Salut!
Ce indicatoare sint pe volant si roata dintata de la arborele cu came?
Motor Citroen Bx 14 TGE anul 1991!
Vreau sa schimb cureaua de la mecanismul de distributzie!
Moderator: Echipa Tehnica
vezi ca pe cureaua pe care o cumperi sunt niste semne cu alb , unul pe dinte , si unul intre dinti .
Acum , vezi ca ai si pe pinionul de la axul cu came si pe cel de la vibrochen tot semne ( niste adancituri , parca facute cu dalta ) , si aici vezi ca sunt la fel , unul pe dinte , si unul intre dinti .
La montare , se pune semnul de pe dintele curelei , pe semnul dintre dintii pinionului , si invers .
Dupa care trebuie sa tensionezi cureaua , vad ca ai cu excentric , iti trebuie un imbus patrat de desfacut busonul de la baia de ulei , sau ceva asemanator cu care sa intinzi cureaua , teoretic ar trebui o cheie dinamometrica si sa intinzi cu 7 nm in cate imi aduc eu aminte , oricum se gaseste in manual forta exacta . Dar , banuiesc ca nu ai cheie dinamometrica , asa ca o sa il strangi la mana , astfel incat partea mai lunga a curelei sa iti permita sa o rasucesti la 90 de grade fara prea mare efort sau sa poti sa o apesi 1,5-2 cm .
Si , ca sfat , inainte sa pornesti motorul , invarte-l cu cheiea vreo 3 4 ture , ca sa fii sigur ca ai montat tot bine.
P.S. ar fi indicat sa schimbi si rola intinzatoare si pompa de apa , dar sa nu iei ruville in combinatie cu curea continental , nu prea se potrivesc pe dinti si o sa iti uruie .
curea ar fi ideal dayco sau gates daca imi mai aduc eu aminte .
Acum , vezi ca ai si pe pinionul de la axul cu came si pe cel de la vibrochen tot semne ( niste adancituri , parca facute cu dalta ) , si aici vezi ca sunt la fel , unul pe dinte , si unul intre dinti .
La montare , se pune semnul de pe dintele curelei , pe semnul dintre dintii pinionului , si invers .
Dupa care trebuie sa tensionezi cureaua , vad ca ai cu excentric , iti trebuie un imbus patrat de desfacut busonul de la baia de ulei , sau ceva asemanator cu care sa intinzi cureaua , teoretic ar trebui o cheie dinamometrica si sa intinzi cu 7 nm in cate imi aduc eu aminte , oricum se gaseste in manual forta exacta . Dar , banuiesc ca nu ai cheie dinamometrica , asa ca o sa il strangi la mana , astfel incat partea mai lunga a curelei sa iti permita sa o rasucesti la 90 de grade fara prea mare efort sau sa poti sa o apesi 1,5-2 cm .
Si , ca sfat , inainte sa pornesti motorul , invarte-l cu cheiea vreo 3 4 ture , ca sa fii sigur ca ai montat tot bine.
P.S. ar fi indicat sa schimbi si rola intinzatoare si pompa de apa , dar sa nu iei ruville in combinatie cu curea continental , nu prea se potrivesc pe dinti si o sa iti uruie .
curea ar fi ideal dayco sau gates daca imi mai aduc eu aminte .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot