consum optim

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 24-Sep-2011 04:07

Oameni buni consumul cu 5 litri sau 10 nu e consum, e pierdere de vreme. voi ce credeti ca fabricantii leaga un bidon de coca cola la masina si dau o tura prin curtea fabricii si gata asta e consumul.....?

Cand eram in tara aveam o dacie 1300 de 22 ani si faceam consumul lunar si la drum mixt = national + oras + forestier nu trecea de 7-7,5 . ( si faceam peste 3000 km pe luna)

Tin minte intr-o luna am scos 6.5. Nu ma credea nimeni. Si motorul manca aproape mai mult ulei decat benzina, deci nu era in stare f buna.(ulterior am aflat de la urmatorul propietar ca avea si blocul motor crapat)

Un consum se face pe o perioada mai lunga de timp, in conditii cat mai variate de mers, nu pe 2 km.

Am facut si eu un consum de curand pt ca nu am mai facut de vreo 2 ani si chiar eram curios. am alimentat 60 litri - eram pe rosu pe la mijlocul rezervei deja, si am facut 1050 km iar pana la mijlocul rezervei ( asta inseamna 2 zile mers la serviciu pe rosu - 65 km)

Au fost cam 600 km autostrada 120 km/ora,( a fost si un scurt moment de 180 :) dar amenzile sunt atat de mari incat nu merita sa te risti) si restul in oras, caldura de sa o ia naiba aici e cald in draci, AC pornit la 18-22 grade nonstop inclusiv noaptea cand vin de la serviciu - sunt 28-30 grade-precum si aprox 1.5-2 ore de mers la relanti pt ca am avut treaba cu Carputerul si trebuie sa mearga motorul ca imi usuca bateria.

Deci imi ies cam 5.7 litri cu AC pornit. Daca scoteam AC-ul din ecuatie probabil era in un pic sub 5 litri.

Apropo, cat consuma la relanti pt ca eu de obicei stau cateva ore si mi se pare ca scade serios acul.

Si apropo de multi km, in Madrid sunt taxiuri Xantia ce au sarit de 1 milion km si n-au nici pe dracu.-si regimul de taxi in oras mare e cel mai solicitant posibil.

Problema e ca in tara au trecere doar carutele germane, aia habar nu au ce inseamna confort. Cand se urca cate unul la mine se crede in avion. ( am un coleg de serviciu cu BMW destul de frumusel, dar parca bancile de lemn din parc sunt un pic mai confortabile decat scaunele lui :) )

Aici daca stai pe orice strada in orice localitate la orice oras din zi sau noapte si numeri un numar X de masini care trec, cel putin jumatate sunt frantuzesti PSA sau Renault..

Au o faima f buna. Cel putin despre Citroen se zice ca e masina care nu se strica ( el coche que no se rompe)


''la fiecare 100.000 km se pierd cativa cai''' ...
asta e banc, nu...?

Oameni buni, masina nu are cum sa piarda cai, doar badea Vasile daca adoarme cand iese la pasune poate sa piarda un cal, doi.

Ce, are contor, gata inca o suta deci 2 cai mai putin. Asta e aproape mai tare ca aia cu '''caii putere germani sunt mai puternici decat caii putere frantuzesti.'''...

Scoate tu turbo de pe o masina xxx enter brand xxx si o sa vezi cum nu mai treci de 60 decat pe liber in panta. ( experienta personala cu Mercedes Vito de 1.6litri si 135 CP cu 4 ani si 550000 km reali la bord )

Sau mai simplu, schimba rotile cu unele mai mici si sa vezi distractie .... :)

Motorul scoate un cuplu si atat. nimic mai mult .
Habar nu are el de km tai.
Acel cuplu e folosit mai apoi de cutia de viteze si transmisii si de acolo iese herghelia.

Hdi de 90CP e acelasi motor cu al meu dar simplul fapt ca are intercooler se traduce prin cuplu mai mare dezvoltat de motor.

Intretine bine masina si te duce linistit multe sute de mii de km. Sunt facute pentru asta. Sunt gandite pentru asta.

Sau pune antigel in loc de LHM Sau ulei hidraulic de TAF( ca tot verde e , ce naiba :) ) si pe urma - al naibii francezii astia ce masina proasta au scos.

V-ati luat masina adevarata domnilor, nu uitati asta. Respectati-o si va va rasplati.

S-au dus vremurile cu gazolina si alte inventii pur romanesti.

Gata, e 4 dimineata si mi-e somn.
Noapte buna.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 24-Sep-2011 08:58

e.miron scrie:Oameni buni consumul cu 5 litri sau 10 nu e consum, e pierdere de vreme. voi ce credeti ca fabricantii leaga un bidon de coca cola la masina si dau o tura prin curtea fabricii si gata asta e consumul.....?


Sa stii ca cam asa se face consumul. Doar ca sticla e gradata precis.

Uita-te la toate concursurile in care este implicat consumul. Vin concurentii cu sticla care nici macar nu e de 2 l ci mai degraba 500ml si se calculeaza consumul mediu.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 24-Sep-2011 11:44

da ma dar aia vin si cu motoare care le pui in buzunar
la noi cei care sarim lejer de 5 la suta e ok calculul de la plin la plin sau cum il fac eu de la rosu la rosu
ambele variante au dat un consum real si fara diferente majore,aici ma refer la diferente de 0.1 la suta
cat despre consumul la sticla nu cred ca vrei sa il faci in conditiile in care trebuie sa mergi de la gol la gol si sa dai distributia peste cap
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Sâm 24-Sep-2011 11:53

am si eu o nedumerire: daca la diesel ramai fara motorina in rezervor, se intampla ceva cu motorul, sau se defecteaza ceva? sa zicem ca as vrea sa golosesc tot rezervorul si sa vad cat merge masina pe "rosu".

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 24-Sep-2011 11:54

daca ai ditributie pe lant nu
daca e pe curea risti sa iti sara de pe dinti sa dai peste cap ditributia
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 24-Sep-2011 12:46

de ce sa sara distributia. ?

Pompa e susceptibila in a avea probleme si sunt tipuri de pompe de combustibil care n-au voie sa se goleasca. Aceste pompe trebuiesc mai apoi scoase de pe masina si puse pe banc unde se reface presiunea cu instalatii speciale..

Pompa de xantia nu stiu din care categorie face parte

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 24-Sep-2011 12:53

pentru ca este pe curea si cureaua este flexibila
cand se termina benzina nu mai invarte motorul roata
roata invarte motorul si din cauza compresiei apar tensiuni care duc la fortarea curelei
la o curea fortata apare riscul sa sare de pe dinti
daca sare un singur dine se duce tot reglajul distributiei si nu o sa mai inchida supapele la timp sau in cel mai nefericit caz o sa loveasca capul pistonului in supape si de aici...dezastru
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 24-Sep-2011 13:20

mbc scrie:
e.miron scrie:Oameni buni consumul cu 5 litri sau 10 nu e consum, e pierdere de vreme. voi ce credeti ca fabricantii leaga un bidon de coca cola la masina si dau o tura prin curtea fabricii si gata asta e consumul.....?


Sa stii ca cam asa se face consumul. Doar ca sticla e gradata precis.

Uita-te la toate concursurile in care este implicat consumul. Vin concurentii cu sticla care nici macar nu e de 2 l ci mai degraba 500ml si se calculeaza consumul mediu.


Si aia ce fac stau in cerc si accelereaza pe loc si masoara combustibilul ars sau urca Feleacul cu masina plina ochi de nu se vede luneta si portbagajul la fel?.

Eu asta am facut si acul la motorina nu a coborat nici un mm.



Ala e un consum particularizat in anumite conditii.

Exact cum iti arata pe bord la masinile moderne consumul instant functie de ce faci tu in acel moment. La un prieten cu Peugeot 307SW cand o calca ii arata 17-19 litri consum. Asta e consumul daca ar merge 100 km in acceleratie continua. Dupa ce ajunge la 120 pe autostrada se reduce la 3-3,5l consumul instant . Nici una din aceste cifre nu indica consumul real al masinii care e un pic mai mic decat al meu pt ca are motor de 1,6 dar tot 110 CP.

Sunt convins ca si la ale noastre sunt acele consumuri instant dar nu le stim noi ca nu avem ecran lcd sa ne avizeze

Aici nu vb de concursuri.

vb de consumul masinilor noastre in mod real, in viata de zi cu zi, vara, iarna, ploaie, la servici, in oras, la munte si pe unde o mai fi.
Asta e consumul real.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 24-Sep-2011 13:30

Rica scrie:pentru ca este pe curea si cureaua este flexibila
cand se termina benzina nu mai invarte motorul roata
roata invarte motorul si din cauza compresiei apar tensiuni care duc la fortarea curelei
la o curea fortata apare riscul sa sare de pe dinti
daca sare un singur dine se duce tot reglajul distributiei si nu o sa mai inchida supapele la timp sau in cel mai nefericit caz o sa loveasca capul pistonului in supape si de aici...dezastru


Aici poate gresesc pt ca poate la Diesel e diferit, dar in tara cu fosta mea Dacie ramaneam fara gaz la fiecare cateva zile ( finantele.... :) ).

Masina incepea sa incetineasca, si pana in momentul in care se oprea motorul , viteza era aproape de zero.

Nu cred ca la Diesel se opreste brusc motorul la 120 km pe ora asa incat sa se intample ce ai descris mai sus.

Nemaivorbind de faptul ca daca stii ca esti in pericol sa ramai fara gaz, esti un pic atent si cand sesizezi ca motorul e gata sa se opreasca calci frana si atunci oricum opresti.

Intradevar, pericolul numarul unu la Diesel e cand se rupe cureaua in mers. Atunci sa vezi distractie, asa cum a patit acum ceva vreme colegul Arthur din Cluj parca.

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Sâm 24-Sep-2011 13:33

si mie mi s-a rupt cureaua de distributie in mers, dar din alte motive tehnice :D si a fost doar anu aceste si nu as vrea sa se mai repete :D niciodata daca s-ar putea.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 24-Sep-2011 14:34

la dacie aveai distributie pe lant
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

bebe944
pasionat
Mesaje: 314
Membru din: Joi 10-Feb-2011 18:53
Localitate: Bayern - DE

Mesajde bebe944 » Mie 28-Sep-2011 08:13

@"carutele germane"...te-as da o tura cu S-ul meu W126 din 1988 si ai vedea ce poate o "caruta" germana...nu compara BMW-ul cu alte masini germane.BMW-ul estew gandit sa fie caruta ca altfel sare de pe traiectorie in curba... :twisted:

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mie 28-Sep-2011 10:51

Cred ca toata lumea se gandeste la acelasi lucru : bmw= putere si un stil de condus sportiv, mercedes= putere si stil, eleganta, confort, dar si ceva clasicism si audi ramane cu inovatiile, cu tehnologia hi-tech

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 28-Sep-2011 11:53

cand ma gandesc la mercedes, ma gandesc in primul rand la confort si stil clasic, in nici un caz la putere. bineinteles ca sunt si masini foarte puternice, dar nu cred ca pentru asta e recunoscut mercedes.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 28-Sep-2011 11:58

ei sunt recunoscuti in primul rand pentru fiabilitate si costuri relativ mici de intretinere
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats