aburire excesiva
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 236
- Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
- Localitate: bucuresti
aburire excesiva
..o noua problema ...seara apare o aburire excesiva a geamurilor pe interior...problema mare ptr ca nici dezaburirea automata nu prea face fata decat dupa 5 minute(aburirea apare atunci cand masina sta pe loc)..poate fii vorba de ceva gauri de aerisire infundate??...problema a aparut ptr prima oara in ianuarie...atunci chiar am avut geamurile inghetate pe interior dupa o parcare facuta seara de cateva ore...asera din nou...e o situatie naspa..sa vrei sa pleci cu masina si sa nu poti din cauza aburului de pe geam...ciudat e faptul ca dimineata nu mai e problema..adica e o situatie normala..
poate stai aproape de vreo garla? fara misto...bagi aer umed in spatiul restrans din habitaclu si s-a dus direct pe geamuri...normal ca ti se aburesc...eu cred ca a fost mai mult fenomen meteo decat defectiune la sistem de ventilare...in plus zici ca era seara...
in plus, cu cat bagi mai mult aer exterior (maresti debitul la dezaburire) cu atat se abureste mai mult...
nu e decat o mare abureala
sa stii ca exact scheme de circulatie a aerului in habitaclu si sistemul de clima sunt mai bibilite si mai testate decat anumite detalii aerodinamice ale masinii (mi-a zis profu' meu de hidraulica acu cativa ani, cand s-a intors din germania, de la un concern......., cica era mai importanta clima decat profilul)
in plus, cu cat bagi mai mult aer exterior (maresti debitul la dezaburire) cu atat se abureste mai mult...


sa stii ca exact scheme de circulatie a aerului in habitaclu si sistemul de clima sunt mai bibilite si mai testate decat anumite detalii aerodinamice ale masinii (mi-a zis profu' meu de hidraulica acu cativa ani, cand s-a intors din germania, de la un concern......., cica era mai importanta clima decat profilul)
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
-
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
- Localitate: Constanta
-
- pasionat
- Mesaje: 236
- Membru din: Dum 18-Apr-2004 16:30
- Localitate: bucuresti
Si eu am patit ceva de genul asta: am parcat masina la servici, de dimineata, asta dupa ce in masina era destul de cald (mersesem vreo ora, cu clima la vreo 22 de grade, iar afara erau vreo -16 grade).
Asadar, la parcare, interiorul era destul de uscat si calduros.
Seara, la ora 18, am gasit parbrizul inghetat pur si simplu (pe interior). Am stat vreo 5 min cu toate mijloacele de dezaburire pe care le stiam si nimic. Mi-am facut eu un spatiu prin care sa ma uit, dar n-a fost chip sa inaintez. Asa ca am mai stat cateva minute pana distingeam si eu ceva afara (era intuneric si farurile de pe contrasens imi luminau foarte frumos gheata prin care trebuia sa ma uit
).
De atunci nu am mai patit asa ceva.
Asadar, la parcare, interiorul era destul de uscat si calduros.
Seara, la ora 18, am gasit parbrizul inghetat pur si simplu (pe interior). Am stat vreo 5 min cu toate mijloacele de dezaburire pe care le stiam si nimic. Mi-am facut eu un spatiu prin care sa ma uit, dar n-a fost chip sa inaintez. Asa ca am mai stat cateva minute pana distingeam si eu ceva afara (era intuneric si farurile de pe contrasens imi luminau foarte frumos gheata prin care trebuia sa ma uit

De atunci nu am mai patit asa ceva.
bop: baremi era de craciun? :P
ai fost doar tu in masina?
sa aberez putin:de unde tot aburul ala care a inghetat pe parbriz?de la tine sau din aerul exterior...de asta se intampla acest fenomen numai in anumite zile si cu precadere seara (umiditate)...in plus voi bagati dezaburirea, ventilarea etc...dar tot aerul asta introdus nu ajunge la gurile de evacuare (care cred ca sunt in spate), care se mai si inchid cand dati pe recirculare...si asa aveti o usoara suprapresiune cu aer saturat in habitaclu -->abur pe geamurile reci...de asta io zic ca ajuta sa crapi un pic si geamul, oricat de frig ar fi afara, cel putin se echilibreaza presiunile...
totusi sa inghete ca intr-o pestera e cam extrem...bop cred ca ai prins locul nepotrivit, momentul nepotrivit si 'barometrul' nepotrivit...
in plus exista spray antifog, pe care eu il folosesc cu succes la oglinzi, ca parbrizul e mare si mi-e lene sa-l sterg si sa-l degresez
ai fost doar tu in masina?
sa aberez putin:de unde tot aburul ala care a inghetat pe parbriz?de la tine sau din aerul exterior...de asta se intampla acest fenomen numai in anumite zile si cu precadere seara (umiditate)...in plus voi bagati dezaburirea, ventilarea etc...dar tot aerul asta introdus nu ajunge la gurile de evacuare (care cred ca sunt in spate), care se mai si inchid cand dati pe recirculare...si asa aveti o usoara suprapresiune cu aer saturat in habitaclu -->abur pe geamurile reci...de asta io zic ca ajuta sa crapi un pic si geamul, oricat de frig ar fi afara, cel putin se echilibreaza presiunile...
totusi sa inghete ca intr-o pestera e cam extrem...bop cred ca ai prins locul nepotrivit, momentul nepotrivit si 'barometrul' nepotrivit...
in plus exista spray antifog, pe care eu il folosesc cu succes la oglinzi, ca parbrizul e mare si mi-e lene sa-l sterg si sa-l degresez

Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Salutare.
La mine am observat ca aburirea geamurilor e proportionala cu numarul de suflete (sau suflatori) din masina (oricare ar fi fost ea nu doar in Xsara) si mai este influentata destul de puternic si de umiditatea de afara. Deci totul foarte logic pana aici.
Iar pentru dezaburire recomand metoda descrisa in manual(cap III, sectiunea 3
Pentru cine nu are rabdare sa caute, ii citez din manualul meu:
"FĂźr ein optimales Beschlagfreihalten:
- Klimaanlage einschalten und
- Innenluftumwälzung ausschalten, wenn diese eingeschaltet ist (Kontrollleuchte Innenluftumwälzung)."
Clar, nu?
Sa spuneti si la altii daca da rezultate.
La mine am observat ca aburirea geamurilor e proportionala cu numarul de suflete (sau suflatori) din masina (oricare ar fi fost ea nu doar in Xsara) si mai este influentata destul de puternic si de umiditatea de afara. Deci totul foarte logic pana aici.
Iar pentru dezaburire recomand metoda descrisa in manual(cap III, sectiunea 3
Pentru cine nu are rabdare sa caute, ii citez din manualul meu:
"FĂźr ein optimales Beschlagfreihalten:
- Klimaanlage einschalten und
- Innenluftumwälzung ausschalten, wenn diese eingeschaltet ist (Kontrollleuchte Innenluftumwälzung)."
Clar, nu?

Sa spuneti si la altii daca da rezultate.

- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Lasand gluma la o parte, trebuie ca aerul din masina sa fie cat mai uscat, ca sa nu mai faca condens pe geamuri.
- Prima metoda este folosirea climei, care are ca efect secundar condensarea umezelii din aer, pe undeva prin circuitul de racire, si atunci prin duze vine un aer mai uscat.
- Daca afara nu e prea umed, atunci merge si cu ventilatia simpla, cu puterea reglata cam pe la jumate, si orientata sa sufle pe parbriz (butonul din dreapta,maxim dreapta
). Asta sa nu creasca consumul la cine e mai ecologist.
In ambele cazuri, e foarte important sa nu fie cuplata recircularea.
Asta pentru ca la recirculare, umiditatea aerului din masina creste tot mai mult din cauza respirari.
- Prima metoda este folosirea climei, care are ca efect secundar condensarea umezelii din aer, pe undeva prin circuitul de racire, si atunci prin duze vine un aer mai uscat.
- Daca afara nu e prea umed, atunci merge si cu ventilatia simpla, cu puterea reglata cam pe la jumate, si orientata sa sufle pe parbriz (butonul din dreapta,maxim dreapta

In ambele cazuri, e foarte important sa nu fie cuplata recircularea.
Asta pentru ca la recirculare, umiditatea aerului din masina creste tot mai mult din cauza respirari.
In orice caz, pentru dezaburire, am grija ca recircularea sa nu functioneze. Apoi, am folosit doar metoda doi.
Din aceasta cauza se poate ca aerul sa fi fost mai umed. Si daca mai punem la socoteala si respiratiile mele si ale sotiei..... se poate ca aceasta sa fie reteta pentru o inghetare sigura a geamurilor pe interior.
Asa ca, daca va doriti camuflaj glaciar, stiti ce aveti de facut: aer cald recirculat + respiratii din ce in ce mai umede.
Din aceasta cauza se poate ca aerul sa fi fost mai umed. Si daca mai punem la socoteala si respiratiile mele si ale sotiei..... se poate ca aceasta sa fie reteta pentru o inghetare sigura a geamurilor pe interior.
Asa ca, daca va doriti camuflaj glaciar, stiti ce aveti de facut: aer cald recirculat + respiratii din ce in ce mai umede.

Ultima oară modificat Vin 24-Feb-2006 11:18 de către bop_78, modificat 1 dată în total.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw