Citroen bx
Moderator: Echipa Tehnica
Citroen bx
Am si eu un citroen bx 16 trs pe care l-am cumparat in martie anul acesta si s-ar parea ca am o problema cu suspensia. Deci, masina se ridica la pornire foarte repede (max 10 s cand este foarte cald) dar se lasa la fel de repede atat fata cat si spatele (2-3 min). In rest nu este nici o problema. Suspensia este foarte confortabila, inaltimea se regleaza bine, frane ok, servo ok, etc. Am ascultat cu atentie si am impresia ca dupa oprirea motorului lichidul se intoarce inapoi pe conducta de tur. Este posibil asa ceva? Astept un sfat? Multumesc foarte mult.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu stiu cum aia ajuns tu la concluzia ca lichidul se intoarce inapoi pe conducta de tur (cea mai groasa). Treaba asta se determina vizual, nu auditiv.
Daca masina se lasa foarte repede (intr-adevar la tine se lasa foarte repede), asta poate indica uzura pistoanelor hidraulice. Vezi ca exista un tabel cu diagnosticarea suspensiei hidraulice. Iti sugerez sa mai sapi la problema, pentru ca nu cred ca e asta.
Daca masina se lasa foarte repede (intr-adevar la tine se lasa foarte repede), asta poate indica uzura pistoanelor hidraulice. Vezi ca exista un tabel cu diagnosticarea suspensiei hidraulice. Iti sugerez sa mai sapi la problema, pentru ca nu cred ca e asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
La mine la masina disjunctorul, supapa de siguranta si acumulatorul central sunt cam toate la un loc. Acolo se aude un fisiit dupa ce opresc motorul si atunci se lasa masina in jos dintr-o data. Nu cred ca cilindrii fata sunt asa de uzati pentru ca dupa cum am mai spus suspensia este foarte confortabila.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Voila: se pare ca am avut dreptate. problema ta e din disjunctor. Se pare ca pe acolo pierde presiunea. Dupa ce opresti motorul nu trebuie sa se mai auda nici un zgomot din el. De asemenea, in timpul functionarii nu trebuie sa se auda fisiit, ci tacanit.
Variante nu ai prea multe: incerci intii sa ii pui lichid de curatare si s-ar putea sa rezolvi problema. Fie incerci sa-l cureti manual, desi sincer nu stiu daca se poate face operatia asta, disjunctorul s-ar putea sa fie un black box la fel ca si pompa hidraulica.
Variante nu ai prea multe: incerci intii sa ii pui lichid de curatare si s-ar putea sa rezolvi problema. Fie incerci sa-l cureti manual, desi sincer nu stiu daca se poate face operatia asta, disjunctorul s-ar putea sa fie un black box la fel ca si pompa hidraulica.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Daca bila de la conjunctor ar lipsi,masina nu s-ar mai ridica si dupa cum zice Sorin nu asta e problema.Daca dupa oprirea motorului se aude cum se scurge lichid in rezervor(nu se poate pe o conducta ci pe unul sau mai multe furtunuri de retur)atunci inseamna ca sunt piese din sistemul hidraulic uzate.Fiecarui retur care ajunge in rezervorul de LHM ii corespunde o componenta:dozator de frana,cilindri,corector de inaltime etc.Din pacate nu as putea sa-ti spun care este corespondenta decat pentru conjunctor;este un furtun mai gros,la fel cu cel care alimenteaza pompa de presiune.In mod normal,la oprirea motorului pe nici un retur n-ar mai trebui sa picure LHM.
http://www.tramontana.co.hu/citroen/sus ... spens.html Aici gasesti ce piesa corepunde fiecarui retur.
salut Sorin! daca nu ma insel masina ai luato de la mine ( 16 trs visiniu, trapa)...tzi-am spus atunci daca imi aduc aminte ca trebe schimbat distribuitorul de directzie pentru ca si la mine se comporta la fel si era singura piesa neschimbata de mine (bine si pompa care tzi-am trimso apoi) incearca asta si mai incearca sa curetzi corectoarele de inaltzime
...eu zic ca astea ar fi broblemele
bafta
...eu zic ca astea ar fi broblemele
bafta
Pt klaudiu: Masina merge impecabil. Am reglat carburatorul si am un consum mediu de 6,8-7 l/100 km mediu daca merg pana in 120 km/h. Am pus ulei in motor 0W40 si dupa 6000 de km nu am absolut nici o pierdere sau consum.
In legatura cu suspensia cred ca problema este tot pe la supapa de siguranta sau disjunctor. Oricum am gasit recent schemele detaliate ale acestora si se pare ca se pot desface. O sa incerc si va spun cum a fost. Pompa am schimbat-o imediat si cum am spus se ridica foarte repede, se regleaza inaltimea corect, etc.
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri si va tin la curent.
In legatura cu suspensia cred ca problema este tot pe la supapa de siguranta sau disjunctor. Oricum am gasit recent schemele detaliate ale acestora si se pare ca se pot desface. O sa incerc si va spun cum a fost. Pompa am schimbat-o imediat si cum am spus se ridica foarte repede, se regleaza inaltimea corect, etc.
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri si va tin la curent.
Era sa uit. Saptamana viitoare, mai precis pe 22 septembrie plec in Franta la Lyon pentru 10 zile cu un program Socrates. La Lyon este un garaj mare unde sunt zeci de bx-uri (stiu chestia asta pentru ca am mai fost in ianuarie dar atunci nu aveam bx-ul). Am niste prieteni acolo care ar putea sa ne trimita piese din dezmembrari. Oricum, eu o sa incerc sa-mi iau pentru mine. Daca va intereseaza faceti-mi o lista si trimiteti-mi pe mail la adresa dgs2002@home.ro.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
bx
Paga,
Imi cer scuze ca nu m-am exprimat cum trebuie sau ar fi trebuit sa folosesc niste ghilimele dar in unele manualele de specialitate care se refera la suspensia hidraulica atunci cand faci unele verificari la ea te trimit sa âcauti bilaâ dar asta nu se refera strict la existenta ei fizic cat la pierderea ei ca rol si functionare(adica poate sa nu mai inchida bine din cauza mizeriei sau uzurii si atunci va da drumul presiuni catre retur) Poate nu-ti vine sa crezi dar descarcarea instalatiei hidraulice(atunci cand este comandata) se face pe un singur retur chiar daca sunt mai multe.Acel retur este cel indicat de tine ca fiind cel de la regulatorul de presiune dar as mai adauga: retur corectoare inaltime,servo-directia,supapa de control al servo-directiei si se numeste âretur operational â sau uneori âretur generalâ.Mai exista un âretur operationalâ cel al dozatorului de frana ia celelalte sunt âoverflow returnâ.Daca vinovata de descarcarea instalatiei este supapa de siguranta atunci lichidul se va colecta in vas pe cel de-al 4-lea retur de la cel mai gros catre celalt sens daca nu lichidul se va colecta in mod sigur pe cel de-al 2-lea adica returul cel mai gros
Din aceste motive am presupus ca este vorba de uzura regulatorului sau doar prezenta murdariei in el(se poate demonta si spala).Nici o suspensie hidraulica care se ridica in aprox. 10 sec si coboara atat fata cat si spate in acelasi timp in aprox. 2-3 min dupa ce s-a oprit motorul nu pierde presiune in locuri diferite datorita uzurii mai multor componente decat a uneia singure si aia de baza(parerea mea dac gresesc sa fiu iertat)
Bafta
Imi cer scuze ca nu m-am exprimat cum trebuie sau ar fi trebuit sa folosesc niste ghilimele dar in unele manualele de specialitate care se refera la suspensia hidraulica atunci cand faci unele verificari la ea te trimit sa âcauti bilaâ dar asta nu se refera strict la existenta ei fizic cat la pierderea ei ca rol si functionare(adica poate sa nu mai inchida bine din cauza mizeriei sau uzurii si atunci va da drumul presiuni catre retur) Poate nu-ti vine sa crezi dar descarcarea instalatiei hidraulice(atunci cand este comandata) se face pe un singur retur chiar daca sunt mai multe.Acel retur este cel indicat de tine ca fiind cel de la regulatorul de presiune dar as mai adauga: retur corectoare inaltime,servo-directia,supapa de control al servo-directiei si se numeste âretur operational â sau uneori âretur generalâ.Mai exista un âretur operationalâ cel al dozatorului de frana ia celelalte sunt âoverflow returnâ.Daca vinovata de descarcarea instalatiei este supapa de siguranta atunci lichidul se va colecta in vas pe cel de-al 4-lea retur de la cel mai gros catre celalt sens daca nu lichidul se va colecta in mod sigur pe cel de-al 2-lea adica returul cel mai gros
Din aceste motive am presupus ca este vorba de uzura regulatorului sau doar prezenta murdariei in el(se poate demonta si spala).Nici o suspensie hidraulica care se ridica in aprox. 10 sec si coboara atat fata cat si spate in acelasi timp in aprox. 2-3 min dupa ce s-a oprit motorul nu pierde presiune in locuri diferite datorita uzurii mai multor componente decat a uneia singure si aia de baza(parerea mea dac gresesc sa fiu iertat)
Bafta
lista piese
Sorin tzi-am trimis un mail cu ce as avea eu nevoie...vezi si tu ce gasesti
Merci mult!
Merci mult!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bila e in interiorul disjunctorului (pressure regulator) si are rol de supapa: atunci cind presiunea scade sub o anumita valoare (vezi manualul de service), se deschide si pompa hidraulica baga presiune. Cind presiunea depaseste o anumita valoare, bila inchide si lichidul o ia inapoi pe retur. Cam asta ar fi foarte neacademic functionarea regulatorului.
Datorita uzurii sau colmatarii cu mizerie nu se mai produce tacanitul specific, ci se aude un fisit pentru ca scapa presiune. De regula mizeria e de vina si solutia recomandata in cazul acesta e lichidul de curatare. Asta desigur daca nu vrei sa inlocuiesti disjunctorul.
Datorita uzurii sau colmatarii cu mizerie nu se mai produce tacanitul specific, ci se aude un fisit pentru ca scapa presiune. De regula mizeria e de vina si solutia recomandata in cazul acesta e lichidul de curatare. Asta desigur daca nu vrei sa inlocuiesti disjunctorul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Salut
Salut
Chestia cu lasatul repede se intampla si la mine .
De ridicat toata masina se ridica in maxim 15-20 sec
De franat se franeaza de te arunca prin parbriz da.... se lasa repede
si de fata si de spate .
Ma innebuneste chestia asta .
Daca o dau pe maxim sta asa si 1 ora fara sa se lase da pe normal...
Eu unul banuiesc ca e murdar disjunctorul ..
Laurentiu
Apropo de parbriz :UNDE GASESC UN PARBRIZ ieftin second ??
Al meu s-a crapat...
Manopera ptr montat e cam 500 de mii
Chestia cu lasatul repede se intampla si la mine .
De ridicat toata masina se ridica in maxim 15-20 sec
De franat se franeaza de te arunca prin parbriz da.... se lasa repede
si de fata si de spate .
Ma innebuneste chestia asta .
Daca o dau pe maxim sta asa si 1 ora fara sa se lase da pe normal...
Eu unul banuiesc ca e murdar disjunctorul ..
Laurentiu
Apropo de parbriz :UNDE GASESC UN PARBRIZ ieftin second ??
Al meu s-a crapat...
Manopera ptr montat e cam 500 de mii

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh