Pozitie pompa suspensie.
Moderator: Echipa Tehnica
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Pozitie pompa suspensie.
Salut.
Cred ca am o problema cu cureaua de accesorii.
Anul trecut am schimbat pompa de suspensie pt ca avea scurgeri si uda cureaua cu LHM, si mi s-a zis ca uleiul ataca materialul curelei, si intradevar la putina vreme mi s-a si rupt. Dupa schimbare pompa si curea totul a mers bine pana acum cateva zile cand am inceput sa aud un suierat subtire dimineata la demarare. Si martorii de STOP si indicator ulei ramaneau aprinsi un pic mai mult decat normal. Dupa cateva zeci de secunde totul revenea la normal si pana a doua zi nimic straniu.
Am ridicat capota si surpriza, o parte din cureaua de accesorii lipsea, am si gasit-o pe urma agatata sub masina, cam o jumatate de cerc era desprinsa de pe curea. Fiind la serviciu, am intrebat unul din mecanici si mi-a zis ca e din vina pompei pt ca nu e perfect aliniata cu celelate role. Intradevar, cum stai in fata masinii si te uiti la motor, fulia pompei iese mai in stanga planului format din celelate role cam cu 4-5 mm. Si cureaua se vede obosita si are deja fisuri micute, cred ca trebuie schimbata cat mai urgent, astept sa iau banii mai intai. Acuma intrebarea e daca intradevar pompa e de vina, pt ca se vede ca e mai in afara si cureaua e fortata de fulie. Am fost la service-ul unde mi-au schimbat pompa si acolo mi-au zis ca asa trebuie sa fie si ca nu e nici o problema cu pozitia pompei, ba chiar a adaugat ca nu se mai poate pune un pic mai in dreapta din nu stiu ce motive.
Va intreb daca e normal ca pompa sa fie mai in afara planului celorlate fulii si daca nu se mai poate muta un pic. Pt ca nu vreau sa iau alta curea si sa o schimb anual daca se poate remedia pozitia pompei.
Cred ca am o problema cu cureaua de accesorii.
Anul trecut am schimbat pompa de suspensie pt ca avea scurgeri si uda cureaua cu LHM, si mi s-a zis ca uleiul ataca materialul curelei, si intradevar la putina vreme mi s-a si rupt. Dupa schimbare pompa si curea totul a mers bine pana acum cateva zile cand am inceput sa aud un suierat subtire dimineata la demarare. Si martorii de STOP si indicator ulei ramaneau aprinsi un pic mai mult decat normal. Dupa cateva zeci de secunde totul revenea la normal si pana a doua zi nimic straniu.
Am ridicat capota si surpriza, o parte din cureaua de accesorii lipsea, am si gasit-o pe urma agatata sub masina, cam o jumatate de cerc era desprinsa de pe curea. Fiind la serviciu, am intrebat unul din mecanici si mi-a zis ca e din vina pompei pt ca nu e perfect aliniata cu celelate role. Intradevar, cum stai in fata masinii si te uiti la motor, fulia pompei iese mai in stanga planului format din celelate role cam cu 4-5 mm. Si cureaua se vede obosita si are deja fisuri micute, cred ca trebuie schimbata cat mai urgent, astept sa iau banii mai intai. Acuma intrebarea e daca intradevar pompa e de vina, pt ca se vede ca e mai in afara si cureaua e fortata de fulie. Am fost la service-ul unde mi-au schimbat pompa si acolo mi-au zis ca asa trebuie sa fie si ca nu e nici o problema cu pozitia pompei, ba chiar a adaugat ca nu se mai poate pune un pic mai in dreapta din nu stiu ce motive.
Va intreb daca e normal ca pompa sa fie mai in afara planului celorlate fulii si daca nu se mai poate muta un pic. Pt ca nu vreau sa iau alta curea si sa o schimb anual daca se poate remedia pozitia pompei.
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Vechea pompa pierdea ulei pe langa axul fuliei si stropea totul de la curea la alternator.Aici nu se repara nimic, doar se schimba in service. Nu mai am pompa veche pt ca au oprit-o cei din service, ziceau ceva ca trebuie sa o dea la schimb cu pompa noua si iese mai ieftin.
Intrebarea mea era daca e normal ca fulia pompei sa iasa mai in afara, si daca nu e asa ce se poate face in acest sens.
Maine am sa pun si poze cu pompa si cureaua.
Intrebarea mea era daca e normal ca fulia pompei sa iasa mai in afara, si daca nu e asa ce se poate face in acest sens.
Maine am sa pun si poze cu pompa si cureaua.
e.miron scrie:Vechea pompa pierdea ulei pe langa axul fuliei si stropea totul de la curea la alternator.Aici nu se repara nimic, doar se schimba in service. Nu mai am pompa veche pt ca au oprit-o cei din service, ziceau ceva ca trebuie sa o dea la schimb cu pompa noua si iese mai ieftin.
Intrebarea mea era daca e normal ca fulia pompei sa iasa mai in afara, si daca nu e asa ce se poate face in acest sens.
Maine am sa pun si poze cu pompa si cureaua.
"Intrebarea mea era daca e normal ca fulia pompei sa iasa mai in afara" NU ! "si daca nu e asa ce se poate face in acest sens." se poate regla din suruburi. Daca nu se mai poate tragi sau inpingi de fulie dar cu mare atentie.
Poti folosi un "laser pointer" ca sa vezi ca sunt aliniate toate.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
e.miron scrie:Nu mai am pompa veche pt ca au oprit-o cei din service, ziceau ceva ca trebuie sa o dea la schimb cu pompa noua si iese mai ieftin.
Daca ti-au cerut pompa veche, inseamna ca cea pe care ai cumparat-o este reconditionata.
Fa cateva poze din diferite unghiuri (dinspre cutia cu ECU, prinderile pompei pe suport, pozitia fuliei fata de role). Poti confectiona o presa simpla cu care sa presezi fulia pe ax astfel incat sa fie aliniata cu celelalte role, chiar pe masina. Dupa ce vad pozele incerc sa-ti dau cateva sugestii.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
pai... e simplu de facut presa ca sa bagi fulia mai la interior:
cauti o cheie tubulara de 13-17 cu patrat de 10mm; cauti un surub de 9mm, si o saiba lata. bagi saiba pe surub, bagi tubulara pe surub cu hexagonul catre exterior, apoi infiletezi surubul in axul pompei, si strangi pana se aliniaza. daca nu nimeresti surub la lungimea necesara, mai pui si o piulita inaintea saibei si strangi de acolo.... sper ca ai inteles, bafta!
inainte de asta, verifica daca are loc fulia sa mai migreze.
cauti o cheie tubulara de 13-17 cu patrat de 10mm; cauti un surub de 9mm, si o saiba lata. bagi saiba pe surub, bagi tubulara pe surub cu hexagonul catre exterior, apoi infiletezi surubul in axul pompei, si strangi pana se aliniaza. daca nu nimeresti surub la lungimea necesara, mai pui si o piulita inaintea saibei si strangi de acolo.... sper ca ai inteles, bafta!
inainte de asta, verifica daca are loc fulia sa mai migreze.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Eu as proceda un pic altfel...In primul rand de ce este nevoie: un surub (sau tija filetata) M8x1,25 mm la care partea filetata sa fie cam de 80 mm. O tubulara de cel putin 15 pt. ca altfel se va opri in axul pompei, o saiba mai mare si o piulita tot M8x1,25. Surubul sa fie cel putin din clasa de calitate 8.8 ca sa reziste la alungire. Ca sa lucrezi pe masina trebuie sa demontezi cutia de plastic in care se afla calculatorul. Daca folosesti un surub, bagi mai intai piulita, apoi saiba si tubulara si infiletezi in axul pompei pana la capat. Intra cam 1,5 cm. apoi cu ajutorul piulitei, prin strangere presezi fulia pe ax cat trebuie. Merge si la ochi, dar ca sa fie perfect aliniata poti folosi o nivela mica cu laser. Cand presezi, fulia pompei va tinde sa se rasuceasca si s-ar putea ca(,) cureau sa nu o poata tine in loc. Atunci blochezi fulia introducand un surub sau un prelungitor de la tubulara in una din gaurile mari ale fuliei.
Succes!
Succes!
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Aveti aici cateva poze cu pompa. Daca mai trebuie mai fac. Pompa e marca Lizarte, o marca cunoscuta in spania si din cate am inteles eu nu lucreaza cu secondhand ci fac doar lucruri noi. Sunt fabricanti de piese pentru multe marci, inclusiv Citroen
Nu stiu daca se vede bine in poze, dar cele 2 suruburi din capatul pompei opus fuliei par sa mai aiba cativa mm loc de strangere, si astfel sa se deplaseze pompa cu totul un pic spre dreapta.
Mizeria de pe pompa e de la cureaua care se mananca, asa mi-a facut si cu prima curea.











Nu stiu daca se vede bine in poze, dar cele 2 suruburi din capatul pompei opus fuliei par sa mai aiba cativa mm loc de strangere, si astfel sa se deplaseze pompa cu totul un pic spre dreapta.
Mizeria de pe pompa e de la cureaua care se mananca, asa mi-a facut si cu prima curea.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
in a 8-a poza pusa de tine se vede ca nu prea mai are unde sa migreze fulia din cauza ca are umarul acela. poate sa o sai jos si sa ii tai umarul, si apoi sa o pui la loc mai la interior, sau poate sa o intorci pe partea cealalta. posibil sa nu iti fi pus acelasi tip de pompa, ca nu sunt chiar toate la fel la prindere.
nu poti merge la cei care ti-au montat-o sa le explici problema? logic si normal ar trebui sa iti rezolve fara sa platesti, ca doar ei au facut minunea asta.
lizarte... hai sa ne gandim putin: de ce ti-ar fi cerut pompa cea veche? pentru reciclarea materialului din ea??? hai sa fim seriosi. de curiozitate, cat a costat pompa asta noua?
nu poti merge la cei care ti-au montat-o sa le explici problema? logic si normal ar trebui sa iti rezolve fara sa platesti, ca doar ei au facut minunea asta.
lizarte... hai sa ne gandim putin: de ce ti-ar fi cerut pompa cea veche? pentru reciclarea materialului din ea??? hai sa fim seriosi. de curiozitate, cat a costat pompa asta noua?
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Am vazut si eu ca fulia nu prea mai are loc, de asta m-am gandit la cele 2 suruburi care prind pompa de motor. Treaba cu pompa reconditionata sincer sa fiu nu m-a preocupat f tare din moment ce merge bine. Pompa a costat 320 € si plus cureaua si manopera, un pic peste 400 €. Stiu ca e mult, dar eu nu prea m-as baga la hidraulica sa o fac eu si aici e destul de scump totul, ora de manopera e undeva la 40 € fara tva 18 %. Anul trecut cand am schimbat-o m-am uitat pe net dupa preturi de pompe si erau undeva aproape de 400€, de aceea am avut reducere vreo 70 - 80 cand am dat pompa veche.
Acum m-am uitat inca o data si a scazut pretul, noua e cam 330 €. Imi pare rau ca nu am poze cu pompa veche. si mie mi se pare ca era diferita dar nu stiu exact cum.
Eu am fost la ei acum ceva vreme cand am realizat ca fulia e iesita in afara si la vremea respectiva mi-au zis ca e ok asa si ca sa nu imi fac probleme. Acum pe mine nu ma deranjeaza faptul in sine, dar parca nu as vrea sa schimb cureaua in fiecare an din cauza asta, plus ca te poate lasa oriunde.
... ohhhhh unde este dacia mea cu care am mers 40 km fara curea cu opriri din 5 in 5 km pt racire apa
..
Cred ca am sa merg iar la ei sa imi modifice pozitia pompei, sau daca nu macar sa imi puna cureaua noua cu ceva reducere. O curea noua e pe net undeva 18-20 € iar la Citroen vreo 30. Manopera nu cred ca e mai mult de o ora, faza naspa e ca aici nu au diviziuni. Poate sa lucreze 5 minute si trebuie sa platesti o ora.
Acum m-am uitat inca o data si a scazut pretul, noua e cam 330 €. Imi pare rau ca nu am poze cu pompa veche. si mie mi se pare ca era diferita dar nu stiu exact cum.
Eu am fost la ei acum ceva vreme cand am realizat ca fulia e iesita in afara si la vremea respectiva mi-au zis ca e ok asa si ca sa nu imi fac probleme. Acum pe mine nu ma deranjeaza faptul in sine, dar parca nu as vrea sa schimb cureaua in fiecare an din cauza asta, plus ca te poate lasa oriunde.
... ohhhhh unde este dacia mea cu care am mers 40 km fara curea cu opriri din 5 in 5 km pt racire apa

Cred ca am sa merg iar la ei sa imi modifice pozitia pompei, sau daca nu macar sa imi puna cureaua noua cu ceva reducere. O curea noua e pe net undeva 18-20 € iar la Citroen vreo 30. Manopera nu cred ca e mai mult de o ora, faza naspa e ca aici nu au diviziuni. Poate sa lucreze 5 minute si trebuie sa platesti o ora.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
In prima poza se vede ca ghidajul prin care trece surubul de fixare poate fi dus mai in dreapta. Nu stiu daca e suficient, dar se poate jongla si de acolo. Nu vad normal ca tu sa mai platesti inca o data montarea. Chiar din cauza montarii incorecte s-a stricat mult prea repede cureaua. E treaba lor daca au comandat un alt model de pompa. Ma rog...dar si raspunsul ca e normal sa nu fie aliniate ma mira.
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Imi dau seama ca in poze nu se vede prea bine, dar fulia e cam cu 4 mm mai in afara. Daca am putea jongla din acele suruburi cam 2mm si sa putem intoarce fulia pe partea cealalta sa evitam acel umar am mai castiga alti 2-3 mm ceeqa ce ar fi suficient pt a readuce fulia in plan cu celelalte.
Acuma eu nu stiu cum e montata fulia pe ax. adica axul e cilindru normal sau e ceva conic pe acolo care ar impiedica montarea invers a fuliei.
Eu acuma incerc sa ma documentez cu fapte exacte in asa fel incat sa nu ma poata intoarce iar din service cu vorbe dulci
.
Multumesc tuturor pentru ajutorul acordat.
Acuma eu nu stiu cum e montata fulia pe ax. adica axul e cilindru normal sau e ceva conic pe acolo care ar impiedica montarea invers a fuliei.
Eu acuma incerc sa ma documentez cu fapte exacte in asa fel incat sa nu ma poata intoarce iar din service cu vorbe dulci

Multumesc tuturor pentru ajutorul acordat.
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Am fost la atelierul respectiv si l-am gasit chiar pe propietar, i-am explicat problema, a vazut cum e treaba cu fulia si cureaua si am facut o rezervare pt marti sa intoarcem fulia ca sa ma castigam 2-3 mm. Cele 2 suruburi care fixeaza pompa pe motor a zis ca nu se mai pot strange, dar a zis ca putem razui unul sau doi mm din corpul urechii de prindere si asa montam pompa definitiv in plan cu celelalte role.
Ce parere aveti de planul lui vis a vis de razuirea/pilirea a 1-2 mm din corpul urechii, afecteaza cu ceva durabilitatea?.
Ce parere aveti de planul lui vis a vis de razuirea/pilirea a 1-2 mm din corpul urechii, afecteaza cu ceva durabilitatea?.
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187793
Total subiecte 18658
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV