(Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mar 24-Ian-2006 10:00

Azi dimineata, pe un ger groaznic (-21 grd C la Galati) am pornit-o de la prima cheie. Motorul bineinteles ca facea mai mult zgomot si schimbatorul se manevra mai greu.
Surpriza a venit dupa aprox 1 Km cand s-a taiat alimentarea in mers. Cu toate stradaniile nu a mai pornit si am lasat-o pe marginea drumului. Cred ca e vorba de un dop de gheata, undeva pe la circuitul de alimentare din cauza motorinei nenorocite de la noi.
Am sa caut un garaj unde se poate face caldura sa se topesca "dopul".

Stiti vreo metoda prin care sa pot rezolva problema asta pe marginea drumului?

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 24-Ian-2006 10:17

Nasol cu dieselurile, daca nu au motorina corespunzatoare!!!! :P
ZIc eu care numai diesel conduc :O

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 24-Ian-2006 10:19

A, cred ca si eu am avut un mic dop de gheata, ca la un moment dat a dat sa moara, dar a fost ceva scurt de tot, apoi si-a revenit (tot in mers). Iar dupa ce se dezmorteste, nu cred ca mai are cum sa faca. Oricum, am fost la peco si am bagat mai multa motorina, sa nu mai am emotii cu cantitatea de combustibil.
Daca si benzina curge greu pe teava, e nasol, inseamna ca a fost chiar frig! Ce sa mai zicem de motorina. Noroc ca nenea Peugeot face motoare diesel reusite, altfel, pateam ca soferii de pe vremuri, care zaceau sub masina cu matauze aprinse...Mai tineti minte imaginile?

Jarod
pasionat
Mesaje: 104
Membru din: Vin 05-Aug-2005 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Jarod » Mar 24-Ian-2006 10:21

Azi de dimineata am fost norocos. A pornit la prima cheie. DAR zgomotul motorului era asemanator cu cel de la masina anterioara, un golf II diesel din '86.

Apropo', temperatura apei nu mai ajunge nici macar la a doua liniuta si se incalzeste in masina dupa vreo 30 minute de mers.

Spor la km caldurosi.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 24-Ian-2006 10:28

@Marian: poti sa imi interpretezi un pic poza aia pentru un ulei 15W50? E un pic ciudat pentru ca eu stiu alte cifre (e drept ca in poza nu se spune ce semnifica temperaturile respective). A doua ciudatenie e ca (virgula) conform pozei intre un ulei W40 si unul W50 nu e nici o diferenta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Mar 24-Ian-2006 10:35

paga scrie:Azi dimineata, pe un ger groaznic (-21 grd C la Galati) am pornit-o de la prima cheie. Motorul bineinteles ca facea mai mult zgomot si schimbatorul se manevra mai greu.
Surpriza a venit dupa aprox 1 Km cand s-a taiat alimentarea in mers. Cu toate stradaniile nu a mai pornit si am lasat-o pe marginea drumului. Cred ca e vorba de un dop de gheata, undeva pe la circuitul de alimentare din cauza motorinei nenorocite de la noi.
Am sa caut un garaj unde se poate face caldura sa se topesca "dopul".

Stiti vreo metoda prin care sa pot rezolva problema asta pe marginea drumului?

Cred ca stiu ce ai patit...:parafina din motorina ,la asemenea temperaturi s-a disociat de aceasta si s-a depus(mai mult ca sigur) pe filtrul de motorina din rezervor,obturand astfel alimentarea cu motorina.Trebuia sa desfaci capacul de la rezervor si sa scoti filtrul afara si sa-l cureti.Vei mai merge cativa km si apoi,probabil,problema se va repeta...Solutia este sa pui in rezervor cam 1 litru de benzina la 15-20 litri de motorina sau chiar mai bun,in loc de benzina pune 1 litru de gaz(tot la peco gasesti-NU GPL!!!)Pe viitor,incearca sa alimentezi cu motorina polar -29 grade de la Petrom.Eu dintr-asta pun si in fiecare dimineata o pornesc la ora 5(un ford transit din 2005)si nu am nici cea mai mica problema.Bafta!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 24-Ian-2006 10:43

Am mutat topicul de la sectiunea Xsara la Diverse...sper ca nu se supara nimeni, dar nu prea avea legatura cu Xsara.

bujie
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Mie 09-Noi-2005 14:17
Localitate: Brasov

Mesajde bujie » Mar 24-Ian-2006 10:49

Salutare,
azi la BV arata termometrul -23°C si masina a pornit destul de bine.
Nu stiu daca ajuta la ceva dar intotdeauna calc ambreiajul la pornire, iar cand e frig dau la cheie imediat ca sa rup uleiul si numai la a doua cheie astept sa se stinga becul de la bujie.Cat despre cutia de viteze aici se recomanda schimbarea uleiului in functie de anotimp T80 vara si T90 sau T100 iarna.Uleiul din cutie se poate amesteca cu putin ulei folosit la instalatiile frigotehnice care este un ulei stabil termic
Daca acum cateva saptamani ma laudam cu inchiderea centralizata acum mi-a venit randul, din cauza frigului nu am reusit sa inchui masina decat cu cheia la portiera din dreapta si asta dupa cateva incercari.
Fratilor sa vedeti cate masini zac pe langa brasov din cauza frigului.


Bujie

Citroen XsaraII, 2.0 HDI, combi

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mar 24-Ian-2006 10:56

Multumesc Teo-Onesti.
Pana la urma o voi duce pe o platforma in service. Nu se incumeta nimeni sa lucreze afara.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 24-Ian-2006 11:41

De ce cu platforma?Ia un bidon de motorina si pune-l in locul rezervorului adica sa traga pompa de amorsare/filtrul din el; aerisita si pe urma pornita,traba de 5 min.
Poti iminge motorina de pe circuitul de alimentare cu o pompa de aer, apoi sa torni alcool tehnic pe acestea.
bujie scrie:T80 vara si T90 sau T100 iarna.

Cred ca este cam invers t80 iarna si t100 vara.

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Mar 24-Ian-2006 12:16

O sa tin minte, in cazul in care se mai intampla. Mersi pentru sfaturi.
Acum nu mai pot da inapoi pentru am facut deja vorbele pentru platforma.
Sper sa fie numai asta!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 24-Ian-2006 12:17

Maşina din semnătură - ieri nu am pornit-o, azi am vrut să văd ce face - face bine ;) Martorul de pre-ĂŽncălzire a stat aprins aprox 5 secunde, apoi a pornit la prima cheie. Destul de zgomotoasă, de ziceam că am schimbat-o cu un tractor, ĂŽnsă a ĂŽnceput să bage aer peste 0C ĂŽn mai puţin de 1 minut, de s-a ĂŽncălzit parbrizul. Am dat o tură cu ea, şi nu s-a comportat altfel decât o ştiam :roll: (obs: rezervorul aproape plin, motorină Alpine Diesel de la OMV)

Lichidul de parbrize "garantat la -20C" luat de la ofertă nu a ĂŽngheţat ĂŽn "bidon", ci pe parbriz (sau numai apa din el?). Noroc că temperatura parbrizului a crescut peste 0C ĂŽn 2-3 minute şi s-au dus "floricelele" depuse ĂŽn strat uniform... Probabil că data viitoare o să ĂŽmi iau ceva mai scump la capitolul "lichid de parbriz" şi fără "surprize" ataşate la pachet :x

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Mar 24-Ian-2006 13:09

Nici la mine nu a vrut sa porneasca ieri dimineata.....scanteieste, dar cred ca nu benzineste.....sper sa fie numai un dop pe undeva, singura problema e ca nu am cu ce sa ma deplasez si chiar aveam de facut niste drumuri destul de lungi.....

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 24-Ian-2006 14:59

@arial: incearca cu spray de pornire, se gaseste in orice benzinarie
@marin: m-am lamurit cu poza aia: confundasem gradele Farenheit cu cele Celsius
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Arial
pasionat
Mesaje: 358
Membru din: Mie 27-Apr-2005 16:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Arial » Mar 24-Ian-2006 15:02

@nicum: ai dreptate, la asta nu m-am gandit.... :D multam'


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO