Gresoare & Sfere

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Gresoare & Sfere

Mesajde sorin. » Mie 18-Ian-2006 18:10

Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie si mi-a venit o idee: nu s-ar putea folosi ceva asemanator (sau chiar niste gresoare) la sfere ? (s-ar putea incarca chiar pe masina, si s-ar pierde mai putin azot la incarcare)


Am cumparat un aparat de sudura mig-mag. Are cineva idee daca se poate folosi azot ca mediu protector in locul co2 pt. sudarea tablelor de otel?

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Mie 18-Ian-2006 18:15

Chiar daca poti sa folosesti azot, desi nu cred ca este ok (la temperatura azotul poate sa reactioneze cu elementele din aliajele pe care le sudezi in timp ce CO2-ul nu prea mai are cu cine sa reactioneze), esti sigur ca azotul e mai ieftin decat CO2?
Fun Citroen

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 18-Ian-2006 18:16

Nu cred ca se pot folosi gresoare la sfere, nu rezista la presiune.
Se pot folosi supape de la instalatiile de aer conditionat dar trebuie facuta o reductie. Nici astea nu sunt facute pentru presiune asa de mare dar am auzit ca se folosesc la sfere.

Pentru sudura se foloseste CO2 sau argon. Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 18-Ian-2006 18:35

), esti sigur ca azotul e mai ieftin decat CO2

cred ca este mai scump, dar daca cumpar un tub pt. azot pot sa-l folosesc si pt. incarcarea sferelor. (oricum nu sudez foarte frecvent)

Si probabil ca aparatul trebuie sa stie sa functioneze cu una sau cu alta, probabil ca sunt setari diferite pentru gaze diferite.

Merge cu ambele gaze, dar co2 nu se poate folosi la sudura al.
Aparatul merge si cu sarma tubulara cu flux(fara gaz) dar este foarte scumpa si nici nu am gasit in comert.


Mie mi s-au parut destul de solide gresoarele pe care le-am cumparat (dar probabil nu sunt din otel) Cele pt. aer conditionat se gasesc in comert?

Azotul fiind un gaz inert m-am gandit ca ar putea merge.
Cu argon nu s-ar putea incarca sferele? :lol:

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mie 18-Ian-2006 18:56

sorin. scrie:Cu argon nu s-ar putea incarca sferele? :lol:


Poti incerca, dar s-ar putea sa ai surprize de genul ca difuzeaza rapid prin membrana si te trezesti cu ele goale.

Ca tot venii vorba de gaze, pneurila umflate cu N2 au ceva special, aderenta la sol, bla bla... ?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 18-Ian-2006 18:56

Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie si mi-a venit o idee

Se pot construi asemenea supape in genul celor de la buteliile de gaz auto; blocare presiune pe bila sau se pot cumpara:
Imagine
Imagine
Problema va fi cu dispozitivul de cuplare care este mai greu de realizat
Imagine
Imagine

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 18-Ian-2006 19:26

cred ca este mai scump, dar daca cumpar un tub pt. azot pot sa-l folosesc si pt. incarcarea sferelor. (oricum nu sudez foarte frecvent)


....si umflu si rotile cu el :lol:

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Mie 18-Ian-2006 21:07

cristian_v scrie:Ca tot venii vorba de gaze, pneurila umflate cu N2 au ceva special, aderenta la sol, bla bla... ?


Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica, ceea ce s-ar transpune intr-o tinuta de drum mai buna.
Fun Citroen

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 18-Ian-2006 21:30

Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,

DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 18-Ian-2006 21:37

pe scurt, azotul e mai stabil termodinamic si rezulta variatii mai mici ale presiunii in raport cu temperatura. e adevarata si poveste cu imbatrinirea cauciucului, oxidarea sirmelor...

cit despre aparatul ala de sudura, nu difera setarile in fct de gazul folosit, ci doar domeniul de aplicatie. oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea (ba chiar din contra) si nici nu ajuta (precum argonul) la mentinerea vreunei constante de stare a materialului in timpul sudurii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 18-Ian-2006 21:52

oricum, de azot nu am auzit sa se foloseasca la sudura, din cite stiu nici nu arde, nici nu intretine arderea

Pai tocmai asta este ideea, sa nu intretina arderea. :lol:

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 19-Ian-2006 00:44

sorin. scrie:
Azotul nu se incalzeste la fel ca aerul (se incalzeste mult mai greu), din cauza asta presiunea in roata va fi relativ constanta, temperatura cauciucului va fi mai mica,

DACA s-ar incalzi mai greu de ce ar fi temperatura cauciucului mai mica?
Cred ca se foloseste azot pt. ca fiind un gaz inert, intarzie imbatranirea cauciucului, precum si oxidarea sarmelor din interiorul acestuia.


[...]
Umflare cu azot
Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor.
[...]

Asa zic cei care umfla roti cu azot. :twisted: Nu dau numele firmei sa nu ii fac reclama. Nu ca as avea azot in roti. :)

Jantele se protejaza (doar cele de tabla) nu sarmenele din cauciuc, care oricum sunt din otel si mai au si ceva tratamente la activ si nici nu au contact direct cu aerul. Ca daca au contact direct cu aerul sau azotul e momentul sa schimbi cauciucul. :?

Ca tot dezbatem subiectul: are cineva azot in roti?
Fun Citroen

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Joi 19-Ian-2006 01:01

aici s-a scris cate ceva despre azot in pneuri.

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Re: Gresoare

Mesajde paga » Joi 19-Ian-2006 01:07

sorin. scrie:Tocmai am cumparat niste gresoare pt. bratele de la suspensie


sorin, la ce gen de magazin ai gasit gresoare? Sunt cu cot sau drepte?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 19-Ian-2006 07:38

Am luat cu cot(filet de 8mm) si drepte(filet de 6), de la un magazin cu piese de aro, tractoare, camioane.Pretul a fost 15000rol ambele.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo