Salut.
Am patit o chestie interesanta azi.
Mergeam cu masina, incetinisem tare la o intersectie, dar n-am mai schimbat viteza, lasasem intr-a 3-a.
Cand am accelerat-o s-a zguduit, ca si cum s-ar fi oprit motorul. Am dat la automat rapid, si a facut un carait ciudat. Atunci mi-am dat seama ca motorul pornise singur defapt, in mers , cand am luat piciorul de pe ambreiaj... deci am dat la automat cand motorul era pornit.
Nu vad sa aiba nimic... dar e posibil sa se defecteze ceva la electromotor/alternator ?
Ce se intampla daca dai la automat cu motorul pornit ?
Moderator: Echipa Tehnica
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Si eu am mai facut din astea, mai ales la Peugeot-ul neveste-mii, care e pe benzina si mai e si aproape nou.
Am avut senzatia ca s-a oprit motorul si am dat la automat.
Nu se intampla nimic daca nu exagerezi.
Imi amintesc ca vechile dacii aveau un sistem de siguranta de asa maniera conceput, incat nu puteai sa mai dai pe pozitia demaror daca dadusei deja, decat daca treceai prin zero.
Astea noi vad ca nu au asa ceva.
Am avut senzatia ca s-a oprit motorul si am dat la automat.
Nu se intampla nimic daca nu exagerezi.
Imi amintesc ca vechile dacii aveau un sistem de siguranta de asa maniera conceput, incat nu puteai sa mai dai pe pozitia demaror daca dadusei deja, decat daca treceai prin zero.
Astea noi vad ca nu au asa ceva.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Bun, inseamna ca nu am stricat nimic
)
N-am tinut apasat prea mult, ca imediat ce am auzit caraiala aia am luat mana de pe cheie
Am raspuns mai greu ca nu prea am dat pe-acasa cu sarbatorile astea
)

N-am tinut apasat prea mult, ca imediat ce am auzit caraiala aia am luat mana de pe cheie

Am raspuns mai greu ca nu prea am dat pe-acasa cu sarbatorile astea

Web design profesionist.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
dadan scrie:Releu? Mai greu.Chiar electromotorul are in coada si releul care e actionat odata cu bendixul.Ai vazut ce contacte sunt acolo...mesersmith scrie:Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
E vorba conceptual, pentru a se face din fabrica, nu neaparat DIY. Releul ala nici macar nu trebuie sa fie fizic. Daca actionarea electromotorului se face prin ceva circuit electronic, se poate dezactiva functia asta din soft in timp ce merge motorul cu o comanda ceva de genul "daca se actioneaza din contact electromotorul, atunci: 1. daca motorul este pornit, ignora comanda. 2. daca motorul este oprit, actioneaza electromotor".
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
La fel am spus si eu. Ca protectie,sa nu mai aiba contactul cheii tensiune,releu NI inseriat in circuit. Nu vad ce-ar fi neclar!mesersmith scrie:Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
Xsara II 1,4i 75cp 2001
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 438
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst