Noutati de la ITP
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
http://www.libertatea.ro/index.php?sect ... sid=145249
Nu stiu de ce a aparut link-ul ala, asta e cel corect.
Nu stiu de ce a aparut link-ul ala, asta e cel corect.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Noi reguli la inspectia tehnica a masinilor
De la sfarsitul anului trecut, exista noi reglementari privind efectuarea inspectiei tehnice periodice (ITP). De asemenea, au fost introduse reverificarile care se pot realiza la Registrul Auto Roman (RAR) atunci cand se face identificarea in vederea reinmatricularii. Iar inspectorii RAR vor putea anula dovada efectuarii ITP daca vor constata nereguli.
Conform noilor reglementari, statiile care efectueaza inspectii tehnice periodice trebuie sa aiba in dotare un aparat foto digital care va fi folosit pentru a putea inregistra prezenta vehiculelor in statia de ITP. Prin aceasta masura se urmareste eliminarea inspectiilor tehnice periodice efectuate fara prezentarea vehiculelor in statiile ITP. Asadar, singurele inspectii tehnice corect executate presupun inclusiv fotografierea masinii atunci cand se afla pe standul de franare.
De asemenea, toate vehiculele care se vor prezenta la Registrul Auto Roman pentru diverse activitati specifice (identificare in vederea reinmatricularii, modificari in cartea de identitate a vehiculului) vor putea fi reverificate de personalul RAR, daca se constata vizual, auditiv sau in timpul conducerii ca masina prezinta diferite neconformitati. Decizia de reverificare a unui vehicul se poate lua in cazul constatarii urmatoarelor:
- lipsa unor elemente de caroserie prin care este afectata siguranta rutiera;
- coroziuni strapunse sau deformatii semnificative ale caroseriei;
- lipsa elementelor principale de iluminare/ semnalizare, folosirea unor elemente de iluminare/semnalizare neomologate sau aplicarea pe elementele de iluminare/ semnalizare luminoasa a unor folii sau altor tratamente;
- aplicarea pe parbriz sau pe geamurile laterale fata a unor folii sau tratamente care reduc semnificativ vizibilitatea soferului;
- lipsa unor elemente ale sistemului de evacuare;
- emisii poluante excesive;
- joc excesiv in sistemul de directie;
- anvelope cu deteriorari vizibile;
- eficacitatea redusa a sistemului de franare.
Reverificarea vehiculelor se va efectua numai de personalul RAR atestat pentru activitatea de inspectie tehnica periodica si special abilitat in acest sens. Inspectorii RAR vor anula dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice (ITP) daca in urma reverificarii vor constata cel putin una din defectiunile mai sus enumerate ori daca vor exista neconcordante privind numarul de identificare a vehiculului. In cazul anularii ITP-ului, dupa remedierea defectiunilor, vehiculul va fi supus din nou unei inspectii tehnice in statiile ITP autorizate sau in statiile reprezentantelor RAR.
Noua legislatie va permite, de asemenea, retinerea vehiculelor in statia de ITP pentru 45 de minute, in vederea reverificarii acestora de catre inspectorii RAR. Astfel, inspectorii tehnici din statiile ITP autorizate vor comunica Registrului inceperea fiecarei inspectii tehnice periodice, iar finalizarea procedurii si eliberarea documentelor specifice se va face doar dupa acceptul RAR.
De la sfarsitul anului trecut, exista noi reglementari privind efectuarea inspectiei tehnice periodice (ITP). De asemenea, au fost introduse reverificarile care se pot realiza la Registrul Auto Roman (RAR) atunci cand se face identificarea in vederea reinmatricularii. Iar inspectorii RAR vor putea anula dovada efectuarii ITP daca vor constata nereguli.
Conform noilor reglementari, statiile care efectueaza inspectii tehnice periodice trebuie sa aiba in dotare un aparat foto digital care va fi folosit pentru a putea inregistra prezenta vehiculelor in statia de ITP. Prin aceasta masura se urmareste eliminarea inspectiilor tehnice periodice efectuate fara prezentarea vehiculelor in statiile ITP. Asadar, singurele inspectii tehnice corect executate presupun inclusiv fotografierea masinii atunci cand se afla pe standul de franare.
De asemenea, toate vehiculele care se vor prezenta la Registrul Auto Roman pentru diverse activitati specifice (identificare in vederea reinmatricularii, modificari in cartea de identitate a vehiculului) vor putea fi reverificate de personalul RAR, daca se constata vizual, auditiv sau in timpul conducerii ca masina prezinta diferite neconformitati. Decizia de reverificare a unui vehicul se poate lua in cazul constatarii urmatoarelor:
- lipsa unor elemente de caroserie prin care este afectata siguranta rutiera;
- coroziuni strapunse sau deformatii semnificative ale caroseriei;
- lipsa elementelor principale de iluminare/ semnalizare, folosirea unor elemente de iluminare/semnalizare neomologate sau aplicarea pe elementele de iluminare/ semnalizare luminoasa a unor folii sau altor tratamente;
- aplicarea pe parbriz sau pe geamurile laterale fata a unor folii sau tratamente care reduc semnificativ vizibilitatea soferului;
- lipsa unor elemente ale sistemului de evacuare;
- emisii poluante excesive;
- joc excesiv in sistemul de directie;
- anvelope cu deteriorari vizibile;
- eficacitatea redusa a sistemului de franare.
Reverificarea vehiculelor se va efectua numai de personalul RAR atestat pentru activitatea de inspectie tehnica periodica si special abilitat in acest sens. Inspectorii RAR vor anula dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice (ITP) daca in urma reverificarii vor constata cel putin una din defectiunile mai sus enumerate ori daca vor exista neconcordante privind numarul de identificare a vehiculului. In cazul anularii ITP-ului, dupa remedierea defectiunilor, vehiculul va fi supus din nou unei inspectii tehnice in statiile ITP autorizate sau in statiile reprezentantelor RAR.
Noua legislatie va permite, de asemenea, retinerea vehiculelor in statia de ITP pentru 45 de minute, in vederea reverificarii acestora de catre inspectorii RAR. Astfel, inspectorii tehnici din statiile ITP autorizate vor comunica Registrului inceperea fiecarei inspectii tehnice periodice, iar finalizarea procedurii si eliberarea documentelor specifice se va face doar dupa acceptul RAR.
-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Mar 11-Oct-2005 09:57
- Localitate: Bucuresti
Da se pare ca Rar-ul vrea din nou monopolul.E clar nu ne putem vindeca de comunism si baroneala.Imi place precizia legilor romanesti: "excesiv","semnificativ","eficacitate redusa".Adica tot ochiul organului ingineresc pus mare tarabostes poseda o capacitate de o "eficacitate semnificativ de excesiva" de a depista "impotentele" agregatului inspectat.Iarasi imi place si faza cu depistarea defectelor "in timpul conducerii".Am vazut cu ochii mei cum un mare bou de la Rar in loc sa bage a 1-a a dat in spate si a lovit o Dacie care statea la coada sa intre pe rampa.Oricum cand imi voi lua noua motoreta nu se va urca nici directorul RAR pe ea chit ca ma pica de 1000 de ori.De fapt nici pe asta n-au pupat.Au pipait-o doar cu ochii. 

-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Mar 11-Oct-2005 09:57
- Localitate: Bucuresti
suna-ma Adytzu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... oricum in zona din care sunt eu este o adevarata aventura sa te duci la RAR sau ITP fara "recomandari"... zile intregi pierdute, nervi etc.
suprapunerea de responsabilitati precum si "precizia" exprimarii cadrului legislativ dupa care se vor face ITP-ul si RAR-ul nu fac decat sa sporeasca ambiguitatea spre bucuria "intermediarilor"
suprapunerea de responsabilitati precum si "precizia" exprimarii cadrului legislativ dupa care se vor face ITP-ul si RAR-ul nu fac decat sa sporeasca ambiguitatea spre bucuria "intermediarilor"
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
La SHAMA in Pipera, un service supercivilizat. ITP-ul are pret fix peste tot?
eu am facut anul trecut la o dacie din 1995 pe care o adusesem intr-o stare absolut impecabila si am luat ITP la Shama fara probleme. foarte corecti. masina era impecabila din punct de vedere mecanic, in schimb estetic arata ok, dar nu extraordinar. cred ca in 8 din 10 service-uri daca ma duceam mi-ar fi cautat vreo problema cand ar fi vazut ca e o dacie.
eu am facut anul trecut la o dacie din 1995 pe care o adusesem intr-o stare absolut impecabila si am luat ITP la Shama fara probleme. foarte corecti. masina era impecabila din punct de vedere mecanic, in schimb estetic arata ok, dar nu extraordinar. cred ca in 8 din 10 service-uri daca ma duceam mi-ar fi cautat vreo problema cand ar fi vazut ca e o dacie.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats