stie cineva? ENGINE IMMOBILISER FAULT
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
in conditiile acestea,ai de masurat cablajul masinii.am mai avut asa cazuri de masini lasate pentru o vreme si mancate la cablaj de soricei.
ai si posibilitatea aceasta.
1.asigurate ca ai + pe pinul 1 si 16 a mufei de diagnoza.daca lipseste interfata lexia nu va fi alimentata si nu va comunica cu masina.
-nu pot accesa aplicatia sedre azi dar daca tin bine minte pe pinul 4 trebuie sa ai masa.tot pt lexia.oricum cauta o masa in unul din cei 16 pini
2.ia schema de injectie a masini si verifica alimentarile si masele calc de injectie.trebuie sa ai aprox 4 sau 5 alimentari.
spor la munca,da-ne de stire daca ai gasit ceva.
ai si posibilitatea aceasta.
1.asigurate ca ai + pe pinul 1 si 16 a mufei de diagnoza.daca lipseste interfata lexia nu va fi alimentata si nu va comunica cu masina.
-nu pot accesa aplicatia sedre azi dar daca tin bine minte pe pinul 4 trebuie sa ai masa.tot pt lexia.oricum cauta o masa in unul din cei 16 pini
2.ia schema de injectie a masini si verifica alimentarile si masele calc de injectie.trebuie sa ai aprox 4 sau 5 alimentari.
spor la munca,da-ne de stire daca ai gasit ceva.
Mda, se confirma faptul ca C5-ul este masina nabadaioasa si la care interfata de diagnoza dedicata este mai degraba potrivita pentru a admira culorile frumoase din liniile de program/instructiuni.
S-a luat in amanunt la puricat absolut toata instalatia electrica. Totul este verificat si incercat "la sange".
Nu este absolut nimic ros de soricei.
Doamne ajuta!
S-a gasit asa:
-una bucata mufa topita si in scurt la preincalzitorul de motorina, care s-a rezolvat prin inlocuirea piesei si a prizei, si "curatarea" completa a defectului (aparea si pe Lexia, ce-i drept);
-era un fir gros care trece prin spatele bateriei dinspre minus spre plus(poate stie cineva ce face acel fir pana la urma!), care era "taiat" prin supraincalzire/topire care s-a legat cu papuc profesional de 8mm si varnish termocontractabil la borna de unde "se debaransase" singur;
-s-a masurat consumul pe el si era normal;
-s-a verificat si bibilit tot cu mare atentie, pur si simplu nu am cuvinte sa descriu tot(s-a lucrat vreo trei zile "pline" la ea de catre oameni care "vazusera" Citroen Spania si Bavaria, ce-i drept din Bucuresti) cum ar fi sita regulatorului de la pompa de inalta presiune, pompa imersata care oricum lucra perfect, motorina venea pana la injectoare unde stropea, etc.
-nu pornea DELOC, niciun semn cat de mic;
-s-a sunat si trezit din somn totodata ,la 22:49, colegul dj-01-fad
(scuze, te rog pe aceasta cale inca o data, disperarea , bat-o vina!);
-el s-a exprimat ca nu se poate sa dea atatea erori. Era "pom de craciun" Lexia si masina era ca si "moarta". parca ECU era scos si aruncat de acolo;
S-a debransat acel fir pomenit mai sus care se topise singurel si se debransase, de asemenea, tot singurel, si, ce sa vezi, masina o ia "la sfert". Mentionez ca , initial (inainte de inceprea servisarii, cand defectul a aparut), de pornit nu voia sa porneasca nici cu el nici fara el, bransat. Merge absolut perfect, nu mai are absolut nicio eroare, toarce ca un motan , se accelereaza absolut perfect si nu are nicun defect nici perceptibil de catre sofer nici de catre Lexia. Din "punctul ei de vedere" totul este acum perfect, ca si cum ar fi venit ieri de la showroom...
Poate stiti voi daca e bine sa faca asa, si ce s-o fi intamplat ca mai acum doua posturi, Sorin ma sfatuia sa renunt la mertzan.
De ce? Si aia face tot asa?
Ce e cel mai interesant este ca desi in garaj incalzit, tot sistemul era, cand a luat-o "sfert", complet dezamorsat si deci plin de aer nu de motorina, si filtrul era nou si fara motorina. Dar cand a vrut ea sa porneasca a "luat cheia din mana".
Cum se numeste o femeie care ar face asa ceva? Aud?
Drumuri cat mai bune!
S-a luat in amanunt la puricat absolut toata instalatia electrica. Totul este verificat si incercat "la sange".
Nu este absolut nimic ros de soricei.
Doamne ajuta!
S-a gasit asa:
-una bucata mufa topita si in scurt la preincalzitorul de motorina, care s-a rezolvat prin inlocuirea piesei si a prizei, si "curatarea" completa a defectului (aparea si pe Lexia, ce-i drept);
-era un fir gros care trece prin spatele bateriei dinspre minus spre plus(poate stie cineva ce face acel fir pana la urma!), care era "taiat" prin supraincalzire/topire care s-a legat cu papuc profesional de 8mm si varnish termocontractabil la borna de unde "se debaransase" singur;
-s-a masurat consumul pe el si era normal;
-s-a verificat si bibilit tot cu mare atentie, pur si simplu nu am cuvinte sa descriu tot(s-a lucrat vreo trei zile "pline" la ea de catre oameni care "vazusera" Citroen Spania si Bavaria, ce-i drept din Bucuresti) cum ar fi sita regulatorului de la pompa de inalta presiune, pompa imersata care oricum lucra perfect, motorina venea pana la injectoare unde stropea, etc.
-nu pornea DELOC, niciun semn cat de mic;
-s-a sunat si trezit din somn totodata ,la 22:49, colegul dj-01-fad

-el s-a exprimat ca nu se poate sa dea atatea erori. Era "pom de craciun" Lexia si masina era ca si "moarta". parca ECU era scos si aruncat de acolo;
S-a debransat acel fir pomenit mai sus care se topise singurel si se debransase, de asemenea, tot singurel, si, ce sa vezi, masina o ia "la sfert". Mentionez ca , initial (inainte de inceprea servisarii, cand defectul a aparut), de pornit nu voia sa porneasca nici cu el nici fara el, bransat. Merge absolut perfect, nu mai are absolut nicio eroare, toarce ca un motan , se accelereaza absolut perfect si nu are nicun defect nici perceptibil de catre sofer nici de catre Lexia. Din "punctul ei de vedere" totul este acum perfect, ca si cum ar fi venit ieri de la showroom...
Poate stiti voi daca e bine sa faca asa, si ce s-o fi intamplat ca mai acum doua posturi, Sorin ma sfatuia sa renunt la mertzan.
De ce? Si aia face tot asa?
Ce e cel mai interesant este ca desi in garaj incalzit, tot sistemul era, cand a luat-o "sfert", complet dezamorsat si deci plin de aer nu de motorina, si filtrul era nou si fara motorina. Dar cand a vrut ea sa porneasca a "luat cheia din mana".
Cum se numeste o femeie care ar face asa ceva? Aud?

Drumuri cat mai bune!
Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema.crede-ma oricat de ilogic poate sa para un fenomen la o masina oricare ar fi ea,in momentul in care gasesti piesa defecta totul capata o logica si un sens.cu siguranta ai facut tu ceva la masina poate fara sa realizezi si a pornit,negasind ceva concret acum esti in susppans.ca si informatie de folos iti pot spune ca sistemul de injectie al masini tale functioneaza pe plus de motorina.adica ai o pompa imersata,in rezervor care la punerea contactului amorseaza circuitul si pregateste pompa de inalta pentru pornire.
pompa imersata este comandata prin 2 feluri in functie de anul de fabricatie.
1.un releu dublu maro (daca nu ma insala memoria are 15 pini)e montat in zona bateriei
2.prin intermediul cutiei cu sigurante de sub capota.daca e model mai nou
in ambele cazuri daca pompa nu este alimentata cu cei 12v,nu vei avea defect pe lexia,pentru ca pompa din rezervor nu are sensor care ii monitorizeaza functia.deci se comporta ca si cum nu ar avea motorina in rezervor.
poate ai scuturat prin zona resp si brusc s-a alimentat pompa.
cine stie......
p.s. despre Mercedes
Am un foarte bun amic ce lucreaza diagnostician la o repr. mare Mercedes din tara.crede-ma au probleme destule si de aceasi natura cu Citroen,ba mai mult au probleme multe de calculatoare si motoare,pentru ca sunt masini dotate.
in mare au aceasi furnizori de echipamente electronice.Am un mare respect pentru mercedes dar nu sunt cu mult mai sus decat francezi.
Si asta e doar parerea mea ,nu trebuie sa influenteze pe nimeni.
o seara placuta si.....
drumuri bune colegii....

pompa imersata este comandata prin 2 feluri in functie de anul de fabricatie.
1.un releu dublu maro (daca nu ma insala memoria are 15 pini)e montat in zona bateriei
2.prin intermediul cutiei cu sigurante de sub capota.daca e model mai nou
in ambele cazuri daca pompa nu este alimentata cu cei 12v,nu vei avea defect pe lexia,pentru ca pompa din rezervor nu are sensor care ii monitorizeaza functia.deci se comporta ca si cum nu ar avea motorina in rezervor.
poate ai scuturat prin zona resp si brusc s-a alimentat pompa.
cine stie......
p.s. despre Mercedes
Am un foarte bun amic ce lucreaza diagnostician la o repr. mare Mercedes din tara.crede-ma au probleme destule si de aceasi natura cu Citroen,ba mai mult au probleme multe de calculatoare si motoare,pentru ca sunt masini dotate.
in mare au aceasi furnizori de echipamente electronice.Am un mare respect pentru mercedes dar nu sunt cu mult mai sus decat francezi.
Si asta e doar parerea mea ,nu trebuie sa influenteze pe nimeni.
o seara placuta si.....
drumuri bune colegii....

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Din pacate nu-mi merge doc back-up, dar din ce scheme am pe aici, se pare ca cel de-al doilea fir ce pleaca de la baterie, pare a fi alimentarea pt releul bujiilor incandescente.
In legatura cu pompa din rezervor, e binecunoscuta problema asta la c5.
In mufa mare cu 16 pini, cea din mijloc, notata cu GRIS, la pinul 11 este firul de alimentare care pleaca la pompa din rezervor.
Are prostul obicei sa perleze contactul dintre cei doi pini ai mufei si astfel, nu se mai alimenteaza pompa.
Firul are culoare mov deschis, daca imi amintesc corect.

In legatura cu pompa din rezervor, e binecunoscuta problema asta la c5.
In mufa mare cu 16 pini, cea din mijloc, notata cu GRIS, la pinul 11 este firul de alimentare care pleaca la pompa din rezervor.
Are prostul obicei sa perleze contactul dintre cei doi pini ai mufei si astfel, nu se mai alimenteaza pompa.
Firul are culoare mov deschis, daca imi amintesc corect.

Salut,
Nu aveam pur si simplu spatiu sa povestesc tot ce s-a facut la masina.
Daca o luam pe "bucatzele", o sa va lamuriti si o sa ma lamuresc si eu, poate.
Deci, pompa imersata din rezervor a bazait inca de la primele incercari nereusite de a porni, si ea, totusi, din disperare de a gasi si elimina "cauza dupa cauza", a fost revizuita integral inclusiv contacte,legaturi, alimentare, etc. Acum merge absolut perfect dar nu pot sa imi dau seama daca exista vreun mod de functionare defectuoasa care sa simuleze ca merge bine sau nu. Oricum cu injectorul desfacut de la rampa, ea dadea un "gheizer" micut de motorina la "gaura" ramasa libera in rampa comuna, inca de la primele tentative de a porni, cum am mai spus.
In legatura cu alimentarea releului de bujii:"no chance!"
.
El se alimenteaza si se alimenta impecabil inca inainte de debutul "povestii" si a fost verificat printre primele, iar bujiile(Denso) functionau absolut toate perfect (aveau sub un an si 10 k km)
. Iar firul era debransat(ca si acum)...
In alta ordine de idei, mi se pare ca sta cam jos acul la termometrul de apa. La voi cam cum sta in mers normal , cam 125 km/h, +/-15 km/h, sa zicem, adica o "croaziera" normala? Si in cat timp ajunge la temperatura de echilibru? Suspectez (si) un termostat cam "lenes" cu "inchisul".
Raman la ideea ca mertzanul e in "fatza" citronelului macar la capitolul "buguri"(in sensul ca are mai putine nu mai multe , evident).
Faza cu "furnizorii comuni" o putem dezbate insa este partial adevarata si are o complexitate mare de "fatzete".
Multumesc baieti pentru sprijin!
Nu aveam pur si simplu spatiu sa povestesc tot ce s-a facut la masina.
Daca o luam pe "bucatzele", o sa va lamuriti si o sa ma lamuresc si eu, poate.
Deci, pompa imersata din rezervor a bazait inca de la primele incercari nereusite de a porni, si ea, totusi, din disperare de a gasi si elimina "cauza dupa cauza", a fost revizuita integral inclusiv contacte,legaturi, alimentare, etc. Acum merge absolut perfect dar nu pot sa imi dau seama daca exista vreun mod de functionare defectuoasa care sa simuleze ca merge bine sau nu. Oricum cu injectorul desfacut de la rampa, ea dadea un "gheizer" micut de motorina la "gaura" ramasa libera in rampa comuna, inca de la primele tentative de a porni, cum am mai spus.
In legatura cu alimentarea releului de bujii:"no chance!"

El se alimenteaza si se alimenta impecabil inca inainte de debutul "povestii" si a fost verificat printre primele, iar bujiile(Denso) functionau absolut toate perfect (aveau sub un an si 10 k km)

In alta ordine de idei, mi se pare ca sta cam jos acul la termometrul de apa. La voi cam cum sta in mers normal , cam 125 km/h, +/-15 km/h, sa zicem, adica o "croaziera" normala? Si in cat timp ajunge la temperatura de echilibru? Suspectez (si) un termostat cam "lenes" cu "inchisul".
Raman la ideea ca mertzanul e in "fatza" citronelului macar la capitolul "buguri"(in sensul ca are mai putine nu mai multe , evident).
Faza cu "furnizorii comuni" o putem dezbate insa este partial adevarata si are o complexitate mare de "fatzete".
Multumesc baieti pentru sprijin!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Vara ar trebui sa stea la jumatate, eu nu am vazut niciodata mai mult decat jumatate, decat atunci cand am avut o problema cu mizeria dintre radiatoare si am incins garnitura pana si-a dat duhul.
In rest, numai la jumatate am vazut temperatura.
Iarna, insa, scade sub jumatte, dar nu cu mult, ceea ce este f normal.
Asadar, nu cred ca sunt motive de ingrijorare.
In rest, numai la jumatate am vazut temperatura.
Iarna, insa, scade sub jumatte, dar nu cu mult, ceea ce este f normal.
Asadar, nu cred ca sunt motive de ingrijorare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu