Actionare geam sofer

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
© AdNed
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Sâm 09-Iun-2012 13:45
Localitate: Roumanie, Bucarest

Mesajde © AdNed » Mie 22-Aug-2012 12:39

Am identificat si eu problema semnalata dupa ce am demontat (inutil) fata de usa si butonul de actionare automata desi verificasem initial insa fara a desface complet burduful de cauciuc iar ruptura era pe la mijloc.
Problema pare sa apara din cauza proiectarii care prevede un sistem de fixare rigida, in usa, a conductorilor multifilari izolati de tip normal pentru ca si la alte autoturisme se utilizeaza conceptul insa nefiind blocate nu sunt supuse unor tensiuni extreme la indoire indeosebi iarna cand PVC-ul devine chiar casant.
Pentru a remedia defimitiv neajunsul e bine sa se utilizeze conductori de cupru cu izolatie polimerica fluorurata.
Sistemul de inlocuire a tuturor firelor se poate efectua cu o bagheta de conectori de 1.6mm (ca in poza) fixata bine undeva in usa iar in habitaclu pot fi lipite si izolate corespunzator.
Succes! :D

Imagine

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 22-Aug-2012 12:59

sau cu fludor si tub termocontractil :wink: si atunci nu mai este nevoie de fixare
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
© AdNed
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Sâm 09-Iun-2012 13:45
Localitate: Roumanie, Bucarest

Mesajde © AdNed » Mie 22-Aug-2012 13:10

Corect, doar ca e mai rapid cu fixare mecanica decat sa decapezi, lipesti si sa pui tubul varnish, si cum traim in secolul vitezei :d
Ideea e ce fel de fire folosim, ca astea default sunt normale si nu rezista peste mai multe ierni la -20C.
Mie personal imi e cam lene sa le fac profesional si s-ar putea sa ramana solutia temporara (innodare si izolare cu banda la locul faptei) multa vreme :))

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 22-Aug-2012 13:13

problema cu bagheta de conectori de 1.6 mm sunt suruburile care foarfeca firele litate si in timp de la vibratii risti sa ramai decat cu firul infipt in plastic-->contact zero
inodate si cu banda e temporar,provizoriu :wink:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
© AdNed
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Sâm 09-Iun-2012 13:45
Localitate: Roumanie, Bucarest

Mesajde © AdNed » Joi 30-Aug-2012 15:49

In cele din urma am inlocuit integral conductorii, cu altii proaspeti, cu izolatie din silicon (s-au gasit foarte greu, desi destul de ieftin insa pentru izolatie polimerica fluorurata... vise la noi in RO).
Scriu mai jos un mic tutorial pentru cei aventurosi. Sfatul meu este sa remediati doar firul sau firele rupte atunci cand nu sunt multe (1 ... 4).

1. Trebuie avuta in vedere schema electrica a instalatiei in functie de dotari si versiune (cazul curent 2004 v3.1).

Imagine


Imagine


Imagine

2. La operatiunea de sectionare a firelor, necesara la inceput, ATENTIE la interconectari, desi sunt notate traseele si au culori diferite, exista o exceptie in care sunt doua fire gris cu semnificatii diferite. Mufa IC97, rotunda, are pinii notati si se poate folosi tabelul din poza (+ google translate :D).


Imagine


3. Uneltele necesare sunt: pistol de lipit, fludor, colofoniu (sachiz) si sfic;


Imagine


4. Materialele necesare: Conductori multifilari de Cu, preferabil cu izolatie de silicon si tuburi termocontractile adecvate. O nota importanta consta in a nu supradimensiona diametrul firelor deoarece nu mai exista flexibilitate si chiar se poate ca usa sa nu poata fi inchisa. Cazul curent, fire de 0.5mm la 1mm suficiente pentru circuitele de comanda si 3mm pentru masa (verde cu galben) si baterie + (bleu gros). Tubul termocontractil folosit are 3mm ca diametru si respectiv 6mm pentru firele circuitului de putere;

5. Tehnologia lipirii, de baza, desi merita specificat consta in decapare si cositorire separat a firelor dezizilate pe o portiune mica si rasucite, apoi cand se lipesc intre ele trebuiesc aduse la aceeasi temperatura si aplicat iar decapant pentru uniformizarea lipiturii.

Rezultatul lucrarii este prezentat mai jos:


Imagine



Imagine


Imagine


SUCCESS!!!


Înapoi la “Electrica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu