in ultimu timp am carat cate ceva cu masina si pe drum mai rau, de tara si am observat ca in functie de greutate sau in functie de conditiile de drum nush exact, masina se ridica automat...e normal? cam care ar fi modul normal de rulaj in conditii normale, dar si in cele mentionate de mine? ca m-am jucat putin cu suspensiile da nu prea stiu cum trebuie reglata...niste sfaturi cam cum ar trebui sa stea de ex caroseria deasupra rotilor fata/spate...in degete daca se poate
suspensii
Moderator: Echipa Tehnica
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
suspensii
ma poate lamuri si pe mine cineva care e treaba la modu concret cu suspensiile hidraulice?
in ultimu timp am carat cate ceva cu masina si pe drum mai rau, de tara si am observat ca in functie de greutate sau in functie de conditiile de drum nush exact, masina se ridica automat...e normal? cam care ar fi modul normal de rulaj in conditii normale, dar si in cele mentionate de mine? ca m-am jucat putin cu suspensiile da nu prea stiu cum trebuie reglata...niste sfaturi cam cum ar trebui sa stea de ex caroseria deasupra rotilor fata/spate...in degete daca se poate
) sau orice alt punct de reper... pot sa o las pe modul cel mai jos cand sunt la drum drept? consumul in functie de care mod e mai economic? are vreun efect asupra la altceva legat de masina cum e reglata suspensia?
in ultimu timp am carat cate ceva cu masina si pe drum mai rau, de tara si am observat ca in functie de greutate sau in functie de conditiile de drum nush exact, masina se ridica automat...e normal? cam care ar fi modul normal de rulaj in conditii normale, dar si in cele mentionate de mine? ca m-am jucat putin cu suspensiile da nu prea stiu cum trebuie reglata...niste sfaturi cam cum ar trebui sa stea de ex caroseria deasupra rotilor fata/spate...in degete daca se poate
- the judge
- pasionat
- Mesaje: 337
- Membru din: Vin 24-Aug-2007 14:58
- Localitate: craiova
- Masina: Citroen C5 III Exclusive, Citroen Saxo VTS 16v
- 2: ex: 2x Xantia I, 2 x Xantia II, Xsara HDI
- 3: ex: Citroen Xsara VTS 16V, Peugeot 106 Rallye,
Dupa cum poti observa,la maneta de reglaj de langa frana de mana, ai patru pozitii: jos, doua intermediare si sus.Cele doua pozitii extreme, jos si sus, sunt doar pozitii de serviciu, nu pentru rulaj.De exemplu: vrei sa schimbi o roata- o ridici maxim, pui ceva sub ea, o lasi jos de tot.Nu este recomandat a se merge in aceste doua pozitii, totodata fiind si foarte neconfortabil.Pentru rulaj, sunt cele doua trepte intermediare: una pentru mers normal, cea marcata cu o linie alba groasa, si cea pentru drumuri grele,marcata printr-o linie alba subtire.Idei de genul..."o las jos pe autostrada"...nu se iau in calcul. Sper sa fi inteles ceva...nu prea ma pricep la explicatii 
CITROEN...covorul fermecat
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
am inteles
multumesc, dar tot nu m-am lamurit daca se regleaza automat la greutate...cand pun greutate pe ea, masina se ridica singura...imi ramane ceva distanta intre roata si caroserie, chiar si cand sunt in masina 5 persoane masina se ridica fata de at cand merg singur cu masina (pe spate cel putin e foarte vizibil ca e foarte sus, eu am 175 cm inaltime si spatele se ridica sa zicem la intersectia dintre picioare si trunchi) ceea ce mi se pare destul de sus fata de o masina cu suspensii normale
multumesc, dar tot nu m-am lamurit daca se regleaza automat la greutate...cand pun greutate pe ea, masina se ridica singura...imi ramane ceva distanta intre roata si caroserie, chiar si cand sunt in masina 5 persoane masina se ridica fata de at cand merg singur cu masina (pe spate cel putin e foarte vizibil ca e foarte sus, eu am 175 cm inaltime si spatele se ridica sa zicem la intersectia dintre picioare si trunchi) ceea ce mi se pare destul de sus fata de o masina cu suspensii normale
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?
am mai adus si eu vorba de treaba asta dar nu m-a lamurit nimeni... mie mi se ridica si lasa masina asa cum ai zis tu la frana brusca si daca e greutate in masina se ajusteaza singura suspensia desi e pus pe un anume mod.
kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?
1. dozatorul de frana are deja uzura
2. da ! (dozatorul de frana comuta presiunea din suspensia din spate pe placutele de frana)
Citeste mai mult aici: http://citroen.tramontana.co.hu/system/ ... nGuide.pdf
E in engleza dar cu multe poze, imagini.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
-
sergiuliku
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
Copiati linkul in internet explorer si enter.
Sau aici: http://citroen.tramontana.co.hu/technical-guide pe "download book"
Sau aici: http://citroen.tramontana.co.hu/technical-guide pe "download book"
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
sergiuliku scrie:kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?
am mai adus si eu vorba de treaba asta dar nu m-a lamurit nimeni... mie mi se ridica si lasa masina asa cum ai zis tu la frana brusca si daca e greutate in masina se ajusteaza singura suspensia desi e pus pe un anume mod.
Atentie! la kady28 coboara la franare la tine se ridica. Tu ai aer in circuitul de frana. Trebuie aerisit la etrierele din spate sistemul si o sa fie perfect.
Aerisirea se face cu motorul pornit cu suspensia setata pe maxim si cu pedala de frana apasata. Se pune un furtun (de perfuzie) pe surub, se deschide si se lasa sa curga uleiul (intr-un borcan) pana cand nu mai are bule. Se strange surubul si se complecteaza uleiul la nivelul potrivit. (se poate turna inapoi uleiul daca e curat si are culoarea verde deschis - deobicei nu e)
LHM-ul se schimba dupa 40.000km sau 2ani.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady



