unitate BSM

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

unitate BSM

Mesajde silviu.macovei » Vin 09-Dec-2011 17:03

Salut,

Sunt nou pe acest site, va rog sa ma scuzati daca nu cunosc prea multi termeni tehnici
.
Am achizitionat de curand un C5 II din 2005. Din pacate pt mine, l-am luat seara si i-am facut doar o verificare mecanica, nu si electrica (nu era baiatu cu tester-ul).
Dupa ce l-am luat, la vreo 3 spt imi apare o eroare pe bord, mi se aprindea becul cu "engine faulty system"-ceva de genu asta, insotit si de un beep + mesaj pe display calculator.

Cei de la reprezentanta, SD Prestige, zic sa schimb unitatea BSM (sub capota, in spatele bateriei), si daca mai apare si dupa, sa schimb toata cablaria care intra in unitatea respectiva, care costa astronomic , vreo 7.000 RON, fara manopera. Unitatea BSM e mai ieftina, vreo 1000 RON.

In present eroarea se manifesta doar daca las masina nepornita vreo 3-4 zile, dupa pornire dispare dupa vreo 30 minute si totu este k (iar daca pornesc masina de pe o zi pe alta nu imi apare nimic).

S-a mai confruntat cineva cu eroarea asta ?. Se intampla ceva daca merg asa ?

Am incercat sa cumpar direct unitatea BSM de la Augsburg, dar mi-au zis sa o iau de la reprezentanta ca e o problema prea delicata.

Foarte curios raspunsul lor.

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Vin 09-Dec-2011 17:09

Salutare ... nu mai bine mai incercam o diagnoza lexia ? sa vedem exact ce defecte fugitive are masina ?
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Vin 09-Dec-2011 17:11

de mentionat ca motorul functioneaza k, sau cel putin asa cred eu, adica trage / suna / consuma in limite normale.

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Vin 09-Dec-2011 17:18

sunt din bucuresti. Imi recomandati un service ?

cei drept, cand am dus-o la SD prestige, pe calculator imi apareau mai multe erori: aer conditionat, servo directie, suspensii, radio, esp. Doar ca astea functioneaza din punctul meu de vedere (mai putin esp ca nu imi dau seama cum sa il verific). La conducere nu sesizez nici un comportament anormal.
La suspensie, nemaivand pana acum hidraulica, nu pot sa imi dau cu parerea, nu am incercat butonul schimbat pozitia masinii. dar ea pare k. Inainte sa o pornesc, masina e coborata (nu foarte mult) si cand deschi usile (din alarma) ea se ridica la nivel normal.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 09-Dec-2011 17:38

cauta-l pe "khan" daca vrei in bucuresti, si te va ajuta cu siguranta.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 09-Dec-2011 18:45

Musai o lexia pt a determina ce defecte fugitive ai.
Posibil sa fie si tensiunea prea mica la baterie si sscada sub 9v si deja aici o iau calculatoarele in vrie.
Eu as verifica tensiunea pe baterie, pe un episod complet de pornire, dar dupa ce n-o pornesti cateva zile, adica sa fie exact aceleasi conditii ca atunci cand iti apare acel mesaj.
Despre baterie ce stii?

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Dum 11-Dec-2011 21:01

bateria e schimbata in dec 2010 (am factura) si pana sa o iau eu (adica in noiembrie) masina a fost folosita putin cam 4-5000 km.

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Dum 11-Dec-2011 21:05

cred ca totusi e ceva si cu unitatea asta BSM si cablurile ce intra in ea, pt ca masina are si alarma si se vede ca s-a umblat pe la unele fire, probabil pt a o conecta, si se poate sa o ia razna si din cauza asta.

da, o sa ma duc pt un diagnostic, sa aflu si parerea altcuiva in afara de reprezentanta

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Dum 11-Dec-2011 21:05

cum ma sfatuiti sa verific tensiunea la baterie ?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 11-Dec-2011 22:41

Daca ai o baterie de slaba calitate, 1 an este suficient pentru a nu mai furniza corect curent. Am patit-o eu, a patit-o si taica-mio cu aceeasi marca de baterii - Black Horse (no name, ambele de 72Ah, luate fara sa stim unul de altul)

Pentru a masura tensiunea bateriei in momentul pornirii ai nevoie de un voltmetru / multimetru care sa stie inregistra valoarea minima in memorie. Pui aparatul pe bornele bateriei si pornesti motorul cum il pornesti tu de obicei. Dupa aceea, citesti valoarea minima inregistrata. Sub 10 v este de rau. Nu stiu care este valoarea de atentie.

Pentru a verifica tensiunea normala a bateriei - pui multimetru / voltmetru pe bornele bateriei. Tensiunea de referita este 12v

Pentru a verifica daca incarcarea este buna, pui bornele aparatului pe baterie si pornesti motorul, aprinzi farurile si dai ventilatorul de interior la maxim. Tensiunea aratata pe aparat trebuie sa fie aproximativ 14v.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 11-Dec-2011 23:35

Daca nu ai un multimetru asa cum spunea mbc, poti folosi si unul normal.
Pui bornele multimetrului pe bornele bateriei, asta numai dupa ce selectezi 20v curent continuu si pui pe cineva sa de la automat.
Tensiunea va scadea imediat odata cu inceputul episodului de pornire. Incearca sa prinzi valoarea ce mai mica si cu siguranta ai s-o observi.
Daca e sub 10 volti, nu e bine, iar daca e sunb 9.5v e de jale.

Referitor la incarcare, lucrurile sunt ceva mai complicate.
De ex, tensiunea pe baterie poate fi 12 v, dar ea sa fie praf si pulbere.
Adica, in momentul in care dai la automat, sa scada f tare.
Tensiunea maxima la care ar trebui sa ajunga o baterie este de 14.4v, cu sau fara consumatori.
Consumatorii se pornesc atunci cand bateria e buna, are tensiunea corecta, dar totusi vrei sa vezi ca incarca.

Cum se verifica daca incarca normal si daca bateria e ok:
Pornesti motorul, pui voltemetrul pe baterie si turezi motorul.
Daca bateria e praf, se va incarca f repede si va atinge 14,4v nefiresc de repede.
Adica, daca la pornire e 12v si in cateva secunde e 14.4v, poti s-o arunci la gunoi.
Tensiunea trebuie sa urce relativ lent, sa poti vedea cum creste valoarea cifrei de dupa virgula.

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Lun 12-Dec-2011 14:43

multumesc, o sa verific si postez rezultatul

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Mar 13-Dec-2011 18:02

Va rog sa imi spuneti daca zic corect:

1. opresc motorul, inchid usile (dar las geamul sofer coborat), deschid capota motor;
2. astept 3 minute dupa care scot bornele bateriei (mai intai borna negativa si apoi cea pozitiva);
3. astept 2 minute dupa care reconectez bateria (mai intai borna pozitiva apoi cea negativa);
4. astept 2 minute si aprind luminile faza scurta (pt o verificare rapida curent)
5. deschid usa, introduc cheia in contact si pornesc

Punctul 5 nu cred ca complet/corect.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 13-Dec-2011 18:24

Ca sa ce? Nu are legatura cu nimic din ce stiu eu.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 14-Dec-2011 02:55

Vrea sa reseteze calculatoarele. Astfel incat ele, numai din debransarea/bransarea bateriei, sa se "trezeasca" fara erori.
Zilele astea am incercat si eu "fazele" astea, cu debransat/bransat bateria, etc.. Rezultatul a fost zero.
Incearca sa ajungi la Ploiesti cu ea, la familia Stan, ca a adunat o gramada de erori, cel mai probabil.
Algoritmul de "invatare a cheii" de la punctul 5) este, intr-adevar, mult mai complicat si include perioade de zece secunde de tinut apasat pe unul dintre butoanele cheii, si "asteptari" cu contactul pus fara a porni motorul, tot de zece secunde.
Sunt date undeva pe forum, incearca sa le gasesti.
Bafta!


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu