temperatura lichid racire

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

temperatura lichid racire

Mesajde kady28 » Mar 16-Aug-2011 12:56

Weekend-ul trecut am facut un transfagarasan cu xantiuta si aproape tot drumul apa a stat la temp care se vede in poza, cand urcam prin serpentine urca pana la 90 si cand coboram scadea pana aproape de 60. E ok asa?

http://i54.tinypic.com/5npytt.jpg

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 16-Aug-2011 12:59

Nu e normal, trebuie sa stea constant pe la 90 de grade. Probabil ai termostatul blocat pe deschis.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Mar 16-Aug-2011 13:12

Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mie 17-Aug-2011 12:45

bereczky_sandor scrie:Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)


tu cred ca ai in bord pana la 120grade nu?
in general mie imi sta la 80, iar la drum naspa urca la 90+- (a mea merge doar pana la 110 in bord), deci cum e in poza de mai sus in loc de 90 la mine e 80

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 17-Aug-2011 14:37

Gata am cumparat termostat nou, acu l-am scos pe cel de la masina si pe amandoua le-am bagat in apa asa vad cum deschid....surpriza...merge si cel de la masina :lol: ...deschide mai repede fata de asta nou..inainte de 80 grade incepe sa deschida. Asta nou se deschide complet pe la 90 grade..e de 83 grade. O sa revin cu rezultate de a drum intins 8)

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Mie 17-Aug-2011 16:40

kady28 scrie:Gata am cumparat termostat nou, acu l-am scos pe cel de la masina si pe amandoua le-am bagat in apa asa vad cum deschid....surpriza...merge si cel de la masina :lol: ...deschide mai repede fata de asta nou..inainte de 80 grade incepe sa deschida. Asta nou se deschide complet pe la 90 grade..e de 83 grade. O sa revin cu rezultate de a drum intins 8)


Cand revii asteptam si pret :D poate ne e de folos pe viitor. :)

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Mie 17-Aug-2011 22:58

sergiuliku scrie:
bereczky_sandor scrie:Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)


tu cred ca ai in bord pana la 120grade nu?
in general mie imi sta la 80, iar la drum naspa urca la 90+- (a mea merge doar pana la 110 in bord), deci cum e in poza de mai sus in loc de 90 la mine e 80



aaaa ma gandeam ca e bordul tau. da e asa cum zici, am pana la 120 de grade (exact ca in poza :) )

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Joi 18-Aug-2011 00:00

Poate ar trebui aflat termostatul original al masinii la cat deschidea si inchidea. Pana la urma se poate pune orice, dar sunt sanse sa porneasca mult mai des sau sa stea prea mult pornit electroventilatorul.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 18-Aug-2011 11:31

Pe asta nou am dat 33 lei si contine in pachet termostatul si garnitura de cauciuc care se baga pe marginea lui. Cel care era pe masina cred ca e cel din fabrica...pe el scrie: dauphinoise thomson france 09 97 (cred ca e data de fabricatie luna a 9-a anul 1997) 106415(asta nu stiu ce inseamna), si pe butoias scrie 83...adica e de 83 grade. Acum am descoperit de ce aveam temperatura scazuta la drum, flansa care se inchide are si ea garnitura de cauciuc pe margine sa etanseze la inchidere.....dar se pare ca se vede lumina intre margini...deci scapa apa. Cu asta nou la drum intins acul sta putin sub 90 grade...deci e mai bine pentru iarna 8) . Va atasez 2 poze cu termostatul care merge de 14 ani...o sa-i caut garnitura si il pastrez ca asta nou nu cred ca apuca prea mult.

http://i52.tinypic.com/zj78uf.jpg

http://i52.tinypic.com/zuh6yu.jpg

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Joi 18-Aug-2011 18:51

Chiar daca o sa gasesti aceiasi marca, nu va mai fi calitatea de acu 14 ani.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mar 20-Sep-2011 19:49

Mã scuzaÞi cã intervin pe topicul unui coleg. Am o singurã Întrebare. Dacã mi-a urcat foarte mult temperatura lichidului de rãcire (105 ºi chiar mai mult pentru foarte scurt timp) când afarã erau 32 grade ºi am urcat dinspre Câmpulung Muscel pânã la Mausoleul Mateiaº de la ce poate fi? La fel mi s-a Întâmplat o datã În Cluj când am urcat o stradã În marºarier pentru cã nu gãseam loc de parcare. Pãi dacã fãceam Transfãgãrãºanul ...
M-am uitat la electroventilator ºi mergea (e drept cu o vitezã cam micã, se vedeau paletele când se roteau) ºi radiatorul era fierbinte peste tot.

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Mie 21-Sep-2011 07:36

nu iti merge treapta 2 la ventilator ,daca ai ac e mai complicat , daca e fara ac vezi ca e o termocupla pe radiator schimb-o.
iar la ac trebuie verificata sonda bitron care e bagata....... in spatele chiuloasei ajungi mai greu la ea , sau daca nu releul bitron , se afla sub farul din stanga , e o cutie cam de 8 pe 10 neagra cu o mufa destul de lata in ea .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 18-Oct-2011 07:56

Odata cu venirea temperaturilor mai scazute, la drum intins acul sta tot pe linia dintre 60 si 90 grade...ca in prima poza din topic. Caldura baga de ma sufoc....nu am de ce sa ma plang. Dupa cum am zis termostatul e de 83 grade...dar linia dintre 60 si 90 ar fi 75 grade..cred eu. Ca test am pus mana pe radiator inainte sa ajunga acul pe linia de 75 si era rece, dar cum a ajuns pe linie a inceput sa se incalzeasca....adica termostatul a deschis. Asta vara statea constant la 90 grade...dar acum sunt bagat in ceata...cum ar trebui sa stea? la 90 sau 75?

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 08-Feb-2012 15:05

Salut. Scuze ca intervin in topicul altcuiva, dar am si eu problema cu incalzirea apei, sau mai bine zis cu lipsa incalzirii apei. Nu vrea sa urce peste 80 grade nicicum. Am gasit termostat la Citroen dar imi cere 30€ si mi se pare enorm de mult avand in vedere ca pe net am gasit cu 12-16 €. Intrebarea mea este daca este un termostat special cel de la Citroen sau merge pus unul universal care sa aiba aceleasi dimensiuni fizice si sa deschida la 83 grade.

http://www.oscaro.es/termostato-refrige ... 13-1906-gt

Astea ar fi recomandate pentru Xantia de pe un site de unde mai cumpar eu maruntisuri

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Mie 08-Feb-2012 17:35

referitor la termostat eu lam schimbat in vara si a fost 20ron,apa imi sta la 85gr pe exterior(iar cu gerurile astea iam pus si un carton in fata,dar tot la 85 sta),caldura baga de te arde la maini si stai in tricou,termometru de interior imi arata 26-28gr.asa ca nu cred cai defect termostatu daca nu va urca apa de 80gr,ganditiva ca geru de afara de -20gr si cu curentul carel ia masina creste enorm puterea gerului,ca sa nu zic ca xantia nu are scut dedesupt si intra curent si raceste motorul.eu zic intai verificati daca e bun termostatul(cand motoru e rece,abia pornit furtunul de la iesirea termostatului care duce spre radiator trebe sa fie rece,in timp ce apa din motor trebe sa se incalzeasca si sa dea si caldura,atunci termostatul e ok.dar daca furtunul de la iesirea termostatului este la fel de cald ca si furtunul care duce la radiatoru de caldura atunci termostatul este defect si sta deschis)


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu