problema cu turbina
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Lun 06-Iun-2011 16:34
- Localitate: bucuresti
problema cu turbina
salut...sunt un mare fan c4,mi am cumparat versiunea 1.6 hdi 90 cp,si am o problema cam mare cu ea...am cumparat-o toate bune dupa 15 000km mi s a rupt turbina.m am duc la mecanic,a depistat ca este un filtru prin care trece uleiul inainte sa ajunga in turbina si acela era infundat...am cumparat turbina noua,filtru acela nou,am luat ulei si toate filtrele ca mi a zis ca asa se procedeaza cand pui turbina noua...toate bune si frumoase,mi a reparat masina,a zis ca totul ok,dupa 3000 km sa rupt din nou turbina din acelasi motiv(filtru infundat)...am dus masina la mecanic,m am dus dupa 4 zile si mi a zis ca nu a depistat care este problema de se infunda acel filtru...are cineva idee ce se intampla cu aceeasta masina...si parerile mi ar fi de ajutor...va multumesc...
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Lun 06-Iun-2011 16:34
- Localitate: bucuresti
a dat o jos,a zis ca este curata,motorul este curat...practic pe acel filtru se depune ca un fel de mazga ,ceva negru si se si intareste pe deasupra...chiar nush ce sa fac...este a 2 turbina care se strica din acelasi motiv,infundarea acelui filtru...mecanicul mi a zis ca din punct de vedere mecanic este totul perfect,totul functioneaza cum trebuie dar nu isi da seama de ce se depune aceea mizerie pe filtru si de unde apare aceea mizerie...ai mai auzit vreodata de aceasta problema??
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Exista un buletin de service PSA comun Peugeot & Citroen unde se specifica ca acea sita se scoate obligatoriu daca apar probleme la turbina, in special cind se inlocuieste turbina.
Eu am scos-o preventiv desi nu aveam probleme cu turbina, vezi aici:
http://www.psaclub.ro/forums/index.php?showtopic=1584
Dar daca zici ca ai ceva mizga intarita la fel cum se formeaza la injectoarele neetansate asta cred ca ar putea fi si o problema interna a motorului sa iti bage motorina in ulei si apoi sa rezulte porcaria respectiva, sau poate sa nu-ti filtreze corect filtrul de ulei...
Eu am scos-o preventiv desi nu aveam probleme cu turbina, vezi aici:
http://www.psaclub.ro/forums/index.php?showtopic=1584
Dar daca zici ca ai ceva mizga intarita la fel cum se formeaza la injectoarele neetansate asta cred ca ar putea fi si o problema interna a motorului sa iti bage motorina in ulei si apoi sa rezulte porcaria respectiva, sau poate sa nu-ti filtreze corect filtrul de ulei...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Foarte probabil folosesti un ulei contra-facut (cu eticheta de Castrol/Mobil 1/Aral), eventual mai mergi si mult prin oras si subturat sau foarte turat si inainte sa opresti motorul nu il lasi ~ 1 minut sa mearga in gol sa se raceasca turbina.
Detalii aici: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html si cauta "black death".
Later edit: data viitoare posteaza in sectiunea corecta!
Detalii aici: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html si cauta "black death".
Later edit: data viitoare posteaza in sectiunea corecta!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- robistan25
- pasionat
- Mesaje: 537
- Membru din: Lun 13-Aug-2007 22:09
- Localitate: Ploiesti
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Lun 06-Iun-2011 16:34
- Localitate: bucuresti
sincer,la mecanica nu ma pricep,chestia este ca am vazut cum arata acel filtru...este un filtru de sarma bagat intrun plasctic negru,are un fel de forma de con,ceva de genul...practic acel filtru este intrun plastic,mecanicul mi a zis ca este filtru care filtreaza uleiul exact inainte sa ajunga in acea teava care intra in turbina...eu sunt in italia,nu sunt in romania,de cumparat ulei am luat ulei special pentru acest motor,si sincer nu cred ca aici este ca la noi,o mare tiganeala,sa scrie pe sticla castrol si sa nu fie adevarat...cu masina am mers normal,nici turat nici subturat,de lasat mereu lasam motorul cand ajungeam acasa pornit la relanti 1-2 minute...in schimb dimineata cand il porneam la fel il lasam 30-50 secunde sa mearga el la relanti,si am observat ca scotea fum alb,si scotea ceva,pana plecam de pe loc dupa aia nu mai iesea asa mult...am schimbat turbina acum 1 luna jumate,deci am stat cum se zice cu morcovul la cur sa nu se strice din nou,cam 1000 km am mers chiar destul de exagerat de atent,si tot s a intamplat...mecanicul imi zice ca motorul este perfect si baia la fel,a mai scos nush ce piese le a trimis la verificat,a zis ca sunt functionabile...acum maine a zis ca curata din nou tot si monteaza alta turbina si sa astept sa vedem daca se rupe si asta....chiar nu stiu ce sa mai zic,singurul lucru de care sunt bucuros,ca nu trebuie sa platesc nimik de data asta,nici turbina nimik,ca aveam garantie de la el 1 an,dar treaba este ca nu vreau sa stiu ca am asa ceva la masina...chiar vroiam sa o vand a anu sa imi iau c5,dar nu cred ca o sa mai am in viata mea masina facuta de francezi...acum cum a zis si mecanicul,astept sa vad ce o sa se intample... p.s. tin sa zic ca turbina asta care s a rupt acum a mers decat 2000 km,si era originala,noua...
Salutare. Varianta de de 90 CP a motorului diesel, indiferent ca este este HDI (Citroen, Peugeot) sau TDCI (Ford), este una foarte buna privind consumul de carburant, dar foarte pretentioasa privind turbina, injectoare, comon rail. Turbina folosita ptr acest motor este una de productie japoneza, Mitsubishi. Personal, am avut aceasi problema, pe Ford C Max, si pana nu am scos acea sita, spalat motor (evident, chimic), pus ulei de calitate, nu am scapat de problema. Masina in sine, Citroen (made in France) nu are nicio vina, ca cei de la PSA mai fac si greseli! Succes!
-
- pasionat
- Mesaje: 156
- Membru din: Joi 22-Oct-2009 06:42
- Localitate: Pitesti / Tulcea
- Masina: Citroen C5 Tourer Excusive, 120 Kw, Automat 2013
- 2: ex. Citroen C4 1.6Hdi, 66Kw
scoate acea sita si nu o sa mai ai nicio problema cu turbina. Pe forum Ford este unul care a schimbat 6 turbine din cauza acelei site. dupa eliminarea sitei s-a rezolvat problema. Mecanicul meu stiind de problema asta , mie la prima revizie mi-a indepartat sita.
PS: scapa cat mai repede de sita si ai sa iubesti apoi masina
PS: scapa cat mai repede de sita si ai sa iubesti apoi masina
Creative Tehnology
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Lun 06-Iun-2011 16:34
- Localitate: bucuresti
am luat azi masina si deocamdata se prezinta bine...i am spus mecanicului de acea sita,a zis ca a scos-o,a curatat motorul,baia de ulei,totul ce era de curatat.mi a pus uleiul cel mai bun(l am cumparat eu) si mi a zis ca acum nu mai are de ce sa se strice...sincer sper sa aiba dreptate si sa nu mai am probleme cu aceasta sita,pentru ca sincer nu vreau sa scap de aceasta masina,din contra am in plan sa ii fac cateva modificari la aspect si sa o tin cata viata o avea...am mai auzit o chestie cu distributia,ca se schimba pe la 240 000,sincer m am interesat foarte bine si asa este,dar ma gandesc sa o schimb undeva pe la 120 000 acum avand 89 000...acum sa vad ce se va intampla pe viitor,daca voi mai avea probleme cu aceasta turbina...ieri am avut ocazia de a conduce un c5 nou si vreau sa zic ca este o masina exceptionala din toate punctele de vedere...sper sa nu mai am probleme cu ea,asa urmatoarea masina va fi tot citroen...va multumesc tuturor pentru sfaturi...
curatare turbo
Imi poate spune si mie cineva cum se demonteaza si cum se curata turbo la C4 , 2.0 HDI , 136CP ? Multumesc
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats