mesersmith scrie:ma bucur ca ai rezolvat si ai mutat vreo 400 ron dintr-un buzunar in celalalt...
si uite-asa a mai scazut profitul lui tariceanu cu cativa banuti...
Hai sa va explic cum sta treaba cu mos-fet-ul, lovindu-ma curand de aceata problema . Acestea s-au ars si se vor tot arde pentru ca sunt prost implementate de catre mintile luminate. Saracele tranzistoare nu sunt de vina cu absolut nimic. Ele nu lucreaza in regimul pentru care au fost proiectate, adica in impulsuri(comutatie) ci lucreaza liniar aplicandu-i-se o tensiune variabila in grila intre 0 si 10v , astfel variaza si rezistenta drena-sursa Rds. Cel mai solicitat este in treptele inferioare ale aerotermei cand Rds creste de exemplu de la 8mohmi/10v in grila la cativa ohmi /3v in grila ceea ce se traduce prin muuulta caldura disipata, ele practic cedeaza termic. Aeroterma consuma undeva la 4-5A /12v, deci puteti calcula cu legea lui ohm cum stau treburile. Aici nu mai conteaza decat contactul,transferul termic, suprafata de racire(care este subdimensionata) si dumnezeu cu mila. Degeaba punem mos-uri de sute de amperi, si cu Rds foarte mic, practic nu conteaza asta. Daca am folosi numai ultima treapata, randamentul ar fi maxim iar ele nu se vor mai arde niciodata, dar acest lucru nu este posibi. Nu poti sa stai in vajaiala aia.
Daca tranzistorul ar fi fost comandat in impulsuri(PWM), un mos cu Rds de 8mohmi si 100A ar fi putut lucra rece, fara radiator, pe o sarcina de 5A .