Consum ulei motor la C4 benzina
Moderator: Echipa Tehnica
ati gresit toti cu aia 250ml sau litri sau centilitri. o masina care consuma 250 ml (=0,250l) la 1000 km si nu la 10.000 km are o uzura a motorului. 250 ml la 1000 km inseamna 2,5 l la 10.000. ori asta nu se intimpla in realitate nici la o masina cu uzuri medii. la un moment dat auzisem ca un consum de pina la 700 ml la 10.000 e ok la opel si ford, motoarele din anii '85-'95. chestie catre pare rezonabila. dar in nici un caz 2,5 l la 10.000. nu cred ca un constructor poate accepta acest consum ca fiind specific pentru un anume tip de motor. inseamna ca la 20.000 te duci cu un morman de fiare in batista pentru prima revizie, si nu cu un motor in care mai e vreo urma de ulei
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Nu vreau sa "deranjez" pe nimeni, dar am un ex. de dat:
Baia de ulei la C4 1.6 16v benzina, are capacitatea de 3.35l. Joja are 17 gradatii. La 5000km , am verificat nivelul de ulei; era la 13.5 gradatii. La 7700km am verificat iarasi nivelul de ulei; era la 11 gradatii! Dintr-un calcul aproximativ, a reiesit ca, in 2700km au "disparut" cca. 0.5 l de ulei
...cu alte cuvinte, la un interval de 1000km , motorul "mananca" cca. 0.2l ........
( apar cateva intrebari ) Sincer , mi se pare cam multicel!
Baia de ulei la C4 1.6 16v benzina, are capacitatea de 3.35l. Joja are 17 gradatii. La 5000km , am verificat nivelul de ulei; era la 13.5 gradatii. La 7700km am verificat iarasi nivelul de ulei; era la 11 gradatii! Dintr-un calcul aproximativ, a reiesit ca, in 2700km au "disparut" cca. 0.5 l de ulei




- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
...revin si ii dau dreptate domnului "khan"! Daca ar fi sa faci reviziile ca la carte ( 30.000km ) , asta ar insemna ca ori ajungi "cu un morman de fiare in batista pentru prima revizie, si nu cu un motor in care mai e vreo urma de ulei " ...ori mai completezi vro 2 l de ulei!!!
Sincer , sunt putin in "ceatza" in aceasta problema

Sincer , sunt putin in "ceatza" in aceasta problema



White Wizard scrie:Nu vreau sa "deranjez" pe nimeni, dar am un ex. de dat:
Baia de ulei la C4 1.6 16v benzina, are capacitatea de 3.35l. Joja are 17 gradatii. La 5000km , am verificat nivelul de ulei; era la 13.5 gradatii. La 7700km am verificat iarasi nivelul de ulei; era la 11 gradatii! Dintr-un calcul aproximativ, a reiesit ca, in 2700km au "disparut" cca. 0.5 l de ulei...cu alte cuvinte, la un interval de 1000km , motorul "mananca" cca. 0.2l ........
![]()
![]()
( apar cateva intrebari ) Sincer , mi se pare cam multicel!
De când am postat subiectul, eşti primul care răspunzi efectiv la ĂŽntrebarea mea. Toţi ceilalţi s-au lansat ĂŽn comentarii mai mult sau mai puţin savante privind consumul de ulei la C4, dar făra a spune clar cât ulei a consumat C4, Xara sau BX, la un anumit rulaj. Nu vreau să cred că printre posesorii de Citroen sunt şi persoane care se urcă la volan ĂŽnainte de a verifica (măcar din când ĂŽn când) nivelul uleiului sau al antigelului etc.
La mine după un rulaj de 4000 Km nivelul uleiului a scăzut cu 1/4 faţă de nivelul maxim. Dacă se menţine acelaşi consum ar ĂŽnsemna că la 16.000 Km consumul să fie la nivelul minim de pe jojă.
daria_na scrie:Nu vreau să cred că printre posesorii de Citroen sunt şi persoane care se urcă la volan ĂŽnainte de a verifica (măcar din când ĂŽn când) nivelul uleiului sau al antigelului etc.
Mai, asta e motivul pentru care am optat pentru o masina mai scumputa nu ceva top-class dacia la care verifici non stop o gramada de rahaturi.
Daca esti chitzibushar, iti place sa verifici de-astea non stop... Dak nu... Conduci cu increderea in garantia acordata (dupa care vinzi masina).
Ce ar insemna sa verific ulei, antigel, lichid de frana(chiar dak e cea mai indicata verif dintre toate), lichid la baterie, incarcare la releu, pacanituri la planetare, gunoi din rezervor, ulei in cutie, nivel placute de frane, etc... Mai bine imi luam un golf din 90-94, de liniutze facut din bucati, sau o dacie, ca sa am ce sa descopar si sa tunez, nu C4 despre care reclama spune ca este "tehnologie cu personalitate" la care nici o alta alarma in afara de aia stoc nu ai voie sa pui pe ea conform ATS. Mai am un vecin de-asta meseriash care era cu cutia de scule in fata noului sau Kalos si mesterea la motor, sau unul cu Passat la mana a doua care isi schimba placutele de frana singur. Eu nu intentionez sa pun o cheie sau surubelnita in masina asta. Dak o sa fie nevoie, cu prima ocazie o vand!!!!

(nu este un raspuns acid, doar o 'sperietura' de-a mea vis-a-vis subiectul verificari)

Dar... intotdeauna vor exista oameni dornici sa demonteze orice prind, din curiozitate. btw... Care imi strange si mie usile la C4 sa nu mai vibreze ca astia de la ATS nu vor.
Hai, mecanicilor, platesc ca la ATS. :P:P
Inca ceva... Dak ajung cu masina praf la 30k din cauza uleiului, voi fi FOARTE FERICIT pentru ca voi putea sa imi schimb masina. GARANTAT.

-[img:e343dfc466]http://forum.softpedia.com/uploads/av-59299.jpg[/img:e343dfc466]
BRAVO! In sfarsit cineva cu aceeasi gandire ca si mine. Eu, asa cum am mai spus pe la inceputuri, am trecut de la Skoda 120L veche de aproape 20 de ani, la care stateam cu portbagajul plin de scule. Cand am hotarat sa-mi iau alta masina am zis, la fel ca si @coos ca nu voi pune mana in veci sa schimb eu ceva la ea. Prin urmare, am verificat uleiul doar cand a aparut acest topic pe forum, asa de curiozitate. In rest, am lasat "placerea" asta mecanicilor din service. Singurele lucruri pe care le fac e sa pun benzina, lichid de spalat parbrizul si sa verific presiunea in pneuri.
Si uite ca merge bine merci de 4 ani, fara sa fi ramas fara ulei intre 2 revizii.
Apropo, eu le fac la 15.000Km ca "asa vrea muschii mei".

Si uite ca merge bine merci de 4 ani, fara sa fi ramas fara ulei intre 2 revizii.
Apropo, eu le fac la 15.000Km ca "asa vrea muschii mei".
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
t
In primul rand legat de uleiurile din Romania:Nu mizati pe ele,indiferent de masina si de marca uleiului,mai mult de MAXIM 8-10.000 km!Nu toate uleiurile sunt chiar ceea ce scrie pe eticheta(marea majoritate sunt contrafacute!).Cand uleiul incepe sa se inchida la culoare,e semn ca are reziduri in el si incepe sa-si piarda din calitatile lubrefiante,dar nu trebuie schimbat atunci cand e negru,caci poate fii prea tarziu.
In al doilea rand:Consumul de 0,25 l/1000 km cred ca e exagerat de mult!Spre exemplu,la masina mea care are 14 ani si peste 200.000 km,folosesc ulei ESSO 10/40w(semisintetic) pe care il schimb cam la 8.000 km.Intre schimburi,(deci la 8000 km) consumul de ulei nu e mai mare de 0,5-0,8l !Eu zic ca e in limite normale.Daca ar consuma 0,25 l/1000 km,la 8000 km asa avea pe joja nivelul sub jumatate!...
Oricum,legat de uleiurile astea mai putin vascoase(0/40w,5/40w,etc),am inteles ca sunt mai subtiri si scapa mai usor printre segmenti...deci daca aveti ulei de genul asta,e posibil sa consume mai mult.Cel putin pentru generatiile de masini din anii '80-'90 NU sunt recomandate uleiuri sintetice care au indicativul 0 sau 5 pentru ca se consuma inutil!
In al doilea rand:Consumul de 0,25 l/1000 km cred ca e exagerat de mult!Spre exemplu,la masina mea care are 14 ani si peste 200.000 km,folosesc ulei ESSO 10/40w(semisintetic) pe care il schimb cam la 8.000 km.Intre schimburi,(deci la 8000 km) consumul de ulei nu e mai mare de 0,5-0,8l !Eu zic ca e in limite normale.Daca ar consuma 0,25 l/1000 km,la 8000 km asa avea pe joja nivelul sub jumatate!...
Oricum,legat de uleiurile astea mai putin vascoase(0/40w,5/40w,etc),am inteles ca sunt mai subtiri si scapa mai usor printre segmenti...deci daca aveti ulei de genul asta,e posibil sa consume mai mult.Cel putin pentru generatiile de masini din anii '80-'90 NU sunt recomandate uleiuri sintetice care au indicativul 0 sau 5 pentru ca se consuma inutil!
Coos scrie:daria_na scrie:Nu vreau să cred că printre posesorii de Citroen sunt şi persoane care se urcă la volan ĂŽnainte de a verifica (măcar din când ĂŽn când) nivelul uleiului sau al antigelului etc.
Mai, asta e motivul pentru care am optat pentru o masina mai scumputa nu ceva top-class dacia la care verifici non stop o gramada de rahaturi.
Daca esti chitzibushar, iti place sa verifici de-astea non stop... Dak nu... Conduci cu increderea in garantia acordata (dupa care vinzi masina).
Ce ar insemna sa verific ulei, antigel, lichid de frana(chiar dak e cea mai indicata verif dintre toate), lichid la baterie, incarcare la releu, pacanituri la planetare, gunoi din rezervor, ulei in cutie, nivel placute de frane, etc... Mai bine imi luam un golf din 90-94, de liniutze facut din bucati, sau o dacie, ca sa am ce sa descopar si sa tunez, nu C4 despre care reclama spune ca este "tehnologie cu personalitate" la care nici o alta alarma in afara de aia stoc nu ai voie sa pui pe ea conform ATS. Mai am un vecin de-asta meseriash care era cu cutia de scule in fata noului sau Kalos si mesterea la motor, sau unul cu Passat la mana a doua care isi schimba placutele de frana singur. Eu nu intentionez sa pun o cheie sau surubelnita in masina asta. Dak o sa fie nevoie, cu prima ocazie o vand!!!!![]()
(nu este un raspuns acid, doar o 'sperietura' de-a mea vis-a-vis subiectul verificari)
Dar... intotdeauna vor exista oameni dornici sa demonteze orice prind, din curiozitate. btw... Care imi strange si mie usile la C4 sa nu mai vibreze ca astia de la ATS nu vor.
Hai, mecanicilor, platesc ca la ATS. :P:P
Inca ceva... Dak ajung cu masina praf la 30k din cauza uleiului, voi fi FOARTE FERICIT pentru ca voi putea sa imi schimb masina. GARANTAT.
Fără comentarii. Faceţi ce vor muşchii voştrii, lăsaţi-vă conduşi de ei. E scula ta faci ce vrei cu ea, urmează-ţi instinctul.
Nu ĂŽmi place să filozofez dar un şofer pe care-l interesează propia securitate precum şi a participanţilor la trafic, mai verifică din când ĂŽn când nivelul lichidului de frână , antigel, sau ulei.
Pentru asta nu e nevoie de scule ci de altceva.
Nu ĂŽţi doresc să ajungi cu maşina ĂŽn situaţia pe care ţi-o doreşti, pentrucă cei de la ATS nu or să fie aşa de fraieri ĂŽncât să-şi asume ei vina. Dacă nu mă crezi poţi ĂŽncerca.
Apreciez parerea, pe bune... Dar daca respect ce scrie in manual si ma prezint la 20000 cu ulei lipsa 1.5 litri, e clar ca motorul e praf si nu e vina mea... Sa si-l vare mecanicii unde vor. Prea cocoloshim masinile. Masinile sunt pentru... need for speed ;)
-[img:e343dfc466]http://forum.softpedia.com/uploads/av-59299.jpg[/img:e343dfc466]
Oricum,legat de uleiurile astea mai putin vascoase(0/40w,5/40w,etc),am inteles ca sunt mai subtiri si scapa mai usor printre segmenti...deci daca aveti ulei de genul asta,e posibil sa consume mai mult.Cel putin pentru generatiile de masini din anii '80-'90 NU sunt recomandate uleiuri sintetice care au indicativul 0 sau 5 pentru ca se consuma inutil!
0w40 este la fel de vascos la cald ca si 15w4o (al doi-lea nr. indica vascozitatea la cald, iar primul la rece)
cred ca am pierdut un aspect din vedere. in primii sa zicem 5000 km consumul specific de ulei e mai mare decit dupa iesirea din rodaj. asa ca pe perioada rodajului se accepta un consum mai mare. problema intervine cind cinsumul ramine acelasi si dupa rodaj!!!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Sint intru-totul de acord cu Teo-Onesti: chiar daca uleiurile pe care folosim noi ar fi aceleasi cu cele din vest, tot n-am putea sa le folosim cit le folosesc aia de acolo. De ce? pentru ca combustibilii sint clar de alta calitate, mizerie si praf peste tot, etc.
Cred si eu ca un 8000 de km reprezinta un maxim pe care ar fi bine sa il respectam daca vrem performante de la motor!
Cred si eu ca un 8000 de km reprezinta un maxim pe care ar fi bine sa il respectam daca vrem performante de la motor!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Ma bag si eu ca musca-n lapte insa cand puneti contactul voua nu va apare un mesaj gen "Oil level ok"? Ce naiba mai umblati la joja aia?!?!?
Si eu eram la fel inainte sa-mi iau masina. Sa mut trusa de scule din masina veche in asta noua, sa-mi cumpar ulei si sa-l tin in portbagaj ca deh... cine stie? Slava Domnului ca mi-a venit mintea la cap intre timp.
Si eu eram la fel inainte sa-mi iau masina. Sa mut trusa de scule din masina veche in asta noua, sa-mi cumpar ulei si sa-l tin in portbagaj ca deh... cine stie? Slava Domnului ca mi-a venit mintea la cap intre timp.
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Voi sunteti genul " talpa - benzina/motorina - talpa - ...si poate eventual niste solutie pt. parbiz ... - si iarasi talpa ". Eu unul, nu pot sa ma doara chiar asa de masina ...si fiind pasionat de motoare si de masini, in general, chiar controlez cu mana mea nivelurile. In fine , fiecare face ce vrea cu masina lui, ca doar el a dat banii pe ea. ( punct )
De fapt, vroiam sa fac o alta remarca in legatura cu subiectul.
... eu am facut urmatoarea eroare grava; si anume, joja de ulei nu masoara toata cantitatea de ulei din baie
In cazul motorului 1.6 16v 110cp ( benzina ) , joja masoara o cantitate de 1.2l ( intre min. si max. ) din capacitatea de 3.25l (...eu stiam ca baia are capacitatea de 3.35l, dar se pare ca nu este asa) pe care o are baia de ulei. Deci, acel calcul este total eronat ...si ar reiesi un consum de 0.07l la 1000km ... si cu aceasta ocazie imi cer scuze tuturor membrilor de pe acest forum pt. informatiile gresite 
De fapt, vroiam sa fac o alta remarca in legatura cu subiectul.
White Wizard scrie:Nu vreau sa "deranjez" pe nimeni, dar am un ex. de dat:
Baia de ulei la C4 1.6 16v benzina, are capacitatea de 3.35l. Joja are 17 gradatii. La 5000km , am verificat nivelul de ulei; era la 13.5 gradatii. La 7700km am verificat iarasi nivelul de ulei; era la 11 gradatii! Dintr-un calcul aproximativ, a reiesit ca, in 2700km au "disparut" cca. 0.5 l de ulei...cu alte cuvinte, la un interval de 1000km , motorul "mananca" cca. 0.2l ........
![]()
![]()
( apar cateva intrebari ) Sincer , mi se pare cam multicel!
... eu am facut urmatoarea eroare grava; si anume, joja de ulei nu masoara toata cantitatea de ulei din baie


White wizard, asa e. Insa trendul e sa nu mai poti sa-ti bagi labutele pe nicaieri. Urmatoarele masinute nu vor mai avea joja. Iti vor da un mesaj sec "mai pune-mi 300 ml de ulei".
15000 de km, aproximativ, si prima indicatie de "check oil" pe display. N-am verificat inca pe joja. M-am distrat un pic pe tema asta, gandindu-ma ca masinuta ma atentioneaza ca n-am verificat joja de ceva timp si ca tot ce am de facut e sa scot joja si s-o bag la loc ca sa dispara mesajul.
Ar fi fost o chestie, nu?
Ar fi putut sa zica "oil level low" nu "stii, mi se pare ca uleiul a atins minimul, dar nu sunt sigura"
.
15000 de km, aproximativ, si prima indicatie de "check oil" pe display. N-am verificat inca pe joja. M-am distrat un pic pe tema asta, gandindu-ma ca masinuta ma atentioneaza ca n-am verificat joja de ceva timp si ca tot ce am de facut e sa scot joja si s-o bag la loc ca sa dispara mesajul.


Ar fi putut sa zica "oil level low" nu "stii, mi se pare ca uleiul a atins minimul, dar nu sunt sigura"

Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats