SCHIMBARE LICHID DE RACIRE C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
SCHIMBARE LICHID DE RACIRE C5
M-am uitat pe ultima fisa de service si vad ca baietii au scris cu 2 semne de exclamare ca pe la kilometrajul de acum trebuie sa schimb lichidul de racire, adica antigelul.
Deoarece oricum vine si frigul, cred ca e un moment numai bun pentru toti posesorii sa verifice si/sau sa schimbe si ei antigelul.
Am doar cateva semne de intrebare asupra modului corect si a cantitatilor/tipului de antigel care trebuie inlocuit.
As dori deci cateva sugestii:ce tip de antigel e bine de folosit la C5 I, cat antigel, cu cata apa distilata se dilueaza si mai ales modus operandi!
Rog cine cunoaste sau a facut deja operatiunea asta de curand sa-mi dea si mie niste sugestii(si bineinteles la toti membrii!).
Deoarece oricum vine si frigul, cred ca e un moment numai bun pentru toti posesorii sa verifice si/sau sa schimbe si ei antigelul.
Am doar cateva semne de intrebare asupra modului corect si a cantitatilor/tipului de antigel care trebuie inlocuit.
As dori deci cateva sugestii:ce tip de antigel e bine de folosit la C5 I, cat antigel, cu cata apa distilata se dilueaza si mai ales modus operandi!
Rog cine cunoaste sau a facut deja operatiunea asta de curand sa-mi dea si mie niste sugestii(si bineinteles la toti membrii!).
Trust Me I’m An Engineer
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Inspira-te din pozele astea.
Ca si idee de baza, se deschid capisoanele de la motor, cel care intra in habitaclu, capacul de la rezervor, apoi se scoate siguranta de la iesirea din radiator, din partea lui de jos si se elibereaza teava groasa si pe acolo se colecteaza tot lichidul. Nu pentru refolosire, ci ca sa nu te ia cineva de urechi pentru poluare.
Evident, tu n-o sa ai bidoanele alea si nici palnia aia gradata, insa cantitatea este de 10,7 litri si 11,7 la varianta cu incalzire auxiliara.
Sper sa te ajute. Spor!!!
Ca si idee de baza, se deschid capisoanele de la motor, cel care intra in habitaclu, capacul de la rezervor, apoi se scoate siguranta de la iesirea din radiator, din partea lui de jos si se elibereaza teava groasa si pe acolo se colecteaza tot lichidul. Nu pentru refolosire, ci ca sa nu te ia cineva de urechi pentru poluare.
Evident, tu n-o sa ai bidoanele alea si nici palnia aia gradata, insa cantitatea este de 10,7 litri si 11,7 la varianta cu incalzire auxiliara.








Sper sa te ajute. Spor!!!
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Le-am pus repede pentru ca ma gandeam ca se grabeste colegul nostru.
Am destule poze si know how incat sa fac cateva tutoriale pentru diferite lucrari, dar din lipsa de timp, nu am reusit pana acum sa le fac.
Sper sa ma mai eliberez si sa reusesc sa le fac.
Momentan fac niste softuri care mi-au mancat zilele. E mult de munca si nu stiu cand termin.
Am destule poze si know how incat sa fac cateva tutoriale pentru diferite lucrari, dar din lipsa de timp, nu am reusit pana acum sa le fac.
Sper sa ma mai eliberez si sa reusesc sa le fac.
Momentan fac niste softuri care mi-au mancat zilele. E mult de munca si nu stiu cand termin.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Ciudat, regasesc in materialul asta, alte valori.
Postez, dar mai caut ca sa fim siguri.
Oricum, ideea e ca nu prea ai cum sa bagi mai mult, pentru ca o sa ajungi la semn.
Pornesti motorul, aerisesti si daca este cazul, mai completezi.
Iata materialul:
Iata un alt material destul de explicit. Necesita limba lui Shakeaspeare.
sistem racire golire 2 pdf
Postez, dar mai caut ca sa fim siguri.
Oricum, ideea e ca nu prea ai cum sa bagi mai mult, pentru ca o sa ajungi la semn.
Pornesti motorul, aerisesti si daca este cazul, mai completezi.
Iata materialul:

Iata un alt material destul de explicit. Necesita limba lui Shakeaspeare.

sistem racire golire 2 pdf
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Eu am desfacut purjoarele din poze, am turnat lichid deja amestecat pana a iesit prin ele, apoi le-am inchis.
Apoi, am desfacut furtunul din partea de sus a radiatorului, ca sa se umple si el.
Am pornit motorul si am desfacut usor purjoarele sa scot aerul.
In mod normal, instalatiile sub presiune stiam ca se aerisesc singure. Totusi, eu am preferat sa o aerisesc eu.
Intre timp, am mai completat. Nu pui capacul pana nu termini operatia.
Se incalzeste motorul pana cand se deschide termostatul. Vei sti asta, punand mana pe radiator, care trebuie sa stea rece pana se deschide termostatul.
Dupa ce s-a deschis, completezi.
Instalatia este sub presiune, asta inseamna ca dupa ce se raceste, lichidul se va contracta si a doua zi, completezi.
Acum nu stiu daca asta este procedura corecta, dar eu asa am facut.
Apoi, am desfacut furtunul din partea de sus a radiatorului, ca sa se umple si el.
Am pornit motorul si am desfacut usor purjoarele sa scot aerul.
In mod normal, instalatiile sub presiune stiam ca se aerisesc singure. Totusi, eu am preferat sa o aerisesc eu.
Intre timp, am mai completat. Nu pui capacul pana nu termini operatia.
Se incalzeste motorul pana cand se deschide termostatul. Vei sti asta, punand mana pe radiator, care trebuie sa stea rece pana se deschide termostatul.
Dupa ce s-a deschis, completezi.
Instalatia este sub presiune, asta inseamna ca dupa ce se raceste, lichidul se va contracta si a doua zi, completezi.
Acum nu stiu daca asta este procedura corecta, dar eu asa am facut.
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Gata, azi am executat operatiunea.
M-am chinuit ingrozitor la remontarea scutului, trebuie sa bibilesti la surubelele alea ca sa intre cum trebuie de-am zis ca-l dau draq de scut si -l arunc...
Cu toata bunavointa n-am reusit sa scot mai mult de 6 litri din instalatie, am suflat pe toate conductele, inclusiv pe cele de aerisire (cu niste furtunase mici...) am zgaltait de masina, am facut si voodoo, dar mai mult de 6 litri n-a vrut nici batuta...
Mult de munca si la aerisire, trebuie sa mulgi toate coturile alea ca sa iese aerul, apoi stai si te rogi ea sa porneasca termostatul sa dea drumul la lichid si spre radiator, aerisesti iar si iar...munca de negri mi s-a parut...Dar pana la urma a mers, sper sa fie bine.Ah, am uitat sa va zic, am folosit antigel rosu tip G12.Sper sa fie bun.
M-am chinuit ingrozitor la remontarea scutului, trebuie sa bibilesti la surubelele alea ca sa intre cum trebuie de-am zis ca-l dau draq de scut si -l arunc...
Cu toata bunavointa n-am reusit sa scot mai mult de 6 litri din instalatie, am suflat pe toate conductele, inclusiv pe cele de aerisire (cu niste furtunase mici...) am zgaltait de masina, am facut si voodoo, dar mai mult de 6 litri n-a vrut nici batuta...
Mult de munca si la aerisire, trebuie sa mulgi toate coturile alea ca sa iese aerul, apoi stai si te rogi ea sa porneasca termostatul sa dea drumul la lichid si spre radiator, aerisesti iar si iar...munca de negri mi s-a parut...Dar pana la urma a mers, sper sa fie bine.Ah, am uitat sa va zic, am folosit antigel rosu tip G12.Sper sa fie bun.
Trust Me I’m An Engineer
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu