scut circuit la Xsara Picasso 2000hdi

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

George Matei
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Sâm 28-Iul-2012 17:51
Localitate: Bucuresti

scut circuit la Xsara Picasso 2000hdi

Mesajde George Matei » Sâm 28-Iul-2012 18:25

Salutare,am o problema electrica la Xsara Picasso 2000hdi din anul 2002,si anume:am atins din greseala plusul de la baterie (cel de sub capota)si caroteria masini si s-a produs scurt circuit,masina nu a mai pornit,cu cheia scoasa din contact pompa de motorina merge continu,si mai raman si pe bord diverse mesaje si martori aprinse.
Electricianul a refacut nulul de la calculatorul masini,si a pornit motorul,dar continua sa functioneze non stop pompa de motorina si cateva mesaje de pe bord,electricianul a verificat toate sigurantele si culmea sant toate bune,la testerul facut pe masina rezulta ca calculatorul e defect...dar eu intreb cum de e posibil ca o piesa asa de importanta sa nu fie protejata de un scurt circuit si cu motorul oprit????e posibil ??acum teoretic caut sa repar calculatorul si sa sper sa poata fi reparat,daca asta e solutia are cineva ideie cat ma poate costa reparatia?
Ce-mi sugerati mai verific ceva la masina s-au asta-i procedura si ce m-a sfatuit electricianul e corect?Va multumesc anticipat si astept raspuns cat mai curand.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 28-Iul-2012 21:42

ce varianta de calculator ai? cu o mufa sau cu 3 mufe? eu cred ca as putea sa ii dau de cap, dar cum tu esti in bucuresti si eu in craiova.... e putin mai complicat.
cred ca se poate repara... au mai patit si altii, a trecut si pe la mine una cu buba asta. probabil ai avut legatura slaba intre borna - si caroserie, si cand ai facut scurtcircuitul acela, tot ce era electronic si legat cu carcasa pe caroserie si-a furat un soc destul de maricel.
desfa calculatorul de motor si verifica diodele mari si tranzistorii mari in prima faza, poate gasesti ceva zapacit. si... verifica legatura intre borna - si caroseria masinii, daca nu cumva a refacut asta electricianul.

lexia se conecteaza la motor? si daca da, ce zice?

George Matei
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Sâm 28-Iul-2012 17:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde George Matei » Sâm 28-Iul-2012 22:37

In primul rand multumesc,referitor la calculator e cu 3 mufe,nu am fost de fata cand a verificat electricianul dar mi-a confirmat ca a verificat toate sigurantele si mufele de la calculator probabil si diodele ,dar mai verific si eu inca o data,cum se face tot cu lampa de control?sig l-am verificat cu lampa de c.pusa la bateria masini, diodele si tranzistori se pot verifica tot in ace mod??a refacut legatura intre borne si caroterie si atunci a pornit si motorul,la tester spune ca e defect calculatorul.
.Deci i-mi comfirmi ca nu avem siguranta pentru protejarea calculatorului?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 28-Iul-2012 23:54

are in el o dioda pe alimentare care il protejaza la conectarea bateriei pe dos, si sistemul functioneaza teoretic, dar cu rezerve. in momentul in care ai facut scurtcircuit intre borna - si caroserie, daca nu ai avut legatura aia de la caroserie buna, s-a intamplat o alta chestie acolo. la calculator vine un fir de + permanent prin siguranta, si un fir de - permanent. acel - este legat si la carcasa calculatorului, iar daca carcasa e legata de caroserie.... prin carcasa a venit + cand a intervenit neprevazutul, si ceva... undeva... a cedat. asta bineinteles daca e problema in calculator. la playerele auto pe care le-am reparat am intalnit frecvent problema asta, pentru ca din gresala cineva a dat cu + peste carcasa, si pe placa aparatului a cedat un traseu, ce-i drept foarte simplu de reparat daca era decat atat. singura posibilitate este sa desfaci calculatorul si sa il iei la verificat, dar nu poti face asta cu lampa de control. iti trebuie cel putin un aparat de masura banal si ceva cunostiinte de electronica. un "electricial" nu va stii sa verifice asta, ai nevoie de un electronist, si... de ceva noroc. daca totusi masina porneste, inclin sa cred ca ecu motor ori nu are nimic, ori e ceva care se poate rezolva, dar... poate sa fie si mai rau. din ce imi aduc aminte, ar trebui sa am un asemenea calculator de la un motor de 109CP. nu ai spus ce varianta de motor ai... 90 sau 109?
oricum, ai de scobit in ea si de facut ceva masurator si verificari, lucru pe care nu il vei putea face la reprezentanta, pentru ca acolo verdictul va fi sa schimbi si sa tot schimbi, nu sa repari ceva. vorbeste si cu andrei (khan), s-ar putea sa te poata ajuta el. eu te-as ajuta, dar din pacate ne desparte distanta, sau mai bine zis as putea sa incerc sa o repar, pentru ca nu pot sa garantez ca pot sa si reusesc fara sa schimb calculatorul sau mai stiu eu ce. am mai reparat calculatoare, si la alte marci, iar la citroen imi aduc aminte de xantia 1.8 benzina (cel de la fosta mea masina, care era destul de prajit), xantia hdi la care proprietarul a facut exact ce ai facut si tu din gresala, dar am avut cazuri in care nu am avut ce sa le fac, printre care una la care calculatorul a decedat brusc si de capul lui fara sa ii faca nimeni nimic. deci... tine si de noroc aici.
diodele nu avea cum sa ti le verifice electricianul decat daca desfacea calculatorul. iar legat de tester... zi-mi exact ce eroare ti-a dat, ca nu cred eu ca spune testerul ca e defect calculatorul. cu ce ai facut testarea? lexia, sau tester universal? daca scoti mufele de la calculator pompa mai merge continuu?

George Matei
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Sâm 28-Iul-2012 17:51
Localitate: Bucuresti

Mesajde George Matei » Dum 29-Iul-2012 08:44

Salutare,m-am dus sa vad ce pot face si am ajuns la concluzia ca incerc dejeaba,am incercat sa scot mufele cele 3 dar se dau doar intr-o parte si nu se vede mare lucru, am apelat la un servis pentru rezolvarea problemei dar asa cum povesteam problema a fost rezolvata partial,colegul electricianului care se ocupa de calculatoare e in concediu ,probabil revine maine ,asa ca am sa merg la ei sa vedem ce se poate face, am sa te tin la curent cu rezolvarea cazului,,ref.la ce cod de eroare indica chiar nu stiu ,nefiind de fata ,multumesc mult pentru consulenta.


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu