apa fierbe atunci cand e lasata la relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

apa fierbe atunci cand e lasata la relanti

Mesajde Costinte » Vin 10-Feb-2012 21:56

Salutare. Am problema pe care am mentionat-o in topic. Am sapat in mai mult forumuri dar nu am reusit sa gasesc o posibila solutie. Maisna are revizia la zi, toate consumabilele in termen si se comporta normal cu excetia acestu lucru. Multumesc anticipat. :)

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 10-Feb-2012 22:10

Pai si cum ai constatat ca fierbe?
Adica, daca o turezi, nu mai fierbe?
Presupun ca te-ai uitat in vas si scoate bule de aer. Le scoate numai la relanti?
Face asa si cu motorul rece? Sau numai dupa ce se incalzeste?
De ce nu scrii tot ce ai observat? Pt ca daca-ti scoatem noi informatiile cu lingurita, o sa ai parte de raspunsuri partiale sau incomplete.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Sâm 11-Feb-2012 05:19

Scuze. Deci atunci cand e rece nu e nicio problema. Dupa ce merg o perioada in trafic, dupa ce motorul e deja incalzit observ ca apa incepe sa fiarba si sa iasa pe la busonul de umplere. INdicatorul in mod normal sta sub jumatatea ecranului. Aseara dupa ce am venit am mai lasat-o in parcare cateva minute si indicatorul de ulei a trecut de jumatate fara sa ajunga la rosu si am observat ca iesea apa si abur pe unde am mentionat. Nicio schimbare la indicatorul de apa care ramane constant.Mentionez ca revizia e facuta la timp, filtrele si inclusiv pompa de apa a fost schimbata o data cu distributie acum cca 30.000 km in rest masina e ok. Am aprinse in bord celebra ANTIPOLLUTION FAULT si SERIOUS SUSPENSION FAULT temporar pe care cei de la service, dupa ce le-au verificat au zis ca nu e nimic serios. Am mai observat ceva aseara in mers. Dupa ce motorul era incalzit atunci cand incerca sa schimbe din viteza a 2a in a 3-a masina parca se inneca pana sa schimbe, ca acea senzatie la dacie cand ai platinele sau capacul delcou defecte.( :D scuze dar nu am gasit alta comparate). Multumesc inca odata.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 11-Feb-2012 11:35

Mi se pare destul de ciudat ca indicatorul de ulei sa treaca de jumatate si cel de apa nu. Ar fi trebuit sa fie invers.
As verifica prima data termostatul si eventual, l-as scoate de tot, desi nu stiu daca o sa poti, pt ca el insusi contine o garnitura pe care daca n-o mai pui, nu se mai etanseizeaza zona respectiva.
Cam in cat timp se intampla fenomenul?
Dupa ce iti apare din nou, pune mana pe radiator si vezi daca nu cumva e rece, pt ca daca e rece, sigur e termostatul, desi e posibil sa fie si fierbinte, dar termostatul sa fie tot defect, in sensul in care se deschide f putin.

Oricum, daca scapi fara sa arzi garnitura de chiulasa, poti sa te consideri fericit.
Indicatorul apei sigur are ceva, fie ceasul din bord, fie senzorul de temperatura din motor, pt ca atunci cand ai abur, ar trebui sa ai indicatie aproape de rosu.
Nu iti recomand sa mai mergi cu masina asta pana n-o rezolvi, pt ca risti bube complexe, asa cum spuneam, sper sa fi scapat garnitura de chiulasa.

Asadar, verifica termostatul, eventual cumpara altul si inlocuieste-l. Sau poti sa-l verifici cu apa calda. Incalzesti apa intr-un ibric in care pui un termometru bun si fierbi apa. Cand vei ajunge undeva pe la 87 de grade, ar trebui sa se deschida si sa vezi cu ochiul liber cum se intampla asta.
Il mai lasi putin si deschiderea pe care ai s-o vezi ar trebui sa fie maxima. Daca se deschide doar un pic sau daca se deschide la temperatura mult peste ce scrie pe el, e deranj mare cu el si trebuie sa-l arunci.
Daca e ok cu el, vedem mai departe.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 11-Feb-2012 11:52

verifica 2 lucruri :1. Dupã vreo 5 minute de la pornirea motorului rece deschide capacul vasului de expansiune. Dacã ai presiune e garnitura de chiulasã arsã.2.dacã nu e presiune Încã Încãlzeºte motorul verificÎnd periodic dacã radiatopul de rãcire a Început sã se Încãlzeascã.dacã Începe sã dea apa afarã ºi radiatopul rãmâne rece e termostatul.e aproape sigur cã În acest moment sistemul tãu de rãcire nu e aerisit bine datoritã faptului cã ai pierdut o parte din apa. Chiar dacã ai adãugat o În vas ar fi bine sã aerisesÞi sistemul.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 11-Feb-2012 12:04

Pai dupa ce se incalzeste apa, sigur ai si presiune in vas.
Chiar asa, nivelul lichidului l-ai verificat? E corect?
Oricum, ca sa fii sigur cand verifici daca e garnitura dusa sau nu, cu capacul de la vas scos, cu motorul pornit, pui lichid de racire de asa maniera incat sa treaca peste paharutul ala din vas. Apoi turezi motorul crescand usor turatia, pt ca altfel o sa-ti arunce apa din vas si pui pe cineva sa se uite daca ies bule.
Trebuie sa fii atent pt ca e posibil ca prima data sa-ti iasa ceva bule, avand in vedere ca instalatia ar putea fi neaerisita, desi la motorele cu instalatie de racire sub presiune, daca totul e in regula, se aerisesc singure.
Deci, aerisesti instalatia, apoi faci verificarea asta si tii motorul turat daca vezi ca iti ies bule. Daca si dupa 2-3 minute inca iti ies bule, fie si f rar, e deranj.
La mine ieseau bule f rar si f putine si am avut garnitura extrem de putin piscata, suficient sa trebuiasca s-o schimb. Cred ca daca i-as mai fi strans prezoanele, nu mai era necesara schimbarea.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Sâm 11-Feb-2012 16:46

Multumesc pentru sfaturi le voi urma intocmai. Azi nu a mai aparut si am mers in ceva trafic, adica nici apa nu a mai urcat.Ce am constatat azi este ca ventilatorul nu merge aproape deloc, adica merge numai cand esti in mers. L-am intrebat pe mecanic si daca e ceva deranj la motor si a zis ca nu are cum fiindca atunci ar fi trebuit sa fie invers, adica apa la temperatura mare si si uleiul normal. In rest masina se comporst ok, schimba vitezele ok. Singurul neajuns e ca atunci cand nu merge ventilatorul nu ai nici aer conditionat......Multumesc inca o data si revin cu update la problema.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 11-Feb-2012 16:54

Pai conditionalitatea aer AC->ventilator motor e invers de cum ai spus tu.
Ventilatorul porneste la cateva secunde dupa ce ai pornit aerul conditionat.
Asta e una dintre situatii.
Cea de-a doua, este atunci cand temperatura apei creste si aici ai doua trepete de viteza pt ventilator.
El trebuie sa porneasca singur.

Ar trebui sa pui o lexia pe masina si sa comanzi pornirea ventilatorului din ea, pe cele doua trepte.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 13-Feb-2012 21:52

Multumesc pentru ajutor!!!am respectat pasii pe care i-ati descris si am constatat ca nu ies bule la testul cu capacul deschis. Termostatul functioneaza in parametrii insa cred ca e o problema cu indicatoarele de bord, deoarce am constatat ca si atunci cand merg 500 de km, acul de la full scade numai o unitate, adica este intre jumatatea rezervorului si full iar eu nu pot sa cred, oricat de frumos ar fi ca merg 500 de km numai cu cca 17 litri!!!! IN concluzie am schimbat ventilatorul care nu se mai misca si am o promisiune de update la softwere sambata asta. Masina parca si-a revenit si nici nu mai tremura asa cum facea inainte. Multumesc tuturor pentru promtitudine si sfaturi.Km fara incidente.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 13-Feb-2012 22:05

Atunci cand faci tu update-ul ala de soft, vorbeste cu baiatul ala sa-ti testeze combina de instrumente cu Lexia, ca sa vezi astfel, daca sunt in regula.
Eu ma gandesc ca sigur nu sunt, atat timp cat temp la ulei e mai mare decat temp la apa.

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Lun 13-Feb-2012 23:04

k. Asa facem! Multam :D

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Joi 23-Feb-2012 14:44

Am rezolvat problema!!Era o eroare de soft pentru ca nu era updatat. Se pare ca faimosul ANTIPOLLUTION FAULT la mine era de la nerealizarea amestecului aer/carburant. Referitor la topic din fericire a fost numai ventilatorul iar ceasurile din bord nu dau nicio eroare in calculator.Pana in prezent masina functioneaza si se comporta bine. Singurul lucru deranjant este ca atunci cand merg pe drum denivelat, uneori, imi apare SERIOUS SUSPENSSION FAULT. Multumesc inca o data pentru sfaturi si promtitudine!!!!!!!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 23-Feb-2012 15:21

Daca stai pe drum drept, cu motorul pornit, nu-ti apare eroarea de la suspensie? Ea functioneaza corect, daca-i dai comenzi de ridicare sau coborare?

Costinte
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Vin 08-Iul-2011 14:09
Localitate: Iasi

Mesajde Costinte » Mar 28-Feb-2012 20:15

Deci masina se ridica si functioneaza normal. Am observat ca atunci cand intru pe drum denivelat, uneori , se aprinde; sau dupa ce ies de pe drum denivelat si sunt pe drum drept. Atunci cand incetinesc la praguri sau cand incarc portbagajul suspensia functioneaza corect. Senzorul de greutate a fost schimbat acum 25.000 km.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo