consum optim

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 19-Iun-2011 16:10

hippo - Multumesc!...Multumesc pt. aprecieri ! :D Asa este! Am avut o perioada in care n-am mai intrat pe aici...E dupa cum am timp si dupa cum ma trage inima...
Am o noua pasiune acum...m-am apucat de aeromodelism...cum am mai scris...Probabil veti ride de mine...cum ca am dat in mintea copiilor la aproape 40 de ani... :D , dar profit de faptul ca am ceva mai mult timp liber acum si fac ceva ce nu mi-am permis sa fac din lipsa posibilitatilor in liceu, inainte de 89...Dar e un hobby foarte incitant, care imi ocupa tot timpul...Am inceput sa nu ma mai ocup de masina, pt. ca muncesc ore in sir la aeromodelele pe care le construiesc :razz: ...Deja sant la al -6-lea...prabusit/spart... :evil:
..............................
Totul a inceput de aici:
Imagine
...Amicii mei mi-au facut cadou de ziua mea, un elicopter radiocomandat, cumparat din supermarchet...Nu am fost foarte multumit de cum zboara, asa ca m-am apucat sa construiesc un moto-planor cu aripa Delta...
Au urmat:
- Teste de tractiune cu motoarele pe care le aveam la dispozitie si cu diverse elici confectionate de mine din lemn, ca sa stiu ce greutate maxima poate avea viitorul aeromodel...
Imagine
- Apoi multe ore de munca, migala si nervi tociti, in care am construit eu, pana si rotile aeromodelului, cu rulmenti micro in interior...
Imagine
...Apoi un reductor pt. primul motor...
Imagine
...Apoi 4 sasiuri care s-au spart la prabusire :evil:
Imagine
...Apoi alt reductor, pt. un motor mai mic (pt. ca primele prototipuri au iesit prea grele (380...410 gr...)
Imagine
...Apoi alt fuzelaj...
Imagine
...Apoi aripa....
Imagine
...Apoi ultimul prototip...6...care a iesit de doar 230 gr....a zburat, dar pt. ca nu a fost bine echilibrat, nu a putut fi controlat, s-a prabusit de cateva ori si in final a sfarsit prin a i se rupe coada si a distruge motorul minuscul (de 6 gr...). Acum e doar de vitrina...
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
....................................
Am abandonat acest proiect pt. ca aripa aceea nu este stabila...si m-am apucat sa construiesc macheta unui avion romanesc...

Imagine

Imagine
Asta va fi una din aripi... :D
Se lucreaza in genul acesta:
Imagine

Imagine

Imagine
...Iar rezultatul final, sper sa fie ceva de genul acesta:
Imagine

Si zboara cam asa:

Imagine
Sau asa:

Imagine

Imagine

Imagine
Sau asa:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
................Cineva de aici din Braila, a construit un aeromodel urias...cu anvergura aripilor de 2,7 m !!! si motor pe benzina de 26 cmc si 5...6 cp...L-am vazut zburand la intrunirea aero de la Vadeni (intre Braila si Galati) de acum 3 sapt.

Imagine

Imagine
E fantastic sa vezi o asemenea dihanie de 3 m in aer !!!
Imi cer scuze daca v-am plictisit si pt. faptul ca am fost off-topic...Asta a fost asa...de duminica....sa ne mai descretim fruntile... :D .Sper sa reusesc sa construiesc ce mi-am propus...
..............................................................................
Revenind la problemele ridicate mai sus...
bereczky_sandor - Da! De acolo se regleaza ambreiajul. Sant pe cablu...o piulita si o contra-piulita de blocare...
Exact cum a spus si dj01fad strangi sau slabesti piulitele acelea, in asa fel incat pedala de ambreiaj in pozitie de repaus, sa fie la acelasi nivel cu pedala de frana (sau f. aproape....) Aceea e pozitia in care ar trebui sa debraieze corect.
Nu stiu cat inseamna mult sau putin din acel reglaj din piulitele de pe cablu, dar tu regleaza piulita aceea intr-un sens sau in altul, pana cand pedala de ambreiaj ajunge la acelasi nivel cu pedala de frana sau 5 mm mai sus. Aceea e pozitia in care ar trebui sa functioneze corect. Daca nu inseamna ca acolo e ceva in neregula...
Sau poti sa faci proba despre care am scris eu mai devreme...Cu motorul pornit, vezi cat trebuie sa dai drumul pedalei de ambreiaj, pana cand masina incepe sa plece din loc...Pozitia asta ar trebui sa fie cat mai aproape de podea...cand dai drumul pedalei de ambreiaj f. putin (1-2 cm de la fundul cursei...)
............................................................................
Totusi din ce spui tu, mai curand as verifica uleiul din cutia de viteze...Fiindca daca apar diferentze intre rece si cald, e mai curand problema uleiului din CV....Ori este prea subtire, ori nu e suficient...De obicei cand o cutie de viteze se actioneza greu la cald, nu are ulei suficient...S-ar putea sa ai surpriza ca din 1,8L (parca) sa gasesti doar vre-o 200 gr...
Nu te juca cu uleiul cutiei, pt. ca ai toate sansele sa"prajesti" coroana diferentialului...diferentialul...si ceva pinioane si sincroane prin cutie...
Eu cred ca mai curand de aici vine problema ta...
Uleiul recomandat de constructor este TOTAL 75W80...Cu acest ulei, cutia va functiona perfect atat vara cat si iarna...Nu exista sa caraie...sa cupleze vitezele greu...sa se congeleze iarna si sa nu poti schimba vitezele in primii km....Pur si simplu functioneaza bine in orice conditii...O spun din experientza.
..........................................................................
Asa este! E destul de greu sa te inveti sa mergi mai turat cu masina, pt. ca toti soferii (mai ales cei care si-au facut scoala pe masini vechi...) sant obisnuiti de instructorii auto sa mearga subturat, ca sa poata sa-i struneasca...In conditiile astea, noii conducatori auto asa se deprind sa mearga cu masinile...Subturat...Dupa ce ai invatzat asa, e nefiresc sa auzi motorul prea turat...
Dar este clar! Trebuie mers mai turat (in jurul turatiei de cuplu maxim...un pic sub...un pic peste...)
Pt. un motor care are cuplul maxim la 4250 rpm, este perfect OK sa se mearga intre 3000 si 4500...5000 rpm.
Iar pt. unul cu cuplul maxim la 3000 rpm...se merge intre 2000 si 4000 fara sa soliciti motorul in nici un fel...Acesta e modul de exploatare corect...
...Am vazut sofer de Matiz, care schimba treptele la 1500 rpm, dupa care motorul pica in 900 ture...Asa ceva nu e permis !!! Mi-am pus mainile in cap cand l-am vazut pe individul acela cum conduce....La 60 km/h deja era in treapta a-5-a in oras...Scapa de acest stress... :evil: ...iar motorul tragea din greu...Si mi-a replicat ca "Asa l-a invatzat pe el instructorul..."
No-Comment!!!!
...Nici eu nu merg intr-una suficient de turat cu masina....cu toate ca merg pe motocicleta si acolo se merge frecvent cu 8000 rpm sau 10.000 rpm....Mai merg si cu a-4-a in oras cu 40-50 km/h la 1700...2000 rpm...Dar motorul masinii mele (1,8-8V) chiar permite acest lucru pt. ca are cuplul maxim jos (la 3000 rpm)...deja la 2000 rpm are cuplu excelent...
La 16V lucrurile stau cu totul altfel...avand cuplul maxim la 4250 rpm...
Si ma enerveaza ca motorul e atat de silentios si nu vibreaza, incat atunci cand e muzica pornita (chiar data incet) nu se mai aude/simte nimic...Trebuie sa stau tot timpul cu ochii pe turometru si schimbatorul de viteze... :oops: Pt. ac motorul 1,8-8v nu vibreaza in nici un fel...Zici ca e motor electric...
....Pana cand o sa ma supar si-i pun o evacuare libera...sport...din inox...Atunci cu sigurantza o sa aud motorul... :twisted: :roll: :oops:

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Dum 19-Iun-2011 20:44

Felicitari Dane!
eIti spun din proprie experienta ca este o pasiune f frumoasa. Cand eram pionier am facut si eu aeromodelism. Mai tarziu, in clasa a 8-a si a 9-a am facut rachetomodelism, iar in perioada primei trepte de liceu, am facut judo :lol: Stiu... se potriveste ca nuca-n perete :lol:
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Dum 19-Iun-2011 21:26

Buuuuun....S-a terminat benzinul , s-a aprins beaca si totalul pe kilometraj a fost de 149 de km parcursi cu 20 de litri de carburant la "cazanul" meu de 1.8 l 16 v , mare parte din kilometri fiind facuti in regim de oras si cu "climaterica" data drumul . Stilul de condus usor "agitat" , turatia minima de schimbare a treptelor 2.500 rpm . Concluzia trageti-o singuri .
Dane eu ti-am mai spus eu ca ai luat-o la padure cu avionica , nu m-ai crezut , acuma vad ca ai pus si dovada pe forum....e bine si-asa .
Lasand gluma la o parte arata foarte fain , astept varianta finala si zburatoare , daca iese bine iti dau eu urmatoarea tema de modelism : un Citroen Xantia la scara cu motor electric sau termic , alegerea e a ta ;)
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Dum 19-Iun-2011 21:29

Mersi de raspunsul lung si detaliat :D Cand am cumparat masina am fost la mecanic, au ridicat masina si sau uitat la ulei, din cate imi amintesc chiar si curgea afara uleiul (daca tin bine minte). Oricum o sa ma uit mai amanuntit, poate e ambreiajul de vina...cine stie, deocamdata ramane asa si am sa ma uit dupa bac. :)

In legatura cu hobby-ul tau, e foarte frumos, lam practicat si eu, ai nevoie de putini bani, si muuuuultaaaaa rabdare, chiar si in acest moment am o macheta de mustang din balsa si ce stiu eu ce mai are, nici pe jumate terminat la sala de aeromodele din oras, lam lasat anul trecut, si cum nu am mai avut timp sa trec pe acolo, asa a ramas. Cred ca asa o sa si ramana un timp din pacate. :cry:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 20-Iun-2011 00:50

hippo - Nuuu! Stai linistit ca si eu in perioada scolii, m-am ocupat de toate hobby-urile si sporturile posibile...Am facut navomodelism, apoi baschet (3 ani) apoi ciclism, apoi am avut toate animalele posibile, de la soparle, hamsteri, pasari de apartament, acvarii, iepuri, apoi iar acvarii si am terminat cu caini (ciobanesc mioritic, ciobanesc german, dog german...dar m-am linistit pt. ca mi-i otraveau sau furau hotii si nu apucau sa se mareasca...). :cry: .
Apoi am faut si Karting...Am restaurat 2 Karturi...etc....Dupa aceea am invatat sa conduc camioane, pt. ca am terminat un liceu auto si am permis de profesionist...De atunci nu mai suport Diesel-ul si mirosul de motorina arsa... :vom: :evil:
Se pare ca toti cei de aici avem cate ceva lipsa... :lol:

THUNDER77 - Asta inseamna 15L/100...E enorm consumul...Verifica distributia...cum am discutat...
Si a mea consuma mult cu A/C-ul pornit, dar cu A/C-ul nu ar trebui sa consume decat cu 1L in plus decat consuma in mod normal...Tu mi-ai zis ca asta iarna ai reusit sa scoti si consumuri de 9,5 L/100...Daca iarna consuma atat, vara nu ar trebui sa consume mai mult...
Bun! Se adauga 1...1,5L din cauza A/C-ului, dar de la 10 la 15 L, e distantza mare...
Ori ai tras tare de ea, cu A/C-ul pornit (dar si asa mi se pare mult), ori ai ceva in neregula in motor...Asta poate sa insemne ori bobina de inductie, ori distributia nepusa la punct bine, ori ca la a mea...injectoare infundate...
Rotile se invartesc usor ??? Daca stai la un semafor pe o strada usor inclinata, o ia la vale masina??? Ma mai gandesc si la asta...
Dar sa stii ca distributia fugita 1 dinte genereaza de obicei astfel de anomalii in functionare...
..........................................
Daaa! Arata excelent si e o satisfactie teribila atunci cand vezi ca ce ai construit tu zboara...Dar la fel de mare e dezamagirea, cand dintr-o greseala banala vezi cum se face praf de asfalt modelul la care ai lucrat zile in sir si te-ai privat cu buna stiintza de odihna...de plimbare si de alte activitati pe care le puteai face in acel timp...
Nu ma tenteaza automodelismul...asta pt. ca pot si prefer sa conduc masina...Am posibilitatea sa experimentez pe un model scara 1:1...Si am facut-o slava Domnului cu Dacia parintilor, apoi cu 2 Oltcit-uri...cu BX-ul...Acum...m-am cam linistit...Mai ales decand ne-a luat criza... :lol: :evil:
...Cu aeromodelele e altceva. Am posibilitatea sa experimentez zborul, fara sa ma expun eu...In plus, daca la un model auto, mai merge daca nu e ceva OK...daca iese mai greu...daca nu e centrat perfect...Tot pe 4 roti sta...Aeromodelele daca nu sant centrate...echilibrate perfect, nu zboara nici de frica...Se duc in nas pe asfalt precum ciocanul....se prabusesc precum MiG-urile...
Fiecare piesa trebuie cantarita si usurata, pana dincolo de limita rezitentzei...Motoarele trebuie montate corect si sa aiba un mers fara intreruperi si putere suficienta...Daca nu ai putere suficienta si faci o manevra gresita pe decolare de ex. il faci praf in cateva fractiuni de sec....
...Lucrurile sant atat de complicate, incat primele dati e bine sa ai cuplata telecomanda la alta a unui experimentat, care sa-ti poata corecta greselile...Daca nu, faci ore de studiu pe un simulator de zbor (ca la scoala de soferi... :lol: 8) )....Altfel faci praf model dupa model si nu pricepi de ce...Si mie mi-e teama, pt. ca nu m-am jucat prea mult pe o telecomanda...Si cum totul se intampla cu o viteza fantastica, de nici nu apuci sa te prinzi ce s-a intamplat...e f. usor sa strici munca ta de cateva saptamani...
Dar e fain rau de tot!!! Daca ai chef, intra pe www.sierra.ro , te duci pe avioane, selectezi un model care-ti place si in josul paginii unele au cate un filmuletz...
Mai sant multe filme faine daca dai o cautare pe youtube cu "bananahobby.com"...

bereczky_sandor - :D Asta e prostul meu obicei...Sa scriu mult...Nici o data nu mi-a placut sa fiu scump la vorba...
Nu e suficient sa ai ulei mult in cutie !!! Daca el este de proasta calitate...uzat...sau cu alta vascozitate decat cea indicata de producator, nu ai cum sa verifici...Singura solutie e sa-l schimbi si din acel moment vei sti ca in cutie este ce trebuie...In plus, nu e suficient daca ai verificat cand ai luat masina...Poate sa piarda ulei si se intampla uneori sa piarda doar in timpul mersului...si nu te prinzi (cum am patzit eu la BX...nu lasa pata de ulei unde o parcam...poate doar 1-2 picaturi...dar in mers pierdea pe la simeringurile de planetare...)
Oricum, la treaba cu schimbarea greoaie a vitezelor, astea sant cauzele posibile...Ori ulei lipsa sau prost in cutia de viteze, ori ambreiajul nu debraiaza suficient...Si aici poate fi un cablu de ambreiaj care se lungeste (da sa se rupa...am patit asta la BX)...apoi rulmentul de presiune care s-a cam uzat, ori altceva de prin ambreiaj (placa de presiune...furca de comanda...etc...)
Totusi faptul ca ai zis ca lucreaza bine la rece si incepe sa nu mai schimbe vitezele la cald, ma duce mai mult cu gandul la uleiul din cutie...
Poti controla intai cursa pedalei de ambreiaj pt. ca asta e o chestie fixa...verificabila...(o faci sa fie la acelasi nivel cu pedala de frana...sau sa inceapa sa plece din loc masina cand ai eliberat 1-2 cm pedala de la podea...). Poate este doar cablul putin slabit...
..........Noi ti-a atras atentia insistent, pt. ca la Xantia e f. usor sa prajesti ambreiajul daca intinzi cablul prea tare.
Ai sa vezi ca e un sistem destul de ciudat...Pe masura ce intinzi cablul, se ridica pedala de ambreiaj...Daca il intinzi prea mult, va tine atacat permanent rulmentul de ambreiaj si se prajeste...Apoi prajeste placa de presiune si ramai fara ambreiaj...
..........Vezi ca si o placa de presiune defecta, poate cauza in unele situatii imposibilitatea schimbarii vitezelor...
Trebuie sa le iei prin eliminare...E singurul mod prin care te poti lamuri ce e acolo...
.......................................
Ops !!! Mustang P51 ?!? WOW!!! E super!!! Ma tot uit cu jind pe net la modelele zburatoare de avioane din razboi....De ce ai abandonat lucrarea ?!? E pacat!!! Macar mai du-te pe acolo din cand in cand, sau ia macheta acasa (daca se poate) si o continui cand ai timp...E pacat de ea si de munca ta...
Esti un fericit ca ai in oras un astfel de club...La noi in Braila de cand s-a terminat cu Casa Pionierului (prin anii 90) s-a terminat cu tot....Acum mai sant doar unii pasionati de sportul acesta, care mesteresc acasa, comanda pe internet componente si se intalnesc pur intamplator sau la cate o intrunire aviatica...In rest nimic...
..........Acum nu mai sant la moda aeromodelele din balsa acoperita cu hartie sau folie...Au intrat pe piatza niste chituri chinezesti ARF (gata de zbor) facute din polistiren turnat in matritza cu motoare electrice si acumulatori LiPo....Sant f. usoare si rezistente la bushituri...
Dupa reteta asta, vad pe youtube ca deja s-au apucat baietii sa-si faca acasa machete din polistiren extrudat (cel care se pune sub parchet) lipit in straturi si sculptat, fie cu smirghel, fie la cald (cu fir incandescent)...si acoperit cu folie termo...
Eu totusi vreau sa merg pe solutia clasica (cu coaste acoperite cu folie sau matase lacuita) pt. ca am impresia ca astfel am posibilitatea sa respect formele originalului mult mai bine...

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Lun 20-Iun-2011 09:18

si eu eram la casa de pioneri, oricum daca faci modelele doar din piese cumparate de pe net, si mai ales deja turnate din polistiren...e bun pentru zbor, dar nu prea ai ce sa "respecti" la munca respectiva. Bine faci cu coaste si matase etc:D, eu am vrut balsa, pentru ca am zis e mai complicat decat sa faci din polistiren, si "simti" ca ai muncit ceva. Normal ca modelul nu este facut pentru zbor, doar macheta. Suntem foarte off topic ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 20-Iun-2011 09:52

faceti un topic nou despre aeromodelism, navomodelism si alte acareturi, si se vor muta si discutiile astea acolo... bineinteles, asta daca doriti sa continuati discutia...

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Lun 20-Iun-2011 14:17

Topicul cred ca cel mai bine ar fi ca Dan sal faca, el mi se pare cel mai veteran :lol: :lol:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 20-Iun-2011 22:13

Asa e! Se pare ca sant cel mai "tataie" de aici... :lol: :?
Ei...Numai...Gata...Ne conformam...A fost doar asaaa...o paranteza de duminica...
Cu toate ca in felul acesta descoperi ca ai mai multe afinitati cu oamenii de aici...Iti faci o ideie mai buna despre fiecare...Cunosti oamenii...
Dar hai sa revenim la cazanele noastre, asa cum a spus dj01fad, pt. ca altfel, topicul acesta va fi greu de urmarit...
..............................
Si Xantia mea consuma destul de mult...Ultima data am pus 9,6 L de benzina si am mers pana acum, 70 Km, din care jumatate in oras si tot jumatate cu A/C-ul pornit la drum...La 70 de km s-a aprins becul galben, dar inainte de a alimenta nu mai avea in rezervor mai mult de 0,3...0,5L (era pe negru... :lol: )...Deci ar mai trebui sa merg dar nu stiu cat...Probabil pana se opreste...ca sa-mi dau seama mai exact cat a consumat...
........In linii mari, probabil ca a consumat 10-11 L/100 Km...consum mixt...si in oras...si afara (cu 90-100 km/h)...si cu A/C-ul...si fara...
E destul de mult, dar nu exagerat...Oricum e clar ca nu e o masina economica in oras...Probabil ca in oras consuma 12...13L fara A/C si 13...14L cu A/C. E mult dar n-am ce-i face momentan...

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mar 21-Iun-2011 20:00

butonul acela cu fulgu de zapada pe el ar trebui sa fie AC-ul?
cand e dat drumu la aer sa vina de afara si pe auto consuma ceva in plus?(ca e cald ca e rece)
termocuplele (2) din fata masinii la voi pornesc? mie mi sa incalzit la un momentdat la 100 grade (deal+greutate) si nu se auzea la motor sa fi pornit nimic, inca nu le-am vazut niciodata in functiune

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Mar 21-Iun-2011 20:33

eu o data lam auzit pornit, cand eram la nunta, in coloana dupa o caruta dinaia "stylish", si pe deal si 5 oameni, si in treapta intaia sau a doua maxim! (aprox dupa 3-4km a pornit...si nu a fost prima data cand am scos masina in ziua aia, deci motorul era cald deja cand am pornit) :) :)

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mar 21-Iun-2011 20:36

eu urcam "Feleacu" daca sunt care au auzit de el intra 3/4 si a ajuns temp la apa la 100 grade mai era 1 liniuta si era maxim. da nu am auzit sa porneasca termocuplele alea sa raceasca

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Joi 23-Iun-2011 20:58

sergiuliku scrie:eu urcam "Feleacu" daca sunt care au auzit de el intra 3/4 si a ajuns temp la apa la 100 grade mai era 1 liniuta si era maxim. da nu am auzit sa porneasca termocuplele alea sa raceasca


La Xantia trebuie sã ai auzul fin sã auzi când merg ventilatoarele (ºi eºti În mers) pentru cã maºina este foarte bine antifonatã.

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Joi 23-Iun-2011 21:35

ÂŞi mĂŁ mai bag o datĂŁ singur ĂŽn seamĂŁ.
Eu, deÂşi cu Xantia nu am mai mers de aproape un an, Âştiu cĂŁ drumul la servici (prin Baia Mare, traseu semiaglomerat) ĂŽl fĂŁceam cu 10-10,5 litri / 100 km cu clima fixatĂŁ pe 20 grade tot timpul (pe caniculĂŁ Âşi ger cam 11 litri) Âşi Baia Mare - PiteÂşti ĂŽl fĂŁceam cu consum sub 7 litri / 100 km. Dar asta dupĂŁ ce am bĂŁgat ĂŽn rezervor tot felul de lichiduĂže pentru curĂŁĂžarea injectoarelor Âşi am "cĂŁlcat-o" bine pentru "dezintoxicare" ĂŽntre Cluj Âşi Turda.
Consumul relativ mic e Într-un fel explicabil pentru cã merg În general "relaxat", dar nu Încet (mã enervez doar când niºte "bãºini" de maºini numite Logan, cu ºoferi tot mai complexaÞi, vor sã depãºeascã pentru a arãta "armãsarii" de sub capotã). ªi am tipul acela de cutie de viteze care s-a montat pe 1,8 i, 16 V Începând cu 1999.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iul-2011 15:36

In mod normal ventilatoarele de pe radiatorul masinii ar trebui sa porneasca de pe la 92 grd.C (unul din ele)...Initial porneste incet, apoi daca motorul se incalzeste mai tare porneste la maxim...E drept ca nu se aud aproape deloc din interiorul masinii...Dar pt. a te asigura ca functioneaza corect, poti lasa masina cu motorul pornit si cu clima oprita sa functioneze pe loc...in parcare, pana cand ceasul de temperatura indica o temperatura in jurul a 90 grd. Atunci ar cam trebui sa porneasca elecroventilatorul...Daca ajunge la 100 grd si nu porneste, opreste-o...Nu mai insista, pt. ca prajesti motorul...E clar ca ceva e defect pe acolo si va trebui sa mergi la un atelier...Poate fi sonda de temperatura de pe radiator...o legatura electrica oxidata...sau in cel mai rau caz chiar motorul electroventilatorului (foarte rar).
Cel de-al 2-lea electroventilator este cel pt. clima si nu porneste decat cand este pornit A/C-ul...Dar poate fi folosit si pt. racire in cazuri extreme...Adica daca nu pleaca primul electroventilator, se poate porni A/C-ul si raci radiatorul cu acest ventilator...Dar nu e decat o rezolvare temporara.
Verifica totusi daca termostatul motorului functioneaza (deschide) corect...Adica atunci cand motorul se incalzeste peste 90 grd, daca radiatorul este fierbinte ca si motorul...Pt. ca exista posibilitatea ca termostatul sa nu deschida sau sa deschida doar partial, apa fierbinte sa nu ajunga in radiator si sonda pt. electroventilator sa nu simta o crestere de temperatura, peste limita la care cupleaza...
Oricum, o crestere a temperaturii la 100 grd. arata clar ca ceva nu functioneaza corect acolo !!! La Xantia sistemul de racire a motorului, functioneaza excelent...este oarecum supradimensionat ca sa fac fatza in orice situatie...
La Xantia mea, daca merg pe caldura prin aglomeratie, daca cumva se intampla sa creasca temperatura, creste de la 80 grd pana pe la 90 dupa care porneste electroventilatorul si in 20 de sec. se linisteste ...Coboara temperatura f. repede la limita normala...Sistemul functioneaza cu acuratetze pe care nu am intalnit-o la alte masini...
Oricum e cert ca nu e normal ca motorul sa ajunga la 100 grd !!! Verifica sistemul de racire !!! Nu mai merge cu ea asa, pt. ca e pacat de ea...Pt. o sonda de temp. sau un termostat de 50 RON poti praji motorul...


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats