diesel vs. benzina

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

diesel vs. benzina

Mesajde dan1972 » Mar 17-Ian-2012 22:36

Acest subiect a fost iniĂžiat aici: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... &start=195

Treaba cu: "Cu 50 lei faceam X km..." e subiectiva...Diesel-ul are costuri ascunse...Stii asta...Cand incep problemele nu se mai termina...Injectoare...pompe...conducte care trag aer...curele de distributie rupte...garnituri de chiulasa arse...etc.etc..etc...
Te bucuri ca dai mai putini bani pe combustibil, dar cand incepe sa pice, te iei cu mainile de cap...si te scobesti adanc in buzunare...Ai rupt-o in fericire...Te faci tractorist...mecanic auto daca ti-ai luat Diesel...
...Pe langa toate astea mai trebuie sa suporti in permanentza vibratiile, zgomotul si fumul de la Diesel. Plus ca nu mai are nici o treaba cu sportivitatea...Trage bine la ture joase, dar nu tureaza de nici o culoare...NICI NU VREAU SA AUD DE DIESEL !!! Sub nici o forma !!!
Sper sa nu se supere colegii de forum...E doar parerea mea si stiu ce stiu !!! Fiecare este liber sa-si ia ce vrea !
....................................................................
Faptul ca pe GPL consuma 20 L (decit tot mult...) probabil nu are nici o legatura...Probabil ca era dereglata instalatia GPL...Cine stie...Oricum era separata de injectie...
......................................................................
Faptul ca masina nu trage cum trebuie e tot de la injectoare...Nici a mea nu trage cum trebuie...E pt. faptul ca benzina nu este pulverizata cum trebuie si nu arde eficient...Nu este folosita eficient...In camerele de ardere se formeaza zone in care amestecul e prea bogat si nu arde cum trebuie...si zone in care amestecul e prea sarac si creiaza puncte incandescente...pt. ca amestecul sarac genereaza tempereturi ridicate........Oricum bine nu merge...
...Nu te lega de pomana de chiulasa si de compresie !!! Dupa parerea mea, curatirea injectoarelor trebuie facuta prima data...daca tot vrei sa faci ceva....
Si a mea este in aceeasi situatie...Am studiat fenomenul...De aceea am si remuntzat sa mai demontez si sa masor diverse componente ale injectiei...Nu faceam altceva decat sa risc sa stric mai mult...
Fa treaba asta prima data si pe urma mai vorbim... :D

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 18-Ian-2012 03:59

Scuze ca intru tam-nesam in discutie, dar vreau sa atrag atentia asupra unui lucru referitor la diesel vs benzina. Intradevar, costurile de intretinere sunt mai mari la un diesel decat la benzina DOAR ATUNCI CAND ARE PROBLEME. In rest, avantaj net diesel pe toate fronturile , si acum sa elaborez.

Il stimez foarte mult pe dan1972, are numai posturi de om cu cap si se vede ca stie mecanica dar totusi e un pic negativist cu privire le diesel. Nu vorbim de rabe, saviem si tractoare. Vb de masini moderne, de ultima generatie...sau aproape, cu care saviemul nu are legatura decat ca se alimenteaza de la aceeasi pompa.

Eu am avut atat masini pe benzina cat si pe diesel si pot sa spun ca la hdi-ul de pe xantia vibratiile sunt ca si inexistente, doar daca e subturat rau,sau foarte rece,( si nici atunci f tare) iar din momentul cand s-a incalzit, da clasa la benzina.
Miros..ce e ala?. Motorina moderna, pe langa ca aproape nu mai miroase asa ca odata cand daca ma ungeam pe degete nu puteam manca toata ziua de miros iar acum ma murdaresc la pompa, ma sterg de pantaloni si gata mirosul, deci pe langa asta ganditi-va ca in ziua de azi, cu toata ecologia asta, si atatea sisteme si subsisteme de analizare a gazelor arse, turbo care le reintroduce in sistem s.a.m.d, la esapament se simte doar foarte slab mirosul specific de motorina arsa.
Fum in habitaclu---era odata ca niciodata cand mergeam cu autobuzele acelea cu banci de lemn , la hdi este TOTAL INEXISTENT.
Zgomot sporit un pic fata de benzina, de acord este dar nu ATAT de mare diferenta. De fapt la BMW-ul colegului meu de munca se aude a tractor mai tare, mult mai tare decat la Xantia mea.

Si acum cifre:

Consum mediu Xantia HDI (12 ani, 215000 km) - 5.5litri fara AC, 5,7 litri cu AC .Hai sa tinem cu lupul si sa punem 6 litri pentru usurinta la calcul.
Pret mediu motorina cam 1,30€ deci pe suta de km ma costa 7.8 € iar mia de km 78 €. Hai sa tinem iar cu lupul si sa punem 80€ mia de km.( de retinut ca eu folosesc preturile de azi de la peco, dar in decursul anilor au fost mult mai joase.)

Am facut cu masina in 4,5 ani de cand o avem aproximativ 70000 km. Deci am cheltuit pe motorina in tot acest timp 5600 € ( o suma frumusica, mai mult decat pretul masinii chiar.)

Consum mediu Xantia benzina, din cate am vazut pe aici pe forum se incadreaza peste 12-13 litri. Hai sa tinem cu noi de data asta si sa spunem 12litri la suta de km.
Pret mediu benzina 1.4 € deci pe suta de km avem 16,8 € iar la mia de km avem 168, putem rotunji la 170 pentru usurinta calculelor

Asadar, la 70000 km cati am facut eu, am avea un pret exclusiv pentru combustibil de 11900 €. Chiar fara sa rotunjim la 12000, e o suma uriasa.

Vorbim aici de pretul integral al combustibilului. Hai sa vedem diferenta.....6300 €. Retineti, 6300 € doar din DIFERENTA DE PRET SI DE CONSUM intre cei doi combustibili.

Nu intra schimbare consumabil, pneuri si alte maruntisuri pt ca vb de masini identice la care difera doar motorul.


Acuma de acord cu toata lumea ca reparatiile la diesel sunt mai costisitoare decat la benzina, dar scuzatima, in cazul in care motorul este in stare buna atunci dupa cum vedeti, doar din diferenta de pret si consum am economisit o suma frumusica, cu care la o adica putem face ce reparatii vrem la masina, inclusiv alta masina pentru ca eu am platit pe a mea 4700 € iar diferenta asta de 6300 € e deja mai mare decat pretul de achizitie, insemnand practic ca masina si-a amortizat singura costul inca de acum un an si jumatate.

Cand am luat aceasta masina, si nu numai atuci, era o vorba printre soferi ca daca nu faci mai multi de 20000 km pe an nu se amortizeaza dieselul. Dupa cum vedeti, se amortizeaza si inca foarte bine.


Acuma inca ceva. Vorbim de masini vechi, de peste 10 ani sau mai mult, la care pretul de achizitie a fost aproape la fel, nu vorbim de masini noi la care pretul de cost pt diesel este net mai mare iar aceasta diferenta uriasa de consum nu este atat de uriasa, dar este totusi. Acolo intradevar se amortizeaza investitia intr-un timp mai lung/mai multi km.

Si referitor la probleme, este greu, foarte greu, trebuie sa te straduiesti tare sa rupi un motor diesel. Ganditi.va la principiul de functionare, la benzina e motor MAS iar la Diesel MAC, scanteie si compresie. Daca la benzina indiferent ce se intampla in camera de ardere, vine scanteia si se aprinde amestecul, la MAC nu mai vine scanteia. Se autoaprinde amestecul datorita compresiei uriase, mult mai mare decat la MAS.

Compresie se traduce prin presiune asupra peretilor camerei de ardere, in speta motorul ( vb de motor ca ansamblu total). Acest motor este calculat sa reziste la aceste presiuni, ba chiar are o marja serioasa de siguranta. Asta se traduce prin soliditate, atat a motorului ca ansamblu cat si a subansamblelor componente.. Per total un motor diesel modern este mult mai fiabil si rezistent la tavaleala decat unul pe benzina. Intretinut cum trebuie si va dura multi ani, poate mai multi decat speram noi sa tina restul componentelor masinii. Am vazut pe forumul spaniol de citroen ca sunt Xantii HDI in Madrid care au sarit de 1000000 ( un milion) km ....in regim de taxi.......adica probabil cel mai chinuitor posibil regim pentru o masina, mai ales intr-o metropola atat de mare ca Madridul.. Mai sunt multi care au TD de peste 500 sau 600000 km si spun ca nu au avut probleme majore la motor. Chiar spunea odata unul ca se roaga ca sa-l tina si restul masniii asa cum il tine motorul. Un mecanic mi-a zis ca un motor de tipul asta e facut sa tina o viata. Da doamne la noi toti....

Si ca sa nu-mi sara in cap toti posesorii de benzinare, spun ca eu nu sunt contra benzinei, am avut pe benzina, familia mea are pe benzina, o gramada de prieteni au pe benzina, chiar imi place din cand in cand sa conduc cate una si trebuie sa ma reobisnuiesc sa o turez mai tare, etc.

Inca o data scuze dj01fad pt thread-hijacking, si multe salutari lui dan1972 si sper ca la anul cand vin in tara poate ma nimeresc pe la vreo adunare a forumului si o sa ai ocazia sa vezi ca dieselul de la xantia nu e chiar asa de rau. Mie chiar imi place zgomotul usor de tractoras, imi aminteste de un motan batran care avea obiceiul sa se ascunda dupa soba in serile de iarna ca mama sa nu-l vada ca ramane peste noapte in casa, dar invariabil adormea si incepea sa sforaie atat de tare incat o trezea pe mama si vrand-nevrand ajungea in zapada......:)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 21-Ian-2012 01:56

e.miron - Multumesc frumos pt. aprecieri !
Dilema Diesel vs. benzina e renumita prin polemicile aprige pe care le-a starnit de-a lungul timpului... :D ...si inca nu s-a ajuns la o concluzie clara...Ce am scris eu reprezinta doar o opinie strict personala...Pur si simplu, nu suport mirosul fumului de Diesel...ma enerveaza la culme bazaitul si vibratiile produse de Diesel...ma enerveaza la culme cuplul mult prea brutal la ture joase, care oboseste...etc...
Nu poti sa faci numai calcule economice si sa nu tii, sau sa tii cont mai putin de faptul ca masina pe care o conduci, iti place sau nu cum merge...Pt. unele persoane nu conteaza decat ce bani scot din buzunar si in foarte mica masura felul in care merge acea masina...
Pt. mine, conteaza cel mai mult cum merge acea masina. Si nu o sa se poata compara vre-o data pe pamantul asta felul in care merge o masina cu motor pe benzina, cu una Diesel...Am mers cu masini moderne Diesel (dupa 2005...Renault Laguna...Ford Mondeo...BMW X5) si poti sa faci tumbe ca tot se simt vibratii si bazait in cabina...Poate doar BMW-ul sa fie OK la capitolul acesta...Aproape ca nu-ti dai seama ca ai de-a face cu un Diesel...dar aceea e o masina f. scumpa in comparatie cu ale noastre...
Dar chiar si aceea, daca o invartzi de 2 ori inainte-inapoi intr-o parcare, iti baga miros de Diesel in cabina...Pur si simplu nu ai ce face, pt. ca asa miros gazele de Diesel....Urat !!! A tractor...
De fiecare data cand stau la un semafor in spatele unui Diesel (chiar modern fiind) trebuie sa-mi trec aeroterma pe recirculare, pt. ca fumul de Diesel e irespirabil...cu toate filtrele de particule care s-au montat in ultima vreme...
De fiecare data cand merg cu bicicleta si ma intersectez cu o masina cu motor Diesel care accelereaza, injur din cauza mirosului pe care il lasa in urma ei... :evil:
Prefer sa merg cu Tico dar pe benzina, decat cu Diesel...
Nu o sa insist mai mult cu aceasta discutie, fiindca fiecare are convingerile lui...Eu unul nu o sa-mi cumpar nici o data Diesel, cata vreme se va gasi benzina la PECO...

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Sâm 21-Ian-2012 18:08

e.miron scrie:Scuze ca intru tam-nesam in discutie, dar vreau sa atrag atentia asupra unui lucru referitor la diesel vs benzina. Intradevar, costurile de intretinere sunt mai mari la un diesel decat la benzina DOAR ATUNCI CAND ARE PROBLEME. In rest, avantaj net diesel pe toate fronturile , si acum sa elaborez.

Il stimez foarte mult pe dan1972, are numai posturi de om cu cap si se vede ca stie mecanica dar totusi e un pic negativist cu privire le diesel. Nu vorbim de rabe, saviem si tractoare. Vb de masini moderne, de ultima generatie...sau aproape, cu care saviemul nu are legatura decat ca se alimenteaza de la aceeasi pompa.

Eu am avut atat masini pe benzina cat si pe diesel si pot sa spun ca la hdi-ul de pe xantia vibratiile sunt ca si inexistente, doar daca e subturat rau,sau foarte rece,( si nici atunci f tare) iar din momentul cand s-a incalzit, da clasa la benzina.
Miros..ce e ala?. Motorina moderna, pe langa ca aproape nu mai miroase asa ca odata cand daca ma ungeam pe degete nu puteam manca toata ziua de miros iar acum ma murdaresc la pompa, ma sterg de pantaloni si gata mirosul, deci pe langa asta ganditi-va ca in ziua de azi, cu toata ecologia asta, si atatea sisteme si subsisteme de analizare a gazelor arse, turbo care le reintroduce in sistem s.a.m.d, la esapament se simte doar foarte slab mirosul specific de motorina arsa.
Fum in habitaclu---era odata ca niciodata cand mergeam cu autobuzele acelea cu banci de lemn , la hdi este TOTAL INEXISTENT.
Zgomot sporit un pic fata de benzina, de acord este dar nu ATAT de mare diferenta. De fapt la BMW-ul colegului meu de munca se aude a tractor mai tare, mult mai tare decat la Xantia mea.

Si acum cifre:

Consum mediu Xantia HDI (12 ani, 215000 km) - 5.5litri fara AC, 5,7 litri cu AC .Hai sa tinem cu lupul si sa punem 6 litri pentru usurinta la calcul.
Pret mediu motorina cam 1,30€ deci pe suta de km ma costa 7.8 € iar mia de km 78 €. Hai sa tinem iar cu lupul si sa punem 80€ mia de km.( de retinut ca eu folosesc preturile de azi de la peco, dar in decursul anilor au fost mult mai joase.)

Am facut cu masina in 4,5 ani de cand o avem aproximativ 70000 km. Deci am cheltuit pe motorina in tot acest timp 5600 € ( o suma frumusica, mai mult decat pretul masinii chiar.)

Consum mediu Xantia benzina, din cate am vazut pe aici pe forum se incadreaza peste 12-13 litri. Hai sa tinem cu noi de data asta si sa spunem 12litri la suta de km.
Pret mediu benzina 1.4 € deci pe suta de km avem 16,8 € iar la mia de km avem 168, putem rotunji la 170 pentru usurinta calculelor

Asadar, la 70000 km cati am facut eu, am avea un pret exclusiv pentru combustibil de 11900 €. Chiar fara sa rotunjim la 12000, e o suma uriasa.

Vorbim aici de pretul integral al combustibilului. Hai sa vedem diferenta.....6300 €. Retineti, 6300 € doar din DIFERENTA DE PRET SI DE CONSUM intre cei doi combustibili.

Nu intra schimbare consumabil, pneuri si alte maruntisuri pt ca vb de masini identice la care difera doar motorul.


Acuma de acord cu toata lumea ca reparatiile la diesel sunt mai costisitoare decat la benzina, dar scuzatima, in cazul in care motorul este in stare buna atunci dupa cum vedeti, doar din diferenta de pret si consum am economisit o suma frumusica, cu care la o adica putem face ce reparatii vrem la masina, inclusiv alta masina pentru ca eu am platit pe a mea 4700 € iar diferenta asta de 6300 € e deja mai mare decat pretul de achizitie, insemnand practic ca masina si-a amortizat singura costul inca de acum un an si jumatate.

Cand am luat aceasta masina, si nu numai atuci, era o vorba printre soferi ca daca nu faci mai multi de 20000 km pe an nu se amortizeaza dieselul. Dupa cum vedeti, se amortizeaza si inca foarte bine.


Acuma inca ceva. Vorbim de masini vechi, de peste 10 ani sau mai mult, la care pretul de achizitie a fost aproape la fel, nu vorbim de masini noi la care pretul de cost pt diesel este net mai mare iar aceasta diferenta uriasa de consum nu este atat de uriasa, dar este totusi. Acolo intradevar se amortizeaza investitia intr-un timp mai lung/mai multi km.

Si referitor la probleme, este greu, foarte greu, trebuie sa te straduiesti tare sa rupi un motor diesel. Ganditi.va la principiul de functionare, la benzina e motor MAS iar la Diesel MAC, scanteie si compresie. Daca la benzina indiferent ce se intampla in camera de ardere, vine scanteia si se aprinde amestecul, la MAC nu mai vine scanteia. Se autoaprinde amestecul datorita compresiei uriase, mult mai mare decat la MAS.

Compresie se traduce prin presiune asupra peretilor camerei de ardere, in speta motorul ( vb de motor ca ansamblu total). Acest motor este calculat sa reziste la aceste presiuni, ba chiar are o marja serioasa de siguranta. Asta se traduce prin soliditate, atat a motorului ca ansamblu cat si a subansamblelor componente.. Per total un motor diesel modern este mult mai fiabil si rezistent la tavaleala decat unul pe benzina. Intretinut cum trebuie si va dura multi ani, poate mai multi decat speram noi sa tina restul componentelor masinii. Am vazut pe forumul spaniol de citroen ca sunt Xantii HDI in Madrid care au sarit de 1000000 ( un milion) km ....in regim de taxi.......adica probabil cel mai chinuitor posibil regim pentru o masina, mai ales intr-o metropola atat de mare ca Madridul.. Mai sunt multi care au TD de peste 500 sau 600000 km si spun ca nu au avut probleme majore la motor. Chiar spunea odata unul ca se roaga ca sa-l tina si restul masniii asa cum il tine motorul. Un mecanic mi-a zis ca un motor de tipul asta e facut sa tina o viata. Da doamne la noi toti....

Si ca sa nu-mi sara in cap toti posesorii de benzinare, spun ca eu nu sunt contra benzinei, am avut pe benzina, familia mea are pe benzina, o gramada de prieteni au pe benzina, chiar imi place din cand in cand sa conduc cate una si trebuie sa ma reobisnuiesc sa o turez mai tare, etc.

Inca o data scuze dj01fad pt thread-hijacking, si multe salutari lui dan1972 si sper ca la anul cand vin in tara poate ma nimeresc pe la vreo adunare a forumului si o sa ai ocazia sa vezi ca dieselul de la xantia nu e chiar asa de rau. Mie chiar imi place zgomotul usor de tractoras, imi aminteste de un motan batran care avea obiceiul sa se ascunda dupa soba in serile de iarna ca mama sa nu-l vada ca ramane peste noapte in casa, dar invariabil adormea si incepea sa sforaie atat de tare incat o trezea pe mama si vrand-nevrand ajungea in zapada......:)


Sincer inca nu am reusit sa citesc tot, dar 1.8 16v cosnuma 12L in oras, eu pe drum lung, cel mult am scos 7.5L (cand ma duceam la munte de revelion anul asta), ceea ce include munti, iarna (deci frigul)+era incarcata masina cu 4 persoane, si restul bagaje, inca o persoana nu incapea, deaia eram doar 4...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 22-Ian-2012 02:41

Xantia 1,8 - 8 sau 16v consuma foarte putin la drum, indiferent de conditii...Asta am observat si eu la masina mea...Si eu cand am adus-o de la Sibiu, am prins viscol...frig...munte...si nu a consumat decat 7,2 L/100 km...Ce-i drept am fost singur in masina...
In schimb in oras consuma mult....si cred ca consuma numai datorita faptului ca motorul nu apuca sa se incalzeasca pe distantze scurte...Probabil ca si greutatea destul de mare a masinii o face sa consume mult in oras, in regim de frana...acceleratie...frana...Probabil ca nu-i convine regimul asta...

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Dum 22-Ian-2012 14:32

ai dreptate Dan, eu am zis ce am zis mai sus doar pentru ca e-miron a scris 5.7 consum mediu la hdi, si 12L la 1.8 16v, 5.7 ma gandesc ca pe drum lung... si 12L 1.8u in oras. pe drum lung, cu doar doua persoane am scos si eu consum de 6.2L

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 22-Ian-2012 14:56

nu mai conteaza cat scoate la altii, eu merg destul de agresiv si nu am ce sa ii fac consumului. 2.1 care l-am avut, la un mers normal lua 10-11 in oras si 5-6 in afara, ceea ce era foarte inbucurator, si repet, nu mergeam incet cu ea. normal, daca mergeam foarte agresiv consuma si 15 in oras, dar asta e viata. hdi-ul consuma 8-9 in oras, la mers sa zicem normal, fara sa ii duc stresul consumului si destul de calcata. in afara la 110 consuma 4.5, iar la un 160 consuma 5. deci... faceti si voi calculele, unde mai pui ca am si putere GRAMADA, si e mult mai distractiv. masina asta cu 1.8i am luat-o pt ca a fost ieftina poate cea mai ieftina xantie din tara: am dat pe ea cu gpl omologat si inscrisa ro 1000 de euro, si e in starea in care se vede, deci super intretinuta. daca nu pot sa omologhez pe ea hdi fiind seria 1, o sa ii pun 2.1 td si basta. 1.9 mi se pare destul de jalnic, adica nu trage. de consuma da... consuma 7 in oras, ceea ce e incredibil, dar vreau sa fie si sprintena, si nu vreau trancaneala si asa mai departe, deoarece asta e tare zgomotos si vibreaza. 2.1 si hdi nici nu le auzi, iar in mers juri ca mergi cu una pe benzina. ma gandeam sa o vand si sa iau alta direct inscrisa, la un moment dat am vrut sa fac schimb cu mihai martian, dar avand in vedere legile actuale, sunt fortat sa o pastrez, si cea mai buna solutie este inlocuirea motorului cu unul diesel. de modificari nu imi e frica, la o adica mut cu absolut toata instalatia electrica, si nu mai sunt probleme. o sa ma interesez saptamana care vine la rar sa vad daca imi omologheaza hdi pe ea, fara sa fac testul dinamic (deoarece la s1 nu a fost pus asa ceva; la 2.1 ar fi mult mai simplu, ar fi doar omologare simpla si schimbare de carburant). daca da, in primavara ma apuc de bricolat :lol:
m-am mai gandit si sa merg pe gaz, dar am 2 dezavantaje: butelia, si consumul. la xm treceam peste faza cu butelia, ca avea portbagajul imens, dar de consumat, reglata sa mearga cum vreau eu consuma 20, deci... destul de mult.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Dum 22-Ian-2012 15:56

Salut.
Eu cifrele de consum mediu la xantia benzina nu le-am scos din burta, ci am citit topicul care este pe undeva pe aici pe forum referitor la consum si de acolo cam asa reiesea, ba chiar erau acolo destule exempole cu cifre si mai mari, dar nu m-am referit la un motor anume pe benzina, ci la toate in ansamblu. Este doar o medie aproximata, nu am luat in calcul extremele de 20 litri care sunt clar semn de motor cu probleme. si nu se iau in considerare.

Si consumul la mine nu este doar oras sau doar drum lung, este o medie pt ca eu nu fac consumul daca merg sa iau paine, cum am vazut pe aici ca se practica, ci il fac la un plin sau mai multe, pe distanta de cel putin cateva saptamani. Asta inseamna MEDIU MIXT . Doar drum lung ia sub 5 litri, in oras undeva peste 6 iar mixt 5.5, exact cum scrie in manual.

Eu sunt convins ca Xantia pe benzina nu consuma atat in ziua cand a iesit din fabrica, dar dupa atatia ani e normal ca motorul si celelalte componente sa fie obosite si de aici consumurile sporite. Inca un punct pozitiv pentru HDI, dupa atatia ani consuma ca in prima zi , semn clar de robustete motor, si confirma ce am scris mai inainte.

Numai bine.

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Dum 22-Ian-2012 16:41

12L consum mediu la motoarele pe benzina nu iese nici pe motor de 3.0 v6...cel putin la xantia

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Dum 22-Ian-2012 17:12

daca consideri consumul mediu de 8.5 l la benzinara, diferenta scade sub 2100 eur. Minus diferenta costuri de intretinere, poate se economisesc cca 350 eur/an daca nu se strica nimic.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 22-Ian-2012 18:27

dj01fad - Stai linistit...Nu merita sa te apuci sa schimbi motorul !!! E prea mult de munca, vei da bani cu nemiluita la RAR...etc...La cat de ieftin se vand Xantiile, mai bine mai cumperi una Diesel...chiar si fara sa-ti faci actele pe numele tau...daca chiar vrei un Diesel...
Sau poate mai astepti si poate iti iei un C5 HDI... :D
GPL nu merita !!!...Chiar daca e ceva mai ieftin decat benzina, diferentza o pierzi pt. ca iti consuma mai mult...Daca peste asta mai adaugam si stricaciunile pe care le face prin motor (chiulasa)...spatiul ocupat in portbagaj de butelie...dereglarile frecvente ale instalatiei...si riscurile unei astfel de "bombe" pe masina (mai ales cand ai familie...)...Chiar nu merita !!! In final nu castigi nimic...
...Poate ar fi o rezolvare sa-ti montezi rezervor toroidal in locul rotii de rezerva...dar dupa aceea stai cu roata de rezerva in portbagaj...si in final nu castigi mai nimic...
................Ai rabdare...Eu nu cred ca Taxa de Poluare va ramane in forma actuala...Poate se schimba sau se anuleaza...caz in care vei putea sa iti cumperi o Xantia Diesel...si nu te mai chinui cu modificarile...De ce sa nu petreci acel timp cu familia, sau plimbandu-te la munte...?!? :idea:
...................................................................................
e.miron si bereczky_sandor - Consumul de combustibil variaza in limite f. largi...in fct. de sofer...de vreme...de calitatea combustibilului...calitatea drumului...presiunea din cauciucuri...si multi alti factori...Nu are rost sa ne incrancenam aici pe acest subiect...
.....Daca masina mea la primul drum...iarna...drum de munte...zapada...a consumat 7,2L/100 Km....la urmatorul drum ...vara...drum plat (Braila-Bucuresti)...fara vant...vreme perfecta (ce-i drept cu A/C...dar jumatate din timp)...a consumat 9,2...9,4 L...Deci e aleatorie treaba...
.....Masinile noastre nu sant uzate...Nu trebuie gandit asa, pt. ca si daca ar fi uzate, consumul nu ar creste prea mult...Nu asta e cauza cresterii consumului...Mai mult de 0,5...1L/100 nu creste consumul la un motor uzat fatza de unul nou...
Eu nu consider ca un motor e uzat daca are injectoarele infundate cu calamina...sau daca are un set de bujii proaste...Astea sant lucruri ce tin de intretinerea curenta...pe care noi...in saracia noastra, nu ne permitem sa le facem la timp...
Xantia e suficient de robusta / rezistenta...Masinile noastre mai rezista inca multe zeci (poate sute) de mii de km fara probleme...
Dilema Diesel vs. benzina inca nu a fost rezolvata... :D ...Unii prefera Diesel-ul...Altii benzina...
Eu prefer motoarele pe benzina, pt. ca sant muuult mai rafinate in functionare...nu miroase in masina a motorina...nu vibreaza...tureaza mult mai frumos decat un diesel...are o functionare mult mai lina decat un Diesel...nu scoate fum urat mirositor...nu stau cu emotii cu pornirea cand e frig....etc...etc...etc...
Dar la fel de bine o sa ma contrazica cineva care o sa-mi spuna ca Diesel-ul e mai economic...Nu ma intereseaza !!! Nu-mi pot aranja toata viazta doar dupa calcule economice...Viatza mea nu reprezinta cifre !!! Daca imi place ceva, sant dispus sa-mi cheltuiesc toti banii numai sa am ce imi doresc...Daca nu am bani sa cumpar benzina, prefer sa merg pe jos sau cu bicicleta, dar nu-mi schimb masina cu una Diesel...Pt. ca nu-mi place !!!
...Dar in momentul in care plec cu ea la drum si aud cum maraie motorul cand o calc pe coada...sau cand observ ca la 110...120 Km/h nu se simte deloc motorul (se aude doar vantul...) si pot calatori in conditii optime....restul nu mai conteaza...
...Dar acesta e doar un mod de abordare...Al meu...
...Probabil ca sant persoane care s-au obisnuit cu zgomotul Diesel-ului...Nu contest acest lucru !!! Doar ca mie nu-mi place !!!
Prefer o masina care consuma 15...20L/100 dar sa sune a benzina (V6...V8...4 in linie Turb-16S)...Sunetul acesta si placerea pe care ti-o da o astfel de masina, nu poate fi egalata de alt motor...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 22-Ian-2012 20:00

@dan1972 - ai mers cu Xantia diesel? Nu vreau sã par rãutãcios, dar nu are un comportament asemãnãtor cu ce descrii tu... poate are vibraÞii la ralantii, dar În mers este foarte tãcutã. La 100 km / h, motorul meu de 1,6 face mai mult zgomot decât o xantia 1.9...

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Dum 22-Ian-2012 20:07

dan1972 scrie:re...nu miroase in masina a motorina...nu vibreaza...tureaza mult mai frumos decat un diesel...are o functionare mult mai lina decat un Diesel...nu scoate fum urat mirositor...nu stau cu emotii cu pornirea cand e frig....etc...etc...etc...

Prefer o masina care consuma 15...20L/100 dar sa sune a benzina (V6...V8...4 in linie Turb-16S)...Sunetul acesta si placerea pe care ti-o da o astfel de masina, nu poate fi egalata de alt motor...



Salut dan.
Eu sunt capabil sa port in principiu cam orice fel de conversatie fara ''incrancenare ...:)'', chiar imi place din cand in cand o discutie de genul asta, e constructiva si intodteauna invat chestii noi. Eu am avut masina pe benzina si sunt de acord cu tine, dar nu inteleg o chestie. Ori ai un miros SUPERdezvoltat, or eu am nasul infundat, pentru ca pur si simplu de peste 4 ani de cand am masina nu am mirosit NICI MACAR O DATA motorina sau fum in masina, crede-ma, imi place la fel de putin ca si tie. Vibratiile sunt ceva ceva, dar nimic deosebit, se simt doar cand e motorul foarte rece. dar atunci se autotureaza un pic si dispar indata.. Cu pornireas la frig e subiectiva treaba, aici nu e frig asa incat nu pot aprecia asta, oricum nu am probleme.

De acord ca nu cifrele trebuie sa ne dicteze viata, dar 15-20 l/suta ii dau foc decat sa-i dau cheie. Fara suparare, am observat ca esti un om foarte familist care tine la confortul sui la micile placeri ale vietii, cum ar fi o iesire in weekend la munte sau la un gratar, si eu simt la fel, dar decat sa ma duc la munte o data la doi ani pt ca ma costa un salariu intreg benzina prefer sa merg in fiecare duminica si sa ma coste 2 lei motorina.

De exemplu, e¡u am fost nevoit sa fac naveta un an la 50 km departare, deci 100 pe zi. salariul meu era 40 € la zi din care 5 erau motorina. Cu consum de 15-20 benzina m-ar fi costat peste 20 € sa merg la servici si as fi ramas cu 15 € salariu. Mai bine stau acasa.
Alt exemplu, aici o familie de romani si-au luat Porche 911. Totul bine si frumos, au dat o caruta de bani pe el si ies de 2 ori pe an, fac o tura prin sat sa-i vada lumea ca au Porsche si pe urma inapoi la garaj. Pe langa ca nu au bani sa plateasca asigurare full, consuma enorm, nu-si permit benzina.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 22-Ian-2012 20:09

eu am mers cu xantia hdi 110 si c5 2.0 benzina. pana la 140 km/h la orice viteza este mai galagioasa xantia diesel. La benzina sunt sunete pronuntate la accelerare, dar la viteza constanta e silentioasa la orice viteza (pana la 140). Nu am fost cu ambele la 160 sau mai sus, deci nu pot face comparatie.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Dum 22-Ian-2012 20:17

Cam la orice viteza, inclusiv la 180, au aud zgomotul produs de pneuri peste motor. Cred ca de fapt e singura chestia care o pot reprosa la Xantia, zgomotul pneurilor, si uzate si noi, doar pe asfalt nou-nout este mai atenuat, dar pe orice alta suprafata se aude acel fasait destul de pronuntat. Am mers cu un peugeot 307 hdi 110, de 1.6 litri si zgomotul motorului e si mai scazut decat la mine. Peugeot 207 hdi, nu stiu cilindreea dar are vreo 90 CP, la relanti nu se aude motorul daca staio lipit de capota. In mers , din habitaclu nu se aude nimic..Si consuma la drum lung maxim 4 litri.

Totusi, nu este aici locul pentru discutii de genul asta, topicul a fost initiat pentru cu totul alta tematica, sa-l respectam pe dj01fad si sa lasam discutia asta pentru alta data. Nu voi mai reveni cu comentarii asupra acestei teme.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo