Cum se scoate bateria ?

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

zack_zack
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Joi 02-Iun-2011 11:51
Localitate: Bucuresti

Cum se scoate bateria ?

Mesajde zack_zack » Joi 02-Iun-2011 11:55

Va rog mult sa ma ajutati ! am un C3 benzina 1.2 din 2005 imprumutat si a murit bateria, am vrut sa o scot sa o pun pe redresor dar surpriza . . . nu reusesc sa o scot. Am tras in stanga in dreapta am apasat maneta din dreapta nimic, mai este prinsa in ceva dar nu imi dau seama unde

zack_zack
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Joi 02-Iun-2011 11:51
Localitate: Bucuresti

Problema rezolvata

Mesajde zack_zack » Joi 02-Iun-2011 14:33

Mi-am luat inima in dinti :)) si mortii undeva dupa ce mi-am rupt degetele, am reusit sa scot "mizeria" ! Credeam ca in topul masinilor facute extrem de complicat este Renault, dar m-am inselat.
Sfat pentru cei care schimba acumulatorul la C3, cumparati baterii cu maner ca sa nu ramaneti fara unghii

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 02-Iun-2011 16:35

mi-e greu sa ma gandesc la o baterie care nu are maner... dar or fi...
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 02-Iun-2011 18:40

sunt si fara maner..
la cielo de ex nu am vazut sa am maner la baterie si e bateria originala din fabrica..ceva chinezesc sau coreean...noroc ca spatiul e mare.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 03-Iun-2011 06:44

la cielo-ul de la fosta fosta firma spatiul de acces e super generos. Am schimbat acu ceva timp bateria la -15 grade destul de repede. Dar si cea care era pe masina si cea noua pe care am pus-o aveau maner. Si era ieftinatura. Or fi, nu zic nu, dar sa prinzi atatea kg direct de corpul bateriei si sa te mai si chinui sa o inghesui undeva... nasol.
"If in doubt, flat out!"

Gozmin
pasionat
Mesaje: 429
Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
Localitate: Großwardein
Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm

Mesajde Gozmin » Vin 03-Iun-2011 09:08

Eu nu ºtiu ce vi s-a pãrut aºa greu sã daÞi bateria jos de pe C3. Probabil nu ºtiaÞi cum sau nu aÞi mai dat-o pânã acum. E chiar simplu.
Ce m-a amuzat enorm a fost când am dus maºina la REPREZENTANÞA CITROEN pentru niºte reparaþii ºi când au vrut sã dea jos bateria am crezut cã o rupe cu tot cu suport. Habar nu aveau cu ce se mãnâncã. Am râs de m-am pi.at pe mine, dupã care i-am arãtat eu cum se face.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.

Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.

adrian_emil
pasionat
Mesaje: 210
Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
Localitate: Ploiesti

Re: Problema rezolvata

Mesajde adrian_emil » Vin 03-Iun-2011 11:53

zack_zack scrie: am reusit sa scot "mizeria"


pana la urma care a fost secretul ?

on topic - sa vedeti cum se scoate bateria de la Xsara Picasso ! Bateria este sub canapeaua soferului. Se rabateaza canapeau printr-un exercitiu de "Yoga" iar abia atunci este vizibila bateria.

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Mesajde sorin69 » Vin 03-Iun-2011 13:24

Gozmin scrie:Eu nu ºtiu ce vi s-a pãrut aºa greu sã daÞi bateria jos de pe C3. Probabil nu ºtiaÞi cum sau nu aÞi mai dat-o pânã acum. E chiar simplu.
Ce m-a amuzat enorm a fost când am dus maºina la REPREZENTANÞA CITROEN pentru niºte reparaþii ºi când au vrut sã dea jos bateria am crezut cã o rupe cu tot cu suport. Habar nu aveau cu ce se mãnâncã. Am râs de m-am pi.at pe mine, dupã care i-am arãtat eu cum se face.

Daca tot ai aratat celor de la service, n-ar strica sa ne spui si noua cum se scoate, nu de alta dar n-am chef sa se ude si altii cand o scot eu.
YOU"LL NEVER WALK ALONE

zack_zack
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Joi 02-Iun-2011 11:51
Localitate: Bucuresti

Tutorial de scos "mizeria"

Mesajde zack_zack » Vin 03-Iun-2011 22:55

Pai pentru a scoate bateria trebuie :
1. indepartat capacul format din doua bucati prin tragere in sus cel din spate are doua perechi de cleme pe laterale cel din fata doar o perche de cleme.
2. Se SCOATE BORNA DE LA MINUS prima cea cu piulita si dupa borna + cea cu clema (aceasta este ordinea corecta si de pus invers + si dupa minus)
3 (partea pe care eu nu am inteles-o initial) se scoate Flansa cu cabluri din stanga bateriei prin tragere vertical in sus - altfel nu aveti loc sa rasturnati putin bateria intr-o parte.
4. se apasa maneta din dreapta pentru a elibera buza de jos a bateriei si eventual puneti ceva greu pe maneta ca nu sta singura data in jos.
5. se trage de baterie din partea dreapta in sus si in acelasi timp inclinand-oin partea stanga pentru a elibera buza din partea stanga a bateriei

daca bateria nu are maner cum spuneam in primul post o sa fie chinuiala mare ca nu aveti de ce sa apucati bateria pentru a o inclina in stanga si a trage in sus plus cu o mana sa ti apasat pe maneta aia nenorocita care revenea la pozitia initiala.

Parerea mea ca trebuia borna minus facuta cu clema si cea cu plus pe piulita sau eventual amandoua cu clema, oricum toata treaba e facuta in bataie de joc flansa cu cabluri putea sa fie pusa in alta parte avand in vedere ca e foarte mult loc.
Imagine

Avatar utilizator
robistan25
pasionat
Mesaje: 537
Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
Localitate: Ploiesti

Mesajde robistan25 » Sâm 04-Iun-2011 15:16

La ce spui tu flansa de cabluri se numeste de fapt carcasa filtrului de aer. Si cu ea montata pe pozitie, ca in poza, tot se schimba f. usor bateria, cu maner sau fara. Iar referitor la borne, din punctul meu de vedere sunt bine gandite, mai ales cea de + , deoarece la un accident sau incident, sa poti sa o decuplezi repede.

zsk81
simpatizant
Mesaje: 86
Membru din: Mar 03-Feb-2009 15:43
Localitate: Bucuresti

Mesajde zsk81 » Lun 06-Iun-2011 21:29

corect

zsk81
simpatizant
Mesaje: 86
Membru din: Mar 03-Feb-2009 15:43
Localitate: Bucuresti

Mesajde zsk81 » Dum 19-Iun-2011 18:30

e foarte usor , am schimbat bateria in week end , a venit omul de la magazin , a tras de clapeta unde este bateria a ridicat bateria a pus pe cealalta si gata operatiunea 2 minute , fara sa dea nimic jos de pe langa baterie
O zi buna

elias
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Sâm 29-Oct-2011 12:09
Localitate: Bucuresti

Re: Tutorial de scos "mizeria"

Mesajde elias » Joi 16-Feb-2012 21:31

zack_zack scrie:Pai pentru a scoate bateria trebuie :
1. indepartat capacul format din doua bucati prin tragere in sus cel din spate are doua perechi de cleme pe laterale cel din fata doar o perche de cleme.
2. Se SCOATE BORNA DE LA MINUS prima cea cu piulita si dupa borna + cea cu clema (aceasta este ordinea corecta si de pus invers + si dupa minus)
3 (partea pe care eu nu am inteles-o initial) se scoate Flansa cu cabluri din stanga bateriei prin tragere vertical in sus - altfel nu aveti loc sa rasturnati putin bateria intr-o parte.
4. se apasa maneta din dreapta pentru a elibera buza de jos a bateriei si eventual puneti ceva greu pe maneta ca nu sta singura data in jos.
5. se trage de baterie din partea dreapta in sus si in acelasi timp inclinand-oin partea stanga pentru a elibera buza din partea stanga a bateriei

daca bateria nu are maner cum spuneam in primul post o sa fie chinuiala mare ca nu aveti de ce sa apucati bateria pentru a o inclina in stanga si a trage in sus plus cu o mana sa ti apasat pe maneta aia nenorocita care revenea la pozitia initiala.

Parerea mea ca trebuia borna minus facuta cu clema si cea cu plus pe piulita sau eventual amandoua cu clema, oricum toata treaba e facuta in bataie de joc flansa cu cabluri putea sa fie pusa in alta parte avand in vedere ca e foarte mult loc.
Imagine


Intradevar din partea dreapta se elibereaza in momentul cand apasam pe maneta dar nu am reusit sub nici o forma sa o scot .
Spatiul este destul de stramt .
Cunoasteti alta metoda ceva mai eficienta ???

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Joi 16-Feb-2012 22:37

Nu stiu cum nu ati reusit voi, eu am scos-o destul de usor si nu are nici maner (ce-i drept, mi-am cam belit degetele pentru ca era si destul de rece, dar ca si timp de lucru, a durat maxim 10 minute). Este acumulatorul Tudor original.
La 1.4 HDI se urmeaza primii doi pasi de mai sus, apoi se trage vertical de carcasa calculatorului si se scoate de pe pozitie. Eu nu am scos mufele din el. Se aseaza in stanga cutiei acumulatorului, se trage de maneta aceea spre dreapta, se inclina acumulatorul spre stanga (daca nu se scoate calculatorul de pe pozitie, nu se poate inclina acumulatorul, deci nici nu se poate scoate), astfel incat sa iasa marginea inferioara de sub clemele alea de fixare, apoi se ridica acumulatorul. Se apuca de laturile mari ale acumulatorului in cazul in care nu exista maner.

elias
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Sâm 29-Oct-2011 12:09
Localitate: Bucuresti

Mesajde elias » Joi 16-Feb-2012 23:10

crysti79 scrie:Nu stiu cum nu ati reusit voi, eu am scos-o destul de usor si nu are nici maner (ce-i drept, mi-am cam belit degetele pentru ca era si destul de rece, dar ca si timp de lucru, a durat maxim 10 minute). Este acumulatorul Tudor original.
La 1.4 HDI se urmeaza primii doi pasi de mai sus, apoi se trage vertical de carcasa calculatorului si se scoate de pe pozitie. Eu nu am scos mufele din el. Se aseaza in stanga cutiei acumulatorului, se trage de maneta aceea spre dreapta, se inclina acumulatorul spre stanga (daca nu se scoate calculatorul de pe pozitie, nu se poate inclina acumulatorul, deci nici nu se poate scoate), astfel incat sa iasa marginea inferioara de sub clemele alea de fixare, apoi se ridica acumulatorul. Se apuca de laturile mari ale acumulatorului in cazul in care nu exista maner.


Eu am facut toti pasi , mai putin sa scot calculatorul de pe pozitie .
Calculatorul este prins in ceva ? sau se trage vertical de el ?
Multumesc ,


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes