Cutie de viteze automata AL 4 la C5, 2.0i 16v, 138 cp

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Cutie de viteze automata AL 4 la C5, 2.0i 16v, 138 cp

Mesajde Costinte » Mie 20-Iul-2011 16:10

Salut!
Am achizitionat de curand un C5 din 2003 cu cutie automata, benzina, 157.000 km. Asa cum e normal am mers la service sa schimb ce era de schimbat: kit distributie(cu pompa de apa, asa cum scrie la forum :D ), filtre ulei, benzina, aer si ulei motor + cutie de viteze. Cel de la service mi-a zis ca era bine sa-l schimb si pe asta. Masina mergea fain, schimba vitezele ceas, cca 2500 rpm. Am plecat si hai sa fac un test. Mentionez ca locuiesc intr-o zona cu temperaturi constante peste 40 c si muuuuuuuuuuuuuult praf. Cand am cumparat-o am si testat modul sport....super tare!! Dat fiind ca ziua e foarte cald, am decis sa fac drivetestul noaptea. Selectez modul sport si.......da-i! dupa cativa metri, soc!! fum de sub capota!!!! Opresc motoul normal ma dau jos si din spatele motorului iesea un fum alb si mirosea a ulei incins. am lasat-o sa se "odihneasca" putin si sa se termine cu fumul si am plecat din nou. De data asta fara modul sport. Din nou fum pe la 130/h!! Bineinteles, opresc din nou, las masina sa respire, dispare fumul si mirosul si plec din nou. De data asta am mers cuminte, 90-100/h si masina a fost ok.
Ce am observat: 1. viteza a 3-a pe modul drive intra nesperat de greu, comparativ cu ce era inainte adica pe la 3500-4000 rpm.
2. in modul sport a dus masina la 6000 sau chiar 7000 rpm, adica pe acolo le schimba, nu ca inainte.
Nicio vibratie, niciun mesaj in bord, la relanti motorul ok.
Operatiile de mai sus le-am facut la service Citroen autorizat. Sun a II-a zi si le zic ce-am patit. Ma cheama si plec cu tipu de acolo in drive test. Bineinteles aceleasi porbleme si cu miros de ulei ars in habitaclu. Imi zice ca trebuie sa verifice cutia si apoi sa puna Lexia sa vada ce are. Ajungem la service, se uita sub capota si zice ca nu e de la cutie ca e ok dar ca are o intarziere in a da treapta 4a, adica nu se schimba din calculator. Pornim din nou in drive test(mentionez ca tipu a fost nemilos cu ea adica i-a dat 130 fara mila).
Ce sfaturi mi-a dat:
1. Inca 3 zile de mers cu ea FARA modul sport(am inteles ca il va regla el mai tarziu din lexia)
2. cand trece de 2500/3000 de ture(in modul drive) si nu schimba, ia putin piciorul de pe acceleratie si calc-o la loc. Pot sa verific in ce viteza sunt cu modul secvential in cazul in care nu stii.
3. Surpriza! Acum schimba ceas la 2500 si e totul normal, fara fumuri.
Scuze pentru postul lung si pentru noul topic deschis dar am cautat referinte pentru problema mea si pe alte forumuri si se pare ca nu prea exista nimeni cu problema asta. In cazul in care ceva merge rau, revin cu amanunte.
Succes tuturor si...km fara probleme!!!

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 20-Iul-2011 17:16

din ce inteleg fumul vine de la motor nu de la cutie. cutia Al4 este autoadaptiva si schimba functie de cat de tare apesi pedala de acceleratie. In modul sport schimba intodeauna mult mai sus. Deci faptul ca nu schimba mereu la 2500 nu este neobisnuit, dar faptul ca iese fum de la motor da. In spatele motorului ar trebui sa fie galeria de evacuare, poate curge ulei pe ea la turatii inalte si sarcina si apoi arde, de aici fumul si mirosul de ulei incins...

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Mie 20-Iul-2011 18:01

Da, asa e, si tipu de la service a zis la fel. E posibil ca atunci cand a pus ulei in motor sa fi scapat pe alaturi, mai ales ca atunci cand am luat-o era manjita toata pe dedesupt cu ulei si tot felul de grasimi. Cand am cumparat-o nu era asa. Oricum nu ma deranjeaza. Problema era ca schimba mult prea turat in acelasi mod sport comparativ cu functionarea inainte de schimb:7000-8000 de ture comparativ cu dupa 4000-5000. NU stiu daca deconectarea bateriei influenteaza cu ceva functionarea cutiei pentru ca tot timpul cat a lucrat la ea a avut bateria deconectata si a pus-o numai in momentul cand a trebuit sa o porneasca. Atunci cand au luat-o de pe elevator se blocase suspensia pe pozitia maxima. Mersi pentru opinie!

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 20-Iul-2011 20:56

pe la 7-8000 ture nu are cum sa schimbe ca taie calculatorul alimentarea pe la 6-6500, cel putin asa e la mine. la turatia maxima o poti duce numai setata pe sport sau pe liber in gol. totusi e bine sa stii de unde curge uleiul pe galerie si arde, poate busonul pe unde il torni nu este strans bine sau sunt alte probleme de etansare.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Mie 20-Iul-2011 22:37

Voi verifica. Scuze pentru greseala am scris raspunsul fara sa corectez la turatii . Deci tu zici ca e safe, n-am cum sa deteriorez ceva in cutie ma refer. Am verificat si dimineata nu e nimic sub masina, adica pete de ulei sau asa ceva. O verific si maine. Oricum eu folosesc destul de rar modul sport ca sa-mi fac probleme. Cand merg cuminte, masina e ok, consumul nu e marit, adica urban 10.5-12L/100, cu aer conditionat permanent. Am sa incerc si celalalt sfat de a muta levierul in fiecare pozitie cate 2 sec atunci cand motorul e rece. Multam pt. sfat dxx! :wink:

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Sâm 30-Iul-2011 22:28

Am schimbat si discuri si placute fata spate iar vibratia la franare a disparut. Problema e ca am remarcat dimineata pete de ulei la roata din stanga fata. cand am mers cu ea la service mi-au aratat ca se scurge pe la imbinarea dintre cutie si motor si ca trebuie sa iau o ganitura si ca la vechimea masinii e normal sa mai curga. Deci asta ar fi cauza fumului cand o "oparesc". O alta problema este faptul ca au pus 5 litri in cutia de vitezee ca azi mi s-a aprins si becul cu motor si atentionarea service cu eroarea faimoasa "antipolution fault". Problema e ca pe masina nu exista filtru de particule. Maine o duc la test lexia sa vad ce o fi. Cand au schimbat placutele i-am rugat sa verifice si nivelul uleiului din cutie si au completat. Am citit in specificatiile tehnice ale cutiei de viteze AL4 ca daca se depaseste nivelul maxim se pot intampla 2 lucruri: curge uleiul si se poate infierbanta. Poate fi asta o alta cauza a fumului? Cum pot sa verific singur cat ulei mai am in cutie.Masina merge ok, adica porneste bine, schimba bine vitezele cand e rece motorul, numai ca e cam puturoasa la viteze de peste 120 km/h. Am observat ca dupa ce se incalzeste schimba viteza a 3-a o schimba in jur de 3000 de ture pe cand celelalte le schimba ceas la 2500 si ca la peste 5/6000 de ture scoate fum inclusiv pe esapament. O alta intrebare ar fi :daca dupa ce se normalizeaza nivelul din cutie scurgerile de ulei vor inceta sau...trebuie sa o plimb o data la 3 luni la mecanic? Multumesc anticipat pentru raspuns si eventual solutii. Cheers! :)

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Dum 31-Iul-2011 09:29

nivelul de ulei la cutia AL4 se verifica astfel: se desface busonul de umplere de deasupra cutiei, se toarna 0.5 litri ulei ATF LT 71141 cod Citroen 973622, nu se monteaza la loc busonul, se porneste motorul, se calca ferm frana si se trece schimbatorul prin diferite pozitii de mai multe ori, se pune schimbatorul in pozitia P, cu motorul la relanti si temperatura uleiului in cutie la 60 grade C (-2/+8 grade) se desface busonul de golire de dedesupt. Uleiul trebuie sa inceapa sa curga si cand curgerea continua se transforma in picaturi se moteaza la loc busonul de golire, se opreste motorul si se monteaza busonul de umplere de deasupra. Nivelul este corect. Daca atunci cand desfaci busonul de golire nu curge ulei deloc sau picura se repeta procedura. Daca au pus 5 litri de ulei in cutie fara sa respecte procedura nu este bine. In cutie intra cca 6 litri dar nu pot fi goliti mai mult de cca 3 litri fara sa desfaci toata cutia. Ulei numai cel mentionat nu alt tip pt ca distrugi cutia. Ulei mai mult poate duce la ceea ce zici tu (scurgeri, incalzire excesiva), daca este mai putin se distruge cutia.
Daca zici ca deja iti curge ulei, trebuie vazut de unde curge si ce fel de ulei curge - de motor sau de cutie si remediate problemele mai intai.
Sper sa-ti fie de folos.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 01-Aug-2011 06:50

Prima data multumesc de sfaturi dxx!! Din nefericire nu am avut cum sa verific daca au respectat procedura pe care o mentionezi tu la schimbarea uleiului. Am stat acolo la service cat timp au facut operatia dar nu am putut sa vad deoarece elevatorul era in celalata parte a halei, am remarcat ca au pornit motorul la un momentat dar....e nerelvant. Au depistat pe unde e scurgerea de ulei si sfatul lui a fost ca nu e nicio problema. Stiu, daca nu e masina ta e usor sa zici asa " e din fabrica" sau "asa trebuie sa faca" sau mai rau "nu se poate face nimic si trebuie sa se strice ceva ca sa schimbam"....... IN fine, inapoi la topic, am terminat testul cu Lexia si am avut numai temporary fault pe care le-au sters. Singura chestie pe care mi-au recomandat s-o schimb a fost un switch la cutia de viteze.
Masinuta merge fain acum, simt ca trage bine fata de atunci cand avem eroarea cu "antipollution fault", in continuare viteza a 3-a o da dincolo de 3000 de ture uneori, cineva mi-a mai recomandat pana "se lasa ileiul in cutie" sa o las asa si sa n-o oparesc prea tare. :minigun:
Referior la cantitatea de ulei nceesara eu am dus eu personal 4 litri in sacosa, exact din cel specificat de tine si au sustinut ca l-au schimbat, mi-au aratat niste recipiente pe jos ca alea ar fi iar cand am mers de-am schimbat si discuriel si placutele, mi-au zis ca au verificat din nou nivelul din cutie si au mai completat, nu mi-au zis cu cat pentru ca pe factura iti baga oricum 1L.
Scurgerea este la imbinarea dintre motor si cutie, cica lipseste o garnitura, asa zic ei, am mai luat si alte opinii si mi-au zis ca daca ar fi aia ar trebui sa pierd si din motor si din cutie, ori uleiul de sub masina e mai inchis la culoare deci de la cutie. In motor pun 5W40 Total.
Sper ca dupa ce se lasa sa revina la ce a fost masinuta. Multumesc inca o data pentru sfat dxx si sper si altii sa mai poata folosi informatiile de aici. Km fara probleme tuturor!

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 01-Aug-2011 07:31

scurgere de ulei aveam si eu sub motor,cand aveam cutia veche.Am vazut ca ,culoarea uleiului era rosiatic si mi/am dat seama ca pierderea era de la cutie.Am remediat situatia schimband un simering de la planetara..parca pe partea dreapta

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 01-Aug-2011 07:56

La mine e in partea stanga. Mi-e ciuda ca atunci cand am luat masina nu avea problemele astea. La roti nu e nimic, adica e curat. Pe elevator am vazut si eu ca imbinarea motor+ cutie avea ulei pe ea. Ai avut aceleasi simptome ca si mine legate functionarea cutiei in mers? ma refer la probleme cu o treapta.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 01-Aug-2011 11:14

eu am avut probleme cu cutia de viteze...se tura si nu schimba alteori se schimba foarte rapid adica abia plecam de pe loc si eram deja in treapta a 4/a.Oricum imi patina la deal adica trebuia sa o iau usor fara sa o turez prea tare.La drum intins mergea si schimba bine.Acum o saptamana am schimbat cutia si sper sa nu mai am probleme ...merge foarte bine.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 01-Aug-2011 13:43

Un pret pentru cutie poti sa ne spui precum si o modalitate de aducere? Este noua, SH sau reconditionata? Sper din tot sufletul sa nu fie nevoie de asa ceva. Oricum remarc ca a mea face asta numai in trafic. Schimba repede numai ultimele 2 viteze uneori. Dar nu smuceste, schimba lin si nu consuma si asta imi da incredere ca poate n-o fi asa rau. Uneori in viteza a 4-a la drum intins simt ca se inneaca. nu tot timpul si numai sporadic si cand este ffff cald.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 01-Aug-2011 15:09

Cutia care am cumparat/o a fost data jos de pe o masina adusa din anglia.Am platit pe ea 2800 de lei.Oricum e cel mai mic pret pe care l/am gasit.Undeva in Italia imi ceruse 1500 de euro plus TVA.Un tip din Arad imi ceruse 1000 de euro si cutia veche la schimb,poate ii dadeam 1000 de euro pe cutie dar faptul ca vrea la schimb cutie veche ma facut sa cred ca el le vinde reparate si nu mi/a inspirat prea multa incredere.si tot asa numai preturi din astea primeam
Din ce am inteles eu sunt doua trei persoane care desfac cutii automate,ar fi un turc in bucuresti,un tip in Arad si unul nu mai retin unde.Sincer am preferat sa o schimb cu totul...oricum nu cred ca ma ajungea mai ieftin de 2800 de lei reparatia la cea veche.
Nu vreau sa te sperii dar nu cred ca e in ordinea ceea ce ai spus tu in legatura cu problemele la cutie.Nu stiu pe cine sa/ti recomand...Sper sa se rezolve de la sine mica defectiune.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 01-Aug-2011 17:29

Multumesc Eugen!!Si eu sper sa se rezolve de la sine pentru ca nu am alte anomalii si faptul ca asta e prima mea masina cu cutie automata si ca nu m-am acomodat inca cu faptul ca trebuie sa accelerezi constant ca sa schimbe vitezele constant ma face sa sper ca lucrurile se vor rezolva. :) Singurul meu termen de comparatie era modul cum functiona inainte sa schimb uleiul din cutie.
Oricum daca ar fi sa dau timpul inapoi nu cred ca as mai schimba uleiul, decat daca masina ar fi dat semne de oboseala si nu recomand nimanui sa faca asta daca cutia functioneaza in paramentri.Multumesc inca o data pentru informatii si concediu placut si fara evenimente daca umbli pe undeva!! 8)

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 01-Aug-2011 17:42

Costinte,eu cand am luat masina i/am schimbat distributia ,filtre ,uleiul la motor cu toate a nu ar fi trebuit cureaua era noua,am si pastrat/o,uleIul era frumos la culoare ...dar totusi le/am schImbat.Am vrut sa schimb si uleiul la cutie dar m/am lovit de un zid pe la service/uri ,inclusiv la reprezentanta citroen.Imi spuneau ca nu e necesar schimbul Ca nu au nu stiu ce sonda speciala ,altii au recunoscut ca nu stiu cat ulei trebuie sa bage etc etc.Cutiile de viteze automate sunt foarte bune atata timp cat le folosesti normal fara sa tragi de ele.In momentul cand o cutie de viteza automata da semne de oboseala ceva se intampla.Din clipa aceia apar probleme...nu avem mecanici care sa le dea de cap si le dau dreptate.Nu este o piesa care sa cada zilnic si nu au experienta in asa ceva.Imi doresc sa se rezolve problema fara sa fii nevoit sa apelezi la service/uri


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187781
    Total subiecte 18656
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11826
    Cel mai nou membru Lucian68