Injectoare, pompe, regulatoare
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Update.
Am stat 3 ore cu Lexia 3 pe masina.
Pe injectoare imi apar urmatoarele valori la corectii ~98% , ~107% , 98% , 98% .Omul cu Lexia spune ca nu am de ce sa-mi fac griji pentru valorile acestea, adica injectoarele sunt aparent ok.Nu mai inteleg nimic.
Apare o eroare permanenta pe debitul de motorina si una temporara pe presiunea in rampa.De aici s-a tras concluzia ca este posibil sa fie problema la pompa primara de combustibil (lift pomp) sau poate chiar sorbul (faza cu opritul in mers daca merg cu ea turata mai tare mai multi zeci de km)
Supapa EGR merge la jumatate din capacitate si din aceasta cauza cere niste valori destul de mari la relanti.
Nu stiu ce sa mai cred.Maine voi curata preventiv supapa EGR si voi face si testul cu paharele, dupa care daca nu-mi iese nimic la injectoare si poimaine dimineata va porni la fel de greu, voi trece la pompa.
Bujiile trebuiesc verificate manual sau ar fi trebuit sa apara ca eroare la diagnoza?Nu mi-a iesit nimic la diagnoza.
Astept pareri/sfaturi pentru ca sunt in ceata, nu mai reusesc sa le leg.
Am stat 3 ore cu Lexia 3 pe masina.
Pe injectoare imi apar urmatoarele valori la corectii ~98% , ~107% , 98% , 98% .Omul cu Lexia spune ca nu am de ce sa-mi fac griji pentru valorile acestea, adica injectoarele sunt aparent ok.Nu mai inteleg nimic.
Apare o eroare permanenta pe debitul de motorina si una temporara pe presiunea in rampa.De aici s-a tras concluzia ca este posibil sa fie problema la pompa primara de combustibil (lift pomp) sau poate chiar sorbul (faza cu opritul in mers daca merg cu ea turata mai tare mai multi zeci de km)
Supapa EGR merge la jumatate din capacitate si din aceasta cauza cere niste valori destul de mari la relanti.
Nu stiu ce sa mai cred.Maine voi curata preventiv supapa EGR si voi face si testul cu paharele, dupa care daca nu-mi iese nimic la injectoare si poimaine dimineata va porni la fel de greu, voi trece la pompa.
Bujiile trebuiesc verificate manual sau ar fi trebuit sa apara ca eroare la diagnoza?Nu mi-a iesit nimic la diagnoza.
Astept pareri/sfaturi pentru ca sunt in ceata, nu mai reusesc sa le leg.
Vedeti ca masina ta nu are lift pump in rezervor
Insa este posibil sa fie mizerie in sorb .. asta daca s-a alimentat cu motorina de groapa...
Regulatorul schimbat a fost nou sau sh ? (eu tocmai am avut probleme cu un regulator nou ... mergea da nu prea , pe langa faptul ca masina nu tragea ridica maxim 800 de bari) . Eu zic sa faci proba cu alt regulator s-ar putea sa ai o rezolvare rapida . Regulatorul de debit poate sa se blocheze dar se demonteaza relativ usor si se poate testa la vedere
Cat despre pornirea la rece este posibil sa fie doar o problema de bujii . Nu vad ce ar putea sa faca egr-u sa nu porneasca masina la rece ... poate doar electrovalva din fata sa faca probleme si sa inchida clapeta la admisie
Se poate testa relativ usor , se deconecteaza vacumul care actioneaza clapeta (asta ca sa iasa din grija)

Regulatorul schimbat a fost nou sau sh ? (eu tocmai am avut probleme cu un regulator nou ... mergea da nu prea , pe langa faptul ca masina nu tragea ridica maxim 800 de bari) . Eu zic sa faci proba cu alt regulator s-ar putea sa ai o rezolvare rapida . Regulatorul de debit poate sa se blocheze dar se demonteaza relativ usor si se poate testa la vedere

Cat despre pornirea la rece este posibil sa fie doar o problema de bujii . Nu vad ce ar putea sa faca egr-u sa nu porneasca masina la rece ... poate doar electrovalva din fata sa faca probleme si sa inchida clapeta la admisie

Ultima oară modificat Joi 16-Feb-2012 00:21 de către mihaistan, modificat 1 dată în total.
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
Si inca ceva.Mecanicul mi-a spus ca pompa primara este incorporata cumva in pompa de inalta sau ca este cu tot cu regulatorul de presiune la modelul acesta si ca ar fi bine s-o dam jos s-o ducem la un pompangiu s-o puna pe banc.In fine, prefer s-o iau prin eliminare pt ca oricum nu i-am facut mai nimic niciodata si o verificare/curatare mai amanuntita nu strica.Totusi ar fi bine sa ma lamuresc mai repede pt. linistea mea.
mihaistan scrie:Vedeti ca masina ta nu are lift pump in rezervorInsa este posibil sa fie mizerie in sorb .. asta daca s-a alimentat cu motorina de groapa...
Regulatorul schimbat a fost nou sau sh ? (eu tocmai am avut probleme cu un regulator nou ... mergea da nu prea , pe langa faptul ca masina nu tragea ridica maxim 800 de bari) . Eu zic sa faci proba cu alt regulator s-ar putea sa ai o rezolvare rapida . Regulatorul de debit poate sa se blocheze dar se demonteaza relativ usor si se poate testa la vedere![]()
Cat despre pornirea la rece este posibil sa fie doar o problema de bujii . Nu vad ce ar putea sa faca egr-u sa nu porneasca masina la rece ...
Regulatorul (adica pompa de inalta) a fost nou, dar ce-i drept, acum vreo 2 ani, in rest nicio problema la motor.La cat ar trebui sa urce pompa daca 800bar este putin?Presupun ca regulatorul de debit nu este acelasi lucru cu regulatorul de presiune.Unde se afla? In masina asta nu prea am bagat bani, sunt foarte multumit de ea, din acest motiv nici nu o cunosc prea bine desi merg cu ea de peste 4 ani iar km ....nu mai zic...Cand mi-a picat regulatorul simptomele au inceput in aceeasi zi in care a decedat.In acea zi a pornit mai greu, se balbaia la relanti dupa care seara nu a mai luat-o deloc, nici macar cu spray-ul in bot.Muerte pana nu i-am schimbat pompa (cu tot cu regulator)
atentie ! pe pompa sunt 2 regulatoare ... cu care a venit pompa ? cu ambele sau doar cu 1 ?
Presiunea de lucru in rampa este de 1600 bar max
800 este cam jumatate . Pentru a vedea exact se fac niste loguri in mers ... Gaseste un mecanic cu rabdare sa o ia un pic la mana ! este o aiureala sa dai pompa jos mai ales ca spui ca a fost schimbata .
O piesa defecta poate avea mai multe manifestari ... nu neaparat moare si gata
Presiunea de lucru in rampa este de 1600 bar max

O piesa defecta poate avea mai multe manifestari ... nu neaparat moare si gata

TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
mihaistan scrie:Iti recomand cu caldura sa schimbi mecanicul ! Si aici nu vreau sa fiu rautacios !
Asa este.Sunt patit cu mecanicosii in general (fara suparare).Tocmai din acest motiv stau pe acest forum unde sunt si mesteri, dar pasionati observ.In fine...concret , ce trebuie sa verific si cum as putea sa verific mai usor? Pompa de imprumut nu am de unde sa iau.Este o varianta sa pun pompa pe banc?Sfatul cu schimbatul mecanicului in Ct nu ma ajuta deloc si nici prognozele direct pesimiste.Din cate am tot citit cauze pot fi "n".Deci...?!
mihaistan scrie:atentie ! pe pompa sunt 2 regulatoare ... cu care a venit pompa ? cu ambele sau doar cu 1 ?
Presiunea de lucru in rampa este de 1600 bar max800 este cam jumatate . Pentru a vedea exact se fac niste loguri in mers ... Gaseste un mecanic cu rabdare sa o ia un pic la mana ! este o aiureala sa dai pompa jos mai ales ca spui ca a fost schimbata .
O piesa defecta poate avea mai multe manifestari ... nu neaparat moare si gata
Au...Pompa am schimbat-o la reprezentanta Peugeot, unde nu m-au lasat sa asist (politica firmei), iar pompa veche am lasat-o la schimb.Cu regulatoarele sunt in ceata, habar nu aveam ca sunt doua.Stat pe loc, dar accelerata urca la ~620bar.De tras....trage chiar bine.Voi incerca sa solicit si o diagnosticare in mers/sarcina.Imi cer scuze pentru ca va sacai si profit de bunavointa d-voastra, dar cum am mai spus sunt foarte patit cu service-urile din Ct, ba chiar cu mecanicosii fostei reprezentante Citroen din Ct eram sa ma iau la bataie desi nu sunt genul agresiv.
Atentie ! un regulator de presiune trebuie ! pompa sta la locul ei cuminte sub capota
Ideal este de gasit o masina cu acelas motor si facut proba cu regulatorul ... mers in proba , daca se dovedeste a fi problema ... se comanda piesa noua si problema rezolvata .
Repet pentru pornire dimineata neaap verificat circuitul de releu/bujii ... daca 2 bujii sunt stricate din 4 ... cred ca problema e ca si rezolvata ! Este un pic mai greu se ajuns la ele ... dar asta sa fie problema ...
Sa se indrepte vremea si daca nu gasiti pe cineva capabil sa verifice mai meticulos "magia" care se intampla sub capota , incepand sa arunce vina pe ansamble intregi , va asteptam cu placere in vizita la Ploiesti
Din cei care au poposit pe la noi am inteles ca drumul este lejer de obicei dureaza in jur de 3 ore si ceva
Daca pompa a fost schimbata de noua , regulatorul de debit a venit cu ea 100% ... deci slabe sanse sa fie picat ...
p.s. regulatorul de presiune este situat sub pompa de inalta

Repet pentru pornire dimineata neaap verificat circuitul de releu/bujii ... daca 2 bujii sunt stricate din 4 ... cred ca problema e ca si rezolvata ! Este un pic mai greu se ajuns la ele ... dar asta sa fie problema ...
Sa se indrepte vremea si daca nu gasiti pe cineva capabil sa verifice mai meticulos "magia" care se intampla sub capota , incepand sa arunce vina pe ansamble intregi , va asteptam cu placere in vizita la Ploiesti


Daca pompa a fost schimbata de noua , regulatorul de debit a venit cu ea 100% ... deci slabe sanse sa fie picat ...
p.s. regulatorul de presiune este situat sub pompa de inalta

TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
Buna seara dupa inca o zi de stat in service.Cum am mai spus, am luat-o pas cu pas.Am curatat EGR-ul desi, dupa ce l-am desfacut am constatat ca aparent era ok, am curatat clapeta si senzorul care se afla pe admisie la intrarea in motor, dupa care am recurs la testul cu paharelele.Tin sa precizez ca toate aceste operatiuni au durat 6 ore timp in care motorul s-a racit profund, astfel incat cand am incercat s-o pornesc...pauza.Dupa cateva chei mecanicului i-a venit ideea sa apese pompa de amorsare si surpriza....a luat-o imediat.Testul injectoarelor a iesit ok.Concluzia pe ziua de azi este...fie regulatorul de debit, fie pompa primara care am inteles ca este pe pompa de inalta.Mecanicosul zice ca este o pompa pe cea de inalta care face treaba in locul obisnuitelor pompe din rezervor.Personal tind sa cred ca asta face si regulatorul de debit si ca intr-un fel sunt acelasi lucru Cineva aici pe forum spune ca a patit la fel si ca regulatorul era foarte imbacsit, iar dupa curatare masina si-a revenit spectaculos.
Astept si alte pareri.
Astept si alte pareri.
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Pai eu ma gandesc ca daca zici ca ai amorsat pompita, inseamna ca ceva o dezamorseaza.
Eu vreau sa-ti spun ca am verificat dimineata pompita mea si era f tare la prima apasare dupa o noapte de stat.
Nu este nevoie sa o mai apas, ca nu mai pot, e f tare.
Ori, daca la tine era moale, e posibil sa traga aer pe undeva, sa fie fisurat ceva, sa nu fie etans pe undeva.
Fa un test simplu: inainte de a porni, apasa de pompita pana se intareste si apoi da la automat.
Eu vreau sa-ti spun ca am verificat dimineata pompita mea si era f tare la prima apasare dupa o noapte de stat.
Nu este nevoie sa o mai apas, ca nu mai pot, e f tare.
Ori, daca la tine era moale, e posibil sa traga aer pe undeva, sa fie fisurat ceva, sa nu fie etans pe undeva.
Fa un test simplu: inainte de a porni, apasa de pompita pana se intareste si apoi da la automat.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats