Anvelope iarna : dimensiuni profil.
Moderator: Echipa Tehnica
Anvelope iarna : dimensiuni profil.
As dori o discutie referitoare la dimensiunile potrivite pentru o anvelopa de iarna pt C3. Ca nu stiu ce sa iau.
Am vazut ca se poarta latimi de la 175 la 195, r14, R15, etc. Cand sunt bune unele cand altele?
Care e dimensiunea perfecta? Producatorul ce recomanda.
Desemenea ce provil ar fi mai indicat, V, santuri paralele ?
Am vazut ca se poarta latimi de la 175 la 195, r14, R15, etc. Cand sunt bune unele cand altele?
Care e dimensiunea perfecta? Producatorul ce recomanda.
Desemenea ce provil ar fi mai indicat, V, santuri paralele ?
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
E indicat sa iei cauciucuri de iarna in primul rand (nu all season). Nu are nici o relevanta ce tip de profil are cauciucul inafara de cel estetic. Producatorul este cel care trebuie sa-si faca griji de genul. Cele mai bune modele sunt:
Dunlop Winter Sport 3d / 4d
Goodyear Ultragrip 7/8
Continental Winter Contact TS830
Dunlop Winter Sport 3d / 4d
Goodyear Ultragrip 7/8
Continental Winter Contact TS830
"If in doubt, flat out!"
Mersi pt raspuns dar nu asta era intrebarea mea. Nu ma intereseaza nici marcile cele mai bune, nici preturi sau mai stiu eu ce.
Ma intereseaza exclusiv dpdv tehnic care dimensiuni de cauciucuri se potrivesc mai bine.
Spre exemplu cum argumentezi alegerea intre un cauciuc mai lat si unul mai putin lat. spre exemplu 175/65/R14 vs 180/65/R14
Sau, intre unul mai inalt si unul mai putin inalt, 185/65/R15 vs 185/60/R15.
Etc. chesti de genul asta.
Ma intereseaza exclusiv dpdv tehnic care dimensiuni de cauciucuri se potrivesc mai bine.
Spre exemplu cum argumentezi alegerea intre un cauciuc mai lat si unul mai putin lat. spre exemplu 175/65/R14 vs 180/65/R14
Sau, intre unul mai inalt si unul mai putin inalt, 185/65/R15 vs 185/60/R15.
Etc. chesti de genul asta.
daca ai jante de aliaj, preferi sa mergi pe un talon mai inalt, pentru a le proteja de lovituri pe timpul iernii. referitor la latime, un cauciuc mai lat are mai multa aderenta, pentru ca e o suprafata mai mare de contact.
un talon mai mare e iarasi recomandat pentru ca astfel se absorb mai bine denivelarile.
recomandat nu e sa pui cauciucuri mai mari sau mai mici decat cele recomandate de producator, pentru ca se va simti la consum, la demaraj, la viteza, la comportamentul general al masinii.
un talon mai mare e iarasi recomandat pentru ca astfel se absorb mai bine denivelarile.
recomandat nu e sa pui cauciucuri mai mari sau mai mici decat cele recomandate de producator, pentru ca se va simti la consum, la demaraj, la viteza, la comportamentul general al masinii.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Pai imi pare rau dar fix asta ai intrebat: "Desemenea ce provil ar fi mai indicat, V, santuri paralele ?"
Explicatia cauciucului mai ingust:
Este dorit a avea un cauciuc mai ingust pentru ca acesta "taie" zapada mai bine decat un cauciuc lat care ar aluneca pe ea. Se presupune ca sub stratul de zapada se afla asfalt sau un strat batatorit si taind prin zapada de deasupra ar avea o aderenta mai buna.
Pe geata nu conteaza deloc. Pe drum curat iar nu conteaza.
Pe geata daca folosesti cauciucuri cu tinte e recomandat iarasi sa fie ingust pentru ca presiunea exercitata pe fiecare tinta sa fie cat de mare (daca este geata sub un strat superficial de zapada).
Explicatia cauciucului mai ingust:
Este dorit a avea un cauciuc mai ingust pentru ca acesta "taie" zapada mai bine decat un cauciuc lat care ar aluneca pe ea. Se presupune ca sub stratul de zapada se afla asfalt sau un strat batatorit si taind prin zapada de deasupra ar avea o aderenta mai buna.
Pe geata nu conteaza deloc. Pe drum curat iar nu conteaza.
Pe geata daca folosesti cauciucuri cu tinte e recomandat iarasi sa fie ingust pentru ca presiunea exercitata pe fiecare tinta sa fie cat de mare (daca este geata sub un strat superficial de zapada).
"If in doubt, flat out!"
mbc scrie:Este dorit a avea un cauciuc mai ingust pentru ca acesta "taie" zapada mai bine decat un cauciuc lat care ar aluneca pe ea. Se presupune ca sub stratul de zapada se afla asfalt sau un strat batatorit si taind prin zapada de deasupra ar avea o aderenta mai buna.
.
Asta s-ar traduce ca toata lumea ar trebui sa cumpere cauciucuri de 175 sau mai inguste si 180, 185, 200 .. nu s-ar mai vinde deloc. ceea ce nu e deloc adevarat. ce-mi zici tu mie e explicatia babeasca, sau generala. Fiecare tip de dimensiune vine cu plusurile si minusurile sale. Eu asta as vrea sa le stiu.
Tu spre exemplu ai zis ca ti-ai pus 195/65/15. De ce nu ti-ai pus de 185 ca sunt mai subtiri si taie zapada mai bine?

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
nu e chiar asa. trebuie sa gasesti compromisul cel mai bun intre stabilitatea masinii si capacitatea ei de a taia prin zapada.
asadar, ceea ce dorim este o presiune pe cm2 cat mai ridicata pentru a taia zapada.
pentru a avea o presiune cat mai ridicata, avem nevoie de 2 factor: suprafata de contact cat mai mica si masa obiectului cat mai mare. Un c5 care are 1500 kg are suficienta presiune pe niste cauciucuri de 195/x/x. la un tico, unde masa masinii este de 800 kg, ai nevoie de o anvelopa mai ingusta pentru a obtine o presiune asemanatoare.
Stabilitatea.
O masina gen tico vine din fabrica cu anvelope gen 155/x/x. Daca ii pui 145/y/y nu pierzi mare lucru la stabilitate, dar castigi la presiunea pe cm2. C5-ul meu are din fabrica 215/55/16 iar eu i-am pus 195/65/15 din mai multe rationamente, dar ce ne intereseaza aici pentru capacitatea de a taia zapada. Pierdere la stabilitate, manevrabilitate e posibil sa fie, dar in acest caz compromisul este bun pentru ca castig la presiune pe cm2.
Later edit: trebuie sa iti ramane talon suficient pentru a nu strica janta in caz de groapa mare sau ceva. trebuie tinut cont si de asta. si trebuie sa incerci sa pastrezi diametrul rotii.
asadar, ceea ce dorim este o presiune pe cm2 cat mai ridicata pentru a taia zapada.
pentru a avea o presiune cat mai ridicata, avem nevoie de 2 factor: suprafata de contact cat mai mica si masa obiectului cat mai mare. Un c5 care are 1500 kg are suficienta presiune pe niste cauciucuri de 195/x/x. la un tico, unde masa masinii este de 800 kg, ai nevoie de o anvelopa mai ingusta pentru a obtine o presiune asemanatoare.
Stabilitatea.
O masina gen tico vine din fabrica cu anvelope gen 155/x/x. Daca ii pui 145/y/y nu pierzi mare lucru la stabilitate, dar castigi la presiunea pe cm2. C5-ul meu are din fabrica 215/55/16 iar eu i-am pus 195/65/15 din mai multe rationamente, dar ce ne intereseaza aici pentru capacitatea de a taia zapada. Pierdere la stabilitate, manevrabilitate e posibil sa fie, dar in acest caz compromisul este bun pentru ca castig la presiune pe cm2.
Later edit: trebuie sa iti ramane talon suficient pentru a nu strica janta in caz de groapa mare sau ceva. trebuie tinut cont si de asta. si trebuie sa incerci sa pastrezi diametrul rotii.
"If in doubt, flat out!"
Intre timp m-am mai lamurit si ideea principala am inteles-o.
Inaltimea cauciucurilor(flancului( (determinata de diametrul jantei si acel coeficient ...) nu poate fi oricat pentru ca determina circumferinta rotii. Evident.
Am gasit un calculator de dimensiuni dar am observat o chestie ciudata.
Desi in manualul Citroen C3 la sectiunea "dimensiunea pneurilor pe care se pot monta lanturi antiderapante" sunt mentionate marimile
175/65 R14 - 185/60 R15 - 195/50 R16, totusi calculatorul spune ca dimensiunile 175/65 R14 si 185/60 R15 sunt incompatibile. Cum naiba vine asta. E gresit calculatorul ?
Mai am totusi niste curiozitati.
1. Care e dimensiunea cauciucurilor cu care vine C3-ul din fabrica( atat pe jante de 14 cat si pe 15)?
2. Anvelopele de iarna trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni ca cele de vara? Sau e recomandat sa fie mai late, mai inalte, mai roz ?
[fade]
Inaltimea cauciucurilor(flancului( (determinata de diametrul jantei si acel coeficient ...) nu poate fi oricat pentru ca determina circumferinta rotii. Evident.
Am gasit un calculator de dimensiuni dar am observat o chestie ciudata.
Desi in manualul Citroen C3 la sectiunea "dimensiunea pneurilor pe care se pot monta lanturi antiderapante" sunt mentionate marimile
175/65 R14 - 185/60 R15 - 195/50 R16, totusi calculatorul spune ca dimensiunile 175/65 R14 si 185/60 R15 sunt incompatibile. Cum naiba vine asta. E gresit calculatorul ?
Mai am totusi niste curiozitati.
1. Care e dimensiunea cauciucurilor cu care vine C3-ul din fabrica( atat pe jante de 14 cat si pe 15)?
2. Anvelopele de iarna trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni ca cele de vara? Sau e recomandat sa fie mai late, mai inalte, mai roz ?

-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Anvelope iarna : dimensiuni profil.
Atat anvelopele de vara cat si cele de iarna (allseason) ... dimensiunile obligatorii*** sunt cele din talon ! La noile taloane nu sunt trecute dimensiunile dar cei de la RAR + politia au in dotare calculatoare in echiparea auto si pot afla in cateva minute dotarea autoturismului vostru. Ca sa faci o investitie intr-un set de anvelope care i-ti plac tie*(ca marime) dar nu si celor de la RAR , este o problema cu 2 taisurii. Una ca pierzi suma investita plus retinerea talonului pana la inlocuirea anvelopelor.. si 2 , amenda si punctele luate de politie. Daca ai bafta sa produci si un accident , atunci tragedia este sporita .
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Anvelope iarna : dimensiuni profil.
@ag26raf !... lanturile distrug anvelopele daca prinzi portiunii uscate sau ghiata ! Mai nou se gasesc ciorapii* sau huse care f.usor se pot monta pe anvelope. Pe portiuni cu gheata au o aderenta sporita fata de lanturii si pe zapada la fel.Pe suprafatele de rulare a acestor huse sunt prevazute cu o tesatura dura gen perie. Testate de mine si pot garanta ca i-si merita investitia facuta pe ele.
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
teoretic ai dreptate, dar la cat de obtuz e RAR-ul cu omologarea cauciucurilor imi asum riscul. nu e corect sa nu poti "legaliza" o dimensiune de cauciuc care merge perfect pe masina in cauza dar din anumite motive producatorul nu le-a omologat. exemplu clar: c5 1 are cauciucurile standard 195/65/15 pe motorizarea de 2.0 benzina si diesel, c5 facelift are 215/55/16 dar nu sunt trecute si cele pe 15. de ce? masinile sunt in mare parte la fel.
desi sunt absolut de acord ca atitudinea nu este corecta, atata timp cat vor fi xenoane aftermarket pe strada si alte aberatii de genul (chestii care deranjeaza pe altii) eu risc sa ma duc cu cauciucuri care nu sunt trecute in cartea de identitate. aceste cauciucuri sunt sigure pentru masina.
Si da, aspectul financiar a fost cel care a influentat situatia.
desi sunt absolut de acord ca atitudinea nu este corecta, atata timp cat vor fi xenoane aftermarket pe strada si alte aberatii de genul (chestii care deranjeaza pe altii) eu risc sa ma duc cu cauciucuri care nu sunt trecute in cartea de identitate. aceste cauciucuri sunt sigure pentru masina.
Si da, aspectul financiar a fost cel care a influentat situatia.
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Mergi la o reprezentanta Citroen si ceri o hartie in care sa se specifice ca pe acel autoturism se pot monta anvelope cu respectivele dimensiuni. RAR-ul nu mai are ce sa zica si iti va trece pe carte acele dimensiuni de anvelope.
Acest raspuns l-am primit de la RAR Constanta si de la RAR Tulcea. Am fost la ambele si mi-au spus ca daca vin cu acea hartie, nu au nimic de obiectat, imi vor trece dimensiunile respective pe carte. Daca nu detin acea hartie de la o reprezentanta a marcii respective, trebuie sa fac omologare individuala a masinii, teste dinamice si toate cele care costa foarte mult.
Acest raspuns l-am primit de la RAR Constanta si de la RAR Tulcea. Am fost la ambele si mi-au spus ca daca vin cu acea hartie, nu au nimic de obiectat, imi vor trece dimensiunile respective pe carte. Daca nu detin acea hartie de la o reprezentanta a marcii respective, trebuie sa fac omologare individuala a masinii, teste dinamice si toate cele care costa foarte mult.
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst