Termostat motor 2.0 HDI 90cp
Moderator: Echipa Tehnica
Termostat motor 2.0 HDI 90cp
Va rog sa imi spuneti daca schimb termostatul "original" care deschide la 83 de grade cu unul care deschide la 87 de grade influenteaza in rau cu ceva?
La alte modele de masini temperatura lichidului de racire este mentinuta in jur de 90 de grade, dar la acest motor, la drum intins nici nu ajunge la 90 de grade. Este mentinuta la 80 - 83 de grade. Este normal asa?
La alte modele de masini temperatura lichidului de racire este mentinuta in jur de 90 de grade, dar la acest motor, la drum intins nici nu ajunge la 90 de grade. Este mentinuta la 80 - 83 de grade. Este normal asa?
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
la mine, de cand cu reparatia recenta a motorului, am observat niste diferente si la temperaturile de lucru, adica:
- in afara, inainte imi statea tot timpu la 83-84 grade maximum- acum sta fix la 90, maxumum 91 grade;
-in oras, inainte statea la 95-101 grade; acum oscileaza intre 90 si 97-98 grade;
Termostatul a ramas acelasi; l-am schimbat in toamna si nu avea rost sa il schimb din nou acuma. Deschide la 87 grade,scrie pe el.
o fi de bine schimbarea asta sau nu???????
- in afara, inainte imi statea tot timpu la 83-84 grade maximum- acum sta fix la 90, maxumum 91 grade;
-in oras, inainte statea la 95-101 grade; acum oscileaza intre 90 si 97-98 grade;
Termostatul a ramas acelasi; l-am schimbat in toamna si nu avea rost sa il schimb din nou acuma. Deschide la 87 grade,scrie pe el.
o fi de bine schimbarea asta sau nu???????
- vladd.alex
- pasionat
- Mesaje: 315
- Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
- Localitate: Iaşi
- Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP
Cu cat deschide mai repede, cu atat e mai bine pentru motor, asta pe timp de vara. Si aici fac referire la uzuri, consum de ulei, mai ales daca motorul are ceva kilometri (trecut de 200000). Iarna daca deschide prea repede nu o sa ai caldura. Poti incerca sa vezi daca il scoti, la cat iti sta temperatura lichidului de racire in bord.
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
nu e corect cu cat mai repede cu cat mai bine
de aceea sunt "setate sa deschida" la X grade
uleiurile prea reci sunt vascoase si asigura ungerea,prea fierbinti la fel
de aceea sunt facute sa mearga intre X si Y grade
de aceea au minim si maxim
de aceea sunt "setate sa deschida" la X grade
uleiurile prea reci sunt vascoase si asigura ungerea,prea fierbinti la fel
de aceea sunt facute sa mearga intre X si Y grade
de aceea au minim si maxim
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
- vladd.alex
- pasionat
- Mesaje: 315
- Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
- Localitate: Iaşi
- Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP
Aici e vorba de temperatura de functionare optima a motorului. Intr-adevar, temperatura motorului determina si vascozitatea uleiului, insa pe o plaja de la 80 grade la 95 - 100, nu se modifica suficient incat sa scada considerabil filmul de lubrifiant. Ma refer ca la un motor mai uzat e mai indicat sa nu fie supus la temperaturi de peste 95 grade. La xantia din cate am observat variaza pana intr-o suta, uneori sare, daca sunt probleme sau nu e bine aerisita.
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
Asa e , variaza.....de rupe. Eu cand am luat-o si la prima panta mai abrupta si mai mare( vreo 10-12 km de urcat, era vara) si am vazut 99-100 de grade( a scazut apoi) m-a luat cu lesin....pana am aflat ca e normal. Acuma, ma bucur ca e sincera si arata corect temperatura....Am vazut la octavia, atat pe motorina cat si pe benzina, ca acul sa fix la 90, indiferent de temp. exterioara sau de conditiile de exploatare ( oras/drum intins); si la vw la fel...Parerea mea - cam aiurea .Pai cum, nu variaza ea temperatura cu 2-3 grade acolo????? sta lemn la 90???!?!?!indiferent de motorizare ( diesel/benzina)???? Sau e vreo strategie de genul "uite dom'le ce motoare perfecte facem noi" ?!?!
- vladd.alex
- pasionat
- Mesaje: 315
- Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
- Localitate: Iaşi
- Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
pai nu e bine asa
diferenta asta poate face diferenta intre prajirea-fierberea motorului
ai ales daca ai apa chioara si ajunge sa zicem la limita 99.9 grade si ala iti arata ca ai 90
cam nasol
diferenta asta poate face diferenta intre prajirea-fierberea motorului
ai ales daca ai apa chioara si ajunge sa zicem la limita 99.9 grade si ala iti arata ca ai 90
cam nasol
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
eu la HDI 90cp , cod rhy , am avut si eu probleme , apa statea la 80 de grade , l-am schimbat ,am pus termostat pe original , acum sta perfect la 90 de grade , si vezi ca merge mult mai bine la 90 decat la 80 .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen