185 65 14 sau 175 65 14?!?!

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 09-Ian-2012 19:55

nu e chiar asa cu nr de kilometrii. eu am o xantie cu 300.000, si inca merge brici. e adevarat, nu e ca noua, dar merge inca foarte bine, si cred ca mai duce lejer cel putin 100.000, dar ambreiajul e schimbat la 280.000. nu te alarma, daca masina merge bine in rest, pune-i ambreiaj si da-i talpa.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Lun 09-Ian-2012 23:48

dj01fad scrie:consumul va fi si el mai mic cu cele de 175 in oras pentru ca se urneste mai usor masina...
Pleaca mai usor nimic de zis...da in croaziera? Se mareste consumul. :wink:
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 10-Ian-2012 00:12

Ba va scadea, pt ca suprafata de contact cu solul pe fiecare roata se va micsora, ceea ce duce la o frecare redusa si, deci, la un consum mai mic.
Acum, nu stiu cu cat va fi mai mic si daca diferenta va fi sesizabila, insa ca si principiu, consumul va scadea.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 00:50

Cum a zis si Mesersmith, scade. Eu am testat-o pe bune si consumul a scazut de la 6.9 la 6.4 in exterior de la 215/55/16 la 195/65/15.
"If in doubt, flat out!"

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 10-Ian-2012 12:11

mbc scrie:Cum a zis si Mesersmith, scade. Eu am testat-o pe bune si consumul a scazut de la 6.9 la 6.4 in exterior de la 215/55/16 la 195/65/15.
Asa o fi cum spuneti voi dar eu nu va cred. Pai daca roata e mai mica,la aceeasi turatie a motorului parcurgi o distanta mai mica.E ca si cum ai merge intr-o treapta inferioara...in croaziera(am specificat ca la asta ma refer).In loc sa-i dai a 5-a ii dai undeva(empiric vorbind) viteza 4,8...Atunci hai sa ne punem roti mai mici si tocmai o rezolvam cu economia.Si eu care vroiam sa deschid o noua tema cu privire la consumul cat mai mic.Asta sa fie rezolvarea? :?
Xsara II 1,4i 75cp 2001

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 12:15

Roti extraordinar de mici afecteaza stabilitatea masinii. Problema e ca unele masini au pur si simplu roti prea mari. Rotile mari trecia din placerea de a conduce masina. Poate esti fan de roti mari si nu iti place ce zic, dar asta e.
"If in doubt, flat out!"

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 10-Ian-2012 15:50

Nu,nu sunt fan de roti mari dar am incredere ca cei ce au proiectat masina au stiut ce-au facut. Eu am 195/55/15=ca diametru cu 185/65/14 asa ca m-am gandit ca aceasta este dimensiunea optima data de producator.La mine alta dimensiune nu e data,si din acest punct de vedere le consider mici pe 175 si nicidecum mari pe 185!
Xsara II 1,4i 75cp 2001

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 10-Ian-2012 16:40

Atunci cum iti explici ca C5 1 si C5 2, avand aceeasi suspensie, aceeasi directie, aceleasi frane, aceeasi greutate etc au roti diferite? Iti zic eu: Marketing! rotile 195/65/15 sunt de 2 ori mai ieftine decat 215/55/16. Dar ce stiu eu... hai sa punem toti ulei Total si filtre Valeo daca or fi pentru ca asa a zis producatorul :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 10-Ian-2012 16:56

cu cat talonul este mai mic cu atat este mai stabila in curbe,dar la talon mic nu prea poti merge cu masina incarcata si pe drumuri cu gropi,gen asfalt romanesc
influenteaza consumul banda de rulare,cu cat e mai mare cu atat frecarea e mai mare
deci trebuie o cale de misloc si un compromis,vrei una pierzi alta...etc
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 10-Ian-2012 17:00

Motorul e la fel?Ca la el se raporteaza totul! Decat sa-ncepem sa batem campii...eu pun capat acestei discutii. Referirea se facea doar la Xsara 1.4i 75CP.
Xsara II 1,4i 75cp 2001


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu