SCHIMBARE LICHID DE RACIRE C5

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

SCHIMBARE LICHID DE RACIRE C5

Mesajde taviciobanu » Mie 19-Sep-2012 15:02

M-am uitat pe ultima fisa de service si vad ca baietii au scris cu 2 semne de exclamare ca pe la kilometrajul de acum trebuie sa schimb lichidul de racire, adica antigelul.
Deoarece oricum vine si frigul, cred ca e un moment numai bun pentru toti posesorii sa verifice si/sau sa schimbe si ei antigelul.
Am doar cateva semne de intrebare asupra modului corect si a cantitatilor/tipului de antigel care trebuie inlocuit.
As dori deci cateva sugestii:ce tip de antigel e bine de folosit la C5 I, cat antigel, cu cata apa distilata se dilueaza si mai ales modus operandi!
Rog cine cunoaste sau a facut deja operatiunea asta de curand sa-mi dea si mie niste sugestii(si bineinteles la toti membrii!).
Trust Me I’m An Engineer

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mie 19-Sep-2012 19:06

La 1.6 hdi intra 4 litri antigel si 5 litri apa distilata asa au pus cei de la servis in prezenta mea.
La 5 ani trebuie sa il schimb asa au spus.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Joi 20-Sep-2012 16:37

Multumesc, eu insa am 2,0i, se poate si un mic tutorial?
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 20-Sep-2012 19:09

Inspira-te din pozele astea.
Ca si idee de baza, se deschid capisoanele de la motor, cel care intra in habitaclu, capacul de la rezervor, apoi se scoate siguranta de la iesirea din radiator, din partea lui de jos si se elibereaza teava groasa si pe acolo se colecteaza tot lichidul. Nu pentru refolosire, ci ca sa nu te ia cineva de urechi pentru poluare.
Evident, tu n-o sa ai bidoanele alea si nici palnia aia gradata, insa cantitatea este de 10,7 litri si 11,7 la varianta cu incalzire auxiliara.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine



Sper sa te ajute. Spor!!!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Joi 20-Sep-2012 19:43

Foarte multumesc!
Sper ca la sfarsit de saptamana sa am timp sa fac operatiunea.
Pozele vad ca sunt foarte sugestive.Esti sigur de cantitati?Practic, cat antigel si cata apa distilata trebuie sa cumpar, concret?
Trust Me I’m An Engineer

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Joi 20-Sep-2012 19:45

mes. pozele sunt super ok pentru inlocuirea antigelului ,numai sa se descurce de unul singur.
nu ai inscriptionat fiecare poza ce trebuiesa faca.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 20-Sep-2012 21:05

Le-am pus repede pentru ca ma gandeam ca se grabeste colegul nostru.
Am destule poze si know how incat sa fac cateva tutoriale pentru diferite lucrari, dar din lipsa de timp, nu am reusit pana acum sa le fac.
Sper sa ma mai eliberez si sa reusesc sa le fac.
Momentan fac niste softuri care mi-au mancat zilele. E mult de munca si nu stiu cand termin.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 20-Sep-2012 21:28

Ciudat, regasesc in materialul asta, alte valori.
Postez, dar mai caut ca sa fim siguri.
Oricum, ideea e ca nu prea ai cum sa bagi mai mult, pentru ca o sa ajungi la semn.
Pornesti motorul, aerisesti si daca este cazul, mai completezi.

Iata materialul:
Imagine

Iata un alt material destul de explicit. Necesita limba lui Shakeaspeare. :razz:
sistem racire golire 2 pdf

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Joi 20-Sep-2012 22:12

Cam asa am auzit si eu, in jur de 8,8 litri total, banuiesc ca se face jumate-jumate antigel concentrat-apa distilata.
Dar aerisirea cum se face, necesita vreo procedura anume?
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Joi 20-Sep-2012 22:27

Aa, scuze, si ce era iarasi important: ce tip/marca de antigel e recomandat?
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 20-Sep-2012 22:31

Eu am desfacut purjoarele din poze, am turnat lichid deja amestecat pana a iesit prin ele, apoi le-am inchis.
Apoi, am desfacut furtunul din partea de sus a radiatorului, ca sa se umple si el.

Am pornit motorul si am desfacut usor purjoarele sa scot aerul.
In mod normal, instalatiile sub presiune stiam ca se aerisesc singure. Totusi, eu am preferat sa o aerisesc eu.
Intre timp, am mai completat. Nu pui capacul pana nu termini operatia.
Se incalzeste motorul pana cand se deschide termostatul. Vei sti asta, punand mana pe radiator, care trebuie sa stea rece pana se deschide termostatul.
Dupa ce s-a deschis, completezi.
Instalatia este sub presiune, asta inseamna ca dupa ce se raceste, lichidul se va contracta si a doua zi, completezi.
Acum nu stiu daca asta este procedura corecta, dar eu asa am facut.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 21-Sep-2012 10:00

Cam asa am auzit si eu, in jur de 8,8 litri total, banuiesc ca se face jumate-jumate antigel concentrat-apa distilata

Nu este o regula, citesti pe bidon cum trebuie diluat Poate sa fie si gata diluat

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 21-Sep-2012 15:36

Recomand total.
Aerisirea se poate face pe la puisorul de la poza 1 pusa de mes.
In timp ce pui antigelul sa fie desfacut si pe acolo o sa vezi cum scoate aerul din instalatie.
Dupa ce vezi ca sa umplut si curge fara bule de aer ,porneti motorul cum a spus mes.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 21-Sep-2012 16:05

Aerisesti si dupa ce pornesti motorul. Ramane ceva aer pe instalatie, desi ar trebui sa iasa singur in vas.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 22-Sep-2012 21:14

Gata, azi am executat operatiunea.
M-am chinuit ingrozitor la remontarea scutului, trebuie sa bibilesti la surubelele alea ca sa intre cum trebuie de-am zis ca-l dau draq de scut si -l arunc...
Cu toata bunavointa n-am reusit sa scot mai mult de 6 litri din instalatie, am suflat pe toate conductele, inclusiv pe cele de aerisire (cu niste furtunase mici...) am zgaltait de masina, am facut si voodoo, dar mai mult de 6 litri n-a vrut nici batuta...
Mult de munca si la aerisire, trebuie sa mulgi toate coturile alea ca sa iese aerul, apoi stai si te rogi ea sa porneasca termostatul sa dea drumul la lichid si spre radiator, aerisesti iar si iar...munca de negri mi s-a parut...Dar pana la urma a mers, sper sa fie bine.Ah, am uitat sa va zic, am folosit antigel rosu tip G12.Sper sa fie bun.
Trust Me I’m An Engineer


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu