stie cineva? ENGINE IMMOBILISER FAULT

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 20-Noi-2011 01:27

Eu nu pricep de ce se intrerupe comunicarea cu lexia.
Ai verificat contactele mufei sa nu fie murdare, oxidate?

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Dum 20-Noi-2011 02:18

Salut,
Ai si PM. Da , le-am dat pana la urma un "puf" de spray de contacte (multifunctional).
Nu cred sa fie de la mufa. Ar fi cvasiabsurd...Insa voi verifica cu mare atentie si aceasta "pista".
Multumesc inca o data!

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Dum 20-Noi-2011 10:21

in conditiile acestea,ai de masurat cablajul masinii.am mai avut asa cazuri de masini lasate pentru o vreme si mancate la cablaj de soricei.
ai si posibilitatea aceasta.
1.asigurate ca ai + pe pinul 1 si 16 a mufei de diagnoza.daca lipseste interfata lexia nu va fi alimentata si nu va comunica cu masina.
-nu pot accesa aplicatia sedre azi dar daca tin bine minte pe pinul 4 trebuie sa ai masa.tot pt lexia.oricum cauta o masa in unul din cei 16 pini
2.ia schema de injectie a masini si verifica alimentarile si masele calc de injectie.trebuie sa ai aprox 4 sau 5 alimentari.

spor la munca,da-ne de stire daca ai gasit ceva.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 30-Noi-2011 04:32

Mda, se confirma faptul ca C5-ul este masina nabadaioasa si la care interfata de diagnoza dedicata este mai degraba potrivita pentru a admira culorile frumoase din liniile de program/instructiuni.
S-a luat in amanunt la puricat absolut toata instalatia electrica. Totul este verificat si incercat "la sange".
Nu este absolut nimic ros de soricei.
Doamne ajuta!
S-a gasit asa:
-una bucata mufa topita si in scurt la preincalzitorul de motorina, care s-a rezolvat prin inlocuirea piesei si a prizei, si "curatarea" completa a defectului (aparea si pe Lexia, ce-i drept);
-era un fir gros care trece prin spatele bateriei dinspre minus spre plus(poate stie cineva ce face acel fir pana la urma!), care era "taiat" prin supraincalzire/topire care s-a legat cu papuc profesional de 8mm si varnish termocontractabil la borna de unde "se debaransase" singur;
-s-a masurat consumul pe el si era normal;
-s-a verificat si bibilit tot cu mare atentie, pur si simplu nu am cuvinte sa descriu tot(s-a lucrat vreo trei zile "pline" la ea de catre oameni care "vazusera" Citroen Spania si Bavaria, ce-i drept din Bucuresti) cum ar fi sita regulatorului de la pompa de inalta presiune, pompa imersata care oricum lucra perfect, motorina venea pana la injectoare unde stropea, etc.
-nu pornea DELOC, niciun semn cat de mic;
-s-a sunat si trezit din somn totodata ,la 22:49, colegul dj-01-fad :D (scuze, te rog pe aceasta cale inca o data, disperarea , bat-o vina!);
-el s-a exprimat ca nu se poate sa dea atatea erori. Era "pom de craciun" Lexia si masina era ca si "moarta". parca ECU era scos si aruncat de acolo;
S-a debransat acel fir pomenit mai sus care se topise singurel si se debransase, de asemenea, tot singurel, si, ce sa vezi, masina o ia "la sfert". Mentionez ca , initial (inainte de inceprea servisarii, cand defectul a aparut), de pornit nu voia sa porneasca nici cu el nici fara el, bransat. Merge absolut perfect, nu mai are absolut nicio eroare, toarce ca un motan , se accelereaza absolut perfect si nu are nicun defect nici perceptibil de catre sofer nici de catre Lexia. Din "punctul ei de vedere" totul este acum perfect, ca si cum ar fi venit ieri de la showroom...
Poate stiti voi daca e bine sa faca asa, si ce s-o fi intamplat ca mai acum doua posturi, Sorin ma sfatuia sa renunt la mertzan.
De ce? Si aia face tot asa?
Ce e cel mai interesant este ca desi in garaj incalzit, tot sistemul era, cand a luat-o "sfert", complet dezamorsat si deci plin de aer nu de motorina, si filtrul era nou si fara motorina. Dar cand a vrut ea sa porneasca a "luat cheia din mana".
Cum se numeste o femeie care ar face asa ceva? Aud? :lol:
Drumuri cat mai bune!

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Mie 30-Noi-2011 20:42

Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema.crede-ma oricat de ilogic poate sa para un fenomen la o masina oricare ar fi ea,in momentul in care gasesti piesa defecta totul capata o logica si un sens.cu siguranta ai facut tu ceva la masina poate fara sa realizezi si a pornit,negasind ceva concret acum esti in susppans.ca si informatie de folos iti pot spune ca sistemul de injectie al masini tale functioneaza pe plus de motorina.adica ai o pompa imersata,in rezervor care la punerea contactului amorseaza circuitul si pregateste pompa de inalta pentru pornire.
pompa imersata este comandata prin 2 feluri in functie de anul de fabricatie.
1.un releu dublu maro (daca nu ma insala memoria are 15 pini)e montat in zona bateriei
2.prin intermediul cutiei cu sigurante de sub capota.daca e model mai nou
in ambele cazuri daca pompa nu este alimentata cu cei 12v,nu vei avea defect pe lexia,pentru ca pompa din rezervor nu are sensor care ii monitorizeaza functia.deci se comporta ca si cum nu ar avea motorina in rezervor.
poate ai scuturat prin zona resp si brusc s-a alimentat pompa.
cine stie......

p.s. despre Mercedes

Am un foarte bun amic ce lucreaza diagnostician la o repr. mare Mercedes din tara.crede-ma au probleme destule si de aceasi natura cu Citroen,ba mai mult au probleme multe de calculatoare si motoare,pentru ca sunt masini dotate.
in mare au aceasi furnizori de echipamente electronice.Am un mare respect pentru mercedes dar nu sunt cu mult mai sus decat francezi.
Si asta e doar parerea mea ,nu trebuie sa influenteze pe nimeni.
o seara placuta si.....

drumuri bune colegii....
:)

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 30-Noi-2011 21:27

Din pacate nu-mi merge doc back-up, dar din ce scheme am pe aici, se pare ca cel de-al doilea fir ce pleaca de la baterie, pare a fi alimentarea pt releul bujiilor incandescente.
In legatura cu pompa din rezervor, e binecunoscuta problema asta la c5.
In mufa mare cu 16 pini, cea din mijloc, notata cu GRIS, la pinul 11 este firul de alimentare care pleaca la pompa din rezervor.
Are prostul obicei sa perleze contactul dintre cei doi pini ai mufei si astfel, nu se mai alimenteaza pompa.
Firul are culoare mov deschis, daca imi amintesc corect.
Imagine

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Joi 01-Dec-2011 02:46

Salut,
Nu aveam pur si simplu spatiu sa povestesc tot ce s-a facut la masina.
Daca o luam pe "bucatzele", o sa va lamuriti si o sa ma lamuresc si eu, poate.
Deci, pompa imersata din rezervor a bazait inca de la primele incercari nereusite de a porni, si ea, totusi, din disperare de a gasi si elimina "cauza dupa cauza", a fost revizuita integral inclusiv contacte,legaturi, alimentare, etc. Acum merge absolut perfect dar nu pot sa imi dau seama daca exista vreun mod de functionare defectuoasa care sa simuleze ca merge bine sau nu. Oricum cu injectorul desfacut de la rampa, ea dadea un "gheizer" micut de motorina la "gaura" ramasa libera in rampa comuna, inca de la primele tentative de a porni, cum am mai spus.
In legatura cu alimentarea releului de bujii:"no chance!" :razz: .
El se alimenteaza si se alimenta impecabil inca inainte de debutul "povestii" si a fost verificat printre primele, iar bujiile(Denso) functionau absolut toate perfect (aveau sub un an si 10 k km) :roll: . Iar firul era debransat(ca si acum)...
In alta ordine de idei, mi se pare ca sta cam jos acul la termometrul de apa. La voi cam cum sta in mers normal , cam 125 km/h, +/-15 km/h, sa zicem, adica o "croaziera" normala? Si in cat timp ajunge la temperatura de echilibru? Suspectez (si) un termostat cam "lenes" cu "inchisul".
Raman la ideea ca mertzanul e in "fatza" citronelului macar la capitolul "buguri"(in sensul ca are mai putine nu mai multe , evident).
Faza cu "furnizorii comuni" o putem dezbate insa este partial adevarata si are o complexitate mare de "fatzete".
Multumesc baieti pentru sprijin!

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Lun 05-Dec-2011 09:56

La cate C5-uri am vazut eu, toate se incalzesc greu si se racesc repede. Acul sta si la mine cam jos si tot asa era si la cele pe care le-am mai avut. Cred ca asa sunt termostatele prin constructie la modelul de fata...
Passion pour C5

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 05-Dec-2011 12:56

la mine sta putin sub jumatate, iar la valoarea asta ajunge cam dupa 10-15 minute.
Dar, voi trebuie sa intelegeti faptul ca minimul de la indicatorul de temperatura, inseamna 40 grade.

Atasez tabelul cu temperaturi.
Imagine

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Lun 05-Dec-2011 17:46

E clar... Cred ca "imi cere" si termostat...
La mine sta undeva sub P3, sa zicem pe la 65-70 gr. C.
Imi iau un termostat acum, daca tot m-am "apucat", "la siguranta".
Sper sa gasesc si aftermarket nu numai "pe original" precum preincalzitorul de motorina si multe altele.
Bafta si drumuri bune!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 05-Dec-2011 18:11

Pai cam asa sta si la mine si nu e dus niciun termostat.
E normal, pt ca afara nu mai e vara.

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Lun 05-Dec-2011 20:08

Asa sta acul la toate C5-urile. Am inteles ca ar fi o chestie care se monteaza dupa grila pe timp de iarna pentru reducerea fluxului de aer rece spre radiator, dar eu nu o am...
Passion pour C5

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Lun 05-Dec-2011 21:41

dupa ce se incalzeste, acum la mers in oras sta fix la 4 iar la drum intins 'cade' spre 3. si eu ma gandeam sa cumpar alt termostat dar vad ca nu prea este cazul... :D termostatul la al meu motor e facut pt 89 grade C.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 05-Dec-2011 22:30

Vara ar trebui sa stea la jumatate, eu nu am vazut niciodata mai mult decat jumatate, decat atunci cand am avut o problema cu mizeria dintre radiatoare si am incins garnitura pana si-a dat duhul.
In rest, numai la jumatate am vazut temperatura.
Iarna, insa, scade sub jumatte, dar nu cu mult, ceea ce este f normal.
Asadar, nu cred ca sunt motive de ingrijorare.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 05-Dec-2011 22:47

Nu stiu daca e relevant discutiei, la mine la 2.0 benzina sta fix la jumatate si iarna.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu