreme cu un megane din 2006, 1.6 16v cu un consum urban mediu de 14-15%
Poti pune freon modern, dar nu vei avea aceeasi eficienta. In plus trebuie schimbat filtrul uscator aflat langa baterie.
La drum consuma 6-6.5. Daca iti ia 9 afara verifica franele.
Eu sunt foarte multumit de consum, pt ca am mers ceva vreme cu un megane din 2006, 1.6 16v cu un consum urban mediu de 14-15%
Poti pune freon modern, dar nu vei avea aceeasi eficienta. In plus trebuie schimbat filtrul uscator aflat langa baterie.
-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
La peugeot 1.6 109 cp benzina consum cu 1 l mai putin si masina are aceeasi putere si aproape aceesi greutate( e doar cu cateva zeci de kg mai usoara), dar e pe bnzina Toti, dar absolut toti cu citroen diesel se lauda ca nu trec de 8% in oras. chiar si eu cu xantia 1.9 diesel am 8.5 % in oras.deci 11-13 pt un diesel de nici 2100, nu cred ca e normal orice s-ar zice. Nu merg deloc agresiv. Practic turbina nici nu intra cand merg in buc, ca nu prea am loc unde s-o forjez.
Oricum esti primul la care aud un astfel de consum si nu cred ca e normal. la un ford 2.3 v6 de acu o mie de ani cu carburator si cutie automata. aveam 15% si tu zici ca 13 % la asta e normal? Pai de ce toti proprietarii de xm-uri mi se lauda cu 8% urban?
Va ros sa postati aici cei cu frantuzesti diesel un consum real sa facem o statisitca.Asta daca nu mai e vre-un topic deschis pe aceeasi tema
P.S. Acum am vazut ca zici la un megane nou cu 1.6 benzina consum de 15 si eu la peugeot cu acelasi motor, dar si cutie automata am 11. deci poate doar la tine se justifica consumul de 13-14% la xm diesel
Oricum esti primul la care aud un astfel de consum si nu cred ca e normal. la un ford 2.3 v6 de acu o mie de ani cu carburator si cutie automata. aveam 15% si tu zici ca 13 % la asta e normal? Pai de ce toti proprietarii de xm-uri mi se lauda cu 8% urban?
Va ros sa postati aici cei cu frantuzesti diesel un consum real sa facem o statisitca.Asta daca nu mai e vre-un topic deschis pe aceeasi tema
P.S. Acum am vazut ca zici la un megane nou cu 1.6 benzina consum de 15 si eu la peugeot cu acelasi motor, dar si cutie automata am 11. deci poate doar la tine se justifica consumul de 13-14% la xm diesel

-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
xantia 2.1 td, 1500 kg, consum urban: minim, noaptea - 9, maxim 15 cu talpa grea, iar un consum normal in oras pica pe 11. in afara nu stiu, nu am apucat sa vad ca intre timp am reusit sa o stric. pe de alta parte, xantia, 1.8 benzina, 1400 kg, consum minim in oras: noaptea, mers usor - 9, maxim.... irelevant; un consum normal in oras imi iese cam tot 11, deci de aia nu inteleg eu dizelul; cine nu crede, nu are decat sa vina sa probeze
cred ca problema principala la voi este si aglomeratia. la mine cu toate ca nu e la fel de aglomerat, merg eu tare cu ele, asa ca nu pot fi un caz concludent. totusi, motivul pentru care am raspuns si eu este ca nu prea sunt masini cu motoare dizel de 2000 sau ceva de genul sa consume 7 in oras.

1.9 TD nu are nici o leg cu 2.1 TD, deci nu te raporta la asta. doi la mina, temperatura, daca e peste 50gr, nu mai conteaza in economia problemei. 3 la mina, eu consum undeva intre 17-20 in oras, cu acelasi motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
-
- pasionat
- Mesaje: 225
- Membru din: Vin 09-Iul-2004 12:47
- Localitate: Constanta
- Masina: C 5 Break 2,0 . hidramata, an 2004
- 2: CX 2,0 Break. an 1989
- 3: Xsara 1,4 i , an 2002
xm
Xm -ul pentru motorul diesel de 2,1 are un consum rezonabil , dar ca si Khan cand schimbi vitezele la peste 2000 ture devine f.f.f. lacom !! Acum cateva zile pe o portiune de maxim 10 km ( Valu lui Traian - Constanta ) la peste 125 km/ora , ploaie , vant , ingenunchind un Santa Fe am consumat cu siguranta 5-6 litri de motorina ,dar nu regret !!
Cum vine caldura imi dau jos si pompa si injectoarele sa le verific , cu toate ca in iarna asta a pornit mereu la prima cheie . Eu zic ca dupa motorul Cx- ului 2,5 trd ,cel al Xm-ului 2.1 td este un alt motor foarte reusit si robust !
Cum vine caldura imi dau jos si pompa si injectoarele sa le verific , cu toate ca in iarna asta a pornit mereu la prima cheie . Eu zic ca dupa motorul Cx- ului 2,5 trd ,cel al Xm-ului 2.1 td este un alt motor foarte reusit si robust !
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
vandergraf, eu ti-am spus experienta mea cu 2.1; sincer, si eu ma asteptam sa consume mai putin, dar... pauza; am intrebat incolo, incoace, si mi s-a spus sa stau cuminte ca asta este. da... benzina daca o calc tare, consumul devine irelevant, adica undeva la 20 si chiar peste, dar, se poate merge cu ea batraneste. cu 2.1 nu pot sa merg subturat. inchipuie-ti ca in oras nu pot sa merg cu treapta 4 decat foarte rar, iar la cea pe benzina pot sa merg chiar si cu 5 la 50 km/ora. da, in exterior la 150-170 consuma 6-7, pe cand benzina consuma aproape de 10... dar in oras 2.1 nu mi se pare economic.
-
- pasionat
- Mesaje: 149
- Membru din: Mar 13-Iun-2006 23:28
- Localitate: Bucuresti-Pantelimon
Da, asa e. afara stiu ca e diferenta mare. cel putin cu xm la 1oo si ceva aveam zic eu 9, dar era buba si cu racirea. iar cu benzina 1.6 la 150 mi-arata peste 10 instant. abia la 90 er onsum economic la benzina. Ce ma mira ca tu zici ca la benzina in oras pe 50 /h mergi lejer cu a 4-a si la diesel care e prin definitie de turatie mica si cuplu jos, rar bagi a 4-a. dar probabil te referi la faptul ca tu vrei sa ai la dispozitie raspuns rapid si de la diesel subturat nu poti avea. in fine. deci m-am lamurit. am studiat zilele astea si am vazut la peugeot 1.6 benzina cutie automata, consum de bucuresti naspa 12.7/% iar la xm 11 pe vremea asta. deci pana la urma e rezonabil. oricum m-am hotarat sa vand xm-ul ca am primit bucuria de la circa financiara si mi-a cam cazut fata. Chiar acum deschid un topic si mi-ar prinde bine un sfat de pret(pe pm) pt ea.
bebe944. am zis ca xm-ul e cu doar vre-o 40kg mai greu decat 307.deci irelevanta si diferenta de greutate pt comparatia pe care o faceam
bebe944. am zis ca xm-ul e cu doar vre-o 40kg mai greu decat 307.deci irelevanta si diferenta de greutate pt comparatia pe care o faceam
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO