consum optim
Moderator: Echipa Tehnica
dj01fad - Nu discutam de cazul cand sant anumite probleme la sistemul de injectie...sau alte probleme al masinii (roti franate sau alte minuni de genul acesta...).
Totusi cam toata lumea de aici, se plange de consum de benzina exagerat...Oare care e misterul???? Totusi nu mi se pare normal un consum de 12-13 L in oras, pt. o masina cu motor de 1,8...in conditiile in care se merge linistit...
Eu ma mai gandesc si la urmatorul lucru...Masinile noastre, cam toate au peste 150-200.000 km...Ma gandesc ca in intervalul acesta, nimeni nu a facut o curatzare a injectoarelor...si cred ca la un asemenea rulaj, este foarte probabil ca injectoarele sa fie ancrasate si sa nu mai pulverizeze cum trebuie benzina...si toti mergem cu ele asa, fara sa avem habar, bagand benzina cu galeata...
Ti se pare plauzibil un asemenea "scenariu" ???
...............................
A facut cineva tratarea motorului cu aditiv pt. curatarea injectoarelor ?!? Are efect ??? Cum se comporta masina dupa?!? Apar efecte adverse ???
Totusi cam toata lumea de aici, se plange de consum de benzina exagerat...Oare care e misterul???? Totusi nu mi se pare normal un consum de 12-13 L in oras, pt. o masina cu motor de 1,8...in conditiile in care se merge linistit...
Eu ma mai gandesc si la urmatorul lucru...Masinile noastre, cam toate au peste 150-200.000 km...Ma gandesc ca in intervalul acesta, nimeni nu a facut o curatzare a injectoarelor...si cred ca la un asemenea rulaj, este foarte probabil ca injectoarele sa fie ancrasate si sa nu mai pulverizeze cum trebuie benzina...si toti mergem cu ele asa, fara sa avem habar, bagand benzina cu galeata...
Ti se pare plauzibil un asemenea "scenariu" ???
...............................
A facut cineva tratarea motorului cu aditiv pt. curatarea injectoarelor ?!? Are efect ??? Cum se comporta masina dupa?!? Apar efecte adverse ???
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mie nu mi se pare exagerat consumul la a mea, ba chiar mi se pare ok, avand in vedere ca are aproape o tona jumate... (a mea e mult ingreunata pentru ca am pus cam tot ce se putea pe ea fata de standard)
cu aditiv nu faci altceva decat sa arunci banii. daca vrei, le dai jos si le lasi cateva ore in carburol, apoi le pui si te apuci sa ii dai talpa. ale mele sigur sunt zapacite, deci daca le-as curata sigur ar mai scadea consumul; oricum, am altele de la un pejo cu acelasi motor, mers numai in franta decat 100000 sau ceva de genul, si le pun pe alea, dar nu am chef momentan. o simt ca nu mai trage ca atunci cand am luat-o, dar nu am schimbat nici macar bujiile la ea, si nu stiu daca le-a schimbat cineva. cert este ca pe gaz este avion fata de benzina. o sa imi fac timp zilele astea sa le inlocuiesc si mai vedem apoi ce si cum.
cu aditiv nu faci altceva decat sa arunci banii. daca vrei, le dai jos si le lasi cateva ore in carburol, apoi le pui si te apuci sa ii dai talpa. ale mele sigur sunt zapacite, deci daca le-as curata sigur ar mai scadea consumul; oricum, am altele de la un pejo cu acelasi motor, mers numai in franta decat 100000 sau ceva de genul, si le pun pe alea, dar nu am chef momentan. o simt ca nu mai trage ca atunci cand am luat-o, dar nu am schimbat nici macar bujiile la ea, si nu stiu daca le-a schimbat cineva. cert este ca pe gaz este avion fata de benzina. o sa imi fac timp zilele astea sa le inlocuiesc si mai vedem apoi ce si cum.
Exact! Si a mea tragea mai bine cand am luat-o...cand am adus-o de la Sibiu + alte cateva sute de Km rulate prin oras...Si nici nu consuma prea multa benzina din cate imi amintesc...
Dupa aceea, treptat a aparut problema consumului si faptul ca nu mai trage cum trebuie...Dar m-a pacalit, pt. ca treaba asta a coincis cu venirea iernii...Am zis ca e normal sa creasca consumul...Fiind frig nici nu s-a mai incalzit motorul la 87 grd, ca sa bata avansul...si nu am observat ce s-a intamplat...Fiind alunecus pe jos, nini nu am putut sa trag de ea... sa observ ca nu mai trage...etc...Abia in primavara urmatoare am observat toate astea...
...............................
Deci spui ca sant bani aruncati, la faza cu aditivul pt. injectoare ?!????
Nasol! Aveam o sperantza de a o rezolva mai ieftin...O curatire de injectoare costa 200 RON si nu stiu cand voi putea aloca banii astia...
...............................
Oricum, cred ca toate Xantiile de la noi, avand rulaje peste 150.000 Km au aceasta problema....Cred ca am face foarte bine daca le-am face curatarea injectoarelor...Cred ca afara, nu a facut nimeni acest lucru la masinile astea....
Eu nu ma bag sa fac operatia asta singur (cu toate ca am ceva aptitudini tehnice) pt. ca mi-e teama sa nu stric ceva...Cum toate piesele costa o avere...la situatia in care sant acum, chiar nu vreau sa risc...Am zis ca prima data vreau doar sa asist la aceasta operatie...Dupa aia probabil o sa prind curaj...

Dupa aceea, treptat a aparut problema consumului si faptul ca nu mai trage cum trebuie...Dar m-a pacalit, pt. ca treaba asta a coincis cu venirea iernii...Am zis ca e normal sa creasca consumul...Fiind frig nici nu s-a mai incalzit motorul la 87 grd, ca sa bata avansul...si nu am observat ce s-a intamplat...Fiind alunecus pe jos, nini nu am putut sa trag de ea... sa observ ca nu mai trage...etc...Abia in primavara urmatoare am observat toate astea...
...............................
Deci spui ca sant bani aruncati, la faza cu aditivul pt. injectoare ?!????
Nasol! Aveam o sperantza de a o rezolva mai ieftin...O curatire de injectoare costa 200 RON si nu stiu cand voi putea aloca banii astia...
...............................
Oricum, cred ca toate Xantiile de la noi, avand rulaje peste 150.000 Km au aceasta problema....Cred ca am face foarte bine daca le-am face curatarea injectoarelor...Cred ca afara, nu a facut nimeni acest lucru la masinile astea....
Eu nu ma bag sa fac operatia asta singur (cu toate ca am ceva aptitudini tehnice) pt. ca mi-e teama sa nu stric ceva...Cum toate piesele costa o avere...la situatia in care sant acum, chiar nu vreau sa risc...Am zis ca prima data vreau doar sa asist la aceasta operatie...Dupa aia probabil o sa prind curaj...


- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
Da! Poti strica rulmentul de presiune si apoi placa...asa cum am patit eu asta iarna...si cum a patit si THUNDER77...
Trebuie sa ai mare grija cat intinzi cablul de ambreiaj...De obicei cand incepi sa ajustezi cablul de ambreiaj, e semn ca ceva de acolo cedeaza...Ori rulmentul, ori placa de presiune...(de obicei rulmentul...care apoi strica placa...). Daca ai inceput sa intinzi cablul de ambreiaj, cred ca mai mult de 6 luni nu te mai tine...Depinde cat mergi in acest interval...De obicei cedeaza iarna, din cauza diferentelor de temperatura...Intr-o zi va incepe sa-ti chiuie rulmentul...din senin...Apoi se va agrava..
Cablul trebuie intins cat mai putin...in asa fel incat ambreiajul sa debraieze jos tare de tot...in asa fel incat atunci cand bagi in viteze, sa nu-ti caraie cutia de viteze...si sa nu aiba tendinta de a pleca masina din loc, sau sa se manevreze greu schimbatorul de viteze...
Trebuie sa-l reglezi in asa fel incat doar putin daca ridici pedala de ambreiaj, masina sa aiba tendintza sa plece din loc...
Nu-mi place stilul acesta de reglaj (imi place ca ambreiajul sa tina mai sus...) dar se pare ca asa trebuie reglat, ca sa protejezi rulmentul de presiune...(sa tina jos, dar fara sa caraie cutia...)
In rest e simplu...Se regleaza in 2 min. pe la motor...la piulita de pe cablu...deasupra cutiei de viteze...Nu trebuie sa demontezi nimic (nu stiu daca la 16V nu cumva nu este filtrul de aer acolo...vezi si tu...).
........................................................
dj01-fad - Ok! Am inteles. Cand ma hotarasc sa fac operatia asta, o sa te sun sa-mi dai mai multe detalii. Chiar nu vreau sa risc...Deocamdata nu mai circul cu ea, pt. ca mi-a expirat asigurarea si nu am bani s-o platesc...E nasol rau cu banii...Ti-am povestit...
Totusi ma gandeam...nu e mai bine daca operatia asta de curatare cu solventi sa fie combinata si cu o curatire cu ultrasunete ?!?...
Care sant rezultatele dupa o curatire cu solventi ?!? Se simte ceva ?!? Tu sigur ai facut operatia asta...
Trebuie sa ai mare grija cat intinzi cablul de ambreiaj...De obicei cand incepi sa ajustezi cablul de ambreiaj, e semn ca ceva de acolo cedeaza...Ori rulmentul, ori placa de presiune...(de obicei rulmentul...care apoi strica placa...). Daca ai inceput sa intinzi cablul de ambreiaj, cred ca mai mult de 6 luni nu te mai tine...Depinde cat mergi in acest interval...De obicei cedeaza iarna, din cauza diferentelor de temperatura...Intr-o zi va incepe sa-ti chiuie rulmentul...din senin...Apoi se va agrava..
Cablul trebuie intins cat mai putin...in asa fel incat ambreiajul sa debraieze jos tare de tot...in asa fel incat atunci cand bagi in viteze, sa nu-ti caraie cutia de viteze...si sa nu aiba tendinta de a pleca masina din loc, sau sa se manevreze greu schimbatorul de viteze...
Trebuie sa-l reglezi in asa fel incat doar putin daca ridici pedala de ambreiaj, masina sa aiba tendintza sa plece din loc...
Nu-mi place stilul acesta de reglaj (imi place ca ambreiajul sa tina mai sus...) dar se pare ca asa trebuie reglat, ca sa protejezi rulmentul de presiune...(sa tina jos, dar fara sa caraie cutia...)
In rest e simplu...Se regleaza in 2 min. pe la motor...la piulita de pe cablu...deasupra cutiei de viteze...Nu trebuie sa demontezi nimic (nu stiu daca la 16V nu cumva nu este filtrul de aer acolo...vezi si tu...).
........................................................
dj01-fad - Ok! Am inteles. Cand ma hotarasc sa fac operatia asta, o sa te sun sa-mi dai mai multe detalii. Chiar nu vreau sa risc...Deocamdata nu mai circul cu ea, pt. ca mi-a expirat asigurarea si nu am bani s-o platesc...E nasol rau cu banii...Ti-am povestit...
Totusi ma gandeam...nu e mai bine daca operatia asta de curatare cu solventi sa fie combinata si cu o curatire cu ultrasunete ?!?...
Care sant rezultatele dupa o curatire cu solventi ?!? Se simte ceva ?!? Tu sigur ai facut operatia asta...

In legatura cu cablul de ambreiaj...Asigura-te ca nu ai la picioare in masina un presulet care se plimba si ajunge sub pedala, impiedicand-o sa-si faca toata cursa...Eu am patit treaba asta cu un pres textil care tot timpul ajungea sub pedala de ambreiaj....Daca e asa, ori il schimbi, ori ai grija sa-l tragi mereu spre scaun (in spate)...Fiindca atunci cand "pedalezi" il impingi involuntar in fatza...sub pedale...La fel si cand te sui in masina...
Eu unul nu ma vait de consum pentru ca am fost constient de el , optand pentru un motor in 16 v fata de 8 v . Ca idee cu Xantia scot cam acelasi consum pe care il scoteam si cu Nexia de 1.5 DOHC 16v , asa ca sunt multumit , mai ales daca tinem cont de diferenta intre cele doua masini : Nexia - motor de 1,5 l si greutate de aproximativ 850 kg iar Xantia - motor de 1,8 l , 16 v si greutate de 1320 kg .
Oricum Xantia in 16 v mananca mai putin daca mergi cu ea sus in ture decat subturata , asta e clar , si este conditie testata de mine si in oras si in exterior . Ca idee , luni am alimentat cu 20 de litri de bezina in momentul in care mi s-a aprins martorul pe bord si acum acul litrometrului este undeva la un sfert sub linie , nu mai retin cati kilometri am facut dar va voi comunica numarul de kilometri , parcursi de la ultima alimentare , cand mi se va aprinde iarasi martorul si voi baga iar benzina . Regimul de mers al mine variaza in functie de dispozitie si de intarzierea in care sunt
insa un lucru va pot spune cert : motorul meu nu merge niciodata sub 2.500 rpm decat atunci cand stau la semafor sau cand sunt oprit ;)
Oricum Xantia in 16 v mananca mai putin daca mergi cu ea sus in ture decat subturata , asta e clar , si este conditie testata de mine si in oras si in exterior . Ca idee , luni am alimentat cu 20 de litri de bezina in momentul in care mi s-a aprins martorul pe bord si acum acul litrometrului este undeva la un sfert sub linie , nu mai retin cati kilometri am facut dar va voi comunica numarul de kilometri , parcursi de la ultima alimentare , cand mi se va aprinde iarasi martorul si voi baga iar benzina . Regimul de mers al mine variaza in functie de dispozitie si de intarzierea in care sunt

Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Bine ai revenit Dane! Avand in vedere ca nu te-am vazut o perioada, te iert pt ca postezi asa putin
. Acum foarte serios, ai mare dreptate in privinta covorasului de sub pedale. Am patit-o si eu ...
Chiar sunasem la mecanic sa-l intreb ce ar putea fi, dar mi-a spus ca inainte de a ma duce a 2-a zi la el, sa verific daca nu ajunge covorasul sub pedale... Am bagat mana, am tras covorasul mai jos si... bingo! Totul a fost ok!
Trebuie sa-i dau dreptate si lui Thunder. Xantiilor noastre (1.8i 16V) le place la nebunie sa mearga turate si astfel le scade consumul. Nu a fost usor sa ma obisnuiesc sa merg cu ea turata (chiar mai am momente cand imi mai "scapa' sub 2500 de ture), dar asa ii place.



Trebuie sa-i dau dreptate si lui Thunder. Xantiilor noastre (1.8i 16V) le place la nebunie sa mearga turate si astfel le scade consumul. Nu a fost usor sa ma obisnuiesc sa merg cu ea turata (chiar mai am momente cand imi mai "scapa' sub 2500 de ture), dar asa ii place.
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
la mine, am observat: cand merg prima oara cu masina dimineata, si e rece motorul etc. (si toata masina) pot sa schimb muuuult mai usor vitezele, dupa ce se incalzeste toata masina, motorul, deja uneori trebuie sa ma chinui sal bag in viteza, si nu am niciun covoras sub pedala, de fapt chiar se vede si urma pedalei in covorul masinii (covorul ala normal, care este in masina, tapeta sau ma rog cum ii zice
. De vreo 3 ori am patit in 2.5 luni ca trebuia sa dau de doua ori din ambreiaj sal bag in viteza, si o data foarte urat, cand intro intersectie nu puteam sal bag in viteza intaia nicicum. Trebuia sa pun avariile si sa incerc pana ce am reusit...dupa cateva claxonari bune am reusit.....asta a fost dupa ce am cumparat masina, si masina cum a stat mult in garaj, ma gandesc ca asta ia fost cauza. Dar si zilele astea mam obisnuit, dar tot intra putin mai greu decat normal. Si mentionez ca se vede clar urma pedalei in covor deja.

- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
ambreiajul trebuie sa functioneze corect cu pedalele aliniate, adica ambreiajul sa fie la acelasi nivel cu frana. daca in cazul asta nu debraiaza corect, si e nevoie sa strangi cablul ca sa iti vina pedala mai in sus, inseamna ca este ceva in neregula acolo, adica uzura sau cine stie. la masinile voastre rulmentul impinge, dar sa vedeti ce misto e la alea de trage (2000 16v, 2.1 td), cand ti se rupe rulmentul din placa si ramai cu pedala jos in mijlocul intersectiei ce interesant este 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats