
Am o noua pasiune acum...m-am apucat de aeromodelism...cum am mai scris...Probabil veti ride de mine...cum ca am dat in mintea copiilor la aproape 40 de ani...



..............................
Totul a inceput de aici:

...Amicii mei mi-au facut cadou de ziua mea, un elicopter radiocomandat, cumparat din supermarchet...Nu am fost foarte multumit de cum zboara, asa ca m-am apucat sa construiesc un moto-planor cu aripa Delta...
Au urmat:
- Teste de tractiune cu motoarele pe care le aveam la dispozitie si cu diverse elici confectionate de mine din lemn, ca sa stiu ce greutate maxima poate avea viitorul aeromodel...

- Apoi multe ore de munca, migala si nervi tociti, in care am construit eu, pana si rotile aeromodelului, cu rulmenti micro in interior...

...Apoi un reductor pt. primul motor...

...Apoi 4 sasiuri care s-au spart la prabusire


...Apoi alt reductor, pt. un motor mai mic (pt. ca primele prototipuri au iesit prea grele (380...410 gr...)

...Apoi alt fuzelaj...

...Apoi aripa....

...Apoi ultimul prototip...6...care a iesit de doar 230 gr....a zburat, dar pt. ca nu a fost bine echilibrat, nu a putut fi controlat, s-a prabusit de cateva ori si in final a sfarsit prin a i se rupe coada si a distruge motorul minuscul (de 6 gr...). Acum e doar de vitrina...







....................................
Am abandonat acest proiect pt. ca aripa aceea nu este stabila...si m-am apucat sa construiesc macheta unui avion romanesc...


Asta va fi una din aripi...

Se lucreaza in genul acesta:



...Iar rezultatul final, sper sa fie ceva de genul acesta:

Si zboara cam asa:

Sau asa:



Sau asa:





................Cineva de aici din Braila, a construit un aeromodel urias...cu anvergura aripilor de 2,7 m !!! si motor pe benzina de 26 cmc si 5...6 cp...L-am vazut zburand la intrunirea aero de la Vadeni (intre Braila si Galati) de acum 3 sapt.


E fantastic sa vezi o asemenea dihanie de 3 m in aer !!!
Imi cer scuze daca v-am plictisit si pt. faptul ca am fost off-topic...Asta a fost asa...de duminica....sa ne mai descretim fruntile...

..............................................................................
Revenind la problemele ridicate mai sus...
bereczky_sandor - Da! De acolo se regleaza ambreiajul. Sant pe cablu...o piulita si o contra-piulita de blocare...
Exact cum a spus si dj01fad strangi sau slabesti piulitele acelea, in asa fel incat pedala de ambreiaj in pozitie de repaus, sa fie la acelasi nivel cu pedala de frana (sau f. aproape....) Aceea e pozitia in care ar trebui sa debraieze corect.
Nu stiu cat inseamna mult sau putin din acel reglaj din piulitele de pe cablu, dar tu regleaza piulita aceea intr-un sens sau in altul, pana cand pedala de ambreiaj ajunge la acelasi nivel cu pedala de frana sau 5 mm mai sus. Aceea e pozitia in care ar trebui sa functioneze corect. Daca nu inseamna ca acolo e ceva in neregula...
Sau poti sa faci proba despre care am scris eu mai devreme...Cu motorul pornit, vezi cat trebuie sa dai drumul pedalei de ambreiaj, pana cand masina incepe sa plece din loc...Pozitia asta ar trebui sa fie cat mai aproape de podea...cand dai drumul pedalei de ambreiaj f. putin (1-2 cm de la fundul cursei...)
............................................................................
Totusi din ce spui tu, mai curand as verifica uleiul din cutia de viteze...Fiindca daca apar diferentze intre rece si cald, e mai curand problema uleiului din CV....Ori este prea subtire, ori nu e suficient...De obicei cand o cutie de viteze se actioneza greu la cald, nu are ulei suficient...S-ar putea sa ai surpriza ca din 1,8L (parca) sa gasesti doar vre-o 200 gr...
Nu te juca cu uleiul cutiei, pt. ca ai toate sansele sa"prajesti" coroana diferentialului...diferentialul...si ceva pinioane si sincroane prin cutie...
Eu cred ca mai curand de aici vine problema ta...
Uleiul recomandat de constructor este TOTAL 75W80...Cu acest ulei, cutia va functiona perfect atat vara cat si iarna...Nu exista sa caraie...sa cupleze vitezele greu...sa se congeleze iarna si sa nu poti schimba vitezele in primii km....Pur si simplu functioneaza bine in orice conditii...O spun din experientza.
..........................................................................
Asa este! E destul de greu sa te inveti sa mergi mai turat cu masina, pt. ca toti soferii (mai ales cei care si-au facut scoala pe masini vechi...) sant obisnuiti de instructorii auto sa mearga subturat, ca sa poata sa-i struneasca...In conditiile astea, noii conducatori auto asa se deprind sa mearga cu masinile...Subturat...Dupa ce ai invatzat asa, e nefiresc sa auzi motorul prea turat...
Dar este clar! Trebuie mers mai turat (in jurul turatiei de cuplu maxim...un pic sub...un pic peste...)
Pt. un motor care are cuplul maxim la 4250 rpm, este perfect OK sa se mearga intre 3000 si 4500...5000 rpm.
Iar pt. unul cu cuplul maxim la 3000 rpm...se merge intre 2000 si 4000 fara sa soliciti motorul in nici un fel...Acesta e modul de exploatare corect...
...Am vazut sofer de Matiz, care schimba treptele la 1500 rpm, dupa care motorul pica in 900 ture...Asa ceva nu e permis !!! Mi-am pus mainile in cap cand l-am vazut pe individul acela cum conduce....La 60 km/h deja era in treapta a-5-a in oras...Scapa de acest stress...

No-Comment!!!!
...Nici eu nu merg intr-una suficient de turat cu masina....cu toate ca merg pe motocicleta si acolo se merge frecvent cu 8000 rpm sau 10.000 rpm....Mai merg si cu a-4-a in oras cu 40-50 km/h la 1700...2000 rpm...Dar motorul masinii mele (1,8-8V) chiar permite acest lucru pt. ca are cuplul maxim jos (la 3000 rpm)...deja la 2000 rpm are cuplu excelent...
La 16V lucrurile stau cu totul altfel...avand cuplul maxim la 4250 rpm...
Si ma enerveaza ca motorul e atat de silentios si nu vibreaza, incat atunci cand e muzica pornita (chiar data incet) nu se mai aude/simte nimic...Trebuie sa stau tot timpul cu ochii pe turometru si schimbatorul de viteze...

....Pana cand o sa ma supar si-i pun o evacuare libera...sport...din inox...Atunci cu sigurantza o sa aud motorul...


