Diesel vs. Benzina & poll
Moderator: Echipa Tehnica
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
Ba eu am auzit!
Si au trecut de la A4 3,0TDi quattro full, full la un modest Legacy 3,0i automat fara vreo 25 de optiuni!
Mai am clienti care au trecut de la cateva dieseluri de prestigiu ( vezi Merc, BMW, sau Audi) la vreun amarat de C5!
E drept ca si inversa e adevarata!
Si pana la urma, care e mai adevarata???

-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Parerea mea este ca cei mai multi trec de la un benzinar vechi la diesel nou.
Dieselistii convinsi nu o sa-i schimbi nici cu 14809568347 de pagini de argumente... numai daca-i lasa injectoarele, turbina, si pompa de inalta presiune!
atunci trec sigur la benzinare care consuma peste 15%.
Un raport nu pot sa fac.
Dar pot sa spun din statistica vanzarilor pe Europa ca in 2005 fata de 2004 au scazut vanzarile la diesel dramatic. Adica in 2005 raportul a fost 50,1% Diesel si 49,9% benzina. Din cauza pretului la motorina.(In 2004 a fost 61,3% in favoarea motorinei)
Eu anul acesta ma astept la vanzari mai mari/benzina decat / diesel.
Dieselistii convinsi nu o sa-i schimbi nici cu 14809568347 de pagini de argumente... numai daca-i lasa injectoarele, turbina, si pompa de inalta presiune!



Un raport nu pot sa fac.
Dar pot sa spun din statistica vanzarilor pe Europa ca in 2005 fata de 2004 au scazut vanzarile la diesel dramatic. Adica in 2005 raportul a fost 50,1% Diesel si 49,9% benzina. Din cauza pretului la motorina.(In 2004 a fost 61,3% in favoarea motorinei)
Eu anul acesta ma astept la vanzari mai mari/benzina decat / diesel.
Probabil că la un nivel superior nouă se fac nişte calcule de eficienţă (probabil complicate), ĂŽn urma cărora se determină preţurile de vânzare end-user. Din câte am mai citit, costul unei maşini noi, la poarta fabricii, e aprox 20-30% din ce plătim noi, iar preţul final nu e influenţat chiar aşa de tare de această valoare, luată ĂŽn cifre absolute 

Interesant, nu stiam ca in Europa benzina a ajuns dieselul din urma.
Cred ca, pe langa pretul motorinei, care este practic egal cu al benzinei, mai intervine un factor: viteza de inlocuire mult mai mare a masinilor azi, plus numarul mare de km efectuati (ceea ce poate duce la costuri mari la diesel).
Inainte, luai un diesel si-l tineai 15 ani. Acum, in 3-4 ani, nu mai poate fi vorba de economie, pt ca oricum costa mai mult la achizitie.
S-ar putea ca aceste costuri mai mari sa fie tocmai urmarea calculelor pe care le facem noi aici. Producatorii fac si ei aceste calcule si rezulta o situatie in care e greu sa alegi, pentru ca esti cam tot pe acolo.
Cat despre trecerile de la diesel la banzina, cineva care trece de la BMW diesel la Citroen pe benzina, probabil ca vrea sa recupereze o parte din banii dati pe BMW, nu neaparat ca iubeste benzina. Poate firma lui incepe sa scartaie si-atunci nu-si mai permite BMW...
Cred ca, pe langa pretul motorinei, care este practic egal cu al benzinei, mai intervine un factor: viteza de inlocuire mult mai mare a masinilor azi, plus numarul mare de km efectuati (ceea ce poate duce la costuri mari la diesel).
Inainte, luai un diesel si-l tineai 15 ani. Acum, in 3-4 ani, nu mai poate fi vorba de economie, pt ca oricum costa mai mult la achizitie.
S-ar putea ca aceste costuri mai mari sa fie tocmai urmarea calculelor pe care le facem noi aici. Producatorii fac si ei aceste calcule si rezulta o situatie in care e greu sa alegi, pentru ca esti cam tot pe acolo.
Cat despre trecerile de la diesel la banzina, cineva care trece de la BMW diesel la Citroen pe benzina, probabil ca vrea sa recupereze o parte din banii dati pe BMW, nu neaparat ca iubeste benzina. Poate firma lui incepe sa scartaie si-atunci nu-si mai permite BMW...
@paco: de ce nu scrie ce masina posezi in semnatura ta???
@restu': IN vestul Europei se incurajeaza vanzarile la benzinare pentru ca se spune ca sunt mai putin poluante, la noi putin le pasa de poluare ;)
Tot motorina mi-as lua! :P
Cand or veni alea hibrid de la honda si toyota sa vedem atunci cum sta treaba!
@restu': IN vestul Europei se incurajeaza vanzarile la benzinare pentru ca se spune ca sunt mai putin poluante, la noi putin le pasa de poluare ;)
Tot motorina mi-as lua! :P
Cand or veni alea hibrid de la honda si toyota sa vedem atunci cum sta treaba!
Am mers ieri cu un Dacia papuc cu motor diesel Renault .
Cu privire la cuplu nu am ce sa zic destul de puternice si daca accelerezi ceva mai tare nu se zbiceste ca la benzina (cand nu-i dai turatie) ci urca incetisor .
Dimineata pornire la prima cheie.
Darrrrrr !
Zgomotoase dieselurile .
Se aud ca si cum as avea eu probleme la toba .
Si puturoase la acceleratie mama mama .
Pa daca-i dau pedala la a mea te baga-n scaun
Cand m-am urcat pe a mea am fost de-a dreptul fericit
Asa ca baieti mai bine-i pun gaz decat sa-i pun motor diesel .
La consum nu comentez ca pierd
Oricum diesel .... benzina sa-ti mearga bine
Bafta baieti
Cu privire la cuplu nu am ce sa zic destul de puternice si daca accelerezi ceva mai tare nu se zbiceste ca la benzina (cand nu-i dai turatie) ci urca incetisor .
Dimineata pornire la prima cheie.
Darrrrrr !
Zgomotoase dieselurile .
Se aud ca si cum as avea eu probleme la toba .
Si puturoase la acceleratie mama mama .
Pa daca-i dau pedala la a mea te baga-n scaun

Cand m-am urcat pe a mea am fost de-a dreptul fericit

Asa ca baieti mai bine-i pun gaz decat sa-i pun motor diesel .
La consum nu comentez ca pierd

Oricum diesel .... benzina sa-ti mearga bine

Bafta baieti
1.Mugurel : "Parerea mea este ca cei mai multi trec de la un benzinar vechi la diesel nou."
--> fff multi trec de la un benzinar .. la un diesel ...SH ... uitate la importurile de masini SH cat au crescut anul trecut !! (porcentul cred ca e mai mare comparativ cu cei care au trecut la un diesel NEW )
: "Si au trecut de la A4 3,0TDi quattro full, full la un modest Legacy 3,0i automat fara vreo 25 de optiuni! "
--> audi A4 de 3 litri ... deja acolo nu se mai pune problema banului .... daca ai 40.000 euro ... nu se mai pune problema consumului ,preturile service`ului ..ETC ..si faptul ca a trecut pe un benzinar e irelenvanta ..parca legacy nici nu are motor pe motorina ... asa ca daca omu avea multi banii si isi dorea masina aceea ... si`a cumparat`o ...
2.paco : " Interesant, nu stiam ca in Europa benzina a ajuns dieselul din urma. "
--> GRESIT ... motorina a ajuns sau poate a intrecut pretul benzinei
--> si eu am avut probleme pana am gasit unde sa pun ce masina am ... ..in schimb avatarul (poza din stanga ercranului) stiam .. :P
--> fff multi trec de la un benzinar .. la un diesel ...SH ... uitate la importurile de masini SH cat au crescut anul trecut !! (porcentul cred ca e mai mare comparativ cu cei care au trecut la un diesel NEW )
: "Si au trecut de la A4 3,0TDi quattro full, full la un modest Legacy 3,0i automat fara vreo 25 de optiuni! "
--> audi A4 de 3 litri ... deja acolo nu se mai pune problema banului .... daca ai 40.000 euro ... nu se mai pune problema consumului ,preturile service`ului ..ETC ..si faptul ca a trecut pe un benzinar e irelenvanta ..parca legacy nici nu are motor pe motorina ... asa ca daca omu avea multi banii si isi dorea masina aceea ... si`a cumparat`o ...
2.paco : " Interesant, nu stiam ca in Europa benzina a ajuns dieselul din urma. "
--> GRESIT ... motorina a ajuns sau poate a intrecut pretul benzinei
--> si eu am avut probleme pana am gasit unde sa pun ce masina am ... ..in schimb avatarul (poza din stanga ercranului) stiam .. :P
lali, extrem de prost exemplu ai ales.
Uita de motorul diesel de pe Dacie, pentru ca ala nu este motorul diesel despre care vorbeste lumea.
Sunt 4 tipuri de motoare sa zicem:
2 motoare benzina, adica motor benzina aspirat si motor benzina turbo.
2 motoare diesel, adica motor diesel aspirat si motor diesel turbo.
Benzina turbo si diesel aspirat ies din calcule. Batalia se da strict intre benzina aspirat si diesel turbo.
Adica cand compari un motor benzina aspirat il pui impotriva unui diesel turbo, nu impotriva unui diesel aspirat.
Te asigur eu ca un diesel turbo te baga in scaun. ;)
Incearca un diesel turbo cum ar fi HDI sau TDI si mai vino pe aici sa discutam.
Uita de motorul diesel de pe Dacie, pentru ca ala nu este motorul diesel despre care vorbeste lumea.

Sunt 4 tipuri de motoare sa zicem:
2 motoare benzina, adica motor benzina aspirat si motor benzina turbo.
2 motoare diesel, adica motor diesel aspirat si motor diesel turbo.
Benzina turbo si diesel aspirat ies din calcule. Batalia se da strict intre benzina aspirat si diesel turbo.
Adica cand compari un motor benzina aspirat il pui impotriva unui diesel turbo, nu impotriva unui diesel aspirat.
Te asigur eu ca un diesel turbo te baga in scaun. ;)
Incearca un diesel turbo cum ar fi HDI sau TDI si mai vino pe aici sa discutam.
Dacia .. un exemplu prost ... motoarele au eveluat mult de tot ... ma refer la dieseluri ...
Uitati un articol ... pe ca l`am gasit .. :
Romanilor le plac masinile diesel. Doar 47% din autoturismele importate in 2004 folosesc benzina drept carburant. Restul de 53% au motorizari diesel. Totusi, pentru cei care parcurg mai putini kilometri, masinile pe benzina sunt mai avantajoase. Daca cineva ar vrea o explicatie pentru aceste procentaje ar trebui sa coboare duminica in parcarea din fata blocului si sa discute cu soferii care se strang la suete.
Argumentele soferilor romani in favoarea motoarelor diesel sunt pretul scazut al motorinei si consumul mai mic. Specialistii nu sunt insa chiar atat de categorici. Analizand fiecare tip de motorizare, concluzia a fost ceva mai nuantata: pentru cei care merg mai mult de 20.000 de kilometri anual, este mai rentabila o masina diesel. Cei care efectueaza anual mai putini kilometri ar fi bine sa opteze pentru o masina pe benzina. Ne referim aici, in principal, la autoturismele din clasele inferioare, ai caror cumparatori sunt foarte atenti la consumul masinii si la cheltuielile postvanzare. "Cu cat coboram spre clasa medie si inferioara, cu atat avantajele motorizarii pe motorina dispar. Practic, in cazul claselor inferioare, consumul motoarelor pe motorina se apropie de cel al motoarelor pe benzina", spune Daniel Antor, director postvanzare la M Car Trading. Atunci cand se opt
eaza pentru una dintre motorizari, trebuie luate in calcul toate costurile post-vanzare care apar. Un argument in favoarea masinilor pe benzina ar fi faptul ca cele diesel presupun schimbari mai dese ale filtrului de ulei.
Uitati un articol ... pe ca l`am gasit .. :
Romanilor le plac masinile diesel. Doar 47% din autoturismele importate in 2004 folosesc benzina drept carburant. Restul de 53% au motorizari diesel. Totusi, pentru cei care parcurg mai putini kilometri, masinile pe benzina sunt mai avantajoase. Daca cineva ar vrea o explicatie pentru aceste procentaje ar trebui sa coboare duminica in parcarea din fata blocului si sa discute cu soferii care se strang la suete.
Argumentele soferilor romani in favoarea motoarelor diesel sunt pretul scazut al motorinei si consumul mai mic. Specialistii nu sunt insa chiar atat de categorici. Analizand fiecare tip de motorizare, concluzia a fost ceva mai nuantata: pentru cei care merg mai mult de 20.000 de kilometri anual, este mai rentabila o masina diesel. Cei care efectueaza anual mai putini kilometri ar fi bine sa opteze pentru o masina pe benzina. Ne referim aici, in principal, la autoturismele din clasele inferioare, ai caror cumparatori sunt foarte atenti la consumul masinii si la cheltuielile postvanzare. "Cu cat coboram spre clasa medie si inferioara, cu atat avantajele motorizarii pe motorina dispar. Practic, in cazul claselor inferioare, consumul motoarelor pe motorina se apropie de cel al motoarelor pe benzina", spune Daniel Antor, director postvanzare la M Car Trading. Atunci cand se opt
eaza pentru una dintre motorizari, trebuie luate in calcul toate costurile post-vanzare care apar. Un argument in favoarea masinilor pe benzina ar fi faptul ca cele diesel presupun schimbari mai dese ale filtrului de ulei.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu