Nu prea am timp ...dar o sa ma apuc sa fac niste calcule ...exacte ... cu privire ...disel VS benzina ..calcule ... in sesul ..daca eu dau aproape 2000 de euro mai mult pe4 un diesel ... + service`ul care e mai scump la disel ... deci ... o sa calculez sa vad ..exact ...nu am vazut nimeni sa faca niste calcule de genu asta .... doar precizari ca imi scot aia 2000 de euro ... dupa vreo 30.000 de km sau mai mult ... o sa calculez ptr
--> C4 1.6 i
vs 110CP
--> C4 16 diesel
Diesel vs. Benzina & poll
Moderator: Echipa Tehnica
Daca faci calculul diesel vs benzina cu datele de pe hartie s-ar putea sa para mult mai avantajos benzinarul daca nu mergi mult. In schimb, in realitate consumul la benzinare se apropie de cel declarat numai in conditii ideale care sunt greu de atins (cel putin la noi), pe cand la diesel se poate scoate consum chiar mai bun decat cel declarat (eu stiu
).

[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Benzina VS Disel ... nu mai mai deschis un topic .. dar daca tot m`am laudat ca fac calculul l`am facut si l`am postat AICI !!
Model C4 1.6 benzina vs C4 1.6 diesel (ambele 110CP) MODELE SX PACK (fara culoare metalizata) -calcul facut la DDP-
C4 1.6 .I - pret : 15720 euro
C4 1.6 .D - pret : 18140 euro
--> diferenta este de 18140 - 1572 = 2420 euro
2.420 euro x 36.000 lei = 87.120.000 lei ... diferanta dintre cele 2 modele
Luam C4 1.6 I
-presupunem un consum de 11 % (nu conteaza unde urban extra) asta inseamna k cu aia 87 de milioane care i`am salvat NEcumparandu`mi disel pot sa fac cu ei :
-litrul sa`l punem 34.000 (o medie intre 95 si 98 )
-cati litri luam de 87 milionane : 87 milioane impartim 34.000 = 2562 litri benzina
- cu astia pot face 2562 x 100 impartit la 11 = 23. 294 KM
--ASTIa sunt banii pe care i`as fi dat pe modelul diesel ... cu astia am facut 23.294 km
-----------------------------------------------------------------------------------
Vedeti voi eu cu diferenta dintre cele doua modele eu ma plimb cu modelul benzina 23 mii de km ...
Model diesel faci 23.294 km cu un consum mediu de 6 % (nu conteaza unde ).
- litru motorina il pun la 34.000 (aproximativ l`am pus sa fie la fel cu benzina cu toate ca nu e asa )
- 23294 x 6 impartit la 100 = 1397 litri motori (a alfat cati litri imi trebuie ptr a face 23294km cat fac cu modelul pe benzina)
- 1397 litri x 34.000 (cat e litru de motorina) = 47.519.760 LEI .... FRATILOR 47 de milioAne ..
CONCLUZIIIII
1...luati`va VOI diesel ..ca eu mi`am revenit si imi iau benzina CLAR ..... cat va chinuiti voi sa va scoate pacaleala la modelul diesel eu m`am plimbat 23 mii km ... pe care ma plimb GRATIS ... (gratis socotind ca nu imi iau modelul diesel) ..iar voi sa`i faceti aia 23 mii de km ...mai cheltuiti 54 milioane ...
2. Nu am socotit partea de service ... deloc .... in acest calcul doar diferenta care rezulta la cumpararea celor doua modele
3. dupa parerea mea se merita un diesel ....cand cumperi masina la mana a doua ....
V`am pupat Si astep cu nerabdare ...PARERILE voastre ..CRED ca am pus multe paie pe foc cu acest .... calcul !!
(ptr moderatori -daca considerati ca trebuie deschis un topic nou DIESEL vs Benzina ..mutati cele postate de mine acolo )
Model C4 1.6 benzina vs C4 1.6 diesel (ambele 110CP) MODELE SX PACK (fara culoare metalizata) -calcul facut la DDP-
C4 1.6 .I - pret : 15720 euro
C4 1.6 .D - pret : 18140 euro
--> diferenta este de 18140 - 1572 = 2420 euro
2.420 euro x 36.000 lei = 87.120.000 lei ... diferanta dintre cele 2 modele
Luam C4 1.6 I
-presupunem un consum de 11 % (nu conteaza unde urban extra) asta inseamna k cu aia 87 de milioane care i`am salvat NEcumparandu`mi disel pot sa fac cu ei :
-litrul sa`l punem 34.000 (o medie intre 95 si 98 )
-cati litri luam de 87 milionane : 87 milioane impartim 34.000 = 2562 litri benzina
- cu astia pot face 2562 x 100 impartit la 11 = 23. 294 KM
--ASTIa sunt banii pe care i`as fi dat pe modelul diesel ... cu astia am facut 23.294 km
-----------------------------------------------------------------------------------
Vedeti voi eu cu diferenta dintre cele doua modele eu ma plimb cu modelul benzina 23 mii de km ...
Model diesel faci 23.294 km cu un consum mediu de 6 % (nu conteaza unde ).
- litru motorina il pun la 34.000 (aproximativ l`am pus sa fie la fel cu benzina cu toate ca nu e asa )
- 23294 x 6 impartit la 100 = 1397 litri motori (a alfat cati litri imi trebuie ptr a face 23294km cat fac cu modelul pe benzina)
- 1397 litri x 34.000 (cat e litru de motorina) = 47.519.760 LEI .... FRATILOR 47 de milioAne ..
CONCLUZIIIII
1...luati`va VOI diesel ..ca eu mi`am revenit si imi iau benzina CLAR ..... cat va chinuiti voi sa va scoate pacaleala la modelul diesel eu m`am plimbat 23 mii km ... pe care ma plimb GRATIS ... (gratis socotind ca nu imi iau modelul diesel) ..iar voi sa`i faceti aia 23 mii de km ...mai cheltuiti 54 milioane ...
2. Nu am socotit partea de service ... deloc .... in acest calcul doar diferenta care rezulta la cumpararea celor doua modele
3. dupa parerea mea se merita un diesel ....cand cumperi masina la mana a doua ....
V`am pupat Si astep cu nerabdare ...PARERILE voastre ..CRED ca am pus multe paie pe foc cu acest .... calcul !!
(ptr moderatori -daca considerati ca trebuie deschis un topic nou DIESEL vs Benzina ..mutati cele postate de mine acolo )
sunt de acord cu concluzia 3
insa nu trebuie sa scapi din vedere valoarea la revanzare a celor 2 masini (benzina/diesel)
de asemenea mergi primi 23k km "gratis" cu benzinara dar apoi dieselu incepe sa castige teren si pana la 100k de km e deja in fata. castigu e in primul an cat faci cei 23k km dar apoi.. ; presupun ca masina o tii mai mult de 1-2 ani
altfel spus hai sa facem un calcul pe 100k km
calculul e mult mai complex decat l-ai prezentat tu si nici completarile mele nu sunt suficiente;
si concluzia este ca in anumite cazuri e bun un diesel si in altele o benzinara
insa nu trebuie sa scapi din vedere valoarea la revanzare a celor 2 masini (benzina/diesel)
de asemenea mergi primi 23k km "gratis" cu benzinara dar apoi dieselu incepe sa castige teren si pana la 100k de km e deja in fata. castigu e in primul an cat faci cei 23k km dar apoi.. ; presupun ca masina o tii mai mult de 1-2 ani
altfel spus hai sa facem un calcul pe 100k km
calculul e mult mai complex decat l-ai prezentat tu si nici completarile mele nu sunt suficiente;
si concluzia este ca in anumite cazuri e bun un diesel si in altele o benzinara

Sunt de acord as fi facut pe 100 mii de km ...numai ca nu dispun de date .. privind costurile de la service --- si oricum un diesel e mai scump cu cateva milioane comparativ cu un service de benzina ..cel putin asa am inteles eu ... eu care imi cumpar ..masina noua ptr maxim 3 ani cat tine leasingul ... adik fac 100 mii de km .. ajuns ca de abia dupa 2-3 ani sa`mi scot ... banii ...nu`mi convine ..
DMX, nu te supara, dar daca tii masina 3 ani, oricum tu pierzi enorm de multi bani la revanzare, asa ca tot calculul tau cade, nu in sensul ca nu e corect, ci in sensul ca...nu are sens. Dupa 3 ani, o masina de 15.000 de euro mai valoreaza 9-10.000. Asadar, ce mai conteaza cateva sute de euro in plus la benzina sau motorina?
IN schimb, daca iei masina SH si vrei s-o tii mai mult, renteaza un diesel, din simplul motiv ca mergi cu ea la preturi injumatatite si o revinzi la preturi aproape la fel de bune ca la cumparare. Dieselul e o masina ieftina la intretinere, orice s-ar spune. Experienta personala: am avut 4 (patru) masini pe benzina si una pe motorina. La primele, am schimbat zeci de bujii, baterii, carburatoare, m-am enervat ca dau sute de mii pentru o mica pimbare prin Bucuresti. La diesel, in 61.000 km, am schimbat o singura bujie incandescenta, n-am schimbat nici un injector, n-am facut nici o reparatie la motor, am pornit mereu la cheie (ceea ce nu era cazul cu toate benzinarele!). N-are rost sa mai continui. Sunt definitiv convins ca neamtul Diesel a fost mai inspirat decat neamtul Otto! Parerea mea.
A se tine cont ca toate masinile au fost BX-uri, deci comparatia este (destul de) corecta.
Inca o intrebare: cati dintre cei care au avut benzina si au trecut la diesel s-au intors la benzina? Invers, cati dintre cei care au avut diesel, trecand la benzina, au hotarat sa abandoneze, in cele din urma, definitiv, dieselul?
Ar fi intereant de stiut, dar ma tem ca rezultatul e previzibil.
Nu va mai amagiti, treceti la diesel cat mai repede, pana nu pica si Iranul de partea SUA!
IN schimb, daca iei masina SH si vrei s-o tii mai mult, renteaza un diesel, din simplul motiv ca mergi cu ea la preturi injumatatite si o revinzi la preturi aproape la fel de bune ca la cumparare. Dieselul e o masina ieftina la intretinere, orice s-ar spune. Experienta personala: am avut 4 (patru) masini pe benzina si una pe motorina. La primele, am schimbat zeci de bujii, baterii, carburatoare, m-am enervat ca dau sute de mii pentru o mica pimbare prin Bucuresti. La diesel, in 61.000 km, am schimbat o singura bujie incandescenta, n-am schimbat nici un injector, n-am facut nici o reparatie la motor, am pornit mereu la cheie (ceea ce nu era cazul cu toate benzinarele!). N-are rost sa mai continui. Sunt definitiv convins ca neamtul Diesel a fost mai inspirat decat neamtul Otto! Parerea mea.
A se tine cont ca toate masinile au fost BX-uri, deci comparatia este (destul de) corecta.
Inca o intrebare: cati dintre cei care au avut benzina si au trecut la diesel s-au intors la benzina? Invers, cati dintre cei care au avut diesel, trecand la benzina, au hotarat sa abandoneze, in cele din urma, definitiv, dieselul?
Ar fi intereant de stiut, dar ma tem ca rezultatul e previzibil.
Nu va mai amagiti, treceti la diesel cat mai repede, pana nu pica si Iranul de partea SUA!

Cu cat puterea de cumparare a romanului va creste ..masinile o sa se schimbe la maxim`um 100.000 km ... nu imi iau o masina sa merg o viata cu ea ... gandim din perspectiva noastra ca suntem saraci si nu avem bani.... dar o masina dupa 100.000 km ..incepi sa bagi bani in ea ... asta e clar ... oricat de buna ar fi masina ... DA intr`adevar intr`o masina rulata in germania care are 100.000 km ..nu bagi cat bagi intr`una rulata in .RO ...
Inca o data ... e o impresie ..falsa chestia cu motorina ... si daca imi dai o masina la acelasi pret ...sunt de acrord ..dar suma de peste 2mii si ceva de euro ...eu nu mi`o scot .... -si motorina a inceput sa creasca .... a depasit litrul de benzina ... -
Cat timp o sa`mi permit sa schimb masina ...la 3 ani asa am sa fac dupa aia.... o sa vad ... deocamdtata imi convine 2 ani garantie si un an sper sa nu mi se intample ...ceva ff nasol ... as schimba`o si mai des daca as avea banii ....
Daca m`as duce in germania si mi`as lua un SH .... sunt de acord DIESEL ... am mult mai multa incredere il el ....
Am fost in cehia-praga- ... din 20 masini -una maxim 2 erau diesel ... la noi amploarea dieselului a luat cote mult prea ridicate ..SI STITI DE CE ?? ptr ca se aduk fff multe masini din germania ... diesel ...90 % din masinile aduse dunt diesel ...
--oricum sunt off-topic- scuze !!
DECI consum .... :P
Inca o data ... e o impresie ..falsa chestia cu motorina ... si daca imi dai o masina la acelasi pret ...sunt de acrord ..dar suma de peste 2mii si ceva de euro ...eu nu mi`o scot .... -si motorina a inceput sa creasca .... a depasit litrul de benzina ... -
Cat timp o sa`mi permit sa schimb masina ...la 3 ani asa am sa fac dupa aia.... o sa vad ... deocamdtata imi convine 2 ani garantie si un an sper sa nu mi se intample ...ceva ff nasol ... as schimba`o si mai des daca as avea banii ....
Daca m`as duce in germania si mi`as lua un SH .... sunt de acord DIESEL ... am mult mai multa incredere il el ....
Am fost in cehia-praga- ... din 20 masini -una maxim 2 erau diesel ... la noi amploarea dieselului a luat cote mult prea ridicate ..SI STITI DE CE ?? ptr ca se aduk fff multe masini din germania ... diesel ...90 % din masinile aduse dunt diesel ...
--oricum sunt off-topic- scuze !!
DECI consum .... :P
DMX scrie:. la noi amploarea dieselului a luat cote mult prea ridicate ..SI STITI DE CE ?? ptr ca se aduk fff multe masini din germania ... diesel ...90 % din masinile aduse dunt diesel ...
nu ma pot abtine; daca nu s-ar vinde asa multe masini diesel la noi nu s-ar aduce asa multe dieseluri din germania

si pretul mediu la motorina n-a depasit pretul mediu la benzina
si inca ceva : chiar si peste 10 ani f putini romani isi vor permite sa schimbe masina la 3-4 ani sau 100k km; si e normal ; ce am face cu atatea masini in stare f buna ( la 3 ani si 100k km trebuie sa recunosti ca sunt in stare f buna); probabil le-am exporta la ucrainieni

scuze ca intretin offtopicul
La inceput am mers cu masini pe benzina(vreo 5 marci). Cand am trecut la motorina am fost un pic sceptic(era pe la inceputul motoarelor common-rail). Dupa primii km. cu un motor JTD,n-am mai vrut sa aud de benzinare. Precizez ca nu ma intereseaza motorul diesel pt. consum ci pt. cuplu-in primul rand si pentru celelalte avantaje pe care le are fata de cel pe benzina.
Eu sunt de acord cu m.s., avantajele dieselului nu se termina la consum. Am un Mitsubishi Galant 1.8TD cu 400.000km la bord care inca nu vrea sa manance bani, cel putin nu motorul. In ultimii 50.000km am schimbat o electrovalva si doua bujii incandescente la motor. Intradevar si-a pierdut din putere in timp, dar din cauza cuplului mare nu deranjeaza asa rau. Si credeti-ma, din cauza masinii asteia m-am invatat sa plec la drum cand vreau si unde vreau fara sa ma gandesc la cheltuieli, spre deosebire de alti prieteni d-ai mei cu Supernova, Cielo sau Clio pe benzina. Iar la motoarele moderne chiar nu mai vad nici un avantaj la benzinare in afara de pretul de achizitie. Si apropos de ce zicea Matrixu, eu la 195km/h cu 4 oameni in masina aveam consum 12.2.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Topicul e "on fire"!!
Eu zic Motorina all the way!!!!!
Cuplul este fantastic, mai si sa vezi cum mai urc un deal cu micul tanculet de doar 90CP (berlingo), si asta fara sa ma ingrijoreze cat de tare huruie motorul :P
Plus la calculul prezentat de DMX, daca vinzi o benzinara la 3 ani si un diselache tot la 3 ani pe care oare o sa iei mai mult
Asa ca acea "gratuitate" de 23k km se reduce puisor, doar asa de amorul artei ca sa mai calculezi o data.
@nicum - cand am mers la munte, tii minte cum mergeau dieselurile inainte!!!!!???? ;) no offense!
Eu zic Motorina all the way!!!!!
Cuplul este fantastic, mai si sa vezi cum mai urc un deal cu micul tanculet de doar 90CP (berlingo), si asta fara sa ma ingrijoreze cat de tare huruie motorul :P
Plus la calculul prezentat de DMX, daca vinzi o benzinara la 3 ani si un diselache tot la 3 ani pe care oare o sa iei mai mult

@nicum - cand am mers la munte, tii minte cum mergeau dieselurile inainte!!!!!???? ;) no offense!
--> Multi ziceau ca intr`un an daca fac 30.000 km ...imi scot banii ...ei bine v`am facut calculul si nu este asa ......iti scoti banii dar in decursul a mai multor ani adik pe la aproximativ 100.000 km ..dar ptr mine o masina la 100.000 km scuzati`ma dar mi se pare fff mult ... 100.000 facuti pe meleagurile noastre ..... nu`i de bine ...
--> Si mai spun inca o data daca mi`as lua masina din gemania de exemplu SH (second-hand) CLAR mi`as lua DIESEL ...
--> Ptr cei care aveti diesel ..nu incerc sa va conving ..ca e asa cum zic eu .... DAR faceti niste calcule .....
>>nu mi`o luati in nume de rau ...dar ptr mine nu renteaza achizitia unui diesel <<
--> Nu am ridicat problema ..fiabilitatii ... problema cuplului ... am ridicat strict problema costului ... pe un an de zile ( 30.000 km ) .
-----------------------------------------------------------------------------------
Fiabilitate ...da mai mare decat a motorului pe benizina ... asta cred sa se simte undeva pe la 70.000-100.000km unde un benzinar ... se duce ...DAR conteza si cum s`a mers cu motorul diesel ... am vazut la multe diselul trecute de 50.000 km ..ca scot un fum ca un tractor....
Cuplu ..ptr oras ...e beton ...
--> Si mai spun inca o data daca mi`as lua masina din gemania de exemplu SH (second-hand) CLAR mi`as lua DIESEL ...
--> Ptr cei care aveti diesel ..nu incerc sa va conving ..ca e asa cum zic eu .... DAR faceti niste calcule .....
>>nu mi`o luati in nume de rau ...dar ptr mine nu renteaza achizitia unui diesel <<
--> Nu am ridicat problema ..fiabilitatii ... problema cuplului ... am ridicat strict problema costului ... pe un an de zile ( 30.000 km ) .
-----------------------------------------------------------------------------------
Fiabilitate ...da mai mare decat a motorului pe benizina ... asta cred sa se simte undeva pe la 70.000-100.000km unde un benzinar ... se duce ...DAR conteza si cum s`a mers cu motorul diesel ... am vazut la multe diselul trecute de 50.000 km ..ca scot un fum ca un tractor....
Cuplu ..ptr oras ...e beton ...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu