abarth_mcm: colectie FIAT, modele anii '60

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 13-Ian-2011 13:16

foarte tare....
dar un 126 nu vrei? stiam unul mai demult... dar cred ca a ajuns la fier vechi. pot tosuti sa intreb, ca stiu ca era al unui patron de la o vulcanizare unde fac eu rotile. in orice caz, ma distra teribil masinuta aia...

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Joi 13-Ian-2011 14:45

dan1972 scrie:............ O alta masina care merita restaurata (dupa parerea mea) este o Dacia 1100...Chiar daca nu este un Citroen... :oops: ...a fost totusi o masina destul de simpatica, fiabila si performanta, in comparatie cu suratele ei din acea vreme...In plus, cred ca se mai gasesc mai usor piese pe la oameni...pt. ca in Romania au fost f. multe vandute...In plus, si motorul e f. asemanator cu cel de pe 1300...
...M-am intalnit cu una acum vre-o luna la o benzinarie...Era impecabila, iar omul o folosea ca masina de familie...mergea cu ea la serviciu...


In august am fost impreuna cu un amic sa cumparam o 1100 din '70. Starea tehnica era excelenta; Am condus-o noaptea de pe la Ploiesti pana la Fagaras. Foarte misto senzatia la condus :wink:
Unii de pe aici stiu dar ma laud si eu cu o 1300 din '74, in stare foarte buna :oops:

Dupa mine, problemele cu masiniile vechi ar fi cam astea:
-piese dificil de procurat (in special cele de caroserie si ornamente)
-garaj disponibil
-impozitul mare pt cele cu motor peste 2 litri (asta daca nu ai certificare de vehicul istoric)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 13-Ian-2011 17:48

Au avut si parintii mei o Dacia 1300 alba, exact din 74...A fost masina pe care am invatat sa conduc...Pe vremea aceea eram f. mandru ca ai mei nu au luat o Skoda S100 sau Dacia 1100... :D
Avea toate originale pe ea si la locul lor...Embleme...stopurile originale cu margine nichelata...totul cum a venit din fabrica...
A fost o masina destul de fiabila, dar totusi destul de puturoasa...54 cp. pe 940 kg....Dar la vremea aceea...
Masina aceea, nici macar dupa 21 de ani nu avea probleme cu rugina decat pe la colturile usilor...E drept...A fost tinuta in garaj...
Cand am vandut-o, avea vre-o 140.000 km parca....A urmat apoi episodul Oltcit... :D

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 13-Ian-2011 19:25

Masina pe care am invatat soferia a fost Dacia 1100 , culoare crem-galbui , an de fabricatie 1969 si motor de Renault 8 Gordini . Aia e senzatie ;) Urmatoarea pe care am chinuit-o a fost un Renault 10 Major din '68 , iar cea de care am fost indragostit mult timp a fost o 1300 din '80 , cu Glentzer , Borgo , Gotti si alte "prostii" din astea pe ea :D unele avute de masina , altele "grefate" de pe fosta masina de curse a unchiului meu.........Bomba de masina era aia......On topic : superba pasiunea asta si superbe masinile rezultate in urma eforturilor depuse....Eu unul o sa ma abonmez sigur la topic-ul asta si , cu ajutorul Celui de Sus , poate la anul pe vremea asta voi deschide si eu un topic aici cu un Mercedes Cobra pe care vreau sa-l salvez de la Remat-ul atat de drag romanilor care sunt ahtiati dupa "Kinder"-e ! ! !

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 13-Ian-2011 19:53

Piese.. gasesti atunci cand te astepti mai putin. Nu e ca la orice masina..te duci la magazin si cumperi piesa..pt ca nu se intampla asta. De motor insa se mai gasesc piese chiar si la magazin (ma refer la F 600 si F 850, pt ca pt F 1800 nu se gaseste nimic, fiind un model mai rar decat celelalte: 150.000buc in comparatie cu 2.000.000buc cat au fost facute 850-urile..)

@jgr -Asa e, piesele de caroserie se gasesc f greu. Totusi, am avut norocul sa gasesc faruri noi, stopuri noi, ornamente noi, etc. Masina va fi 100% originala. Nici inainte nu arata rau, insa vreau sa fie ca la carte masina..impecabila adica :)

Proiectul stagneaza deocamdata pt ca e frig afara. :( Masina e demontata toata la caroserie, iar tinichigeria e facuta. Urmeaza vopsitul la primavara..iar apoi montatul la loc. Sper ca in toamna sau cel tarziu primavara viitoare sa fie gata de drum :)
La mecanica nu voi umbla mult(doar cateva piese puse noi) pt ca nu e nevoie.


Ref la alte masini
@dj01fad 126-le..nu..nu ma tenteaza...acelasi lucru ca la 500..motorul ala racire aer.
@thunder - Mai bine te orientezi spre un Bot de Cal daca iti plac Mercedesurile..sau si mai bine spre o Coada de Randunica.. Nu ca modelul Cobra nu ar fi frumos, dar e prea...nou.
Iar de Dacia 1100-e usor de facut, piese se gasesc. Il consider un proiect bun pt cine vrea o masina veche ieftina, usor de reparat si cu piese iarasi f ok la pret.

Ce as mai cumpara ar fi doar un F 1500L/1800/2100/2300 (toate construite pe caroserie de F 1800), dar cu motorizari diferite si mici diferente estetice
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Joi 13-Ian-2011 20:07

Sunt frumoase si Bot de Cal si Coada de randunica , din pacate insa acestea m-ar costa ceva bani sa le achizitionez....Cobra este un cadou si este din ultimele serii :D Stiu ca nu este "istorica" dar va deveni , plus ca au fost visul meu dintotdeauna....Oricum daca nu va fi o Cobra la anul sigur va aprea o Dacia Sport in fata blocului cu numele meu pe ea :D


Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 14-Aug-2011 01:33

Wow! Ce fain! Toate componentele sant curate...bibilite...ingrijite...!!!
Din cat se poate vedea in poze, vopseaua pare sa fi iesit super!!! Cred ca va iesi super masina! Mai ales ca e si alba...Va arata excelent alb cu cromaje pe ea...E o combinatie f. reusita...
De ce nu i-ai demontat si geamurile (macar parbrizul si luneta...) daca tot ai demontat totul de pe ea ?!? Probabil ca le-ai izolat f. bine, dar ar fi fost bine sa dai vopsea si sub ele, sa nu se vada dunga pana unde a fost scotch...
Sau au fost demontate si acum le-ai pus la loc ?!?
Nu vreau sa par carcotas...Oricum stiu ca e un volum imens de munca la asemenea operatie...Pana la epuizare...Te lasa nervii...Si se pare ca ati lucrat ingrijit....
Spor la treaba in continuare !!! Te asteptam cu ea gata !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 14-Aug-2011 10:00

Merci

Tocmai, la geamuri s-a lucrat cel mai mult. Au fost date jos pentru acolo rugina era in floare. Sigurul loc unde a fost ruginita masina a fost in jurul parbrizelor...in rest nimic nimic. Podea impecabila, praguri la fel, etc.
Parbrizele au fost date jos, schimbate cu altele care pica mai bine. chederele au fost si ele schimbate. Ramele au fost refacute pt ca aveau rugina. ..s-a refacut aproape toata rama la prbrizul din fata folosind tabla auto si sudandu-se in puncte pt a nu increti tabla.
Geamurile am preferat sa le montez inainte sa vopsesc masina pt ca se monteaza FOARTE GREU ....s-a chinuit vopsitorul aproape o zi intreaga sa aseze geamurile pe masina...plus ca mai are de pus ornamentul nichelat care si ala e belea de pus..
Ca o specificicatie, parbrizele se monteaza DOAR cu chit pentru etansare pe care de abia l-am gasit in Buzau. Se pare ca nimeni nu a auzit de asa ceva in buzau .... Italienii foloseau asa ceva in anii '60 si nu puneau parbrizele doar cu chederul gol pe caroserie. Oricum, fata de alte marci, italienii erau superiori la tehnica in acea vreme...ma uit asa cat de solide erau piesele facute a fiat..pai de exemplu la masina asta nu cred ca se va uza vreodata vreun amortizor de exemplu..atat de solide ce sunt.
Acum evident ca masina e depasita clar ca tehnologie, dar tinand cont ce masini erau in anii '60, dupa mine era printre cele mai bine facute pt acea vreme..plus ca era si rezistenta ca fiabilitate, motoarele tinand fara probleme 200,000km

S-a schimbat tot la masina: toate bcusile (sunt cateva ZECI de bucsi la masina asta), toate directia (capete bara, bascule cu pivoti: pivotii sunt capsati in bascule si se schimba cu totul). Evident, toate piesele au fost puse noi pe care l-am cumparat in ultimii doi ani..

Acum urmeaza doar montajul, care e partea ce mai frumoasa si unde se vede rodul muncii.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 16-Aug-2011 01:47

Atunci e super! Ar fi fost pacat sa fi restaurat toata masina si sa lasi parbrizul si luneta la locul lor...
Ma surprinde totusi faptul ca exact acolo a avut rugina...De obicei caroseriile ruginesc la partea de jos...Probabil ca asta a fost mai slab protejata acolo...Toate masinile au cate o zona sensibila...
Am inteles ca exista o varianta de a stopa aparitia ruginii...Dupa ce se indeparteaza zona ruginita si se repara locul respectiv, se pot monta mici placute taiate din tabla de zinc, care trebuie intercalate intre cele 2 elemente din tabla (elementul ruginit si restul caroseriei...)...Am inteles ca in prezentza apei, elementele caroseriei se polarizeaza diferit si apare fenomenul de electroliza...Spre exemplu o aripa se polarizeaza negativ, spre deosebire de caroserie, care de obicei se polarieaza pozitiv...Prin intercalarea unui element puternic negativ (ex. zincul...) aripa nu se mai polarizeaza negativ ci pozitiv, iar electroliza nu se mai produce intre caroserie si aripa, ci intre caroserie si bucatzelele de Zn, pana la epuizarea acestora (in ani buni...).
Aceste bucati de tabla se pot introduce intre 2 elemente din tabla ale caroseriei, in spatiile dintre 2 puncte de sudura, prin usoara departare a acestora...Cu cat sant mai multe bucatzele de Zn, cu atat fenomenul e mai evident...
Sigur...e de bibilit la faza asta, dar ar merita incercat...Probabil ca de aceea nu a fost o metoda f. raspandita...Nu am incercat aceasta metoda, dar cred ca poate da rezultate...
.............................
In ce priveste fiabilitatea Fiat...Nu vreau sa ma contrazic si te inteleg ca esti pasionat de aceasta marca...E adevarat ca italienii, ca si francezii...au fost pionieri in ce priveste tehnologia si solutiile de ultima ora...la acele vremuri...Dar in ce priveste fiabilitatea, nu au fost nici o data in top...Stai linistit ca nu s-a comparat si nu o sa se compare nici o data un Fiat cu un Mercedes sau BMW...Nici macar in acele vremuri...
E adevarat ca Fiat 1800 face parte dintr-o generatie de masini care erau muuult mai bine lucrate decat cele actuale...Dar daca o comparam cu masinile din acea vreme gen Mercedes "Bot de Cal" sau "Coada de Randunica" ....sau cu BMW 2002 Ti, nu are nimic de-a face...La Mercedes-Benz motoarele tineau cate 1,5...2 MILIOANE de km in cele mai dure conditii, fara reparatii majore...La 200.000 km inca erau considerate ca noi...De ce crezi ca arabii nu cumparau decat Mercedes ?!????
Pana si la Dacia 1100 in anul 1969, tineau motoarele cate 300.000 de Km fara probleme...
Nu! Fiat nu au fost nici o data masini fiabile, dar NU ASTA E PROBLEMA !!! Important este sa reusesti sa restaurezi o masina de epoca...s-o faci sa arate ca noua si sa te bucuri de ea...sa savurezi aerul acelor ani, in materie de automobilism...indiferent cat e de fiabila acea masina...Fie ca e vorba de un Trabant sau un VW Broscutza...un Citroen 2 CV...un Fiat 500...600...etc...Toate sant frumoase si e remarcabil sa fii posesorul unei astfel de masini, intr-o stare perfecta...
Si spun asta, pt. ca societatea actuala se pare ca incearca sa scoata "soferi pe banda rulanta cu masini pe banda rulanta"....Toti sant soferi "exceptionali" si umbla in masini fara personalitate...Ca e vorba de Dacia...de Hyundai...de Renault...de VW...Nu mai conteaza...Toate sant asemanatoare, la fel de defectuase si fara personalitate...Cand vezi o astfel de masina in oglinda retrovizoare, nu mai stii daca e un Renault, un Hyundai...Nissan...VW...sau Mercedes....
Lucrul acesta nu se intampla in trecut...Stiai cand vine un BMW din spate... :lol:
De aceea e frumos sa ai aceasta pasiune!!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 04-Iun-2012 09:13

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 05-Iun-2012 09:18

Excelent! :wink:

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Dum 09-Feb-2014 23:07

Tare topicul asta! Imi pare rau ca abia acum l-am descoperit.... desi era vechi inca de cand m-am inscris aici pe forum. Insa Fiatul 1800 lui Arbath il stiu de pe alt forum monomarca.

Despre metoda cu placutele de zinc descrisa de Dan am invatat la scoala, prin mezozoic. In principiu e o metoda anticoroziune folosita in industria navala (poate si in alte industrii, habar n-am). Chiar eram curios de ce n-o foloseste nimeni si in industria auto, sau macar de ce nu s-a folosit inainte de aparitia pe scara larga a galvanizarii.

Si eu ma tot gandesc la o masina de epoca. Nu am neaparat preferinte pentru o marca sau o clasa, poate sa fie de la Mini la MB E500 W124, important e sa fie o masina reusita si care sa se poata repara cu propriile maini.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep