se va mai tine pornit la ralanti inainte de a-l opri un timp echivalent cu temperatura la care se afla, sau mai exact in functie de cum s-a circulat inainte de a ajunge la destinatie. astfel, pe vremea asta, mai ales dupa un drum scurt, nu e nevoie, insa daca masina a mers mult si la turatii mari, e bine sa o lasi pornita la ralanti inainte de a o opri definitiv chiar si 10 minute, si asta pentru ca axul turbinei culiseaza peun film de ulei f fin, ulei care se arde de cum opresti motorul incins,
Atat din teorie cat si din practica se stie ca temperatura motorului implicit a componentelor nu scade la ralanti ba mai mult aceasta va creste.Am mai scris undeva pe aici ca este imperativ ca indiferent de cat timp a mers motorul si cat de turat, inainte de a se opri, acesta se tine in regimul de ralanti pana cand suflantul va intra in acelasi regim.
Suflantul nu se incalzeste datorita frecarii componentelor acestui ci datorita schimbului de caldura intre acesta si gazele de evacuare asa ca oricat timp l-am lasa la ralanti acesta isi va mentine temperatura deoarece racirea acestuia se face cu ajutorul uleiului din motor sub presiune.
Un suflant bun mai merge cel putin 30 sec dupa oprirea motorului de aceea este necesar sa se astepte inainte de oprire ca suflantul sa intre in regimul de ralanti pt. a se micsora turatia turbinei si astfel rotirea acesteia sa nu se realizeze uscat pe cuzineti.La o turatie ridicata a motorului suflantul atinge cateva zeci de miii de rot deci si timpul de invartire fara ungere fortata dupa oprirea motorului fiind mult mai mare.