consum optim

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Vin 15-Iul-2011 16:06

hmmm...acuma cum citesc ce zici, imi aduc aminte ca ieri cand veneam de la cluj (e drept ca veneam pe deal destul de mare si eram si 5 persoane in masina) , am observat ca si la mine a trecut putin de 100de grade parca, dar cand am ajuns pe o portiune dreapta de drum deja sa linistit sub 90, intre 75-85 era dupa. :roll: (sper ca nu ma inseala memoria :lol: )

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iul-2011 16:50

Vezi ca nici masina ta nu este in regula!!! Nu este normal ca apa sa urce la 100 grdC !!! Nu are voie sa sara de 90-95 grd nici in cele mai severe conditii...chit ca merge ventilatorul in continuu...
Instalatia de la Xantia...repet...este dimensionata generos...Este f. gru sau imposibil s-o faci sa urce in 100 grd, daca totul este ok. Chiar si daca stai pe loc la 40 grd afara...Urca la 90...92 grd dar se linisteste scurt (in 10-20 sec) cand porneste electroventilatorul...Totul se intampla f. repede, pt. ca e facuta sa cedeze repede caldura excesiva a motorului...
Xantia e prima masina la care acul de temperatura din bord e aproape imposibil de urnit din loc...Rar urca spre 90 grd, dar se linisteste instant...In rest sta pe 80-85 grd cu o perseverentza demna de ambitia unui magar... :lol:
..............................
Nu vreau sa te sperii, dar este f. posibil sa ai ceva defect pe acolo....Ori radiatorul colmatat cu rugina/piatra si nu se mai raceste cum trebuie...Ori termostatul defect...ori ceva pe la sistemul de injectie, care face ca motorul sa mearga prea fierbinte....ori un esapament partial obturat...ori folosesti benzina proasta sau in amestec cu motorina (dar asta ar trebui sa se simta si in functionarea motorului...).
As fi tentat sa cred ca mai curand e de vina termostatul, fiindca spui ca dupa ce s-a racit, a scazut temperatura la 75 grd, ceeace nu e normal....Motorul odata incalzit, daca termostatul e ok, nu are voie sa scada temperatura sub 80-82 grd. Daca se duce mai jos inseamna ca termostatul inchide si deschide cu intarziere sau incomplet (nu-si face cursa completa si sugruma circiutul de racire...).
E f. simplu de verificat. Se demonteaza de pe masina si se pune intr-un ibric cu apa pe aragaz in care pui si un termometru gradat pana la 100...120 grd. Incalzesti ibricul cu apa si cand observi ca termostatul a inceput sa-si miste talerul care inchide, notezi temperatura...Mai astepti pana deschide complet si citesti iar temperatura...Valorile obtinute trebuie sa fie cele din cartea tehnica pt. modelul de Xantia pe care il ai...(pt. ca difera valorile de la un model la altul...).
........Se poate verifica si pe masina, dar nu e asa de precis...Pornesti motorul rece si il lasi sa se incalzeasca...Cand ceasul din bord iti indica 80...82 grd. te duci la motor si pui mana pe radiator (coltul din dr. sus)...Trebuie sa inceapa sa se incalzeasca (sa aiba aceeasi temp. ca si partea superioara a motorului..)...Dar cu grija sa nu-ti arzi palmele !!!!
Dupa aceea o lasi sa functioneze pana porneste electroventilatorul, apoi te duci in masina si vezi ce temperatura indica ceasul de temp. apa....Nu ar trebui sa indice mai mult de 90-92 grd...95 este limita superioara si de obicei nu se prea ajunge acolo...
teoretic din momentul in care a pornit electroventilatorul, temperatura ar trebui sa scada in cateva zeci de sec, daca totul este OK....Si ar trebui sa scada iar pe 80-82 grd...nu pe 85 sau 87...90...(trebuie sa scada rapid)...
Daca nu se intampla asa, e clar ca ceva este in neregula acolo si daca nu te pricepi, e bine sa mergi cu masina la un mecanic bun...la un atelier bun...Un termostat nou nu costa decat 30-50 RON...Deci....

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iul-2011 17:11

Nu as exclude si un radiator infundat cu bondari, fluturi si alte insecte....mai ales ca e perioada lor...Ca sa-ti dai seama cat de important e ca radiatorul sa fie curat atat la interior cat si la exterior, daca 30% din suprafatza radiatorului este astupata cu mizerii sau cu celulele culcate (lamelele alea subtiri de pe el, care se indoaie cand un mecanic scapa un maner de surubelnita in el...) :evil: ...In aceste conditii, radiatorul este considerat scos din uz !!! Nu-si mai face treaba...
.....La BX aveam ceva probleme cu racirea cand l-am cumparat...Am demontat radiatorul de pe masina si m-am ingrozit ce am gasit in si pe el....Pe exterior l-am curatat la o spalatorie cu jet de apa si pret de 5 min au iesit dintre celule in continuu muste si scame trase de ventilator de la capitonajul capotei (un fel de pisla destramata...)...
Iar la interior l-am spalat in cada acasa si a iesit rugina de m-am saturat de cate ori a trebuit sa-l umplu si sa-l golesc cu apa...Am facut scurta la mana agitandu-l, pana am reusit sa scot toata mizeria din el...
...Dupa care am pus radiatorul pe genunchi, si cu maaare rabdare, m-am apucat sa indrept celulele indoite, pret de vre-o 3-4 ore, cu o surubelnita f. fina.....
Rezultatele au fost extraordinare !!! Masina nu a mai avut probleme cu racirea nici cand am mers cu 190 km/h cu ea vara...nici in aglomeratie la 43 grd. vara...Pornea electroventilatorul si in 20 de sec se linistea...Temperatura a inceput sa se mentina mult mai constant pe ceasul de temperatura (si implicit si in motor...)
....Sigur era o masina mult mai batrana la care probabil ca s-a mers mult cu apa in instalatie...Dar nu e exclus ca si la Xantia sa gasim mizerii....Au deja 10-12-15 ani....si sant convins ca la nici una nu a stat nimeni sa curete radiatorul....
Piatra care se depune in radiator e mai greu de indepartat...de obicei cu solutii caustice, dar care de cele mai multe ori gauresc si radiatorul...E bine sa nu insisti cu asa ceva...Cand un radiator e colmatat cu piatra (ajungi la aceasta concluzie...) de obicei solutia e unul nou, care costa dupa stiinta mea vre-o 350 RON...Nu e chiar o avere...In materie de radiatoare, nu prea exista de ocazie, decat in caz de fortza majora...cand nu ai bani si stai fara masina...

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Vin 15-Iul-2011 20:31

mie din cate mi-a zis taicameu (el fiind posesorul masinii timp de 6 ani)... masina mea (1.9 TD) temperatura la care sta normal e 90 grade... amu nu e vreun expert, dar de cand a luat-o tot asa sta, temp urca la 100 doar acuma cand e cald, dar nu sta prea mult...banuiesc ca intrun final pornesc ventilatoarele... oricum duminca o sa fac un drum mai lung si o sa urmaresc exact ce se intampla si revin cu noi valori

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Vin 15-Iul-2011 23:30

am fost si azi la un drum mai lung ~80-85km, verificam destul de frecvent temperatura, si totul era okei, uneori putin peste 90, si uneori putin sub 90. O sa ma uit mai frecvent la temperatura de acum inainte :shock: :shock: , poate observ ceva sau poate eu eram prea obosit ieri sa citesc corect temperatura. :roll: :roll:

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Sâm 16-Iul-2011 07:43

nu cred ca era nici o eroare... dealu ala mare care zici tu e FELEACU... si e destul de MARE :lol:
si mie acolo mi-a crescut peste 100 temperatura, dar nu pot sa zic ca mi-a stat prea mult ...avand in vedere ca era si greutate si cald si deal greu de urcat...nu cred ca a fost ceva iesit din comnu. zilnic raman tiruri defecte pe feleac...de fapt acolo mi s-a dus si mie distributia :).
l-am intrebat aseara pe colegu dj despre termperatura si a zis ca e ok sa stea in jur de 90+-

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 16-Iul-2011 07:53

Pe feleac mi-am ars si eu garnitura de ciulasa la bx-ul 1.9d aspirat. Avea ceva probleme de racire. Oricum, cand mi-am luat prima data bx-ul turbo am stat cu inima cat un purice pana am urcat. Am urcat intr-un final si totul a fost ok.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Sâm 16-Iul-2011 08:59

mbc scrie:Pe feleac mi-am ars si eu garnitura de ciulasa la bx-ul 1.9d aspirat. Avea ceva probleme de racire. Oricum, cand mi-am luat prima data bx-ul turbo am stat cu inima cat un purice pana am urcat. Am urcat intr-un final si totul a fost ok.


Feleacu selecteaza masinile...

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Sâm 16-Iul-2011 17:28

revin cu completari... de fapt am avut memoria vizuala naspa.... acul cand sta pe mijoc sta la 80 grade... nush de ce stiam ca mijlocu e la 90 si deci am decalat datele cu +10 grade...
deci cand se incalzeste ajunge temp la 90-95 si atunci banuiesc ca porneste ventilatorul, ca nu sta prea mult la temp aia....decu 80 e mijlocu unde sta temp de obicei cand e cald motoru si nu e turat

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 20-Iul-2011 23:11

Repet...Nu e normal ca un motor sa ajunga sa functioneze la 100 grd, nici chiar pe Feleac...Am fost o singura data pe acolo (acum cateva luni...) dar nu mi s-a parut chiar asa de rau...Cred ca e mai mult o legenda...sau o coincidenta...
Daca Feleacul e greu de urcat, atunci ce te faci daca vrei sa urci la Posada (intre Campina si Comarnic) bara la bara, cu 5 km/h, vara...?!?
Ce sa mai zic de o urcare la Pestera (in Bucegi...in spatele statiunii Sinaia...pana pe la 2000 m altitudine si unde si aerul e rarefiat si motoarele nu mai trag normal...) ?!?...Sau pe Transfagarasan...unde se urca zeci de km intr-un stil barbar si daca mai e si weekend si e aglomerat, se urca tot bara la bara...
............Nu se poate pune problema asa !!! O Xantia daca este in regula, trebuie sa fie in stare sa urce in cele mai grele conditii intalnite pe un drum, fara sa patzeasca ceva motorul...sa se supraincalzeasca...sa dea apa afara...sa se arda garnitura de chiulasa...etc...Astea sant manifestari de masina din alte vremuri....Xantia a fost proiectata f. bine din acest punct de vedere...
...........Nu stiu care sant temperaturile normale de lucru pt. Diesel....S-ar putea sa fie un pic mai ridicate decat la benzina si s-ar putea sa fie normal ca vara sa lucreze la 90 grd, dar nu are voie sa varieze mai mult de +- 5 grd, daca instalatia de racire este in regula...
Nu are voie sa ajunga la 100 grd, pt. ca la 92...95 grd. pornesc electroventilatoarele si ar trebui sa se raceasca oricat de cald ar fi afara, sau cat de incarcata ar fi masina....Chit ca merg ventilatoarele in continuu, nu trebuie sa ajunga la 100 grd. pt. ca risti sa arzi garnitura de chiulasa...Acesta e si motivul pt. care se ard garniturile de chiulasa....Problemele la sistemul de racire...
Mu este normal nici sa scada temperatura sub 82...85 grd...asa cum ai zis initial...Asta inseamna ca termostatul nu inchide complet si motorul continua sa se raceasca mai mult decat e nevoie...
.............Ca si concluzie, acul ceasului de temperatura apa, ar trebui sa fie cat mai constant in ceeace indica...Adica sa stea undva intre 82 si 90 grd si doar daca soliciti masina sa urce pana la 95 grd....cel mult.
Uita-te cu atentie ce temperatura indica ceasul ala, in diverse regimuri...Nu ai fost f. clar in ce ai spus tu...
Trebuie sa te uiti intr-un manual de service si sa vezi care sant temperaturile de lucru indicate pt. motorul pe care il ai tu pe masina (pt. ca difera de la un model la altul...) Parca era un manual si aici pe forum pe undeva...pt. Xantia...de descarcat...
Ti-am zis...e mai sigur sa faci un test in parcare...O lasi sa functioneze, pana cand se incalzeste motorul...In felul asta poti vedea clar la ce temperatura deschide termostatul...la ce temp. pornesc electroventilatoarele...pana la ce temperatura urca maxim...etc...etc...etc.Iti notezi toate datele astea pe o hartie si pe urma compari cu ce scrie in manual...
E cel mai sigur asa si la cat de cald e afara, nu dureaza mai mult de 10 min tot testul...Nu e nevoie sa mergi cu masina ca sa vezi daca se raceste cum trebuie...Mai bine o vezi cand e pe loc...
Daca temperatura creste peste 95 grd sau scade sub 82 grd, ceva nu este in regula pe acolo...Daca ajunge la 100 grd. iti recomand, fie sa pleci cu ea de pe loc si sa mergi usor, ca sa se raceasca, fie sa opresti motorul...
Nu e normal sa functioneze la 100 grd...E suficient sa o supraincalzesti o singura data, ca sa faci stricaciuni mari de tot prin motor...
Nu vreau sa te sperii...Este posibil sa functioneze OK si sa nu fi fost tu atent la ce indica ceasul...Dar ca sa nu ai dubii si sa stai cu grija, fa testul asta si te lamuresti imediat daca e OK sau nu...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 20-Iul-2011 23:55

Xantia HDI 2.0 110cp, nu am observat absolut nici o diferenta in temperatura cand urcam feleacul. Acul sta undeva pe langa 90 de grade. De obicei este in partea de jos a liniei de 90 de grade (linia e groasa si indicatorul subtire) si cateodata cand stau la semafor mai mult urca un pic pe partea de sus a liniei, dar intra ventilatoru (sau venitlatoarele, nu stiu cate are) si scade foarte repede temperatura la un pic sub 90. In nici un caz nu a ajuns la 100 de grade.

La C5 nu stiu pentru ca nu are indicator de valoare absoluta, ci zona albastra si zona rosie. Sta in zona albastra.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 22-Iul-2011 18:38

mbc - Exact ! Asa trebuie sa stea temperatura !!! Nu are voie sa urce peste 95 grd....Iar la Xantia foarte rar urca peste 90...92 grd.
Am zis ca poate la Diesel motorul merge un pic mai cald...Am zis ca poate nu stiu eu...Dar daca si tu zici ca 2,0-HDI e la fel....
Ieri am umblat mai mult prin oras cu masina exact in vremea pranzului si cu A/C-ul pornit...Indiferent ca am stat la semafor...ca am calcat-o...orice altceva...Pornesc ventilatoarele (pt. ca le-am mai auzit pe la intersectii...) cum vor si cum stiu ele, dar nu urca peste 92 grd. sub nici o forma...Isi revine imediat la 82...85 grd....Foarte putin fluctueaza acul indicatorului de temp...
............De aceea am zis ca sergiuliku s-ar putea sa aiba ceva probleme...Am incercat sa-i atrag atentia, pt. ca nu e de glumit cu instalatia de racire...mai ales la Diesel...vara...pt. ca e f. usor sa prajesti un motor...Sigur...Acum ramane de vazut daca el a citit corect indicatiile ceasului de temperatura...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 22-Iul-2011 18:42

Xantiile cu "Klima" au 2 ventilatoare. Cele fara A/C au unul singur....Nu stiu la Diesel daca e valabila treaba asta...S-ar putea sa aiba toate (indiferent daca au sau nu A/C) 2 ventilatoare...

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Vin 22-Iul-2011 19:43

La mine sunt doua ventilatoare si acum , cand a fost canicula asta , in conditiile in care masina a cam mancat "talpa" acul a urcat pana la jumatatea distantei dintre antepenultima si penultima liniuta , in timp ce stateam la semafoare sau urcam pante , dar a scazut in timpul mersului....Ca sa revin un pic la titlu topic-ului :

Consum in ultimele doua saptamani , cu clima pornita , viteze de deplasare cuprinse intre 20 km/h ( bara la bara in ore cu trafic de varf si canicula ) si 110 km/h ( am avut de facut cateva deplasari rapide in afara Pitesti-ului insumand 100 km tur-retur ) :
425 km parcursi cu 25 de litri de benzina...
170 km cu 15 litri de benzina...
195 km cu 17 litri de benzina...

Distantele s-au luat in calcul incepand de la alimentare pe bec portocaliu aprins pana la urmatoarea aprindere cu o marja de 10-12 km in plus parcursi de la aprinderea becului pana la pompa de alimentare .

Calculele faceti-le voi :wink: eu va voi tine in continuare la curent cu evolutia masinii...Astazi am alimentat cu 15 litri de benzina si mi-am pus in cap sa nu depasesc viteza de 80 de km/h...Sunt curios sa vad cati km parcurg si oricum un test si mai elocvent il voi face in august , cand voi pleca pe litoral si voi alimenta pana la "plin" , urmand sa constat km efectivi parcursi cu un plin de rezervor ( 65 de litri ) . Pana atunci sa speram ca mai coboara astia pretul benzinei ca a urcat la dracu' cu carti la peste 6 lei :mad:
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 22-Iul-2011 20:16

Da, asta are climatizare automata. Nu stiu cate ventilatoare are pentru ca masina nu e a mea ci a tatalui meu si circul rar cu ea si nu m-am uitat . Oricum, cand stai la semafor se aud clar cand trec de la viteza mica la viteza mare chiar daca ai geamul inchis.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats