consum optim

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 29-Sep-2011 13:55

Skoda Octavia a socrului meu arata consum instant si cand masina sta pe loc in litrii/ora. Cand motorul este cald, cu ac oprit arata cam 0.5 - 0.6 l/ora cu ac oprit iar cand este rece arata 1.1 -1.5 cu ac oprit. cu ac pornit si motorul cald arata cam 0.7-0.8. Motorul este un TDI de 1.9 105 cp.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Vin 30-Sep-2011 00:01

Revenind la motorina-nu-se-amesteca-cu-benzina, sa rezolvat treaba cu masina lui tata, am mers diseara si cu o pompa am scos tot ce era in rezervor ~12-13L de "mixtura", dupa ce am bagat motorina de la pompa, si dupa 4chei de "aerisire" (sa scoata aerul din instalatie din cate am inteles) a si pornit masina. :)

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 11-Oct-2011 10:45

motorina se amesteca cu motorina iarna ca sa nu inghete
la un plin (40-45 litri) se pun 3-5 litri benzina.benzina este mai grea si se lasa jos si impiedica formarea dopurilor de gheata pe sonda
testat si probat pe ARO
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mar 11-Oct-2011 11:58

rica are dreptate. stiu multi soferi de tir care fac treaba asta cu amestecatu combustibilului, si chiar si cumnatu baga la un plin cate 1-2l de benzina in motorina. el zice ca ii mai "desfunda" injectoarele :)) 8)

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 11-Oct-2011 12:06

asta nu e advarat
benzina are consistenta-densitatea,nu stiu cum sa ii zica mai mica decat motorina
nu are treaba cu injectoarele
singurul lucru care il face e ca iti creste cifra octanica si dizolva apa din condens mai usor si o ia in circuitul de alimentare
la motorina nu mai este valabil ca apa nu se amesteca tocmai din cauza consistentei-densitatii mai mari
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mar 11-Oct-2011 12:10

dupa cum se poate oberva am pus desfunda intre "..... "

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 11-Oct-2011 12:15

am vazut dar am zis sa se intealeaga mai bine care este rolul benzinii in motorina
dar cei care fac asta sau vor sa o faca le recomand sa faca o proportie de maxim 0.8 la 10 l
ce este sub 0.8 la 10 este ok.
cel mai mult conteaza calitatea morinei sau cat de frig este afara
este adevarat ca cu benzina in motorina se vad diferente la masina,e mai plina de viata,mai nervoasa si esti tentat sa cresti cantitatea de benzina,dar o faci cu riscuri enorme
daca creste prea mult sisca sa topeasca pistoanele sau mai rau sa fisureze cilindrii sau blocul motor
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Sâm 12-Noi-2011 14:02

cum a venit iarna...cred ca deja toti aveti "probleme" cu consumul mai mare, oricum, cineva are experienta cu schimbat bujii?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 12-Noi-2011 14:47

eu am consum cu 1-1.5 litri mai mic decat vara, dar am pus cauciucurile pe 15 si jante de C5 1 super usoare si, evident, nu mai porneste aerul conditionat. Am consum 10.6 - 11.3 in oras.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 12-Noi-2011 15:02

mbc scrie:eu am consum cu 1-1.5 litri mai mic decat vara, dar am pus cauciucurile pe 15 si jante de C5 1 super usoare si, evident, nu mai porneste aerul conditionat. Am consum 10.6 - 11.3 in oras.


AC trebuie pornit macar 30 minute pe luna, recomandat la cateva zile, pentru mentinerea in buna stare a instalatiei. Nu trebuie sa mearga neaparat pe frig, poti sa-l pornesti pe caldura, ideea e sa functioneze cate un pic.
Si de altfel, dimineata se dezgheata mult mai repede geamurile cu AC pornit pt ca aerul este mai uscat si absoarbe umezeala din masina si evita formarea condensului. De asemenea si caldura ai in masina mult mai repede, eu de exemplu noaptea cand plec de la munca fara AC am caldura cam in 2 km, iar cu AC deja dupa 500-800 m incepe sa bage aer cald, chiar daca acul de la temp motor in principiu inca e jos. Temp exterioara e cam de 10-12 grade la 1 noaptea.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 12-Noi-2011 15:17

sub 14 grade celsius parca, c5-ul nu mai porneste ac-ul in mod normal. si la xantia, si la c5, in momentul in care pornesti dezaburirea parbrizului, aerul conditionat se porneste automat (chiar daca la xantia nu apesi butonul fizic).

La c5 nu ai buton fizic de dezactivarea ac-ului si nici nu l-am dezactivat din meniu dar nu se porneste cand e foarte frig cu exceptia de sus.

La mine, fiind pe benzina, se incalzeste foarte repede, deci nu as putea sa iti spun daca contribuie sau nu. Cand ajung la strada principala, deja temperatura apei s-a ridicat un pic fata de minim (cateva sute de metri sunt).
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Sâm 12-Noi-2011 15:24

mbc scrie:La mine, fiind pe benzina, se incalzeste foarte repede, deci nu as putea sa iti spun daca contribuie sau nu. Cand ajung la strada principala, deja temperatura apei s-a ridicat un pic fata de minim (cateva sute de metri sunt).



Chiar din cate stiu la xantia (ma gandesc ca si la c5) este ceva incalzire auxiliara, am dreptate?

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 12-Noi-2011 16:21

Eu prin dezaburire parbriz inteleg mutarea butonului de directionare a aerului catre parbriz. Si sincer nu am auzit pana acum faza cu pornirea automata a AC la mutarea acestui buton. Si nici in Haynes, nici in manualul masinii nu pomeneste de asa ceva, si la nici o alta masina nu am mai auzit chestia asta. Buton separat de dezghetare luneta si oglinzi este, functioneaza 12 minute dupa apasare apoi se opreste automat pt protejarea instalatiei electrice.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 12-Noi-2011 16:37

mai sunt masini care la trecerea pe dezaburire pornesc automat AC-ul
pornesc AC-ul pentru dezumidificare rapida
va recomand sa faceti proba cu si faraAC si o sa vedeti diferenta
testat de mine
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 12-Noi-2011 17:10

@bereczky_sandor: unele motorizari diesel au incalzire auxiliara, ceea ce inseamna ca apa se incalzeste electric pana ajunge la o anumita temperatura. Nu toate C5-urile sau xantiile au, ci doar unele.

@e.miron: si eu inteleg aceeasi chestie la xantia. nu stiu daca toate xantiile sunt asa, dar cea a tatalui meu porneste ac-ul automat si merge cat timp butonul respectiv este in pozitia de dezaburire parbiz. uita-te eventual daca nu ti se pornesc ventilatoarele cand faci asta (si motorul rece).

@Rica: da, asa este, cu AC pornit (la masinile care nu o fac automat) dezaburirea cu ac pornit este mult mai eficienta decat cu ac oprit. un exemplu ar putea fi Daewoo Cielo care in momentul in care bagi dezaburire baga aer pe parbiz, dar nu porneste ac-ul si daca sunt 4 persoane in masina, pe timp umed este foarte greu sa pastrezi geamurile dezaburite. A mentionat si e.miron acelasi aspect intr-o postare anterioara.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats