Cand eram in tara aveam o dacie 1300 de 22 ani si faceam consumul lunar si la drum mixt = national + oras + forestier nu trecea de 7-7,5 . ( si faceam peste 3000 km pe luna)
Tin minte intr-o luna am scos 6.5. Nu ma credea nimeni. Si motorul manca aproape mai mult ulei decat benzina, deci nu era in stare f buna.(ulterior am aflat de la urmatorul propietar ca avea si blocul motor crapat)
Un consum se face pe o perioada mai lunga de timp, in conditii cat mai variate de mers, nu pe 2 km.
Am facut si eu un consum de curand pt ca nu am mai facut de vreo 2 ani si chiar eram curios. am alimentat 60 litri - eram pe rosu pe la mijlocul rezervei deja, si am facut 1050 km iar pana la mijlocul rezervei ( asta inseamna 2 zile mers la serviciu pe rosu - 65 km)
Au fost cam 600 km autostrada 120 km/ora,( a fost si un scurt moment de 180

Deci imi ies cam 5.7 litri cu AC pornit. Daca scoteam AC-ul din ecuatie probabil era in un pic sub 5 litri.
Apropo, cat consuma la relanti pt ca eu de obicei stau cateva ore si mi se pare ca scade serios acul.
Si apropo de multi km, in Madrid sunt taxiuri Xantia ce au sarit de 1 milion km si n-au nici pe dracu.-si regimul de taxi in oras mare e cel mai solicitant posibil.
Problema e ca in tara au trecere doar carutele germane, aia habar nu au ce inseamna confort. Cand se urca cate unul la mine se crede in avion. ( am un coleg de serviciu cu BMW destul de frumusel, dar parca bancile de lemn din parc sunt un pic mai confortabile decat scaunele lui

Aici daca stai pe orice strada in orice localitate la orice oras din zi sau noapte si numeri un numar X de masini care trec, cel putin jumatate sunt frantuzesti PSA sau Renault..
Au o faima f buna. Cel putin despre Citroen se zice ca e masina care nu se strica ( el coche que no se rompe)
''la fiecare 100.000 km se pierd cativa cai''' ...
asta e banc, nu...?
Oameni buni, masina nu are cum sa piarda cai, doar badea Vasile daca adoarme cand iese la pasune poate sa piarda un cal, doi.
Ce, are contor, gata inca o suta deci 2 cai mai putin. Asta e aproape mai tare ca aia cu '''caii putere germani sunt mai puternici decat caii putere frantuzesti.'''...
Scoate tu turbo de pe o masina xxx enter brand xxx si o sa vezi cum nu mai treci de 60 decat pe liber in panta. ( experienta personala cu Mercedes Vito de 1.6litri si 135 CP cu 4 ani si 550000 km reali la bord )
Sau mai simplu, schimba rotile cu unele mai mici si sa vezi distractie ....

Motorul scoate un cuplu si atat. nimic mai mult .
Habar nu are el de km tai.
Acel cuplu e folosit mai apoi de cutia de viteze si transmisii si de acolo iese herghelia.
Hdi de 90CP e acelasi motor cu al meu dar simplul fapt ca are intercooler se traduce prin cuplu mai mare dezvoltat de motor.
Intretine bine masina si te duce linistit multe sute de mii de km. Sunt facute pentru asta. Sunt gandite pentru asta.
Sau pune antigel in loc de LHM Sau ulei hidraulic de TAF( ca tot verde e , ce naiba

V-ati luat masina adevarata domnilor, nu uitati asta. Respectati-o si va va rasplati.
S-au dus vremurile cu gazolina si alte inventii pur romanesti.
Gata, e 4 dimineata si mi-e somn.
Noapte buna.