unitate BSM
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
unitate BSM
Salut,
Sunt nou pe acest site, va rog sa ma scuzati daca nu cunosc prea multi termeni tehnici
.
Am achizitionat de curand un C5 II din 2005. Din pacate pt mine, l-am luat seara si i-am facut doar o verificare mecanica, nu si electrica (nu era baiatu cu tester-ul).
Dupa ce l-am luat, la vreo 3 spt imi apare o eroare pe bord, mi se aprindea becul cu "engine faulty system"-ceva de genu asta, insotit si de un beep + mesaj pe display calculator.
Cei de la reprezentanta, SD Prestige, zic sa schimb unitatea BSM (sub capota, in spatele bateriei), si daca mai apare si dupa, sa schimb toata cablaria care intra in unitatea respectiva, care costa astronomic , vreo 7.000 RON, fara manopera. Unitatea BSM e mai ieftina, vreo 1000 RON.
In present eroarea se manifesta doar daca las masina nepornita vreo 3-4 zile, dupa pornire dispare dupa vreo 30 minute si totu este k (iar daca pornesc masina de pe o zi pe alta nu imi apare nimic).
S-a mai confruntat cineva cu eroarea asta ?. Se intampla ceva daca merg asa ?
Am incercat sa cumpar direct unitatea BSM de la Augsburg, dar mi-au zis sa o iau de la reprezentanta ca e o problema prea delicata.
Foarte curios raspunsul lor.
Sunt nou pe acest site, va rog sa ma scuzati daca nu cunosc prea multi termeni tehnici
.
Am achizitionat de curand un C5 II din 2005. Din pacate pt mine, l-am luat seara si i-am facut doar o verificare mecanica, nu si electrica (nu era baiatu cu tester-ul).
Dupa ce l-am luat, la vreo 3 spt imi apare o eroare pe bord, mi se aprindea becul cu "engine faulty system"-ceva de genu asta, insotit si de un beep + mesaj pe display calculator.
Cei de la reprezentanta, SD Prestige, zic sa schimb unitatea BSM (sub capota, in spatele bateriei), si daca mai apare si dupa, sa schimb toata cablaria care intra in unitatea respectiva, care costa astronomic , vreo 7.000 RON, fara manopera. Unitatea BSM e mai ieftina, vreo 1000 RON.
In present eroarea se manifesta doar daca las masina nepornita vreo 3-4 zile, dupa pornire dispare dupa vreo 30 minute si totu este k (iar daca pornesc masina de pe o zi pe alta nu imi apare nimic).
S-a mai confruntat cineva cu eroarea asta ?. Se intampla ceva daca merg asa ?
Am incercat sa cumpar direct unitatea BSM de la Augsburg, dar mi-au zis sa o iau de la reprezentanta ca e o problema prea delicata.
Foarte curios raspunsul lor.
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
sunt din bucuresti. Imi recomandati un service ?
cei drept, cand am dus-o la SD prestige, pe calculator imi apareau mai multe erori: aer conditionat, servo directie, suspensii, radio, esp. Doar ca astea functioneaza din punctul meu de vedere (mai putin esp ca nu imi dau seama cum sa il verific). La conducere nu sesizez nici un comportament anormal.
La suspensie, nemaivand pana acum hidraulica, nu pot sa imi dau cu parerea, nu am incercat butonul schimbat pozitia masinii. dar ea pare k. Inainte sa o pornesc, masina e coborata (nu foarte mult) si cand deschi usile (din alarma) ea se ridica la nivel normal.
cei drept, cand am dus-o la SD prestige, pe calculator imi apareau mai multe erori: aer conditionat, servo directie, suspensii, radio, esp. Doar ca astea functioneaza din punctul meu de vedere (mai putin esp ca nu imi dau seama cum sa il verific). La conducere nu sesizez nici un comportament anormal.
La suspensie, nemaivand pana acum hidraulica, nu pot sa imi dau cu parerea, nu am incercat butonul schimbat pozitia masinii. dar ea pare k. Inainte sa o pornesc, masina e coborata (nu foarte mult) si cand deschi usile (din alarma) ea se ridica la nivel normal.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Musai o lexia pt a determina ce defecte fugitive ai.
Posibil sa fie si tensiunea prea mica la baterie si sscada sub 9v si deja aici o iau calculatoarele in vrie.
Eu as verifica tensiunea pe baterie, pe un episod complet de pornire, dar dupa ce n-o pornesti cateva zile, adica sa fie exact aceleasi conditii ca atunci cand iti apare acel mesaj.
Despre baterie ce stii?
Posibil sa fie si tensiunea prea mica la baterie si sscada sub 9v si deja aici o iau calculatoarele in vrie.
Eu as verifica tensiunea pe baterie, pe un episod complet de pornire, dar dupa ce n-o pornesti cateva zile, adica sa fie exact aceleasi conditii ca atunci cand iti apare acel mesaj.
Despre baterie ce stii?
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
cred ca totusi e ceva si cu unitatea asta BSM si cablurile ce intra in ea, pt ca masina are si alarma si se vede ca s-a umblat pe la unele fire, probabil pt a o conecta, si se poate sa o ia razna si din cauza asta.
da, o sa ma duc pt un diagnostic, sa aflu si parerea altcuiva in afara de reprezentanta
da, o sa ma duc pt un diagnostic, sa aflu si parerea altcuiva in afara de reprezentanta
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Daca ai o baterie de slaba calitate, 1 an este suficient pentru a nu mai furniza corect curent. Am patit-o eu, a patit-o si taica-mio cu aceeasi marca de baterii - Black Horse (no name, ambele de 72Ah, luate fara sa stim unul de altul)
Pentru a masura tensiunea bateriei in momentul pornirii ai nevoie de un voltmetru / multimetru care sa stie inregistra valoarea minima in memorie. Pui aparatul pe bornele bateriei si pornesti motorul cum il pornesti tu de obicei. Dupa aceea, citesti valoarea minima inregistrata. Sub 10 v este de rau. Nu stiu care este valoarea de atentie.
Pentru a verifica tensiunea normala a bateriei - pui multimetru / voltmetru pe bornele bateriei. Tensiunea de referita este 12v
Pentru a verifica daca incarcarea este buna, pui bornele aparatului pe baterie si pornesti motorul, aprinzi farurile si dai ventilatorul de interior la maxim. Tensiunea aratata pe aparat trebuie sa fie aproximativ 14v.
Pentru a masura tensiunea bateriei in momentul pornirii ai nevoie de un voltmetru / multimetru care sa stie inregistra valoarea minima in memorie. Pui aparatul pe bornele bateriei si pornesti motorul cum il pornesti tu de obicei. Dupa aceea, citesti valoarea minima inregistrata. Sub 10 v este de rau. Nu stiu care este valoarea de atentie.
Pentru a verifica tensiunea normala a bateriei - pui multimetru / voltmetru pe bornele bateriei. Tensiunea de referita este 12v
Pentru a verifica daca incarcarea este buna, pui bornele aparatului pe baterie si pornesti motorul, aprinzi farurile si dai ventilatorul de interior la maxim. Tensiunea aratata pe aparat trebuie sa fie aproximativ 14v.
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Daca nu ai un multimetru asa cum spunea mbc, poti folosi si unul normal.
Pui bornele multimetrului pe bornele bateriei, asta numai dupa ce selectezi 20v curent continuu si pui pe cineva sa de la automat.
Tensiunea va scadea imediat odata cu inceputul episodului de pornire. Incearca sa prinzi valoarea ce mai mica si cu siguranta ai s-o observi.
Daca e sub 10 volti, nu e bine, iar daca e sunb 9.5v e de jale.
Referitor la incarcare, lucrurile sunt ceva mai complicate.
De ex, tensiunea pe baterie poate fi 12 v, dar ea sa fie praf si pulbere.
Adica, in momentul in care dai la automat, sa scada f tare.
Tensiunea maxima la care ar trebui sa ajunga o baterie este de 14.4v, cu sau fara consumatori.
Consumatorii se pornesc atunci cand bateria e buna, are tensiunea corecta, dar totusi vrei sa vezi ca incarca.
Cum se verifica daca incarca normal si daca bateria e ok:
Pornesti motorul, pui voltemetrul pe baterie si turezi motorul.
Daca bateria e praf, se va incarca f repede si va atinge 14,4v nefiresc de repede.
Adica, daca la pornire e 12v si in cateva secunde e 14.4v, poti s-o arunci la gunoi.
Tensiunea trebuie sa urce relativ lent, sa poti vedea cum creste valoarea cifrei de dupa virgula.
Pui bornele multimetrului pe bornele bateriei, asta numai dupa ce selectezi 20v curent continuu si pui pe cineva sa de la automat.
Tensiunea va scadea imediat odata cu inceputul episodului de pornire. Incearca sa prinzi valoarea ce mai mica si cu siguranta ai s-o observi.
Daca e sub 10 volti, nu e bine, iar daca e sunb 9.5v e de jale.
Referitor la incarcare, lucrurile sunt ceva mai complicate.
De ex, tensiunea pe baterie poate fi 12 v, dar ea sa fie praf si pulbere.
Adica, in momentul in care dai la automat, sa scada f tare.
Tensiunea maxima la care ar trebui sa ajunga o baterie este de 14.4v, cu sau fara consumatori.
Consumatorii se pornesc atunci cand bateria e buna, are tensiunea corecta, dar totusi vrei sa vezi ca incarca.
Cum se verifica daca incarca normal si daca bateria e ok:
Pornesti motorul, pui voltemetrul pe baterie si turezi motorul.
Daca bateria e praf, se va incarca f repede si va atinge 14,4v nefiresc de repede.
Adica, daca la pornire e 12v si in cateva secunde e 14.4v, poti s-o arunci la gunoi.
Tensiunea trebuie sa urce relativ lent, sa poti vedea cum creste valoarea cifrei de dupa virgula.
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
Va rog sa imi spuneti daca zic corect:
1. opresc motorul, inchid usile (dar las geamul sofer coborat), deschid capota motor;
2. astept 3 minute dupa care scot bornele bateriei (mai intai borna negativa si apoi cea pozitiva);
3. astept 2 minute dupa care reconectez bateria (mai intai borna pozitiva apoi cea negativa);
4. astept 2 minute si aprind luminile faza scurta (pt o verificare rapida curent)
5. deschid usa, introduc cheia in contact si pornesc
Punctul 5 nu cred ca complet/corect.
1. opresc motorul, inchid usile (dar las geamul sofer coborat), deschid capota motor;
2. astept 3 minute dupa care scot bornele bateriei (mai intai borna negativa si apoi cea pozitiva);
3. astept 2 minute dupa care reconectez bateria (mai intai borna pozitiva apoi cea negativa);
4. astept 2 minute si aprind luminile faza scurta (pt o verificare rapida curent)
5. deschid usa, introduc cheia in contact si pornesc
Punctul 5 nu cred ca complet/corect.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Vrea sa reseteze calculatoarele. Astfel incat ele, numai din debransarea/bransarea bateriei, sa se "trezeasca" fara erori.
Zilele astea am incercat si eu "fazele" astea, cu debransat/bransat bateria, etc.. Rezultatul a fost zero.
Incearca sa ajungi la Ploiesti cu ea, la familia Stan, ca a adunat o gramada de erori, cel mai probabil.
Algoritmul de "invatare a cheii" de la punctul 5) este, intr-adevar, mult mai complicat si include perioade de zece secunde de tinut apasat pe unul dintre butoanele cheii, si "asteptari" cu contactul pus fara a porni motorul, tot de zece secunde.
Sunt date undeva pe forum, incearca sa le gasesti.
Bafta!
Zilele astea am incercat si eu "fazele" astea, cu debransat/bransat bateria, etc.. Rezultatul a fost zero.
Incearca sa ajungi la Ploiesti cu ea, la familia Stan, ca a adunat o gramada de erori, cel mai probabil.
Algoritmul de "invatare a cheii" de la punctul 5) este, intr-adevar, mult mai complicat si include perioade de zece secunde de tinut apasat pe unul dintre butoanele cheii, si "asteptari" cu contactul pus fara a porni motorul, tot de zece secunde.
Sunt date undeva pe forum, incearca sa le gasesti.
Bafta!
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu