Dupa ce am facut revizia de 4 ani / 60.000 la ATS (schimbat filtru ulei, aer, polen, lichid de frana, bujii) am constatat o chestie ciudata: creste mult temperatura lichidului de racire.
Am ScanGauge de mai multi ani si temperatura lichidului de racire nu a trecut niciodata de 92 grade celsius (punctul unde porneste ventilatorul). De obicei sta la 86 grade celsius la drum lung sau chiar si in oras daca ai AC-ul pornit. Pe drum de la ATS acasa, stand la semafor, cu aerul conditionat pornit (si deci si cu GMV-ul pornit) temperatura a inceput sa creasca usor usor 92 .. 93 ...si s-a stabilizat la 96 grade celsius.
Am vrut sa repet experimentul si am lasat masina la ralanti cu AC-ul pornit si dupa ceva timp AC sufletul ...baga caldura iar temperatura de la lichidul de racire 98* celsius WTF ???

Am oprit AC-ul, GMV-ul a continuat sa mearga si a racit apa pana la 86*celsius cand s-a oprit, apoi temperatura apei a oscilat in mod normal intre 86 si 92* celsius.
Am pornit AC-ul din nou, dupa 5 min la ralanti cu AC-ul pornit iar a inceput sa creasca temperatura la apa.
Sa recapitulam, cand pornesc AC, ventilator GMV merge ,dar in loc sa scada temperatura la 86* celsius ca pana acum ... creste la 97-98 (mai mult nu l-am lasat), termostatul aparent merge .. ambele furtune de la radiator frig
Ce puii mei i-au facut la revizie? Cand m-am dus aveam lichidul de racire putin sub jumatate in vasul de expansiune, iar acum la rece am putin peste nivelul de maxim. Pe factura nu mi-a aparut nimic de lichidul de racire, so ori a fost bonus, ori ...
Pe langa asta, m-am dus cu uleiul meu Mobil 1, care sper ca a ajuns in motor si nu la mecanic si acum motorul merge pe uscat.
Ce naiba are cand pornesc AC-ul ?
Pentru carcotasi: in 4 ani de cand am masina, nu a facut niciodata asa, veri calduroase am mai avut, la ralanti cu Ac-ul pornit am mai stat si pana acum
