recomandari privind intretinerea XSARA 2
Moderator: Echipa Tehnica
Va intreb aceste lucruri deoarece este prima masina luata SH. Toate celelalte le-am luat de noi (dacia 1310, matiz si logan) si nu am intampinat astfel de probleme , ca de, le-am frecat numai eu si stiam orice buba are. Acum ce sa fac intreb pe altii cum sunt aceste masini XSARA, ce probleme au, sa ma pun la punct si sa incerc sa-i fac fata, ca sa nu ma puna ea jos. Criza asta a facut ca omul sa-si redirectioneze prioritatile. Fara investitii in masini scumpe si in unele mai ieftine, care sa te duca si sa te aduca acolo unde vrei. Multumesc si scuze daca deranjez cu astefel de intrebari.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Salt-o sus pe chitucii sau suportii de ambele partii. Porneste si pune in vit. 1 -a . Fa proba in rulaj tragand stg-drpt. de volan si da cu urechea la zona unde banuiesti tu ca freaca. Planetara-(le) trosnesc in viraje cand sunt in moarte clinica. Masina a fost lovita ? ...Pune mana pe amortizor sus la rulment si cineva sa-ti traga de volan (cu masina ridicata). Daca e rul.de presiune ,se simte. Schimbai pe amandoi ca nu sunt scumpi ( fara flanse - intre 40-90 ron/buc) . Majoritatea arcurilor se rup din cauza blocarii acestui rulment. Poate nu au legatura cu situatia ta , dar merita schimbatii la c.c.a 70-80 .000km.
Peace on earth ... War under the blanket !
Azi am fost la un mecanic si mi-a confirmat ce banuiam. Rulmentul de la amortizor stanga fata.Pentru moment, pana la schimbare, a turnat niste ulei la flansa si zgomotul s-a mai atenuat. Mi-a recomandat sa-i schimb la primavara ambii rulmenti precum si alte componente care vor cadea pe parcusul iernii din cauza drumurilor(bielete antiruliu , capete bara, s.a ). Baietii m-au asigurat ca in acest moment rulmentul respectiv nu o sa faca pagube mai mari pana atunci. In rest nu exista nimic urgent de schimbat .
Apropo de indicatorul de benzina s-a rezolvat momentan si ala. Deconectat mufa de la pompa, curatat cu spray si a revenit la normal, desi mecanicul mi-a spus, dupa un test cu laptopul, ca in rezervor am mai multa benzina decat arata ceasul. Deci pe viitor scos pompa curatat contactele de la litrometru si s-ar putea reyolva , daca nu alta noua.
Ar mai fi ceva . mi-au recomandat sa schimb bujiile, de vine iarna, cu unele bosh cu patru electrozi la 30 de lei buc. Cati electrozi au bujiile de la Xsara ca nu am desfacut acolo? Pe moment am zis ca mai astept sa vad si alte pareri.
Apropo de indicatorul de benzina s-a rezolvat momentan si ala. Deconectat mufa de la pompa, curatat cu spray si a revenit la normal, desi mecanicul mi-a spus, dupa un test cu laptopul, ca in rezervor am mai multa benzina decat arata ceasul. Deci pe viitor scos pompa curatat contactele de la litrometru si s-ar putea reyolva , daca nu alta noua.
Ar mai fi ceva . mi-au recomandat sa schimb bujiile, de vine iarna, cu unele bosh cu patru electrozi la 30 de lei buc. Cati electrozi au bujiile de la Xsara ca nu am desfacut acolo? Pe moment am zis ca mai astept sa vad si alte pareri.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Du-te la o statie ITP si zi-i sa iti faca testul de directie. Trebuie sa verifici: bielete antiruliu, bucse, pivoti, capete de bara. Ideea este ca unele chestii nu suna, dar masina se comporta nasol cand sunt uzate. Avand in vedere ca nu stii cum s-a comportat masina de noua, ar fi o idee buna sa le verifici.
"If in doubt, flat out!"
Am uitat sa specific.Xsara asta a mea este fab. in 2002, insc.2003, are aprox. 83.000 de km (dupa toate aparentele chiar ar putea fi reali) conform testului cu laptop, si a fost oarecum ingrijita dupa cum se vede atat la interior si exterior . Fostul proprietar mi-a dat si cartea service ale carei revizii anuale au fost facute pana in 2011 numai la ATS Bucuresti, iar in 2012 ultima revizie la un service particular unde s-au schimat distributia, pompa apa, curele, antigel, lichid frana, ulei motor si cam atat. EU de cand am luat-o, inceputul lui noiembrie, i-am schimat placutele de frana (spatele erau din 2002, iar fata 2007) si am adaugat un aditiv la caseta de directie pentru atenuarea zgomotului specific de servodirectie. In rest nimic si sper ca si in continuare decat cele consumabile.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Schimba rulmentii !!! ..nu te baza ca au pus ulei si alte cacatisuri in service. Rulmenti sunt gata* si ce au facut ei in service cu pusul uleiului , este doar pentru urechea ta. Risti in iarna sa se blocheze unul sau amandoi si ai pus-o de 500 ron cat face un arc pe fata. Dai acum 100 ron pe rulmentii (2 buc.) si nu 1000 cat sunt arcurile . Vorbesc in cunostinta de cauza - am patit-o eu.
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
fgs2004 scrie:La atelierul unde am fost mi-au verificat toate componente de la directie si mi-au spus ca nu sunt de schimbat acum si la primavara Au ceva uzura dar mai merg si le schimba pe toate in primavara si fac si directia. Pana atunci doamne ajuta si fereste
Eu stiu ca ceva se schimba cand se uzeaza, nu la urmatoarea primavara dupa ce descoperi. Ma rog, fiecare are grija de masina cum vrea. Daca sunt aceeasi care ti-au pus ulei la rulmenti in loc sa ii schimbe, e clar...
@Toro: Eu stiu ca NGK iridium merg mai mult, ceva gen 100 000km. Nu sunt 100% sigur, dar parca ceva de genul asta era termenul lor. Si eu am NGK iridium pe a mea si vreau sa stiu.
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
40.ooo -45.ooo km au garantia fizica date de producator ( marketing ) , dar cum spui si tu, ele duc mai mult , ca la un moment dat uiti de ele ca ai bujii . Pe WV-Jeta am NKG Iridium si am 65k cu ele si inca sunt in parametii optimi. Aici fac referire la cele fabricate in Franta si nu in Belgia ,care am inteles ca sunt ceva mai slabute .
Peace on earth ... War under the blanket !
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu