Nu mai porneste electroventilatorul

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Nu mai porneste electroventilatorul

Mesajde mist3rm » Dum 01-Mai-2011 12:49

Buna ziua. Am iar nevoie de ajutorul vostru. Nu imi mai porneste ventilatorul de la radiator. Vineri dimineata am plecat spre Franta, si la iesire din Budapesta se circula bara la bara si vad ca apa mea care de obicei sta cam in 83 de grade( am schimbat eu senzorul ala care deschide ventilatorul), trece de incet de 90, 100 si ajunge aproape la 110 grade, am dat si caldura la maxim in speranta ca o sa ii opresc fierberea. Trag dreapta si constat ca ventilatorul nu mai merge. Am oprit motorul(parca nu e recomandat) si desteptul de varmeu ii da prin cap sa verifice daca am apa si mi-o sarit aproape toata apa din radiator afara. Am facut rost de apa, am pus inapoi in radiator, am taiat firele de la ventilator, am legat unu direct la baterie si unul la masa si asa am venit pina in Paris fara probleme, i-am dat dupa aia si 180 Km/h, si nu mi-o luat deloc nici ulei nici apa, sper ca nu am prajit garnitura de chiuloasa ca nu a durat decat cateva zeci de secunde faza cu crecutul temperaturii apei, nu am mers asa cu ea decat maxim 20 metri. Este vreo siguranta pt elctroventilator? vreun releu? nu am AC. Am incercat sa leg cele doua fire de la sonda de pe radiator dar degeaba, nu imi mai vine curent. Vreun sfat?
Multumesc
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

alexsosi
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Sâm 30-Ian-2010 23:00
Localitate: Călimănești
Masina: Citroen Xm 2.5 TD Exclusive
2: Citroen C6 2.7 HDI

Mesajde alexsosi » Dum 01-Mai-2011 13:40

daca nu ti-a mai crescut apa , uleiul e ok , atunci nu are nimik mai ales ca a durat putin. daca in instalatie aveai corespunzator antigel atunci iar este bine , pt ca din cate stiu eu antigelul fierbe pe la 120 de grade.
citroen my real passion

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Dum 01-Mai-2011 17:56

Uleiul, apa par ok, am mers 1000 km fara sa completez nimic si toate par ok. Stie cineva ce s-o fi stricat? Este vreo siguranta ceva sau releu?
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

prodygal
simpatizant
Mesaje: 92
Membru din: Dum 20-Iun-2010 10:21
Localitate: focsani, VN

Mesajde prodygal » Dum 01-Mai-2011 18:01

cred ca piesa care iti trebuie tie se numeste termo-cupla daca nu ma insel,si e pe langa termostat ,aia albastra cred.....
daca nu vezi...... nu crezi?

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Dum 01-Mai-2011 19:26

Sper sa nu gresesc, insa termocupla nu e aia de pe radiator care am schimbat-o eu? Piesa spre care vin doua fire albastre amandoua si deschide circuitul cqnd apa depaseste o anumita temperatura( a mea deschidea intre 78-83°, insa din cate stiu eu la xantiile benzinare deschide la 92-97 grade. Nu am nici o piesa albastra, ma uit ca boul la poarta noua si nu imi dau seama ce poate sa aiba. Are si problema cu nepornitul cand se infierbanta motorul, insa pentru asta am deschis un alt topic mai demult si am sa dau mai multe detaliu mai tarziu, acum sa rezolv principala problema ca am Xantii aici de ma doare capul, de piese nu ar fi o problema, principala problema e un mecanic care aici iti ia 50 de iepuroi pentru o ora de manopera, iar o diagnoza simpla, tinand cont ca e vorba de partea electrica cine stie cat mai ajunge.
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 02-Mai-2011 09:52

cele cu ac au sondele pe corpul de la termostat, cele fara ac, in special pe benzina au termocupla clasica pe radiator. daca zici ca ai scurtciruitat firele de la ea, posibil sa ai siguranta arsa, si ea sa nu fie vinovata. cauta la sigurantele de la motor, trebuie sa fie o siguranta MARE portocalie parca de 40A, sau verifica-le pe toate pentru siguranta.

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Lun 02-Mai-2011 22:35

Am verificat sigurabtele si surpriza: siguranta topita si topit si locul unde intra siguranta, am facut rost de alta chestie din aia. Siguranta este una verde de 30. Nu am verificat inca daca merge ca nu am vrut sa nadesc firele pur si sipmlu , vreau sa le cositoresc si nu m avut pistol de lipit, si find aici sunt cam limitat in ce priveste sculele. Ce ar fi daca as pune o siguranta mai mare? de vreo 40-50, ca eu am termocupla aia care deschide mai repede si electroventilatorul merge cam incontinuu, ba mai merge cate 30 de secunde si dupa ce se opreste masina. Ce saa fac ? sa pun o termocupla normala sau o siguranta mai mare? sau sa las fix asa si sa risc sa am iar probleme? Mergand incontinuu se cam infierbanta circuitele si fac poc...
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 02-Mai-2011 22:44

siguranta trebuie sa fie de 40. pune si termocupla corecta, si scapi de probleme. cat despre cositorit, nu e problema. desparte firul in 3, innadeste fiecare bucata cu cate o bucata din celalalt fir, apoi infasoara-le impreuna si da-i bice.

Avatar utilizator
mist3rm
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Vin 08-Oct-2010 21:22
Localitate: Paris

Mesajde mist3rm » Joi 05-Mai-2011 19:48

Am lipit firele si acum porneste electroventilatorul. Am vreo cateva termocuple luate de la dezmembrari, nu am mufa, ca eu firele la vechea termocupla le aveam prinse cu papuci normali. Siguranta de 40 inca nu am gasit, nici nu am prea cautat, dar principala problema a fost rezolvata. Multumesc
cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin


Înapoi la “Electrica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh