CUTIE VITEZE CITROEN C5 2009 BVA
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
CUTIE VITEZE CITROEN C5 2009 BVA
as dori sa achizitionez un citroen c5 2009 2.0hdi 138cp cu cutie automata si nu sunt sigur de functionarea corespunzatoare a cutiei de pe masina respectiva. am incercat sa gasesc pe la reprezentantele apropiate un model de c5 cu cutie automata dar nu am reusit. am interbat pe acest forum si si in service-uri dar nu am obtinut un raspuns concret in privinta simtomelor vazute de mine. daca este cineva care are acest model (sau orice motor de c5III) cu cutie automata as fi recunoscator daca ne am putea intalni pentru a face un drive test chiar daca este in afara judetului clujului dar in judete apropiate. costurile plimbarii le voi suporta eu.
multumesc.....
multumesc.....
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
eu sant putin in afara topicului.. am si eu un citroen c5 cu cutie automara pe benzina si sant f multumit de ea.. cine zice ca nu sant bune cutiile automate inseamna ca nu a condus asa ceva sau nu stie ce vorbeste....daca o folosesti corespunzator cutia de viteza automata te tine o viata... asta e parerea mea si vorbesc in cunostiinta de cauza
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
azzazel scrie:crezi ca au probleme cutiile automate sau ma voi satura de ea....
Chestii clare, confirmate oficial:
-consum mai mare
-accelerare mai lenta
-greutate a masinii mai mare
Eu din start nu ma impac cu astea. Presupunand ca iti convine, ajungem la partea a 2-a, care este neoficiala sa zicem:
-complexitatea ridicata = potential de defectare ridicat, asa-numitele failure points
-complexitatea ridicata = intretinere in plus, respectiv costuri in plus
-te vei dezvata de condus manuala = dezavataj daca la un moment dat va trebui sa conduci manuala din nou.
Asta presupunand ca totul merge struna. Daca ceva nu merge bine, costurile de reparatii sunt semnificativ mai mari decat la o cutie manuala. De obicei cutia manuala tine o viata (schimb doar de ambreiaj), cutia automata inca nu stiu pe cineva la care sa fi tinut o viata.
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-consumul este putin mai mare, dar daca stii sa conduci, il poti stapani. Am un amic cu o honda civic si chiar a reusit sa scoata consumuri f bune, fara sa mearga deloc mosnegeste.
-asta cu accelerarea...ce sa mai zic...daca vrei sa faci liniute, poate o sa simti asta. Si aia manuala e mai rapida numai daca e unul care stie bine cu ea...
-cu cat crezi ca e mai grea masina? cam cu cateva sticle de apa plata de 5 litri in portbagaj?
Daca o urc pe soacra-mea in masina, cred ca e cat doua cutii din alea...
-asta cu complexitatea e...romaneasca rau. Pe vremuri repram teelvizoare. Nu vrei sa stii diferenta dintre cele de atunci si cele de acum... Crezi ca ar fi trebuit sa nu mai evolueze pt ca ar fi devenit mai complexe si ar fi aparut failure points mai multe? hmmmm....
-costurile...hmmm....schimb de ulei regulat? sau la ce anume te referi?
-si ultima mi se pare haioasa rau, chiar hilara.
Acelasi amic cu civic cu automata, are si un peugeot 308 cu manuala. Ce sa vezi? Le conduce pe amandoua si nu are nici cea mai mica problema. Cea manuala e a nevestei lui si o mai ia si el si chiar am fost atent cand era el la volan si nu avea nici un fel de strabatere ca nu mai e pe automata, cu care merge zilnic.
E drept ca obisnuindu-te intr-un fel, e posibil sa turezi motorul la cea manuala sau sa franezi cu stangul la cea automata, dar chiar cred ca asta ar trebui sa fie ultima ta grija. Te obisnuiesti la loc in cateva minute.
Eu am condus automata cateva ore si o singura data am uitat ca sunt pe automata si nu mai condusesem ever asa ceva. Deci nu, nu cred asa ceva....
Si daca mai ai si posibilitatea sa mai conduci manuala din cand in cand sau poate destul de des, ai toate sansele sa te obisnuiesti asa cum s-a obisnuit amicul de care povesteam si o sa conduci ambele variante la fel de bine.

-asta cu accelerarea...ce sa mai zic...daca vrei sa faci liniute, poate o sa simti asta. Si aia manuala e mai rapida numai daca e unul care stie bine cu ea...
-cu cat crezi ca e mai grea masina? cam cu cateva sticle de apa plata de 5 litri in portbagaj?
Daca o urc pe soacra-mea in masina, cred ca e cat doua cutii din alea...

-asta cu complexitatea e...romaneasca rau. Pe vremuri repram teelvizoare. Nu vrei sa stii diferenta dintre cele de atunci si cele de acum... Crezi ca ar fi trebuit sa nu mai evolueze pt ca ar fi devenit mai complexe si ar fi aparut failure points mai multe? hmmmm....
-costurile...hmmm....schimb de ulei regulat? sau la ce anume te referi?
-si ultima mi se pare haioasa rau, chiar hilara.
Acelasi amic cu civic cu automata, are si un peugeot 308 cu manuala. Ce sa vezi? Le conduce pe amandoua si nu are nici cea mai mica problema. Cea manuala e a nevestei lui si o mai ia si el si chiar am fost atent cand era el la volan si nu avea nici un fel de strabatere ca nu mai e pe automata, cu care merge zilnic.
E drept ca obisnuindu-te intr-un fel, e posibil sa turezi motorul la cea manuala sau sa franezi cu stangul la cea automata, dar chiar cred ca asta ar trebui sa fie ultima ta grija. Te obisnuiesti la loc in cateva minute.
Eu am condus automata cateva ore si o singura data am uitat ca sunt pe automata si nu mai condusesem ever asa ceva. Deci nu, nu cred asa ceva....
Si daca mai ai si posibilitatea sa mai conduci manuala din cand in cand sau poate destul de des, ai toate sansele sa te obisnuiesti asa cum s-a obisnuit amicul de care povesteam si o sa conduci ambele variante la fel de bine.

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Adevarat, in parte.
Dar ideea era ca daca ne e teama de defectiuni mai dese, nu arfi trebuit sa le complicam, deci nu ar fi trebuit sa le lasam sa evolueze...
Chiar as vrea sa te vad in fata un tv pe lampi cum iti falfaie ochii...
Oricum, pe vremuri un tv sau frigider sau ce mai vrei tu, trebuia sa te tina o viata, nu apareau modele noi, nu aveai motive sa le schimbi.
Acum un tv daca ar tine o viata, ar trebui sa il arunc. Si chiar am donat pana acum o gramada de aparatura electrocasnica pt ca... nu s-a stricat...
Dar ideea era ca daca ne e teama de defectiuni mai dese, nu arfi trebuit sa le complicam, deci nu ar fi trebuit sa le lasam sa evolueze...
Chiar as vrea sa te vad in fata un tv pe lampi cum iti falfaie ochii...



Oricum, pe vremuri un tv sau frigider sau ce mai vrei tu, trebuia sa te tina o viata, nu apareau modele noi, nu aveai motive sa le schimbi.
Acum un tv daca ar tine o viata, ar trebui sa il arunc. Si chiar am donat pana acum o gramada de aparatura electrocasnica pt ca... nu s-a stricat...
cat poate sa consume in plus?? 1 litru maxim 1,5 in plus fata de o cutie manuaL??PLATESTI CONFORTUL sa zicem asa,in ceea ce priveste demarajul... eu stiu ca c5 e o masina de familie...nu de curse.... si oricum cutia automata e tiptronica si daca vrei sa o folosesti mai sportiv o poti folosi...mai ales ca are si optiunea sport.. iar in ceea ce priveste complexitatea atunci mai bine sa ramanem la dacii .. nu ca nu sant mandru ca am avut dacie...si din punctul meu de vedere orice masina care o exploatezi cum trebuie te tine mult si bine...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Aceasta cutie este una de tip tiptronic si are functie de condus manual.
Si da, este sport.
""
Pentru cutiile automate cu Tiptronic cu cinci sau Âşase trepte de vitezĂŁ se aplicĂŁ toate avantajele Âşi elementele tehnice specifice (program dinamic de cuplare) specifice transmisiilor automate obiÂşnuite.
Tiptronic permite, la nivelul unui circuit de comutare secundar (shift gate), intervenĂžia asupra regimului automat de funcĂžionare. Treptele de vitezĂŁ sunt dispuse succesiv, la fel ca ĂŽn cazul transmisiilor secvenĂžiale sau al curselor auto. Acesta ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ vitezele superioare Âşi inferioare sunt activate prin acĂžionarea ĂŽnainte Âşi ĂŽnapoi a schimbĂŁtorului de viteze.
Tiptronic oferã confortul unei transmisii automate, precum ºi plãcerea de rulare ºi sportivitatea unei cutii de viteze. SiguranÞa necesarã de exemplu la manevrele de depãºire este oferitã prin cuplarea automatã a treptei superioare de vitezã la atingerea nivelului maxim de turaÞie. Conducãtorul auto cu un stil sportiv de condus profitã prin activarea unei trepte de vitezã inferioare ºi cuplarea frânei de motor Înainte de abordarea unui viraj sau de parcurgerea unor pante.
""
sursa:aici
Si da, este sport.
""
Pentru cutiile automate cu Tiptronic cu cinci sau Âşase trepte de vitezĂŁ se aplicĂŁ toate avantajele Âşi elementele tehnice specifice (program dinamic de cuplare) specifice transmisiilor automate obiÂşnuite.
Tiptronic permite, la nivelul unui circuit de comutare secundar (shift gate), intervenĂžia asupra regimului automat de funcĂžionare. Treptele de vitezĂŁ sunt dispuse succesiv, la fel ca ĂŽn cazul transmisiilor secvenĂžiale sau al curselor auto. Acesta ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ vitezele superioare Âşi inferioare sunt activate prin acĂžionarea ĂŽnainte Âşi ĂŽnapoi a schimbĂŁtorului de viteze.
Tiptronic oferã confortul unei transmisii automate, precum ºi plãcerea de rulare ºi sportivitatea unei cutii de viteze. SiguranÞa necesarã de exemplu la manevrele de depãºire este oferitã prin cuplarea automatã a treptei superioare de vitezã la atingerea nivelului maxim de turaÞie. Conducãtorul auto cu un stil sportiv de condus profitã prin activarea unei trepte de vitezã inferioare ºi cuplarea frânei de motor Înainte de abordarea unui viraj sau de parcurgerea unor pante.
""
sursa:aici
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
crys71 scrie:cat poate sa consume in plus?? 1 litru maxim 1,5 in plus fata de o cutie manuaL??PLATESTI CONFORTUL sa zicem asa,in ceea ce priveste demarajul... eu stiu ca c5 e o masina de familie...nu de curse.... si oricum cutia automata e tiptronica si daca vrei sa o folosesti mai sportiv o poti folosi...mai ales ca are si optiunea sport.. iar in ceea ce priveste complexitatea atunci mai bine sa ramanem la dacii .. nu ca nu sant mandru ca am avut dacie...si din punctul meu de vedere orice masina care o exploatezi cum trebuie te tine mult si bine...
Consumul e problema fiecaruia, nu e de discutat. insa consum mai mare pentru performanta mai mica, este.
C5 nu e masina de curse, e de familie: da, tocmai. e masina de familie. Baga tu 5 oameni plus bagaje in masina cu transmisia aia automata si motorul ala de 138 de cai si mai fa o depasire. Incepi sa te rogi... Si asa masina aia face 12.6 secunde goala. Plina o sa stai toata ziua dupa ea. Daca crezi ca e asa de neimportant sprintul, de ce ti-ai luat motor de 2.0 de care o fi si nu ti-ai luat, de exemplu, motorul de 1.6 diesel? Da, cand ai 300 de cai pui transmisie auto, ca atunci poti. Dar vrem confort la buget mic si iese o mare prostie.
Confort: Ce sa vorbesti de confort cand toata masina e lenta, ce confort mai ai cand nu pot sa faci o depasire calumea. Poti tu sa ai scaune de plus si cutie automata daca stai crispat cand depasesti un camion.
Mesersmith: merci pentru marketing. Nu le inghit chiar asa usor.
"If in doubt, flat out!"
eu mi am luat c5 exclusiv pt cutia automata.. se vede ca nu ai condus asa ceva.. si acum vrei sa mi spui ca doar pe masinile de la 300de cai in sus e indicat sa pui cutie automata??? de ex ww lupo cu motor de 1000 cm cubi e cu cutie automata am mai auzit vorbind multi ca vezi doamne cutia automata e pt prosti... stii ce zice vulpea despre struguri nu?eu sant f multumit de cutia de viteze si de motor.. are 140 cp.. ce ti mai trebuie??? e excelenta si nu mai blama atata cutia automata ca nu ai dc.fiecare cu preferintele lui..
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Mbc, eu vad ca nu ai condus asa ceva, pt ca altminteri, ai fi stiut ca la cutia asta,exista functia kick-down, si intamplarea face sa fie una dintre cele mai bune de pe piata, la categoria asta de masini.
Astfel, cand depasesti, e suficient sa apesi mai brusc, nu mai mult, ci doar mai brusc pe pedala de acceleratie, ca sa coboare cu o treapta sau doua chiar, treapta de viteza in care te afli. In modul asta, vei avea o crestere de cuplu si de putere(BHP) semnificative, prin cresterea turatiei motorului si ducerea lui in paramtri de putere si cuplu corespondeti turatiei in care vei fi.
Nu sunt convins ca ideea ta cum ca motorul de 2.0 este un motor puturos, este una corecta, dar asta e, fiecare socoteste cum stie.
Ma intreb daca ai fi avut tu motorul asta, ce ai mai fi zis.
Astfel, cand depasesti, e suficient sa apesi mai brusc, nu mai mult, ci doar mai brusc pe pedala de acceleratie, ca sa coboare cu o treapta sau doua chiar, treapta de viteza in care te afli. In modul asta, vei avea o crestere de cuplu si de putere(BHP) semnificative, prin cresterea turatiei motorului si ducerea lui in paramtri de putere si cuplu corespondeti turatiei in care vei fi.
Nu sunt convins ca ideea ta cum ca motorul de 2.0 este un motor puturos, este una corecta, dar asta e, fiecare socoteste cum stie.
Ma intreb daca ai fi avut tu motorul asta, ce ai mai fi zis.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu