Gresoare & Sfere
Moderator: Echipa Tehnica
Gresoare & Sfere
Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie si mi-a venit o idee: nu s-ar putea folosi ceva asemanator (sau chiar niste gresoare) la sfere ? (s-ar putea incarca chiar pe masina, si s-ar pierde mai putin azot la incarcare)
Am cumparat un aparat de sudura mig-mag. Are cineva idee daca se poate folosi azot ca mediu protector in locul co2 pt. sudarea tablelor de otel?
Am cumparat un aparat de sudura mig-mag. Are cineva idee daca se poate folosi azot ca mediu protector in locul co2 pt. sudarea tablelor de otel?
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nu cred ca se pot folosi gresoare la sfere, nu rezista la presiune.
Se pot folosi supape de la instalatiile de aer conditionat dar trebuie facuta o reductie. Nici astea nu sunt facute pentru presiune asa de mare dar am auzit ca se folosesc la sfere.
Pentru sudura se foloseste CO2 sau argon. Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.
Se pot folosi supape de la instalatiile de aer conditionat dar trebuie facuta o reductie. Nici astea nu sunt facute pentru presiune asa de mare dar am auzit ca se folosesc la sfere.
Pentru sudura se foloseste CO2 sau argon. Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.
), esti sigur ca azotul e mai ieftin decat CO2
cred ca este mai scump, dar daca cumpar un tub pt. azot pot sa-l folosesc si pt. incarcarea sferelor. (oricum nu sudez foarte frecvent)
Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.
Merge cu ambele gaze, dar co2 nu se poate folosi la sudura al.
Aparatul merge si cu sarma tubulara cu flux(fara gaz) dar este foarte scumpa si nici nu am gasit in comert.
Mie mi s-au parut destul de solide gresoarele pe care le-am cumparat (dar probabil nu sunt din otel) Cele pt. aer conditionat se gasesc in comert?
Azotul fiind un gaz inert m-am gandit ca ar putea merge.
Cu argon nu s-ar putea incarca sferele?

- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
cristian_v scrie:Ca tot venii vorba de gaze, pneurila umflate cu N2 au ceva special, aderenta la sol, bla bla... ?
Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica, ceea ce s-ar transpune intr-o tinuta de drum mai buna.
Fun Citroen
Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,
DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.
pe scurt, azotul e mai stabil termodinamic si rezulta variatii mai mici ale presiunii in raport cu temperatura. e adevarata si poveste cu imbatrinirea cauciucului, oxidarea sirmelor...
cit despre aparatul ala de sudura, nu difera setarile in fct de gazul folosit, ci doar domeniul de aplicatie. oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea (ba chiar din contra) si nici nu ajuta (precum argonul) la mentinerea vreunei constante de stare a materialului in timpul sudurii
cit despre aparatul ala de sudura, nu difera setarile in fct de gazul folosit, ci doar domeniul de aplicatie. oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea (ba chiar din contra) si nici nu ajuta (precum argonul) la mentinerea vreunei constante de stare a materialului in timpul sudurii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
sorin. scrie:Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,
DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.
[...]
Umflare cu azot
Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor.
[...]
Asa zic cei care umfla roti cu azot.


Jantele se protejaza (doar cele de tabla) nu sarmenele din cauciuc, care oricum sunt din otel si mai au si ceva tratamente la activ si nici nu au contact direct cu aerul. Ca daca au contact direct cu aerul sau azotul e momentul sa schimbi cauciucul.

Ca tot dezbatem subiectul: are cineva azot in roti?
Fun Citroen
Re: Gresoare
sorin. scrie:Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie
sorin, la ce gen de magazin ai gasit gresoare? Sunt cu cot sau drepte?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo