Cefin are o oferta la Pirelli Winter Contact 195/65 R15
190 RON fara TVA (+ ecovaloare - 4.3 RON)
total cu TVA aprox 230 RON (2 ani garantie)
in catalogul de Metro 15-31 decembrie, la 195/65 R15 gasim urmatoarele:
Sava Eskimo S3: 179 RON
Firestone Winter...(nu se vede) - 238 RON
Michelin Alpin: 250 RON
nu stiu ce garantie ofera Metro (parca minim legal e un an jumatate)
1.Ce cauciucuri sugerati ?!
2. (asta e mai grea) unde gasesc jante de tabla 15" pentru C4?
Multumesc mult!
C4 1.6 110CP HDI 205/55R16 aliaj
(in talon apar 205/55R16 si 205/50R17)
Cauciuri de iarna
Moderator: Echipa Tehnica
Uite site-ul tradus al ADAC-ului (echivalentul german al ACR-ului):
ADAC
De asemenea mai ai la dispozitie alte site-uri, de exemplu http://www.tyretest.com/
Eu am ales pe dimensiunea 195/65 R15 modelul Pirelli W 190 Snowcontrol dupa ce m-am informat in mai multe locuri. Alte modele de top sunt Dunlop (WINTER SPORT M3 si 3D), Goodyear ULTRA GRIP 6 sau 7, Vredestein Snowtrac 2, Continental WinterContact TS 810.
Sava, Fulda, etc. fac parte din segmentul mediu, si de obicei apartin marcilor mari (Goodyear, Michelin) care produc astfel si la alte preturi.
Pentru jante te poti adresa unui dealer, la dezmembrari nu cred ca ai sa gasesti, eu sincer nu am cautat.
ADAC
De asemenea mai ai la dispozitie alte site-uri, de exemplu http://www.tyretest.com/
Eu am ales pe dimensiunea 195/65 R15 modelul Pirelli W 190 Snowcontrol dupa ce m-am informat in mai multe locuri. Alte modele de top sunt Dunlop (WINTER SPORT M3 si 3D), Goodyear ULTRA GRIP 6 sau 7, Vredestein Snowtrac 2, Continental WinterContact TS 810.
Sava, Fulda, etc. fac parte din segmentul mediu, si de obicei apartin marcilor mari (Goodyear, Michelin) care produc astfel si la alte preturi.
Pentru jante te poti adresa unui dealer, la dezmembrari nu cred ca ai sa gasesti, eu sincer nu am cautat.
Mda, iata ca a revenit zapada in Brasov si mie mi-au intarziat si anvelopele si jantele. Azi dimineata s-a simtit imediat limita cauciucurilor de vara si nu pot decat sa astept rabdator in speranta ca totusi ajung in acest an 

Ultima oară modificat Vin 16-Dec-2005 08:43 de către sile_98, modificat 1 dată în total.
Ca sa-i mai sperii putin pe cei care inca mai stau pe ganduri daca sa-si puna gume de iarna: in seara asta, intorcandu-ma de la Oradea, in Bucuresti, pe Bd. Timisoara, am pus la un moment dat frana la o trecere de pietoni. Fara probleme, nici nu am avut macar o impresie ca ar fi polei pe jos. Uitandu-ma insa in spate (am eu o obsesie cu spatele masinii...prietenii stiu de ce
), am vazut un Tico care tocmai facea piruete "la greu".
Deci, ATENTIE!

Deci, ATENTIE!
Pana la urma si-a pus cineva cauciucuri de iarna?
Eu as vrea sa pastrez jentile de 16 toli si sa pun direct cauciuc de iarna(205)...
Preturi pentru schimb cu totul :deci cauciuc+janta de otel si pe 15?aveti?
A pus careva sau sunt numai discutii!!!
Am venit de la predeal si era zapada destula....nu pot sa zic ca astea intermediare nu se descurca dar pentru mai multa siguranta as opta pentru unele de iarna totale!
Ce ziceti?
mersic
Eu as vrea sa pastrez jentile de 16 toli si sa pun direct cauciuc de iarna(205)...
Preturi pentru schimb cu totul :deci cauciuc+janta de otel si pe 15?aveti?
A pus careva sau sunt numai discutii!!!
Am venit de la predeal si era zapada destula....nu pot sa zic ca astea intermediare nu se descurca dar pentru mai multa siguranta as opta pentru unele de iarna totale!
Ce ziceti?
mersic
Eu va spun din proprie experienta de sofer (nu profesionist). Skiez de multa vreme si ca atare am avut parte de multe experiente cu masina (diverse masini) iarna pe zapada.
Inainte de 89 cand era mai greu sa ai si masina dara-mi-te cauciucuri de iarna, eram de parere ca este doar un moft. Insa timpul a trecut si am avut ocazia sa conduc mai multe masini care au avut din dotare 9 jenti echipate 4iarna+4vara+1rezerva.
Atunci am avut sa vad marea diferenta. Intr-adevar este o mare diferenta intre un cauciuc de vara si unul de iarna. Si se simte!!! Manevrabilitate, franare, urcus pe panta, etc.
Merita din toate punctele de vedere sa va luati cauciucuri de iarna (cu conditia sa le si folositi unde trebuie). Daca mergeti doar o data pe an la munte si atunci e posibil sa nu fie zapada... atunci mai ganditi-va, pentru ca e o investitie nu tocmai lejera...
Dar daca aveti activitati din astea de ski, munte, snowboard, etc, destul de des... atunci go for it.
Trebuie sa tineti cont ca acest set de cauciucuri va fi folosit doar in sezon, si si atunci doar cand este necesar (daca e o iarna calda
( - cel putin prin bucuresti...). In restul timpului, e pacat sa le tociti vara pe asfalt si mai mult nici nu sunt eficiente vara (pt ca au profilul mult mai inalt) - deci va trebui sa gasiti un spatiu de depozitare (garaj, curte, etc).
In ansamblu recomandarea mea este mergeti (daca va permiteti) cu cauciucuri de iarna, iarna. O sa simtiti diferenta, in situatiile care o cer.
Inainte de 89 cand era mai greu sa ai si masina dara-mi-te cauciucuri de iarna, eram de parere ca este doar un moft. Insa timpul a trecut si am avut ocazia sa conduc mai multe masini care au avut din dotare 9 jenti echipate 4iarna+4vara+1rezerva.
Atunci am avut sa vad marea diferenta. Intr-adevar este o mare diferenta intre un cauciuc de vara si unul de iarna. Si se simte!!! Manevrabilitate, franare, urcus pe panta, etc.
Merita din toate punctele de vedere sa va luati cauciucuri de iarna (cu conditia sa le si folositi unde trebuie). Daca mergeti doar o data pe an la munte si atunci e posibil sa nu fie zapada... atunci mai ganditi-va, pentru ca e o investitie nu tocmai lejera...
Dar daca aveti activitati din astea de ski, munte, snowboard, etc, destul de des... atunci go for it.
Trebuie sa tineti cont ca acest set de cauciucuri va fi folosit doar in sezon, si si atunci doar cand este necesar (daca e o iarna calda

In ansamblu recomandarea mea este mergeti (daca va permiteti) cu cauciucuri de iarna, iarna. O sa simtiti diferenta, in situatiile care o cer.
Sunt de acord cu Oz ... daca aveti "treaba" prin zone acoperite cu zapada ...luati`va cauciucuri de iarna .... ca se merita ... eu am pe kalos ..(doar pe fata ...nu am avut bani atunci decat de doar 2 cauciucuri ) si sa stiti k se simte cand merg pe teren acoperit cu zapada nu am nici un fel de problema ....pe cuvant ...si m`am bagat k nesimtitul ...ca sa vad si nu am ramas niciodata impotmolit in zapada .... (precizez ca nu m`am bagat acolo unde nu aveam nici o sansa sa mai ies nu am fost chai asa de nesimtit
)
La C4 nu a fost cazul sa iau inca ..... la cum e in bucuresti ... nu` se merita investitia ..deocamdata ...poate daca incepe sa ninga !!
De ce toti va schimbati jantele ?? ma refer la cei care au de 16 ?? Adik nu iesi mai scump sa iei jante (de tabla) 15 + cauciucuri de iarna 15 .... comparativ > sa cumperi doar cauciucuri de 16 -cu profil de iarna ??

La C4 nu a fost cazul sa iau inca ..... la cum e in bucuresti ... nu` se merita investitia ..deocamdata ...poate daca incepe sa ninga !!
De ce toti va schimbati jantele ?? ma refer la cei care au de 16 ?? Adik nu iesi mai scump sa iei jante (de tabla) 15 + cauciucuri de iarna 15 .... comparativ > sa cumperi doar cauciucuri de 16 -cu profil de iarna ??
DMX scrie:
De ce toti va schimbati jantele ?? ma refer la cei care au de 16 ?? Adik nu iesi mai scump sa iei jante (de tabla) 15 + cauciucuri de iarna 15 .... comparativ > sa cumperi doar cauciucuri de 16 -cu profil de iarna ??
La schimbarea suportului de rulare (pneurilor) cu unul specific pentru iarna, se practica, este indicat, sa se schimbe si jantele in situatia in care ai jante pe diametru mare (ex. 16") si pneuri cu talonul mic (55 sau chiar mai mic). Si asta pentru ca de regula anvelopele de iarna au talonul mai mare. Pentur a nu modifica dinamica masinii (tractiune, cuplu, reprize etc) este de dorit sa pastrezi diametrul exterior al ansamblului rotii echipate cu anvelopa.
Totodata trebuie sa ai in vedere ca o anvelopa cu talon mic expune mai mult janta reliefului (ex. gloduri, gropi, bump-uri, borduri, obiecte de sub zapada etc).
De aceea este preferabil ca iarna sa ai suprafata de contact (pata de contact) mai redusa (pe cat posibil), striurile cat mai adanci cu profil optim pt aderenta in conditii de iarna, zapada/gheata, si inaltimea putin mai mare pt o protectie mai buna.
Normal ca iesi mai scump dar... depinde cat vrei sa le protejezi. Masina merge binemersi si cu jantele din aliaj iarna...
Jantele din aliaj se practica mai mult vara, sunt mai usoare, aerodinamice, si estetice.
Daca mai sunt si alte aspecte tehnice care trebuie luate in vedere va rog sa postati ca sunt si eu curios.
Deja este cam tarziu sa mai imi iau cauciucuri de iarna. Si oricum nu am bani... 
Dar am simtit destul de urat cum e treaba cu alunecusul in trei situatii.
1. Am plecat de pe loc, cu demaraj (poate putin prea puternic) cand a trebuit sa fac la stanga intr-o intersectie. Stiu doar ca am ajuns pe banda 1, dupa care era sa intru in bordura din stanga, am tras de volan invers era sa ma duc pe banda 2, iar in sens invers, evident iar m-a tras la bordura, iar in sens invers, iar m-a bagat pe banda din dreapta etc... Dupa un patinaj ciudat, cu vreo 3-4 manevre stanga dreapta, am reusit sa pastrez masina pe banda pe care intentionam sa circul.
2. Am fost sa spal masina. Spalatoria este in panta, este un fel de garaj putin mai mare. Nu am reusit sa urc cu masina in curba, si a trebuit sa cobor in strada, sa aliniez masina in fata usii, dupa care am dat talpa si am inceput sa urc. Chiar cand am ajuns in varf, m-a "tras" in stanga si era sa intru in usa spalatoriei. Am tras de volan in ultima fractiune.
3. Am fost la prietena mea acasa si am incercat sa parchez pe o bordura plina de zapada. De mentionat ca bordura era extrem de joasa, sa zicem 3-4 cm inaltime. Nu stiu cum am reusit performanta sa pun bordura aia chiar intre rotile masinii.
Cert este ca ramasesem blocat acolo, patinam in prostie, si nu reuseam sa mai scap din bordura aia.

Dar am simtit destul de urat cum e treaba cu alunecusul in trei situatii.
1. Am plecat de pe loc, cu demaraj (poate putin prea puternic) cand a trebuit sa fac la stanga intr-o intersectie. Stiu doar ca am ajuns pe banda 1, dupa care era sa intru in bordura din stanga, am tras de volan invers era sa ma duc pe banda 2, iar in sens invers, evident iar m-a tras la bordura, iar in sens invers, iar m-a bagat pe banda din dreapta etc... Dupa un patinaj ciudat, cu vreo 3-4 manevre stanga dreapta, am reusit sa pastrez masina pe banda pe care intentionam sa circul.

2. Am fost sa spal masina. Spalatoria este in panta, este un fel de garaj putin mai mare. Nu am reusit sa urc cu masina in curba, si a trebuit sa cobor in strada, sa aliniez masina in fata usii, dupa care am dat talpa si am inceput sa urc. Chiar cand am ajuns in varf, m-a "tras" in stanga si era sa intru in usa spalatoriei. Am tras de volan in ultima fractiune.
3. Am fost la prietena mea acasa si am incercat sa parchez pe o bordura plina de zapada. De mentionat ca bordura era extrem de joasa, sa zicem 3-4 cm inaltime. Nu stiu cum am reusit performanta sa pun bordura aia chiar intre rotile masinii.

Arise uite ce ziceai mai sus:
"Spalatoria este in panta, este un fel de garaj putin mai mare. Nu am reusit sa urc cu masina in curba, si a trebuit sa cobor in strada, sa aliniez masina in fata usii, dupa care am dat talpa si am inceput sa urc".
Pe ghetus nu mai da talpa niciodata, ca s-ar putea sa ai mari surprize. Si mai e o vorba, pe gheata nici mama sistemelor si nici mama cauciucurilor nu te mai scoate in caz de ceva mai palpitant.
"Spalatoria este in panta, este un fel de garaj putin mai mare. Nu am reusit sa urc cu masina in curba, si a trebuit sa cobor in strada, sa aliniez masina in fata usii, dupa care am dat talpa si am inceput sa urc".
Pe ghetus nu mai da talpa niciodata, ca s-ar putea sa ai mari surprize. Si mai e o vorba, pe gheata nici mama sistemelor si nici mama cauciucurilor nu te mai scoate in caz de ceva mai palpitant.
Da... e o combinatie de experienta + accesorii (anvelope, sisteme, etc). Oricum... masina nu merge singura. Anvelopele te ajuta (la fel ca si toate celelalte sisteme ABS, ASR, ESP, etc) sa conduci dar pana la urma controlul il are soferul (cand il mai are
). Ca sa simti cel mai bine diferenta intre cauciucuri de iarna / vara pe zapada, ar trebui sa le testezi pe zapada imediat dupa ce le-ai schimbat ca sa stii la ce sa te astepti.

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@oz: e foarte indicat sa ai anvelope de vara/iarna si nu sa umblii ca mine cu un singur rind de anvelope tot anul. E ineficient si generator de probleme sa ai aceleasi genti, dar sa schimbi cauciucurile pt ca:
- schimbat cauciuc => echilibrat roata din nou
- nu stiu de cite ori poate fi schimbat un cauciuc
- baietii aia de pe la vulcanizari au prostul obicei de a folosi scule pneumatice pt strins prezoane. Insistati sa foloseasca chei manuale
Combinatia cea mai buna e cam asa:
- cauciucuri de vara, eventual pe genti de aliaj pentru cine isi permite pentru ventilarea discurilor
- cauciucuri de iarna pe genti de tabla (altele decit cele folosite vara). Si pentru ca iarna se folosesc cauciucuri mai inguste, rezulta ce e recomandat sa se foloseasca si o janta de diametru mai mic si talon mai mare pentru compensare. Talonul mai mare se foloseste pentru un plus de elasticitate al anvelopei
- schimbat cauciuc => echilibrat roata din nou
- nu stiu de cite ori poate fi schimbat un cauciuc
- baietii aia de pe la vulcanizari au prostul obicei de a folosi scule pneumatice pt strins prezoane. Insistati sa foloseasca chei manuale
Combinatia cea mai buna e cam asa:
- cauciucuri de vara, eventual pe genti de aliaj pentru cine isi permite pentru ventilarea discurilor
- cauciucuri de iarna pe genti de tabla (altele decit cele folosite vara). Si pentru ca iarna se folosesc cauciucuri mai inguste, rezulta ce e recomandat sa se foloseasca si o janta de diametru mai mic si talon mai mare pentru compensare. Talonul mai mare se foloseste pentru un plus de elasticitate al anvelopei
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats