Ce se intampla daca dai la automat cu motorul pornit ?

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Ce se intampla daca dai la automat cu motorul pornit ?

Mesajde MisterClaude » Sâm 14-Apr-2012 20:02

Salut.
Am patit o chestie interesanta azi.
Mergeam cu masina, incetinisem tare la o intersectie, dar n-am mai schimbat viteza, lasasem intr-a 3-a.
Cand am accelerat-o s-a zguduit, ca si cum s-ar fi oprit motorul. Am dat la automat rapid, si a facut un carait ciudat. Atunci mi-am dat seama ca motorul pornise singur defapt, in mers , cand am luat piciorul de pe ambreiaj... deci am dat la automat cand motorul era pornit.
Nu vad sa aiba nimic... dar e posibil sa se defecteze ceva la electromotor/alternator ?
Web design profesionist.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Sâm 14-Apr-2012 20:33

daca a fost scurt nu are nimic daca insisti strici bendixul de la electromotor,caci coroana e mai tare

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 14-Apr-2012 21:55

Si eu am mai facut din astea, mai ales la Peugeot-ul neveste-mii, care e pe benzina si mai e si aproape nou.
Am avut senzatia ca s-a oprit motorul si am dat la automat.
Nu se intampla nimic daca nu exagerezi.
Imi amintesc ca vechile dacii aveau un sistem de siguranta de asa maniera conceput, incat nu puteai sa mai dai pe pozitia demaror daca dadusei deja, decat daca treceai prin zero.
Astea noi vad ca nu au asa ceva.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 15-Apr-2012 07:20

exact nu are nimic acum au scos sistemu ala la contact,de ce?pai trebe si ei sa vanda piese nu?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 16-Apr-2012 09:03

Protectia aceea la contactul de dacia 1310 se strica repede. Protectia era pur fizica iar daca iti murea motorul trebuia sa invarti cheia inapoi si apoi inainte ca sa il pornesti. Nu e mai logic sa fie un releu care sa deconecteze electromotorul cand motorul e pornit?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 16-Apr-2012 10:59

Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Lun 16-Apr-2012 20:21

mesersmith scrie:Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
Releu? Mai greu.Chiar electromotorul are in coada si releul care e actionat odata cu bendixul.Ai vazut ce contacte sunt acolo...
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 17-Apr-2012 09:32

Bun, inseamna ca nu am stricat nimic :))
N-am tinut apasat prea mult, ca imediat ce am auzit caraiala aia am luat mana de pe cheie :)
Am raspuns mai greu ca nu prea am dat pe-acasa cu sarbatorile astea :))
Web design profesionist.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 17-Apr-2012 10:53

dadan scrie:
mesersmith scrie:Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
Releu? Mai greu.Chiar electromotorul are in coada si releul care e actionat odata cu bendixul.Ai vazut ce contacte sunt acolo...


E vorba conceptual, pentru a se face din fabrica, nu neaparat DIY. Releul ala nici macar nu trebuie sa fie fizic. Daca actionarea electromotorului se face prin ceva circuit electronic, se poate dezactiva functia asta din soft in timp ce merge motorul cu o comanda ceva de genul "daca se actioneaza din contact electromotorul, atunci: 1. daca motorul este pornit, ignora comanda. 2. daca motorul este oprit, actioneaza electromotor".
"If in doubt, flat out!"

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 17-Apr-2012 19:30

Scuze,m-am grabit cu aprecierea...defapt ar putea fi si fizic un releu(NI), normal ca dimensiune,inseriat cu contactul cheii, care sa rezolve problema.Cand motorul merge,este atras si chiar daca dai la cheie,fiind inseriat,nu mai actioneaza demarorul :wink: .
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 17-Apr-2012 19:56

Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 17-Apr-2012 20:31

mesersmith scrie:Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
La fel am spus si eu. Ca protectie,sa nu mai aiba contactul cheii tensiune,releu NI inseriat in circuit. Nu vad ce-ar fi neclar!
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Apr-2012 11:30

ce-a deviat topicul :)
Web design profesionist.

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Vin 20-Apr-2012 22:57

am facut si eu treaba asta cu o corsa de 1.2 , dar am dat de vreo 3 4 ori pentru ca am crezut ca e motorul oprit . are turometrul de la 1000 in sus , deci nu prea iti dai seama daca e pornit sau nu :lol:
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst